Typediploma behaald, maar toch teleurstellend.

Mijn dochter heeft afgelopen jaar leren typen m.b.v. de Typetuin. De cursus vraagt niet veel van de kinderen, ze moeten oefenen, maar veel tijd zijn ze niet kwijt. Dat is op zich prettig. Het einde van de cursus was echter zeer teleurstellend. Na de laatste bijeenkomst kwam ze nogal ontdaan thuis. Er was geen examen geweest, dus geen diploma. Het was de bedoeling dat ze dat thuis zelf zou doen.... Ze was zeker niet de enige. Van alle deelnemers hadden er 2 het examen binnen de periode behaald. Daarna moest ze zelf zo gedisciplineerd zijn om het examen nog te halen. Dat is haar gelukt, maar het was veel leuker geweest als dit klassikaal was gebeurt met een echte diploma-uitreiking. De communicatie hierover is niet goed verlopen.

Overzichtelijk, uitdagend

Deze cursus is rustig en overzichtelijk voor onze oudste met autisme. Geen prestatie druk maar gewoon rustig op je eigen tempo vooruit. Desondanks had hij de typetuin cursus binnen 5weken af kunnen ronden. Echter moet je minimaal 6 weken ingeschreven zijn, dus een weekje later examen kunnen doen. Proefexamen is een goede voorbereiding op het examen. Examen heb je 3 pogingen om te slagen.

De combinatie van klassikale lessen en het online oefenen is erg fijn

Hoi Typetuin, Hoewel ik niet altijd veel zin had om te oefenen, waren de oefeningen toch wel leuk om te doen. De site was leuk en ook de spelletjes, Ik heb eerst de klassikale lessen gedaan en daarna thuis verder gewerkt. Omdat we niet naar school hoefden door corona had ik nu heel veel tijd over om te typen. Ik ben wel blij dat ik nu mijn diploma heb. Ik heb hem alleen nog niet thuis ontvangen, maar dat zal nog wel komen. Groetjes, Gijs Rops

Saaaiii, zegt mijn zoon.

Het is hier best wel een strijd om mijn zoon aan het typen te krijgen. Hij vindt het echt te saai en is al vrij lang bezig..., op 1 januari gekocht. Hij typt een kwartier per dag. Het is nu mei. Hopenlijk haalt hij ooit het diploma en kan hij dan ook goed typen....

hoge kwaliteit

er wordt grondig geoefend. Het bouwen van het kwousel geeft een leuke afwisseling. ik ben tevreden!

Goed haalbaar voor kinderen

Mijn dicdochter hter heeft de cursus binnen een half jaar afgerond. Ze bleef vrij goed gemotiveerd. Fijn dat ze net de proef examens haar niveau kon testen.

Leuke en goede typecursus

Duidelijke informatie en leuk opgezet om kinderen te leren typen

Erg leuke manier om type cursus te volgen.

Onze dochter heeft op deze leuke manier een typediploma gehaald en heeft hier veel plezier bij ervaren. Dit scheelt echt enorm nu ze dit heeft! Echt aan te bevelen.

Vereist wel begeleiding

Kind vindt vooral beloning leuk. De plant is vrij snel op qua beloningen en dan is het lastig gemotiveerd te blijven. Als je goed wilt doen moet je kind echt laten dooroefenen. Dat vergt echt wel begeleiding. En bewust ook blijven oefeen op de lagere niveaus. De beloningssystematiek kan worden verbeterd waardoor dit meer vanzelf gaat. Het eerste spel is te stressvol. Ook uitleg hoe je vingers plaatst met fimpljes zou helpen.

Een bedrijf dat met je meedenkt en hart heeft voor de kids

Mijn zoon had in het begin wat meer aansturing nodig. Na een berichtje aan de typejuf werd dat direct opgepakt. Top!

Beste Elise, Dank voor je beoordeling, goed om te horen! Groet, Richard

heel slecht

het is geen fijne manier van leren en het is ook niet leuk typetopia is veel leuker en leert sneller.

Beste ouder, Wij hebben contact gehad. 3 maanden na de laatste groepsles ontvingen wij een mail waarin je aangeeft dat je niet tevreden bent (de motivatie van Milan is weggezakt) en verwachtte je volledige terugbetaling van het cursusgeld. Zoals aangegeven betreur ik het dat wij niet eerder de mogelijkheid hebben gekregen om ons te verbeteren. Je hebt tijdens de groepslessen niet aan de bel getrokken. Op basis van de resultaten van jouw zoon leek alles ook goed te gaan. Het proefexamen staat zelfs open. Ook in de les waren er geen bijzonderheden waar te nemen. Mijn handreiking om tot het gewenste resultaat (nu even pauzeren en later met elkaar oppakken) te komen wil je geen gebruik van maken. Ik kan mij dus niet vinden in jouw beoordeling. Ik wens Milan heel veel succes toe met het afronden van zijn cursus typevaardigheid. Mijn aanbod om het later bij ons op te pakken blijft gewoon staan. Met vriendelijke groet, Richard Brouwers, directeur

Top typecursus!

Mijn zoon heeft de klassikale cursus op school gevolgd. Hij had er in eerste instantie niet veel zin in. Hij werd goed begeleid tijdens de lessen door een leuke typecoach die er, volgens mijn zoon, voor zorgde dat de lessen helemaal niet saai of stoffig waren. Daardoor was hij thuis ook gemotiveerd en wist hij binnen enkele weken zijn diploma te behalen. Ideaal dat hij met deze basis straks naar het Voortgezet Onderwijs gaat, waar hij dagelijks op een laptop moet werken. Typetuin, bedankt en ga zo door!

Hoi Pauline, Dank, goed te horen! Grt, Team de Typetuin

Leuker dan dit wordt het niet!

Leren typen is nu eenmaal oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Hartstikke saai natuurlijk...maar bij de Typetuin maken ze 't zo leuk mogelijk!

Het was een super goede begeleiding die ik heb gehad.

Typetuin heeft mijn typeles leuk gemaakt!

Ik heb nooit gezeurd tegen mama over dat ik geen zin had in typen. Ik vond vooral de spelletjes leuk als ik mijn oefeningen goed had gemaakt. Daarom was oefenen helemaal niet erg! Gr gigi

Klassikaal geen toegevoegde waarde!

Onze zoon heeft de klassikale variant gevolgd. We hadden gehoopt dat dit een extra stimulans zou zijn voor hem. Niets in minder waar gebleken. Er werd een computer beschikbaar gesteld en een stuk tekst gegeven welke hij over moest typen. Geen extra uitleg, geen correctie op houden. Tijdens de lessen was het erg onrustig door een aantal drukke kinderen. Er is in 8 lessen 2x aan hem gevraagd wat zijn doel is voor de volgende les, maar daarin nooit meer op teruggekomen. Zonde van de extra kosten. Ik heb contact opgenomen om een aantal vragen door te spreken en aan te geven dat ik de begeleiding niet voldoende vond. Ik zou door de leraar worden terug gebeld, maar dit is nooit gebeurd. Typecursus zelf was qua levels goed. Onze zoon heeft weinig met de spelletjes gedaan.

Leuk en leerzaam.

Het was fijn om de letters 1 voor 1 te leren. Het was ook leuk om bij elk nieuwe level een leuk filmpje was. Er waren ook spelletjes die je hielpen met typen. Alleen was level 6 niet zo handig omdat ik niets goed kon typen. Het was ook leuk om diamanten te verzamelen voor je plant.

Leuk en leerzaam

Het verdienen van punten en het kweken van je Kwouwsel maakt het leuk om te typen. Ook de type spelletjes werden gewaardeerd.

Doelgerichte cursus, passend voor kind van 10 jaar

Alle drie onze kinderen hebben hun diploma via de Typetuin behaald. Resultaat gericht, stimulerend. De persoonlijke adviezen (op school) zijn echt noodzakelijk om oefeningen vol te houden. Kinderen hebben veel profijt van de cursus in het voortgezet onderwijs.

Je leert op een leuke manier typen en als je geslaagd bent kan je sneller typen dan je moeder

toen de eerste les begon vond ik het super leuk ik dacht als je thuis moet oefenen is het vast heel saai maar toen ik het voor het eerst probeerde vond ik hoe je leerde typen super leuk elke dag 30 min oefenen soms lukt dat niet helemaal maar daar krijg je uiteindelijk een goed resultaat voor terug ik ben nogal een perfectionist dus ik wou alle levels donker groen krijgen uiteindelijk ik dat gelukt en ik ben trots op het resultaat.

Leuke originele aantrekkelijke cursus

het typen wordt op een leuke en stimulerende manier aangeleerd

Totaal geen stimulans om goed en snel te leren typen, gewoon een computerprogramma

Bij de verschillende stadia die mijn zoon moest doorlopen tijdens het programma viel mij al snel op dat het zogenaamde zelfstandige werken niets meer dan een beetje aanklooien behelsde. Het maakt niet uit hoeveel fouten er gemaakt worden en ook snelheid wordt niet gestimuleerd. De enige stimulans waren de klasgenoten die al dan niet 'verder' waren of niet. Verder betekend daarbij niet sneller of foutlozer maar vaker. Vaker een onderdeel gedaan. Uiteindelijk een diploma gehaald met een snelheid die je met 2 vingers makkelijk haalt. Ook de lessen zelf, dus met een zgn. sloegen nergens op. Gewoon in een klaslokaal doen wat je thuis ook kan doen. Er werd niets uitgelegd, geen stimulans of wat dan ook. Geldklopperij is het. Gewoon een computerprogramma waar je een code voor inkoopt voor veel te veel geld.

Beste Dick, Dank voor je reactie. Ik kom graag met je in contact maar kan uit je gegevens hier niet afleiden voor welk kind je deze feedback achterlaat. Met de opmerkingen in je review kan ik niet zo heel veel om na te gaan waar wij de cursus voor jou zoon anders hadden kunnen verzorgen/ nalatig zijn geweest en/ of onze cursus te verbeteren. Zou je jouw contactgegevens willen sturen aan support@typetuin.nl met daarin je telefoonnummer en de naam van je zoon? Dan neem ik even contact met je op. Alvast bedankt. Groet, Richard

Online=geen begeleiding

Bij de online cursus die mijn zoon doet is geen enkele begeleiding. Alleen 1 keer per week dezelfde mail met een score-rapport. Verder geen enkele begeleiding. Jammer!

Beste Ge, Dank voor je feedback. Wat vreemd dat je hebt ervaren dat er geen enkele begeleiding is/ is geweest. We zitten hier bovenop en hanteren een procedure waarbij iedere cursist een minimaal aantal contactmomenten heeft. Ik zou graag uit willen zoeken waar dit mis is gegaan. Het is mij niet duidelijk om wie het gaat (je mailadres geeft geen match in ons systeem). Zou je ons willen contacten via support@typetuin.nl met een kopie van dit bericht en de gebruikersnaam van de cursist om wie het gaat dan zoek ik het verder uit en kijk ik wat we nog voor je kunnen betekenen. Groeten, Richard

erg leuke leerzame cursus

Ze leren blind typen op een erg leuke manier! En ze kunnen ook hun creativiteit nog kwijt!

Leuke typecursus met leuke betrokken docent

Onze zoon heeft de klassikale typecursus gevolgd. De docente heeft hem goed begeleid en was ook gedurende het online thuis oefenen goed bereikbaar via mail. Het typeprogramma zelf was op een leuke manier opgebouwd en uitdagend. De prijs van de klassikale cursus is wel behoorlijk hoog, ik kan mij voorstellen dat dit voor sommige mensen wel een drempel is. Maar wat ons betreft was het het echt wel waard!