Leuke en toegankelijke typecursus

Een toegankelijke typecursus die, zelfs voor onze minder gemotiveerde 11 jarige zoon, leuk was om te doen door alle activiteiten rondom de kwouwsel.

goede ,snelle manier van typediploma halen, goede begeleiding!!

Fijn dat deze cursus en digitaal en onder begeleiding gaat, voor mensen met een kleine portemonnee, is deze cursus wel prijzig denk ik.

Prima type cursus

Mijn zoon van 10 heeft de cursus gehaald. Hij was erg enthousiast en heeft de eerste 3/4 van de cursus zonder zeuren gedaan. Totdat hij zoveel punten had dat hij met zijn kwousel kon doen wat hij wilde en er geen motivatie meer was om punten te behalen. Misschien een tip ook hier wat met variatie in aan te brengen, maar verder prima cursus. De laatste weken heeft hij even moeten doorzetten en hij is met vlag en wimpel geslaagd. Hij zal er nog veel profijt van hebben.

Beste Simon, Dank voor je feedback! Wij starten binnenkort met de ontwikkeling van een volgende versie van onze applicatie waarin we het "verbeteren"van het Kwouwsel zeker mee zullen nemen. Grt, Richard

Positief

Mijn zoon heeft in 10weken zijn typediploma gehaald. Het was soms wel even doorbijten en frustratie maar hij ging er toch mee door. Met de levels wordt het goed opgebouwd en is het motiverend. Iedere keer weer wat succes behaald tijdens het oefenen door de score op te hogen en dichterbij het volgende level te komen. Wat ik wel jammer vond is dat de spelletjes wat pittig waren als ze nog niet goed konden typen. Wat makkelijkere spelletjes erbij had ook leuk geweest. En ik heb 1x een vraag gesteld aan de docent en toen vond ik het lang duren voordat ik antwoord kreeg (een week). Verder zijn we tevreden met het behaalde resultaat Bedankt typetuin!

Beste Carolien, Dank voor je feedback. We nemen dit mee in de ontwikkeling van de volgende versie van de Typetuin. Grt, Richard

Zeer slecht klassikale les voortdurend afgezegd en onbereikbaar voor klachten

Doe echt nooit de klassikale cursus van Typetuin! Je betaald ruim 100 euro meer dan voor de online versie maar je krijgt er amper les voor. Lessen vallen zonder opgaaf van reden uit of omdat er een probleem is met de locatie huur. Klachten worden niet doorgeven. Vragen niet beantwoord. Het enige wat je terugkrijgt is kinderachtige mailtjes ondertekent door professor Begoni ofzo... Echt slecht en zonde geld. In de paar lessen die je hebt leer je niks anders dan wat je thuis al online oefende. Er wordt voortdurend gestimuleerd dat je examen doet. Zo gauw je namelijk het minimale niveau hebt bereikt wordt je uit het systeem gegooid, het geld is binnen en zoek het maar uit. Als je een formele klacht wil indienen dan moet je dat per post doen, per post!?! Ik heb meerdere malen verzocht om teruggebeld te worden en op zijn minst het verschil tussen online en klassikaal terug te betalen.

Beste heer/ mevrouw, Wat vervelend om te lezen dat de cursus niet helemaal aan je verwachtingen heeft voldaan. Naar aanleiding van dit bericht hebben wij alle gegevens over deze cursusgroep, de ontwikkeling van jouw zoon en de bevindingen van de coach erbij gepakt/ opgevraagd. Op de 1e plaats feliciteren wij je zoon van harte met het behalen van het diploma. Dat heeft hij super snel gedaan! Wij bieden een cursus typevaardigheid aan waarbij kinderen op hun eigen niveau en in hun eigen tempo leren typen. De begeleiding op locatie betreft maximaal 8 lessen verspreid over een periode van 12/ 13 schoolweken. (soms wat langer door bijvoorbeeld uitval/ verschuiven van de les door omstandigheden zoals een landelijke staking in het onderwijs) Kinderen die daaraan toe zijn kunnen/ mogen al examen doen op het moment dat het examenlevel vrij komt. In sommige gevallen is dat dus al eerder dan dat de laatste les heeft plaats gevonden. Kinderen maken die keuze zelf, in overleg met de coach waarbij wordt aangegeven dat wanneer ze het halen ze gewoon de laatste lessen welkom zijn om hun typevaardigheid verder te verbeteren. Jouw zoon heeft eenmaal examen gedaan (en geslaagd). Wij begrepen van je zoon dat jij liever een hoger resultaat had gezien (eerst alle levels in het groen). Hij heeft nog twee pogingen over om zijn resultaat te verbeteren. Dat mag, hoeft niet. Ook die keuze is aan het kind zelf. Wij vinden de typevaardigheid (het blind kunnen typen) het belangrijkste doel, niet het tempo. Als ouder kun je daar anders in staan en dus samen met het kind een andere keuze in maken. Jouw zoon is een snelle leerling en was/ is super gemotiveerd. Het snelle behaalde resultaat komt door zijn eigen motivatie in combinatie met de groepslessen. Het is in onze ogen te makkelijk om te zeggen dat de groepslessen in het geval van jouw zoon niets hebben toegevoegd en hij het zelfde resultaat (vaardigheid en de tijd die hij daarvoor nodig heeft gehad) had behaald bij een volledige online cursus. Van deze cursusgroep is, toen de cursus als was aangevangen, 1 les verzet. Door de landelijke staking in het onderwijs was de locatie niet beschikbaar. In onze ogen overmacht waar wij niets aan hebben kunnen doen. Ik lees ook terug dat je zoon een aantal keren voor niets naar de les is gekomen. Deze bleek dan uiteindelijk ook niet gepland te staan. Aan het begin van de cursus sturen wij een aparte mail met daarin alle lesdata. Verandert dit tijdens de cursus (bv door de stakingen) dan informeren wij alle cursisten hier per mail over. Al deze berichten zijn ook naar jou verstuurd (zelfde mailadres als waarmee je deze review hebt geplaatst). Ik lees ook terug dat je zoon 1 les niet geweest is ivm een open dag op de Middelbare. Na het missen tijdens de les heeft onze coach daar een bericht over gestuurd waar hij was. Daar heeft hij zelf keurig op geantwoord. Onze coach geeft aan dat jouw zoon een zeer prettige cursist is. Hij is zelf blij met het resultaat. Ook wij maken weleens fouten alleen in deze kan ik nergens de vinger erop leggen waar wij anders/ beter hadden kunnen handelen. Het is jou goed recht om ons een 1 te geven. Zelf kunnen wij dat totaal niet plaatsen. Mocht je hier nog mondeling over van gedachten willen wisselen nodig ik je van harte uit om telefonisch contact met ons op te nemen op 013-5220579. Ik sta je graag te woord. Met vriendelijke groeten, Richard Brouwers, directeur Typetuin

Ik heb super veel geleerd in een korte tijd

leerzaam, speels, duidelijk

Een betaalbare typecursus, in een leuke speelse leeromgeving. Prima zelfstandig te doen.

Erg leuk om zo te leren typen

Ik vond het heel leuk en iedereen moet via typetuin leren typen.

Leuk om op deze manier te leren typen.

Super handige cursus voor de kinderen, waar ze zelf in hun eigen tempo aan kunnen werken. Goede motivatie met de spelletjes en prijzenkast.

Leuke cursus voor weinig geld

Topcursus, veel plezier van gehad!

Super leuk leren typen met typentuin

Het was leuk om te typen met typentuin.

Stimulerende en leuke spelenderwijze opzet

Mijn kind vond dat de cursus een fijne opbouw heeft en leuke afwisseling met spelletjes tussendoor.

Superleuke cursus met coole spelletjes die niet vervelen!

Werken in je eigen tempo op een superleuke manier met veel uitdaging en plezier mede door beloningssysteem en spelletjes. Ook op ieders niveau mogelijk. Je kunt er net zoveel uithalen als je zelf wilt. Mijn dochter vond het top! Mooi programma!

Fijne cursus met begeleiding

Mijn dochters konden via school een aantal lessen doen. Dat hielp veel met het oefenen en was ook gelijk een stok achter de deur. Van mij hadden er nog wel een aantal lessen bij gemogen. Het werd na afloop moeilijker om het oefenen vol te houden.

Top cursus

Mijn dochter (9) is vanaf dag 1 gemotiveerd geweest en heeft de cursus helemaal zelfstandig doorlopen. Wij hebben ook ervaring met een andere aanbieder (die in de ruimte ;)), maar bevelen toch zeker typetuin aan. Wij vinden de opbouw met levels waarin kinderen (deels) vrij kunnen bewegen prettiger en hebben het idee dat dat ook meer motiverend werkt. Complimenten typetuin!

Perfecte cursus

Laagdrempelig. Leuke uitdagingen en ook goede opbouw naar examen Fijn dat er na der klassikale lessen thuis verder geoefend kan worden.

Typetuin heeft een goede opbouw en spellen die stimuleren.

Lovend! Zeker doen.

Het ging vanzelf!

Eerst kon ik niets. Toen iedere week een beetje oefenen. Een tijdje later kan ik opeens blind typen.

Boeiend!

Ik ben blij dat mijn zoon deze typecursus heeft gedaan! Samen met een paar klasgenoten heeft hij elke woensdagmiddag op school typeles gehad. Uiteraard zo nu en dan thuis ook geoefend. Door de verschillende levels bleef het boeiend voor hem, hij had er echt lol in. Veel dank Typetuin!

Je kunt op eigen tempo blind leren typen

Mijn dochters doen allebei de typetuin cursus.maar zo fanatiek zijn ze niet dus heel fijn dat ze een jaar de tijd hebben het diploma te halen.zonder constant te moeten pushen

Leerzaam

Erg leerzaam

Een leuke cursus met verschillende levels.

Een leuke cursus. Doordat er verschillende levels waren was het leuk om te doen. Ook handig dat je kon oefenen met een proefexamen en dat je ook 3 keer het echte examen kon maken en waarbij het beste examen telde.

leuke typecursus

Onze twee jongens zijn samen begonnen aan de typecursus. Groep 6 en groep 7. De oudste is snel door de cursus gegaan. De typetuin omgeving stimuleerde hem om vrijwel dagelijks te typen. Het was ook fijn dat thuis het examen kon worden gedaan. De jongste had iets meer moeite om zich er toe te zetten. Maar omdat iedereen het in de typetuin op zijn/haar eigen tempo kan doen, heeft hij het ook kunnen afronden. Kortom fijne cursus.

Het was een leuk avontuur

Mijn dochter van 10 vond het zeer leuk in de typetuin! Ze bleef ook gemotiveerd. Het was een super leuk avontuur! Een echte aanrader!!

Prima cursus

Onze zoon heeft er 10 maanden over gedaan en we hebben hem veel achter de broek aan moeten zitten. Hij vond best lastig om gemotiveerd te blijven en elke dag te oefenen. De klassikale lessen hadden niet echt een toevoeging.