• Kennis & Vakmanschap

Pluspunten

Begin mei waren wij toe aan een nieuwe auto. Onze vorige auto hebben we 3 jaar geleden geïmporteerd via automotive import. Dit was ons perfect bevallen, vandaar dat we graag terug komen. Dit keer hebben we Marco een zoekopdracht gegeven om een Audi Q7 te vinden. Marco adviseerde ons om een Jahreswagen te kopen. Dit bleek een auto te zijn van maximaal een jaar oud die al voor een groot deel afgeschreven is. Binnen 2 dagen kregen we 4 auto’s toegestuurd die aan onze wensen voldoen. Uiteindelijk hebben we gekozen voor een Audi Q7 van de Audi dealer in Hamburg. De auto had slechts 3 maanden over de Duitse wegen gereden en zag er werkelijk als nieuw uit. Marco heeft de auto gecontroleerd en hierheen laten transporteren. We rijden inmiddels 3 weken rond met de Q7 op een nieuw Nederlands kenteken en we zijn heel tevreden. Op de aankoop hebben we ruim € 17.000 kunnen besparen.

Geen! We zijn erg tevreden over de professionele aanpak.

• Kennis & Vakmanschap

Pluspunten

Zeer goede ervaringen. Alles ging supersnel en volgens afspraak.

• Kennis & Vakmanschap

Goedendag, we kunnen u niet terugvinden als klant in ons systeem. Ik heb geprobeerd om per e-mail contact met u op te nemen, maar ik krijg geen bericht terug.

Pluspunten

Snelle service en leveren wat je graag wil. De Porche 911 was geweldig en men heeft er alles aan gedaan om de verwachtingen te overtreffen

1 ster: zeer slecht, onaanvaardbaar

Pluspunten

Ik heb zeer negatieve ervaringen met dit bedrijf en .... In de 1e plaats gaf ..... aan dat hij wat van de prijs had kunnen afhalen. Later draaide hij dat terug met een raar verhaal. Vervolgens kreeg ik een rekening met een veel hogere BPM dan daarvoor opgegeven en teveel in rekening gebrachte transport kilometers. Communicatie over de BPM verliep zeer matig en er werd geen duidelijke reden gegeven behalve dat de auto meer opties zou hebben. Dit is niet het geval. Aangezien de BPM 1 op 1 naar de klant doorgaat heb ik om een onderbouwing gevraagd (lees bedrag wat Automotive aan de Belastingdienst heeft moeten betalen). We zijn nu bijna 2 weken verder en ondanks elke keer toezeggingen van ..... dat ik deze zou ontvangen heb ik deze nog steeds niet ontvangen. De factuur met de veel hogere BPM heb ik betaald omdat ik anders de auto niet kreeg terwijl ik de auto natuurlijk al lang betaald had aan de duitse dealer. Automotive schrijft op haar eigen website dat veel importbedrijven de klant bedonderen met te hoge BPM maar ze zijn zelf geen haar beter. Wat ze gedaan hebben is tegen afspraken in en dus fraude. Ik ga hier serieus werk van maken.

Stoppen met de klant bedonderen. Betere communicatie. Afspraken nakomen.

1 ster: zeer slecht, onaanvaardbaar

Pluspunten

Reageert binnen een redelijke termijn op een verzoek voor een prijsindicatie van de BPM voor voertuigen.

Voor de import van een voertuig (als particulier) uit Duitsland heb ik bij een aantal bedrijven een prijsindicatie opgevraagd voor de BPM. Daarbij heb ik de advertentielink doorgemaild met daarin alle relevante informatie over de auto (tot aan accessoires-niveau) zoals dat ook uiteindelijk in de formele documenten overgedragen is. Automotive Import BV gaf me een gunstige prijsindicatie waarop ik mijn keuze heb gebaseerd. Zelfs voordat ik de definitieve berekening heb laten maken nog telefonisch navraag gedaan of dit bedrag nog kon veranderen: nee, door alle duidelijke gegevens zou er een minimaal verschil mogelijk zijn, aldus Automotive Import BV. Helaas week het bedrag van de BPM-aangifte substantieel af van die in de prijsindicatie. Het antwoord was ontwijkend tot op heden: het wordt uitgezocht en we komen erop terug. Helaas is een antwoord uitgebleven, zelfs na een reminder hierover. Het lijkt erop dat dit bedrijf zich schuldig maakt aan de praktijk om klanten aan zich te binden door een hele gunstige BPM-prijsindicatie op te geven. Zodra je dit bedrijf betaald, dan komt er voor de klant een niet zo gunstige BPM-aangifte uit. Die BPM is vergelijkbaar met andere marktpartijen, terwijl die andere marktpartijen goedkoper zijn om de aangifte te berekenen en te versturen. Naar mijn idee is dit een vorm van misleiding.

• Kennis & Vakmanschap

Geachte heer Amarou, Dank voor uw bericht. Ik betreur het dat u niet tevreden bent over de BPM indicatie. We hebben op uw verzoek nog eens gekeken naar uw aanvraag. In uw BPM indicatie aanvraag is een ander type auto met een andere co2 uitstoot en datum eerste toelating doorgegeven. Dit zorgt voor een hogere bruto-bpm. Daar wij de BPM aangifte moeten opstellen o.b.v. de werkelijke autogegevens, wijkt de BPM indicatie in uw geval af van hetgeen wij geschat hebben. Wij bieden in alle gevallen de mogelijkheid om de BPM gratis door te laten rekenen op basis van de autopapieren. Hier heeft u geen gebruik van gemaakt.

Pluspunten

Hier een BMW 520D M-pakket touring gekocht en Marco Nieuwenhuizen (van Automotive Import) heeft me echt uitstekend geholpen met de aankoop van deze auto. Heeft me echt een goed gevoel geven!! Top bedrijf en ik zal ze zeker benaderen als ik OOIT een andere auto wil gaan kopen;-)

• Kennis & Vakmanschap

Hallo Bas, Graag gedaan! Het was een plezier om de BMW 520d aan jou (en je familie) te mogen afleveren! Veel plezier gewenst met de nieuwe auto! gr. Marco

Pluspunten

Ik heb in November opdracht gegeven voor de aanschaf van een Audi RS5 in Duitsland bij Audi Hannover. 3 weken later kon ik mijn nieuwe auto in Amsterdam ophalen bij Automotive Import. ik ben heel tevreden over de gang van zaken en de kennis die jullie in huis hebben. Zelf had ik het niet beter/sneller gekund

Soms wegens drukte wat lastig telefonisch te bereiken. Ik werd wel altijd snel teruggebeld

• Kennis & Vakmanschap

Pluspunten

Top werk geleverd door de mannen van Automotive. Dit is mijn derde auto die ik via automotive heb laten importeren en de traject is mij wederom goed bevallen. Van marco kreeg ik de tip om de auto nog te laten taxeren voor de BPM, dit heeft mij uiteindelijk 2.211 euro aan bpm bespaard, welke ik nooit gekregen zou hebben als ik het zelf gedaan zou hebben.

geen verbeterpunten ik ben zeer tevreden over de afwikkeling door automotive import. hopelijk snel tot de volgende keer.

• Kennis & Vakmanschap

Pluspunten

Snelle communicatie en goed advies!

• Kennis & Vakmanschap

Pluspunten

Snelle service, nieuwe manier van auto kopen bevalt mij prima! Ik koop mijn auto voortaan in Duitsland, zeker nu de BPM een steeds grotere melkkoe in Nederland gaat worden!

telefonische bereikbaarheid kan soms iets beter. hoewel ik snap dat het vaak druk is bij jullie

• Kennis & Vakmanschap

Pluspunten

Heren, dank voor uw bemiddeling! Mijn vrouw en ik zijn u zeer dankbaar voor uw bemiddeling bij de aanschaf van onze derde auto in Duitsland. U heeft ons wederom erg goed, snel en adequaat geholpen. Daarnaast waarderen wij het advies wat u ons gegeven heeft. Wij melden ons weer zodra we een nieuwe auto nodig hebben Met vriendelijke groet, Mr. Drs hr. HVV le Vevre

• Kennis & Vakmanschap

Pluspunten

Ein Geheimtipp!! Dit omschrijft de service van Automotive Import! Wat een verademing is deze nieuwe manier van auto’s kopen. Ze maken het heel transparant om een auto te importeren uit het buitenland. Ik heb voor mijn BMW X5 een aantal offertes aangevraagd bij diverse bedrijven. Gekozen voor Automotive en daar heb ik zeker geen spijt van. De auto die ik zelf gevonden had bleek geen goede keus te zijn (bedankt voor dit advies!!) Het advies was om rustig door te kijken naar een auto van een officiële merkdealer. Deze hebben we in no time gevonden bij BMW Hamburg. Prijsonderhandeling en de onderhoudsvergoeding waren snel rond, daarna kon de auto de volgende week al naar Amsterdam vervoerd worden. Het was voor ons allemaal wel spannend, we moesten namelijk enkele weken wachten tot we ons nieuwe pareltje bij Automotive Import op konden halen. Gelukkig werden we goed op de hoogte gehouden. We rijden nu inmiddels een maand rond in de auto en hebben pas een keer gebruik hoeven te maken van de garantie. Gelukkig konden we zonder problemen terecht bij BMW Amsterdam!

Blijf eerlijk adviseren zoals jullie nu doen! Dit verdient zich op de lange termijn altijd terug!

• Kennis & Vakmanschap

Pluspunten

Automotive import (mark en Marco) hebben in November 2019 mijn Jaguar XKR geïmporteerd uit Duitsland. Ik was al enkele maanden op zoek naar een Jaguar XKR en kon in Nederland helaas geen interessante auto vinden. Via een kennis kwam ik op een Duitse auto-site terecht (Mobile) waar mijn droomauto te koop stond. De auto stond in Leverkusen, en ik had geen idee hoe ik dit aan zou moeten pakken om de auto op een Nederlands kenteken te krijgen. Uiteindelijk heb ik via het internet jullie blogs gelezen en heb ik na een gesprek met Marco besloten om de import aan experts over te laten. Marco heeft mij aangeraden om de auto eerst nog technisch te laten keuren. De auto is uiteindelijk door de DEKRA gekeurd en daarna aangekocht en naar Nederland gebracht. Kortom, ik ben zeer tevreden over de gang van zaken.

Geen n.v.t. Ik ben goed geholpen. Hoewel ik deze auto ruim 5 jaar ga rijden, hoop ik jullie in de toekomst weer in te kunnen schakelen.

• Kennis & Vakmanschap

Pluspunten

Snelle en correcte afwikkeling. Scherp bpm bedrag en goed advies. Zal jullie aanbevelen bij kennissen die ook een auto willen laten importeren uit Duitsland

Geen wellicht ook iets meer informatie geven over importeren uit andere landen

• Kennis & Vakmanschap

Pluspunten

Twee woorden: Fantastische uitvinding! Via mijn collega heb ik de stoute schoenen aangetrokken en de stap gezet om een auto te laten importeren. Na een korte intake werd het mij duidelijk dat ik het beste af zou zijn met een jong gebruikte Jahreswagen van de officiele merkdealer in Duitsland. Ik was sceptisch over het gehele proces en het werkelijke voordeel dat ik kon halen tov een aankoop in Nederland (je hoort vaak dat het weinig scheelt). Uiteindelijk bleek dat mijn auto (BMW X5, 2018) in Duitsland ruim € 15.000 goedkoper was (na importkosten en BPM). Via de BMW dealer in Duitsland kreeg ik garantie die ook bij de Nederlandse BMW dealer geldig is. Na ongeveer 2-3 weken stond de auto bij mij thuis in de garage. Ik meld mij over 3 jaar weer bij jullie!!

Mensen zoals ik die sceptisch zijn over een importproces nog meer zekerheden geven. Verder ben ik heel tevreden!

• Kennis & Vakmanschap

Pluspunten

Marco heeft mij goed geholpen. Ik kreeg direct vanaf het moment dat ik op jullie op kantoor kwam om het contract te tekenen direct een goed gevoel over het hele proces. Noem mij een leek maar ik had tot nu toe nog nooit een auto in het buitenland gekocht en laten importeren. Als je mij 3 jaar geleden zou vragen of ik via het internet een auto zou kopen dan zou ik dit zeker nooit gedaan hebben. jullie bewijzen dat de onzekerheden helemaal weggenomen kunnen worden. Fantastisch, graag weer!!

geen verbeterpunten, wellicht een idee om iets meer te automatiseren op de website zodat het importeren NOG makkelijker en aantrekkelijker wordt!

• Kennis & Vakmanschap

Pluspunten

Vandaag is mijn Land Rover Range Rover Sport bij mij afgeleverd. Via deze weg wil ik u hartelijk danken voor de prettige dienstverlening. U heeft mij geholpen met de aankoop van mijn nieuwe wagen. Ik zal u aanbevelen aan mij kennissen. Nogmaals dank.

Geen verbeterpunten. Een kennis van mij heeft eerder succesvol via u een auto uit Duitsland gehaald.

1 ster: zeer slecht, onaanvaardbaar

Pluspunten

Geen

Ik heb bij Automotive Import een Doe-het-zelf pakket aangeschaft om een auto uit Duitsland te importeren. Door een fout in de app van de bank heb ik 2 x het bedrag van € 279,00 overgemaakt. Hierover meteen contact met hen opgenomen .Heel vriendelijk werd mij toegezegd dat dit automatisch door zijn administratie zou worden terug geboekt. We zijn nu 5 maand, meerdere mails van mij, een brief van de bank en een paar telefoontjes verder. Telkens wordt er toegezegd dat het bedrag wordt teruggestort. Nou vergeet het maar. Ik kan dus niet anders dan concluderen dat net als in eerdere recensies het hier om personen gaat die absoluut niet nakomen wat ze beloven. Wat tevens vreemd is is dat mij een transit kenteken verkocht is waarmee je in Duitsland en Nederland mag rijden. Ik werd bij het keuren gewezen op het feit dat ik een normaal Nederlands eendagskenteken had waar je alleen mee in Nederland mag rijden. Ik heb dus 2 x € 279,00 betaald voor een ingevuld BPM papier en een door het RDW gratis verstrekt eendagskenteken en een paar kenteken platen. Voor mij nooit geen Automive Import meer. Zoals verwacht is de reactie van Automotive Import dat een dubbele betaling automatisch word teruggestort. Dat werd mij ook telkens via e-mail en telefonisch beloofd. Helaas werkt het in de praktijk dus niet zo. Na nogmaals een mail gestuurd te hebben, zou het opgelost worden als ik deze recensie zou verwijderen. Klantvriendelijk? Service? Van beide is geen sprake. En nog steeds geen geld

• Kennis & Vakmanschap

Geachte heer Schuite, Indien u een dubbele betaling gedaan heeft, raad ik aan om even contact op te nemen met onze boekhouding. Alle dubbele betaling worden automatisch teruggestort.

Pluspunten

Marco heeft mijn Mercedes Benz G Klasse uit Noorwegen ingeklaard. In eerste instantie wilde we het graag zelf proberen maar het importeren van een auto van buiten de EU bleek toch lastiger dan gedacht. Marco heeft mij geadviseerd om de Mercedes direct langs te brengen om hem in te laten klaren voor de Douane. Marco heeft de Mercedes Benz G Klasse vervolgens via de voordelige manier ingeklaard waardoor we slechts 6% BTW hoefden te betalen in plaats van 21% BTW wat ik overal op internet gelezen heb. Binnen een dag was de auto ingeklaard en konden we de auto zelf verder invoeren bij de RDW. Bedankt voor de fijne service en samenwerking, tot de volgende keer!

Geen verbeterpunten. We zijn heel tevreden over de snelheid en de kennis van automotive import. Zeer aan te bevelen!

• Kennis & Vakmanschap

Geachte heer de Wit, Hartelijk dank voor uw beoordeling! Het was voor ons een plezier om u te mogen helpen met de inklaring van uw Mercedes Benz G Klasse uit Noorwegen! We wensen u veel rijplezier toe en hopen u weer te mogen helpen met uw volgende auto. met groet, Team Automotive Import B.V. Keizersgracht 127 1015 CJ Amsterdam NL

Pluspunten

Snelle afwikkeling van de import van mijn Audi RS6. Via een kennis ben ik terecht gekomen bij Automotive Import. Mijn kennis was zeer tevreden over de import van zijn BMW 5-serie. Met Mark heb ik de zoektocht opgestart naar een Audi RS6 Avant. Mark was hands-on en kon mij snel aangeven welke aanbieders betrouwbaar en minder betrouwbaar zijn. Uiteindelijk hebben we bij de Audi-dealer in Dusseldorf een prachtige nagenoeg nieuwe Audi RS6 gevonden. De auto werd geleverd met Audi-garantie welke ook in Nederland geldig is. Ook hier heeft Mark zijn toegevoegde waarde laten zien, daar de standaard garantie niet toereikend is. Het importproces duurde in totaal 3,5 week. Dit is iets langer dan ik verwacht had. Voor mij was dit geen halszaak. De auto werd na 3,5 week keurig per oplegger bij mij thuis in Amsterdam afgeleverd. Al met al ben ik zeer tevreden over de service van Automotive Import en zal ik u zeker aanbevelen bij mijn kennissen.

Weinig verbeterpunten. Het proces zou iets sneller kunnen, echter snap ik dat dit wellicht lastig te realiseren is met de doorlooptijden van de Belastingdienst. Verder heb ik geen opmerkingen voor u en ben ik zeer tevreden over de snelle service!

• Kennis & Vakmanschap

Geachte heer Janssen, Hartelijk dank dat u de tijd genomen heeft om een uitgebreide beoordeling te schrijven. We zijn erg blij dat we u hebben mogen helpen met de import van uw Audi RS6 Avant. We wensen u veel rijplezier toe en hopen u weer te mogen helpen met uw volgende auto. met groet, Team Automotive Import B.V. Keizersgracht 127 1015 CJ Amsterdam NL

Pluspunten

korte lijntjes, snel handelen.

• Kennis & Vakmanschap

Pluspunten

Mark heeft ons fantastisch geholpen voor de tweede keer! Na vorig jaar onze Audi A6 via Mark gekocht te hebben in Duitsland hebben we de Audi A6 ingeruild voor een Audi Q7. Wederom zijn we bij de officiële Audi dealer in Berlijn geslaagd. Mark heeft de auto voor ons gecontroleerd en de onderhandelingen gedaan. Top!!

Geen