Fijn om ondersteuning te hebben bij eerste keer Tsjechië

In basis prima, maar we vonden de communicatie vooraf onze vakantie en vooral rondom corona niet echt super. Daarnaast waren we niet altijd even enthousiast over de accommodaties. Misschien omdat we anders gewend zijn vanuit Italie, Portugal (en sommige ook in Kroatië), maar in onze ogen voldeed het niet altijd helemaal aan onze vraag. Iets meer uitleg over type accommodatie of alternatieven tov onze vraag wel fijn geweest. Ook wat tips voor leuke dingen te doen of restaurantjes in de omgeving is altijd leuk om te ontvangen bij de papieren (dat hebben we bij andere organisaties wel gehad), dat zou wel een pluspunt zijn. Er stond bij 1 voucher dat de toeristenbelasting betaald was, moesten wij ter plekke nog betalen. Maar daar werd goed en snel op gereageerd. Dus dat was heel fijn. Verder heb ik een aantal keer gemaild over handdoeken bij onze bestemming aan het Lipnomeer. Er waren geen handdoeken en bij reserveren was geen optie, dus moesten het zelf meenemen. Om er vervolgens bij aankomst (na 2 weken met een tas vol handdoeken rondgereden te hebben) achter te komen dat er gewoon handdoeken liggen.

Voldeed aan de verwachtingen

Alles was goed verzorgd en was een 9 waard. Echter de vindbaarheid van het huis was een probleem. Het staat in Dolni Lanov en niet in Lanov en de huisnummering is in Tsjechië abominabel. Dus in de papieren vermelden: na de rotonde 1e afslag en ongeveer 2 km over grijs brugje.

Ongelofelijk lokatie, goede accomodatie, zalig vertrekpunt voor wandeltochten.

Eens je het huisje gevonden hebt, kun je genieten van een schitterende woning met ruime tuin in het groen. Er is wel een treinspoor achter in de tuin, maar heel weinig treinverkeer, en 's avonds al helemaal geen. Alles is aanwezig, al is er geen plaats voor een vaatwasmachine. Er zijn wel maar 2 slaapkamers, dus wel rekening mee houden voor wie bed krijgt. De badkamer en zithoek zijn helaas op kelderniveau, en dus altijd wat frisjes. Maar er is vloerverwarming in de badkamer, en een houtkachel in de zithoek. Fantastisch om 's morgens uit het raam te kijken, en zicht te hebben op het woud. Het zwembad is niet om baantjes te trekken, maar zorgt voor wat verfrissing op warme zomerdagen. De eigenaar spreekt goed Duits, en is zeer vriendelijk en behulpzaam.

Actieve vakantie in het Boheemse woud was geweldig

Via Tsjecho Reizen een actieve familievakantie geboekt in het Boheemse woud. Deze reis werd tot in de puntjes verzorgd door Outline Travel, met als uitvalsbasis het dorpje Jiricna. Mooie wandeltochten in het bos, enige survival vaardigheden werden bijgebracht (zelf vuur maken, eten zoeken en bereiden in de natuur), mountainbike tocht, kanovaren, overnachten op verschillende plekken in de omgeving (waaronder een oude legerkazerne). Top! De reisleider Bart - een bijzonder aimabele Vlaming - heeft veel kennis van de omgeving, de cultuur en de lokale geschiedenis. Hij heeft ons een flexibel programma geboden. We kunnen dit programma van harte aanbevelen voor gezinnen met kinderen. Wij hebben ervan genoten, hoe leuk met dit zijn als er ook nog meerdere gezinnen (dus speelkameraadjes) zijn.

Mooie rondreis!

Wij hebben erg genoten van het mooie Tsjechië en de veelzijdigheid van deze reis. Afstanden waren goed te doen en de gekozen plekken heel goed! De eerste twee accomodaties waren top! Onze kamer bij Bedricha in Harrachov viel helaas erg tegen. Kleine kamer, slecht bed, geen voorzieningen en slechte WiFi. Restaurant was daarentegen wél heel goed!

We hebben een geweldig vakantie gehad in een prachtig gebied.heerlijk gewandeld en gefietst. We hadden een appartement in de dependance van het hotel Rivièra depoltovice in Nova role.

Goede organisatie van de verblijven!

Wij zijn zeer tevreden over hoe goed de verblijfplaatsen en de gekozen activiteiten georganiseerd zijn. Het had wel leuk geweest om iets meer info te hebben over de bezienswaardigheden of (niet door Tsjechoreizen georganiseerde) activiteiten die er ter plekke te doen zijn.

Mooie reis

Mooie rondreis gemaakt door Tsjechië.

Geweldige eerste ervaring met Tsjechië!

Goede en snelle begeleiding tijdens het boeken van de reis. Naar mijn mening weinig updates mbt de Corona maatregelen in Tsjechië. Verder was er een update welke niet in de factuur was aangepast ( wel in de reis bescheiden ) en stond er een accomodatie in de reis bescheiden die we niet geboekt hadden. Niet onoverkomelijk en werd direct opgelost maar gewoon wat slordig. Kortom prima en vooral goede accomodaties in het aanbod!

Prima geregeld mits enkele strubbelingen (coronagerelateerd)

Hele mooie locatie, met prachtig appartement en veel te doen in de omgeving. Aan de receptie werd er eerst moeilijk gedaan over identiteitskaarten maar vervolgens behulpzaam binnen hun mogelijkheden. Tsjechoreizen liet heel lang weinig van zich horen in eerste Coronagolf. Communicatie rond voucher, verzetten, mogelijkheid is om annulatie liep moeizaam en vaag… Blij dat we uiteindelijk toch zijn kunnen gaan!

Beste Jeroen, Bedankt voor je review. Uiteraard heb ik direct gekeken naar je kritiekpunt maar ik kan deze niet geheel plaatsen en daarom wil ik hierop graag reageren. Wij hebben in 2020 uit service oogpunt aangeboden de reis te verplaatsen mocht je je daar vanwege het nieuwe fenomeen corona in 2020 prettiger bij zou voelen. Dit was achteraf niet nodig geweest omdat er in de zomer 2020 gereisd kon worden. Desondanks hebben wij deze service verleend. Wij hebben pas in een heel laat stadium van je mogen vernemen wanneer je dit jaar wenste te gaan. Ondanks dat we je hebben verzocht een nieuwe datum te kiezen. Je wilde dit graag afwachten vanwege de onzekere situatie mbt corona. Tussendoor hebben we vaak contact gehad mbt het kiezen van een nieuwe datum. Uiteindelijk is deze gekozen en dat hebben we toen direct voor je geregeld. Je hebt ook nog na de bevestiging alsnog van type appartement mogen switchen. Ik vind het dan ook erg jammer dat je de situatie op een negatieve manier schetst want we hebben ons echt ingespannen voor je om alles in goede banen te leiden. Groeten Lisette

Geweldige ervaring

Mooi groot en volledig huis met alles erop en eraan. Fijne tuin met zwembad, leuke dingen te doen in de omgeving. Fijne host en goed afspraken mee te maken. Wij gaan zeker een keer terug.

Wij hebben erg genoten van een fantastisch vakantie!! Heel veel leuke activiteiten tijdens de avontuurlijke familiereis!!

Praag is een absolute topper.

De informatie is wat minimaal. Het was moeilijk om een geschikte reisgids te vinden die actueel was, wij hebben het gedaan met een Duitse reisgids. Ook hadden wij informatie over het te kunnen huren van e bikes, maar ter plaatse leverde dat op diverse plekken problemen op. Wij hebben er toen maar vanaf gezien in het Riesengebirge en in het Karsgebergte. Verder was het als je de Tsjechische taal niet beheerst, vaak moeilijk communiceren. Mensen ontliepen je als ze het Engels of Duits niet machtig waren in de hotels en restaurants.

Het huisje was perfect.

Het huisje in Tsjechië wat wij hadden gehuurd was perfect. Prachtig uitzicht op het lipnomeer en alles was op loopafstand. Echt een aanrader voor mensen die een actieve vakantie willen hebben. Er is in de omgeving zoveel te doen: raften, roddelen, fietsen, wandelen, zeilen, suppen, etc. Ook kon je aan het lipnomeer heerlijk tot rust komen. De temperatuur was zeer aangenaam. Wat betreft de organisatie kan de communicatie beter. We vonden dat de service voldoende was, we moesten voor vertrek overal achteraan.

Zeer geslaagde vakantie. Goed geregeld door Tsjecho Reizen.

Het was een zeer gevarieerde vakantie met mooie goed verzorgde verblijven. Service was prima.

Geweldige service.

Het huis zonder enig mankeren doorgeboekt van 2020 naar 2021. Alles perfect geregeld door de zeer vriendelijke en klantgerichte Mw. Lisette Mulder.

Mijn ervaring met het bureau Tsjecho Reizen is goed.

De berichtgeving via de mail en de telefonische contacten, veelvuldig i.v.m. corona, hebben wij als prettig ervaren. Bij de woning willen wij toch wel wat kanttekeningen plaatsen. De woning en de ligging was prachtig, echter het betrof een woning geschikt voor 10 personen en qua ruimte was dat ook zeker het geval maar de inventaris was daar bij lange na niet op berekend. Het bestek was genoeg voor 5 personen en hetzelfde gold voor de pannen, volstrekt onvoldoende voor 10 personen. In een luxe huis voor 10 personen verwacht je wel een vriezer, separaat of in de koelkast, deze was niet aanwezig. Vervelend als je met een grote groep bent waaronder kleine kinderen die toch graag af en toe een ijsje willen. Ook de verlichting deed het niet in alle kamers, op zijn minst 4 lampen waren aan vervanging toe. De woning was ook niet heel schoon en op veel plaatsen was de laatste tijd geen bezem of stofdoek geweest. Bij de receptie van het park was men overigens heel behulpzaam en als je een vraag had of iets nodig had, zoals een lamp, werd dat direct geregeld. Kortom, plaats een vriezer, controleer de verlichting bij de eindschoonmaak en hanteer iets meer de bezem en de stofdoek dan is deze bestemming helemaal top!

Met een groep van 10 jongens naar het Lipnomeer gegaan. Uitstekend verblijf vlakbij het water en talloze activiteiten. Hebben het erg naar ons zin gehad. Fantastische service gekregen van Tsjechoreizen!!

Een fijne vakantie gehad op mooie locaties

Begin augustus voor een 12 daagse autorondreis naar Tsjechië geweest. De reis die was uitgezocht kon helaas niet gemaakt worden vanwege het niet beschikbaar zijn van een paar accommodaties. Lisette van Tsjecho Reizen heeft toen uitgezocht wat wel mogelijk was en kwam snel met een voorstel dat nog beter was. Mooie accommodaties met 3 i.p.v. 4 stops. Een paar dagen later gingen we al op reis. We hebben het heel goed naar ons zin gehad en ik beveel Tsjecho Reizen zeker aan als een reisbureau dat meedenkt en waar veel mogelijk is. Heel klantvriendelijk en een vlotte afhandeling van alle vragen.

Die Buchung über Tsjecho Reisen war unkompliziert und die Mitarbeiter freundlich und hilfsbereit

Das Objekt hat nicht ganz unseren Erwartungen entsprochen. Das Sofa im Wintergarten war kaputt (Sitzpolster aufgerissen), die Schlafzimmer mit Bad waren verhältnismäßig klein im Vergleich zur Größe des gesamten Objektes. Leider gab es auch keine Hinweise vom Vermieter, wie der Müll zu entsorgen ist (Mülltrennung ja oder nein) Die Mülltonne vor dem Haus war bereits bei Ankunft total überfüllt. Es lagen volle Müllbeutel daneben, was auch fremde Hunde aus der Nachbarschaft angezogen hat, die in diesen Müllbeuteln nach Fressbarem gesucht haben und sich kaum vom Grundstück vertreiben ließen. Eine Toilette war nicht nutzbar. Es gab einige kaputte Fenster in den Schlafzimmern (Glasbruch, teilweise nicht zu öffnen) Die elektrischen Leitungen war sichtlich veraltet. Man konnte z.B. den Geschirrspüler und den Wasserkocher nicht gleichzeitig nutzen. Vermisst haben wir auch ein paar Liegestühle für den Garten. Der Urlaub war trotzdem sehr schön, vor allem aufgrund der ruhigen Lage des Hauses, der tollen Natur im Böhmerwald und den zahlreichen Freizeitangeboten im näheren Umkreis.

• Würden Sie uns weiterempfehlen? Nein

Heerlijke vakantie in Tsjechië!

Voor het eerst naar Tsjechië op vakantie geweest en via Tsjecho Reizen een geweldig reis geboekt. We hebben genoten, een mooi huis en een prachtige omgeving. Goede service en vriendelijk te woord gestaan met onze vragen.

Fantastische reis door Tsjechië

Al in de winter vroegen we Tsjecho Reizen om advies voor de zomervakantie met ons gezin met 3 pubers. We kenden Tsjechië onvoldoende om een mooie reis samen te stellen die voldeed aan onze eisen. Mooie locaties, verschillende delen van Tsjechië en voldoende outdoor mogelijkheden in de buurt. Tsjecho Reizen heeft een mooi voorstel gedaan voor een fantastische reis. Door corona was het helaas lange tijd onduidelijk of de reis door kon gaan en de communicatie op de website had meer up to date gekund. Last minute kwamen we er zelf achter dat onze vlucht was geannuleerd.... Gelukkig heeft Tsjecho Reizen toen alsnog een oplossing kunnen regelen. Kortom; aanrader!

We hadden een zeer mooie vakantie

We konden ter plekke ook nog eens een week bij boeken, supervriendelijke mensen. Het keukentje vonden we bij aankomst wel niet zo heel proper.

Hele fijne week!

Voor de derde keer bij Tsjechoreizen gekoekt! Wij zijn erg tevreden over de service, extra info en het land Tsjechië’ hier heb je nog waar voor je geld! Heerlijk eten, ruimte en rust! Waarschijnlijk dit jaar ook naar Tsjechië voor de wintersport....we hebben er al zin in!

vriendelijk te woord gestaan maar verwarrende site

Tsjecho reizen is verder prima maar we hadden voor afgelopen zomer een huis gehuurd voor 8 personen en op basis van de foto's een groot huis met twee badkamers en twee aparte toiletten verwacht. Het huis was echter klein, veel te klein voor 8 volwassen personen en er was 1 toilet. De foto's waren zeer misleidend en daardoor het verblijf enigszins teleurstellend. Het uitzicht daarentegen was prachtig.