Intelligent samengesteld

Vaste prik, betrouwbaar, intelligent samengesteld.

• Uw oordeel over Vitaminecompleet-supplementen
  • Beschrijf uw ervaring met Vitaminecompleet-supplementen Vaste prik, betrouwbaar, intelligent samengesteld.

Hoge kwaliteit supplementen

• Uw oordeel over Vitaminecompleet-supplementen
  • Beschrijf uw ervaring met Vitaminecompleet-supplementen Hoge kwaliteit in de juiste dosering. Redelijke prijs en fantastische klantenservice!

Kwalitatieve vitamines

Kwaliteit voor redelijke prijs

• Uw oordeel over Vitaminecompleet-supplementen
  • Beschrijf uw ervaring met Vitaminecompleet-supplementen Kwalitatieve supplementen

Te hoog gedoseerd

De vitamine B-complex in multivitamine is te hoog gedoseerd, wat bepaalde vervelende symptomen geeft. Ik ben nog wel van plan een halve tablet te proberen.

• Beschrijf uw ervaring met Multivitamine Te hoog gedoseerd

Beste Monica, bedankt voor je review. Onplezierig voor je natuurlijk om te te horen dat je vervelende klachten hebt na het gebruik van de Multivitamine. We doen erg ons best een product te leveren waar een groot publiek baat bij heeft. We kunnen daarbij nooit compleet uitsluiten dat er op individuele basis toch onvoorziene reacties optreden. Aardbeien of kiwi's worden vrij in elke supermarkt aangeboden. Ondanks dat er sporadisch averechtse reacties kunnen optreden bij deze super gezonde vruchten. Onze Multivitamine is, volgens de geldende richtlijnen, "vrij van allergenen" dus worden die niet gedeclareerd. Maar 100% garantie kan dat dus niet zijn. Dus krijgen we, in de ruim 25 jaar dat we Vitaminecompleet aanbieden, af en toe meldingen zoals de jouwe. Beetje toelichting en een kijkje in de keuken van onze afwegingen geven we dan ook graag. Vanzelfsprekend staat veiligheid bij het samenstellen van onze producten centraal. De maximale bovengrens van veilige doseringen is voor een aantal ingrediënten daarbij overigens wettelijk vastgelegd. Voor vitamine A, D en B6 zijn er bijvoorbeeld strikte maximale doseringen voor veilig gebruik vastgesteld, waar we met onze producten (zeer) ruim onder blijven. Goed om te onthouden daarnaast: de ADH waarde per ingrediënt is een indicatie die aangeeft welke hoeveelheid er van een vitamine en mineraal ten minste nodig is om bij 97% van de gezonde volwassen bevolking de minimum behoefte te dekken. Dat zegt dus niet automatisch iets over de optimum dosering. We doseren onze B vitamines, op grond van de bestaande vakliteratuur, dan ook bewust wel (wat) hoger dan het minimum (ADH), maar dus ruim onder wettelijk vastgestelde maximaal veilig geachte bovengrenzen. Als voorbeeld zou je aan foliumzuur kunnen denken. Bij een gezonde volwassene ligt de ADH waarde hiervoor op 300mcg per dag (100%ADH) maar voor een zwangere vrouw op 400 mcg. (133%) plus daarbovenop "nog eens 400 microgram extra via een supplement vanaf het moment dat je zwanger wilt worden tot 10 weken zwangerschap" In totaal dus 267% ADH. Zie: https://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/foliumzuur.aspx. En in voorkomende gevallen wordt- in het kader van zorgtrajecten en op voorschrift -tot wel 5000mcg (1.667 % ADH) per dag gedoseerd. Voor de vrije verkoop ligt het advies voor een veilige bovengrens op 1000mcg. Als voorbeeld zou je ook de bestaande adviezen omtrent Omega-3 doseringen kunnen nemen. Er zijn meerdere gezondheidsclaims toegekend aan onze omega-3 capsules. En deze zijn dosering afhankelijk: tussen 1 capsule (voor hart gezondheid) , 2 (voor gezonde brein ontwikkeling) tot 6 capsules per dag (voor een bijdrage aan een gezonde bloeddruk). Terwijl de maximum dosering op 7 capsules ligt, als algemeen advies, voor de algehele bevolking. En dat is dan inclusief een zekere veiligheidsmarge. Zo specifiek zijn doseringen bij B vitamines per indicatie en gezondheidsclaim (helaas nog) niet door de EFSA aangegeven. Daarnaast natuurlijk altijd goed om het blikveld ruim genoeg te houden: als er nog andere supplementen gebruikt worden, zou de maximale dosering natuurlijk wel overschreden kunnen worden. Ook zou er natuurlijk nog een heel scala aan andere oorzaken aan je problematiek ten grondslag kunnen liggen, die verder geen oorzakelijk verband met het gebruik van je supplementen hebben. Gelijktijdigheid is niet automatisch oorzakelijkheid, "post hoc, ergo proter hoc" is een bekende valkuil in de logica: "Sinds jij hier woont heeft het alleen maar geregend" Maar het is natuurlijk wel heel menselijk, voor de hand liggend en niet onverstandig om, wanneer klachten zijn ontstaan na inname van een bepaald product, daar als eerste een oorzakelijk verband mee te zien. We hopen hoe dan ook dat het snel weer beter met je gaat en wensen je daarbij alle goeds, Jeroen namens Vitaminecompleet

Snelle levering, goeie supplementen

Snelle levering, goeie supplementen

• Beschrijf uw ervaring met Vitaminecompleet-supplementen Geen slechte punten

• Beschrijf uw ervaring met Vitaminecompleet-supplementen Geweldig

perfecte dagelijkse aanvulling van noodzakelijke voedingstoffen

Sinds jaren zeer tevreden over dit product. Merkbaar fitter, betere nachtrust en meer concentratievermogen.

• Uw oordeel over Vitaminecompleet-supplementen
  • Beschrijf uw ervaring met Vitaminecompleet-supplementen Gezond, snel leverbaar en kwalitatief goed product.

Not bad

Not bad

• Beschrijf uw ervaring met Vitaminecompleet-supplementen Not bad

Fijn product

Fijn product, snelle levering, goede service

• Beschrijf uw ervaring met Magnesium Fijn product

Zijngoede vitamine tabletten

Ik voel me erwel gezond bij

• Uw oordeel over Vitaminecompleet-supplementen
  • Beschrijf uw ervaring met Vitaminecompleet-supplementen Zijngoed en voelmij er goedbij

Ik voel me fitter

• Uw oordeel over Omega-3
  • Beschrijf uw ervaring met Omega-3 Na het gebruik van de omega 3 tabletten in een voor mij drukke periode ben ik me fitter gaan voelen.

Super service en goede kwaliteit

• Beschrijf uw ervaring met Vitaminecompleet-supplementen Super alles in een

Prima vitaminen voor een prima prijs

Ik neem deze multivitaminen nu al een tijd en het bevalt prima. Goede vitaminen, prima prijs en een snelle service.

• Uw oordeel over Vitaminecompleet-supplementen
  • Beschrijf uw ervaring met Vitaminecompleet-supplementen Goede supplementen voor een goede prijs

Snelle levering en goede kwaliteit

Overzichtelijke siteDe bestelling wordt snel geleverd.

• Uw oordeel over Omega-3
  • Beschrijf uw ervaring met Omega-3 Samenstelling is goed in verhouding dHA en EPA

De echte complete vitamines

3 pillen voor alles wat je nodig hebt per dag om aan te vullen op een gebalanceerd dieet. Enige jammere is dat ik voor mijn kind een ander merk moet kopen omdat vitamine compleet deze niet aanbiedt.

• Uw oordeel over Vitaminecompleet-supplementen
  • Beschrijf uw ervaring met Vitaminecompleet-supplementen Snelle levering door de brievenbus

Altijd OK

Gebruikersgemak is groot :)

• Beschrijf uw ervaring met Vitaminecompleet-supplementen Prima

Goede alles-in-1 supplementen

Dankzij de filosofie van Vitaminecompleet kan ik mijne dagelijkse hoeveelheid vitamine en mineralen aanvullen zonder daarvoor een grote verscheidenheid aan pillen te moeten slikken. Heel fijn concept!

• Beschrijf uw ervaring met Vitaminecompleet-supplementen Handig en effectief

Geachte heer Mandemaker / beste Maarten, bedankt voor je enthousiaste review. Heel fijn natuurlijk om daarin het concept van onze producten en onze "zo-min-mogelijk-potjes-op-je-aanrecht" visie op suppletie, zo helder en beknopt verwoord te zien. Met gezonde groet, Jeroen names Team Vitaminecompleet

Ik voel me goed

Prima service, goede supplementen. Elke morgen neem ik alle supplementen en ik voel me er goed bij.

• Uw oordeel over Vitaminecompleet-supplementen
  • Beschrijf uw ervaring met Vitaminecompleet-supplementen Prima service en goede supplementen

Blij met deze multivitamine

Eerst had ik overal losse tabletten, nu zit alles in 1, overzichtelijker en goedkoper dan alles apart kopen. Ik voel me er goed onder. Ze zijn wel wat groot maar dat neem ik voor lief.

• Beschrijf uw ervaring met Multivitamine Makkelijk veel vitamines in 1

Beste Annie, bedankt voor je genuanceerde en positieve review. Wij zijn ervan overtuigd dat de overzichtelijkheid die je aanstipt ook maakt dat het eenvoudiger wordt om routine op te bouwen in het innemen van je supplementen. Dat blijkt ook steeds opnieuw uit onderzoek. Minder tabletten levert een meer consistente naleving van inname op. Het aanzienlijke (50+) aantal ingrediënten in de Multi en de ruime hoeveelheid Magnesium en Omega-3 vetzuren bepalen dan inderdaad- "elk voordeel heb z'n nadeel" wel in zekere mate de grootte van de tabletten en capsules. Wie dat voor lief wil nemen kan in onze producten o.i. een ongekend goede prijs-kwaliteit herkennen. En geniet het comfort om een keur aan ingrediënten niet langer met een spreadsheet te hoeven managen..;)) Fijn dat we je daarmee van dienst kunnen zijn, met vriendelijke groet, Jeroen names Team Vitaminecompleet

Goede ervaringen gehad.

• Beschrijf uw ervaring met Vitaminecompleet-supplementen Bestelling ging goed

Al jaren bestel ik bij vitaminecompleet,altijd prima geleverd ben tevreden.

• Uw oordeel over Magnesium
  • Beschrijf uw ervaring met Magnesium Voor mij prima.

Tevreden over magnesium tabletten!

Kreeg dit advies van een kennis die deze gebruikten en zeer positief was. Gebruik zelf nu al een paar jaar en heb er veel baat bij.

• Beschrijf uw ervaring met Magnesium Ben tevreden over magnesium tabletten

Prima producten

Ik heb veel soorten vitamines gehad in mijn leven. Zowel onnatuurlijk als de natuurlijke varianten. Ik zeg niet dat dit de beste is, maar zeker wel een van de betere op de markt. Al die reacties dat de pillen niet lekker smaken of te groot zijn vind ik overtrokken. Het heeft niet de smaak of het formaat van een Skittel of iets dergelijks, maar dat is het dan ook natuurlijk niet. Het is een vitamine pil. Verder is het een kwestie van wennen. Wat ik mij wel afvraag is het volgende; waarom er naast de magnesium tabletten geen zink tabletten aangeboden worden? Ik ga er van uit dat jullie bekend zijn met de vele onderzoeken hierover. Graag hoor ik hier meer over.

• Beschrijf uw ervaring met Vitaminecompleet-supplementen Goed

Beste Gerard, bedankt voor je sympathieke review. Fris ook om 't wennen aan de geur of smaak van de Multivitamine tablet met jouw perspectief een extra steuntje in de rug te geven.:)) We zijn trouwens ook helemaal blij dat je het belang van zink aanstipt. Er zijn immers honderden enzymsystemen en gen-expressies die hiervan afhankelijk zijn. En duizenden publicaties onderstrepen het belang van een goede zinkvoorziening. Er zijn dan ook 18 EFSA gezondheidsclaims toegekend voor de zink in onze Multivitamine. We hebben dus inderdaad geen separate zink tabletten. In plaats daarvan hebben we ervoor gekozen om zink in een serieuze dosering in de Multivitamine tablet op te nemen. Dit ook In lijn met de Vitaminecompleet filosofie: "zo min mogelijk potjes op je aanrecht" Op onze meest recente etiketten lijkt zink overigens in de ingrediënten opsomming wel wat weg te vallen. We hebben namelijk onder wettelijk verplichte aanwijzingen de etikettering op de Multivitamine verpakking moeten stroomlijnen daarmee. Alle ingrediënten worden nu in afnemende hoeveelheid gepresenteerd. Eerder hadden wij de ingrediënten op onze etiketten gegroepeerd en alfabetisch weergegeven waardoor de grondstoffen wel wat makkelijker te vinden waren. Hoewel we inzien dat de recente wetgeving zeker zo zijn voordelen kent, betekent het wel dat daardoor de afzonderlijke 54 ingredienten niet meer zo eenvoudig terug te vinden zijn. Op de ingrediënten pagina van de Vitaminecompleet website kun je trouwens ons oude overzicht nog wel vermeld zien: https://www.vitaminecompleet.nl/multivitamine/ingredienten/ Daar is zink onder het kopje "Mineralen" terug te vinden. Dat vinden ongetwijfeld meer mensen handig. Handiger in elk geval dan met een loep op het etiket van het potje turen..:) We willen je dan ook graag bedanken voor je opbouwende review en de kans om daardoor wat extra toelichting te kunnen geven. Met gezonde groet, Jeroen namens Team Vitaminecompleet

tja wat lastig om aan te geven of het helpt, maar ik denk zeker dat het een goede aanvulling is op d

Hele fijne verpakking die zo in de brievenbus pas, wat betekent je hoeft er niet voor thuis te zijn

• Beschrijf uw ervaring met Omega-3 prima

Complete en goede multivitamine en snelle service

• Uw oordeel over Multivitamine
  • Beschrijf uw ervaring met Multivitamine Vitaminecompleet biedt hoogstaande kwalitatieve supplementen tegen een goede prijs en een snelle service. Samenstelling van de supplementen is compleet met de juiste (effectieve) dosis en goed opneembare verbindingen.

• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier.