Prima producten

Ik heb veel soorten vitamines gehad in mijn leven. Zowel onnatuurlijk als de natuurlijke varianten. Ik zeg niet dat dit de beste is, maar zeker wel een van de betere op de markt. Al die reacties dat de pillen niet lekker smaken of te groot zijn vind ik overtrokken. Het heeft niet de smaak of het formaat van een Skittel of iets dergelijks, maar dat is het dan ook natuurlijk niet. Het is een vitamine pil. Verder is het een kwestie van wennen. Wat ik mij wel afvraag is het volgende; waarom er naast de magnesium tabletten geen zink tabletten aangeboden worden? Ik ga er van uit dat jullie bekend zijn met de vele onderzoeken hierover. Graag hoor ik hier meer over.

• Beschrijf uw ervaring met Vitaminecompleet-supplementen Goed

Beste Gerard, bedankt voor je sympathieke review. Fris ook om 't wennen aan de geur of smaak van de Multivitamine tablet met jouw perspectief een extra steuntje in de rug te geven.:)) We zijn trouwens ook helemaal blij dat je het belang van zink aanstipt. Er zijn immers honderden enzymsystemen en gen-expressies die hiervan afhankelijk zijn. En duizenden publicaties onderstrepen het belang van een goede zinkvoorziening. Er zijn dan ook 18 EFSA gezondheidsclaims toegekend voor de zink in onze Multivitamine. We hebben dus inderdaad geen separate zink tabletten. In plaats daarvan hebben we ervoor gekozen om zink in een serieuze dosering in de Multivitamine tablet op te nemen. Dit ook In lijn met de Vitaminecompleet filosofie: "zo min mogelijk potjes op je aanrecht" Op onze meest recente etiketten lijkt zink overigens in de ingrediënten opsomming wel wat weg te vallen. We hebben namelijk onder wettelijk verplichte aanwijzingen de etikettering op de Multivitamine verpakking moeten stroomlijnen daarmee. Alle ingrediënten worden nu in afnemende hoeveelheid gepresenteerd. Eerder hadden wij de ingrediënten op onze etiketten gegroepeerd en alfabetisch weergegeven waardoor de grondstoffen wel wat makkelijker te vinden waren. Hoewel we inzien dat de recente wetgeving zeker zo zijn voordelen kent, betekent het wel dat daardoor de afzonderlijke 54 ingredienten niet meer zo eenvoudig terug te vinden zijn. Op de ingrediënten pagina van de Vitaminecompleet website kun je trouwens ons oude overzicht nog wel vermeld zien: https://www.vitaminecompleet.nl/multivitamine/ingredienten/ Daar is zink onder het kopje "Mineralen" terug te vinden. Dat vinden ongetwijfeld meer mensen handig. Handiger in elk geval dan met een loep op het etiket van het potje turen..:) We willen je dan ook graag bedanken voor je opbouwende review en de kans om daardoor wat extra toelichting te kunnen geven. Met gezonde groet, Jeroen namens Team Vitaminecompleet

tja wat lastig om aan te geven of het helpt, maar ik denk zeker dat het een goede aanvulling is op d

Hele fijne verpakking die zo in de brievenbus pas, wat betekent je hoeft er niet voor thuis te zijn

• Beschrijf uw ervaring met Omega-3 prima

Complete en goede multivitamine en snelle service

• Uw oordeel over Multivitamine
  • Beschrijf uw ervaring met Multivitamine Vitaminecompleet biedt hoogstaande kwalitatieve supplementen tegen een goede prijs en een snelle service. Samenstelling van de supplementen is compleet met de juiste (effectieve) dosis en goed opneembare verbindingen.

Prima samenstelling

Na hele studie uitgekomen op vitaminecompleet. Beste samenstelling voor mij, zeker icm magnesium en omega "compleet klaar"

• Beschrijf uw ervaring met Vitaminecompleet-supplementen Prima

Perfecte aanvulling voor je dagelijkse dosis vitaminen.

• Beschrijf uw ervaring met Vitaminecompleet-supplementen Uitstekend

Eerste bestelling liep perfect

Positief

• Beschrijf uw ervaring met Omega-3 Positief

De website en de info wekken veel vertrouwen. Ben erg tevreden met de vitaminen.

• Uw oordeel over Multivitamine
  • Beschrijf uw ervaring met Multivitamine Erg tevreden met de service en vitaminen.

Je zintuigen merken meteen dat het een natuurlijke multivitamine is

Wat een verschil met de goedkope, synthetische supplementen. Als nieuwe moeder ben ik blij met deze investering in mijn gezondheid.

• Uw oordeel over Vitaminecompleet-supplementen
  • Beschrijf uw ervaring met Vitaminecompleet-supplementen Ik geef borstvoeding en ben heel blij met deze natuurlijke aanvulling op mijn energie en gezondheid

Het geeft mij een goede basis

Vitaminecompleet ondersteunt mijn mentale en lichamelijke gezondheid

• Uw oordeel over Vitaminecompleet-supplementen
  • Beschrijf uw ervaring met Vitaminecompleet-supplementen Goede basis en aanvulling voor mijn mentale en geestelijke gezondheid

helemaal goed

vlotte afhandeling goede suplementen

• Uw oordeel over Vitaminecompleet-supplementen
  • Beschrijf uw ervaring met Vitaminecompleet-supplementen opzich helemaalgoed alleen de verpakking zou duurzamer kunnen

Komen afspraken na met snelle levering

• Beschrijf uw ervaring met Vitaminecompleet-supplementen Heel tevreden

De vitamines zijn niet goed te slikken, verder prima.

Ik brstelde vitamines, dat bleken veel te grote korrels, die vies ruiken en smerig smaken. Ik krijg ze niet geslikt. De visolie en magnesium zijn prima.

• Beschrijf uw ervaring met Vitaminecompleet-supplementen Niet te slikken

Beste Lin, bedankt voor je review. Alle bevindingen van onze gebruikers zijn welkom, ook wanneer ze minder positief uitvallen. Dat je ondanks je onplezierige ervaringen met het slikken van de Multivitamine de moeite hebt genomen om een review te schrijven stellen we dan ook op prijs. Dat geeft ons ook de kans om verbeteringen in onze producten en diensten aan te brengen. En heel fijn dat je die ervaring weet los te koppelen en je positief uitlaat over de Magnesium en Omega-3 producten van Vitaminecompleet. Nuance weten wij erg te waarderen: zeker in een tijdgeest waarin steeds meer gepolariseerd lijkt te raken..:)) Heel vervelend natuurlijk dat de geur en de smaak van de Multivitamine zo'n obstakel vormen. We begrijpen je teleurstelling en zouden dat natuurlijk liever anders voor je zien. Heb je al geprobeerd de tablet in een eetlepel (plantaardige) yoghurt in te nemen. Dat lost dit geur- smaak , slik-thema meestal heel acceptabel op. De geur en/of smaak van de Multivitamine tabletten kan inderdaad voor een (gelukkig) klein deel van onze gebruikers wel eens een echt thema zijn. Je staat hier dus ook niet helemaal alleen in. Geur- en smaakbeleving zijn ook nog eens genetisch van mens tot mens zeer verschillend en de Multivitamine heeft inderdaad een uitgesproken karakter. "Smaken verschillen" is dus ook gewoon een fysiologisch fenomeen! We willen graag wat toelichting geven en de (on)mogelijkheden om hier verbeteringen in aan te brengen uitlichten. We doen, binnen onze technische mogelijkheden en strikte grondstof keuzebeleid, wat realiseerbaar is. En dat is vaak een balanceer act van veel invloeden zoals natuurlijkheid van onze grondstoffen, snelle en adequate tablet uiteenval-tijd en oplosbaarheid, minimaliseren van hulpstoffen etc, etc. We hebben in de beschermende coating van de Multivitamine, om de onvermijdelijke geur en smaak van de ingrediënten te maskeren natuurlijke geurstoffen uit een citroen-mint aroma laten aanbrengen. Wanneer de verpakking eenmaal geopend is, zal die geur vaak ook nog wat intenser worden waaargenomen. Maar ook als de verpakking wat langer geopend is kan, wanneer bijvoorbeeld de omgeving erg vochtig is- dan lost de coating, zoals het hoort, de kracht van de overdekkende citroen- en mint geurstoffen afnemen. Deksel van de verpakking direct terugplaatsen kan daarbij (een beetje) helpen. De geur- en smaakcombinatie van een breed scala aan ingrediënten met o.a. artisjok, gember, peper, bosbes, diverse zee-algen extracten, sardientjes-geur (DMAE) en zeker ook vitamine B1 kan best/behoorlijk aanwezig zijn. Alsof je een 5 gangen menu in een blender stopt en dan je neus erboven houdt en daarna proeft. Een wolk citroen-mint aroma kan dat helaas niet compleet overdekken. We zouden dus zelf zeker natuurlijk ook liever niet hebben dat dat "erbij hoort". Met de gladheid van de coating en speciale tabletvorm, die wat kleiner zijn dan de Omega-3 en Magnesium, maar idd wel wat meer een beetje een "brok" maken we de slikbaarheid zo soepel mogelijk. Maar ook hier niet helemaal vrij van enige smaakgewaarwording, op zijn minst al door de effecten van de geur op de smaakbeleving. Hoewel hier door de collega's van de techniek hiervoor al heel wat werk verzet is in de loop der jaren, vinden ook wij het resultaat niet 100% ideaal. Zodra we hier op enig moment realistische mogelijkheden voor verbetering als haalbaar inschatten, zullen we daar dan ook zeker op inzetten. Tot die tijd hopen we dat je de geur van de pillen wellicht wat meer kan "re-framen" in het kader van veel natuurlijke grondstoffen. En ouderwets de neus dicht helpt ook echt of, en dat zouden we natuurlijk jammer vinden, toch een ander merk multivitamine met minder natuurlijke ingrediënten als vervanging. Jeroen namens Team Vitaminecompleet

Ziek van deze tabletten

Na 1 tablet in de ochtend te hebben ingenomen......begon ik smiddag een raar gevoel in me buik te krijgen...... daarna begon het steeds meer op krampen te lijken. Ik dacht dat ik iets verkeerds gegeten had, dus ik probeerde me er niet zo veel van aan te trekken. Prettig was dit niet. In de nacht slecht geslapen. Ontzettend warm gehad wat ik normaal nooit heb. Volgende ochtend nog last van krampen. Ondanks dat toch een 2e tablet ingenomen.......waardoor naar een paar uur mijn krampen steeds erger werden. Ik kon niet meer mijn dagelijkse activiteiten uitoefenen. Het was een drama na de 2e tablet. Ik was er gewoon ziek van. Ik dacht dat ik iets goeds had gekocht voor mijn weerstand. Maar dit zijn echt hele zware tabletten. Het lijkt wel een hele maaltijd vol met bacteriën. Jammer van mijn geld. Ik heb alles we moeten gooien.

• Beschrijf uw ervaring met Multivitamine Krampen in mijn buik

Beste S. Lucassen, bedankt voor je review over de ervaringen met Vitamincompleet. Uiteraard vinden we dit heel vervelend voor je. We hopen dat je je inmiddels weer beter voelt. Sinds onze diensten op het web beschikbaar zijn sinds 2009 hebben we een dergelijke ervaring niet eerder teruggemeld gekregen. Dus zijn we dankbaar dat je de moeite genomen hebt: alleen wanneer onze gebuikers melding maken van hun ervaringen kunnen we er hopelijk uit leren en eventueel en waar mogelijk verbeteringen aan onze producten of diensten aanbrengen. En aangezien we tegelijkertijd "allemaal hetzelfde" (homo sapiens) en allemaal verschillend (genetisch uniek) zijn kunnen we individuele onplezierige ervaringen ook zeker niet volledig uitsluiten. We doen erg ons best in de grondstof keuze en samenstelling en hebben bijvoorbeeld ook geen grondstoffen die als allergie verwekkend verplicht vermeld moeten worden. Maar dat is individueel geen 100% garantie: aardbeien met al hun gezonde kwaliteiten kunnen, na een half leven met plezier gegeten, ook plotsklaps onplezierige reacties uitlokken. Dat zie je bij de supermarkt niet vermeld staan wanneer je aardbeien aanschaft. Om zeker te weten of er een oorzakelijk verband bestaat tussen het innemen van de tabletten en je ervaringen is natuurlijk niet makkelijk te achterhalen. Gelijktijdigheid en oorzakelijkheid kunnen ook nog eens makkelijk door elkaar gehaald worden. In de tijd van je melding had menige Nederlander onrustige darmen doordat men wat onder de leden had dat hiervoor een verklaring zou kunnen zijn. "Een maaltijd vol bacteriën" zou dus zomaar wel eens een heel correcte analyse van je kunnen zijn. Hoe dan ook, we begrijpen dat je de koppeling tussen de inname en je (on)welbevinden gemaakt hebt. Dat zouden we zelf wellicht ook gedaan hebben. En dat je vertrouwen is afgenomen vinden we spijtig maar invoelbaar. Door de koppeling die opgetreden is zou er ook zomaar een ongunstig / "nocebo-effect" kunnen optreden. Als je de Multivitamine opnieuw inneemt zou in dat geval je onderbewuste / immuunsysteem fysiologisch dezelfde reactie als ("better safe than sorry") beveiliging kunnen oproepen. Meer wetenschappelijk benoemd: er zou "klassieke conditionering" kunnen zijn opgetreden inmiddels. Maar het zou ook kunnen dat je de tabletten inmiddels wel prima zou verdragen en ze dan inderdaad positief zouden bijdragen aan je weerstand. Hopelijk dat je met onze respons enig vertrouwen ervaart dat we je ervaring serieus nemen en we in onze benadering daarvan proberen transparant te zijn en met je mee te denken. Jeroen namens Team Vitaminecompleet

Nice man!

Goede kwaliteit!

• Beschrijf uw ervaring met Multivitamine Goed

Beste Multivitamine te koop.

Beste multivitamine te koop. Heb een hoop uitgeprobeerd maar bij deze voel ik mij het best. Zit op het moment 4 weken in Thailand en daar komen ze goed van pas. Voel mij erg fit en energiek! Ben normaal gezien heel sceptisch, maar dit is erg goed! Vanaf nu mijn vaste multi.

• Beschrijf uw ervaring met Multivitamine Zie boven

Complete multivitamine

Ik slik deze multivitamine nu ongeveer een half jaar en ben zeer tevreden. Ten opzichte van andere multivitamines is dit de meest complete multivitamine en een van de best werkenden volgens reviews. Mooie aanvulling op mijn gezonde leefstijl!

• Uw oordeel over Multivitamine
  • Beschrijf uw ervaring met Multivitamine Snelle levering en makkelijk bestellen

Altijd snel geleverd en prima kwaliteit

Ik bestel sinds 4 jaar bij Vitaminecompleet en ben er vanaf het begin zeer over te spreken. Snelle levering en prima kwaliteit!

• Beschrijf uw ervaring met Multivitamine Top

Echt compleet. Volgens mij de beste!

Uitvoerig vergeleken met andere multivitamines. Waaronder andere gerenommeerde merken. Multivitamine doet zijn naam eer aan: het meest compleet, met goede balans tussen de verschillende vitamines en mineralen. Ik voel me er al jaren goed bij. Gezien de kwaliteit een hele redelijke prijs en altijd dnel en voordelig bezorgd.

• Uw oordeel over Multivitamine
  • Beschrijf uw ervaring met Multivitamine Al jaren gebruik ik dagelijks deze multivitamine.

Goede vitamines

Zeer effectief de vitamine werkt prima voel me fit en gezond

• Beschrijf uw ervaring met Multivitamine Zeer goede kwaliteits vitamines

Mooie oplossing

Snelle levering via je brievenbus, dus ideaal en met weinig verpakking. Klein nadeel is dat de sluiting van de verpakking een tikkeltje onhandig is, en dat de ingrediënten als één lange, aangesloten lijst met heel kleine lettertjes op de verpakking staan, wat het enorm tijdrovend en onpraktisch (vergrootglas nodig) maakt om er iets in terug te vinden, vandaar net geen volle 5 sterren.

• Uw oordeel over Multivitamine
  • Beschrijf uw ervaring met Multivitamine Eén van de beste multivitaminen op de markt die ik ken. Toch (nog) net geen 5 sterren, want van sommige vitamines en mineralen is de dosis wat aan de lage kant (vit. B1, B2, E, K2, ijzer, mangaan, molybdeen). Daar staat wel tegenover dat de kwaliteit/bruikbaarheid en opneembaarheid van de gebruikte vitamines en mineralen gemiddeld beter is dan bij de meeste multi's. De hoeveelheid D3 is wel lekker hoog, dus je hebt dan geen apart supplement nodig daarvoor. Ook is het fijn dat er K2 in zit (beter dan K1), als is dat een relatief lage dosis en daarnaast borium. Deze drie laatsten zijn belangrijk bij de ondersteuning van een gezond bottenstelsel (o.a. betere opname van calcium). Extra interessant dus voor mensen die supplementen met calcium gebruiken waar dit niet aan is toegevoegd. Nadeel is dat dit vrij dure vitamines zijn, dus het moet in je budget passen om ze een lange tijd te kunnen gebruiken.

Beste Nadia, bedankt voor je uitgebreide review vol met lovende woorden. Gaan we van glimmen. Met een "net geen volle 5 sterren" beoordeling vanwege de etikettering en het kleine lettertype zijn wij natuurlijk ook wel heel verguld. Aangezien we vermoeden dat je in je feedback over de etiketten niet alleen zult blijven, willen we graag wat toelichting geven. Allereerst vinden we je feedback hierover heel begrijpelijk. Sterker nog: we zijn het eigenlijk wel met je eens dat de wijze waarop de ingrediënten op onze meest recente etiketten zijn gaan weergegeven niet perse een verbetering is voor jou als eindgebruiker. Waarom dan toch deze aanpassing? Onder recente bindende wijzigingen vanuit wetgeving uit de koker van de EFSA (European Food and Safety Autority) en in lijn daarmee de richtlijnen van de nVWA (Nederlandse Voedsel en Waren Autoriteit) hebben wij onze etiketten met deze recente wetgeving in lijn gebracht. Doel van deze nieuwe wetgeving is het om meer eenduidigheid Europa wijd in zowel etikettering als veiligheid van voedingsmiddelen en voedingssupplementen ten behoeve van eindgebruikers te brengen. En dat is ongetwijfeld een goed idee geweest gezien de vele verschillende wijzen van vermelden van grondstoffen in voedingsmiddelen waardoor je als consument als het ware vaak elk etiket opnieuw moest gaan leren interpreteren. Dit streven naar eenduidigheid en vergroten van voedselveiligheid kunnen wij natuurlijk dan ook alleen maar onderschrijven. Maar een mooie theorie kan er in de praktijk soms wel wat lelijker en anders dan beoogd uit gaan zien. En dat pakt met name voor de Multivitamine ook wel een beetje vreemd uit: de verplichte etikettering eisen ten aanzien van eenduidigheid van ingrediënten vermelding op het etiket lijkt ook ons de duidelijkheid niet echt ten goede te komen. In onze eerdere etiketten werden, vitamines, mineralen/spoorelementen, plantaardige grondstoffen en overige middelen onder aparte kopjes ondergebracht en dan in alfabetische volgorde vermeld. Onder de nieuwe wetgeving zijn wij (o.a.) verplicht om de ingrediënten op te sommen naar rato van het gewichtsaandeel in de tablet en dan in afnemende volgorde. De grondstof met het grootste gewichtsaandeel dient als eerste ingrediënt en het ingrediënt met het laagste gewichtsaandeel als laatste opgesomd te worden. En dat dan in een lange sliert. En dat betekent, samen met het noodgedwongen, kleine lettertype, dat je wel een loep en wat geduld mee moet nemen om tussen de meer dan 50 ingrediënten van de Multivitamine dat voedingsstofje te vinden waar je naar op zoek bent. Gelukkig kan je op de website van Vitaminecompleet met de zoekfunctie van je browser (meestal command F) de grondstof wel nog makkelijk terug vinden op de ingrediënten pagina Zolang de huidige wettelijk verplichte etikettering eisen ongewijzigd blijven zullen we het er dus samen mee moeten doen. En dat ons dat een halve ster kost kunnen we ons helaas niet bij de EFSA op beroepen. Maar hopelijk heb je met deze extra informatie wel wat meer inzicht van het hoe en waarom van deze nieuwe stijl van ingrediënten declaratie op ons etiket. En weet je dat een beetje te waarderen..;)) Jeroen namens Vitaminecompleet

Informatieve en gebruiksvriendelijke website!

• Uw oordeel over Vitaminecompleet-supplementen
  • Beschrijf uw ervaring met Vitaminecompleet-supplementen Ik gebruik deze supplementen al jaren. Goede kwaliteit ingrediënten en erg compleet. Daarnaast een prima prijs/kwaliteit verhouding.

Vis

Mooie capsules en kennelijk vol met visolie. Want die smaak proef ik toch duidelijk. Resultaat is nog niet duidelijk want ik ben net begonnen

• Beschrijf uw ervaring met Omega-3 Fij

prima, makkelijk in te nemen

goede werking en makkelijk in te nemen

• Uw oordeel over Vitaminecompleet-supplementen
  • Beschrijf uw ervaring met Vitaminecompleet-supplementen goede werking en makkelijk in te nemen

Ik ga weer bestellen, het bevalt nog altijd goed.

• Uw oordeel over Multivitamine
  • Beschrijf uw ervaring met Multivitamine Voor mij nog de beste keuze.

Goed product, maar het gevoel van vermoeidheid gaat nog niet weg

Goed product, maar het gevoel van vermoeidheid gaat nog niet weg

• Uw oordeel over Multivitamine
  • Beschrijf uw ervaring met Multivitamine Goed product, maar het gevoel van vermoeidheid gaat nog niet weg