Top typecursus!

Mijn zoon heeft de klassikale cursus op school gevolgd. Hij had er in eerste instantie niet veel zin in. Hij werd goed begeleid tijdens de lessen door een leuke typecoach die er, volgens mijn zoon, voor zorgde dat de lessen helemaal niet saai of stoffig waren. Daardoor was hij thuis ook gemotiveerd en wist hij binnen enkele weken zijn diploma te behalen. Ideaal dat hij met deze basis straks naar het Voortgezet Onderwijs gaat, waar hij dagelijks op een laptop moet werken. Typetuin, bedankt en ga zo door!

Leuker dan dit wordt het niet!

Leren typen is nu eenmaal oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Hartstikke saai natuurlijk...maar bij de Typetuin maken ze 't zo leuk mogelijk!

Het was een super goede begeleiding die ik heb gehad.

Typetuin heeft mijn typeles leuk gemaakt!

Ik heb nooit gezeurd tegen mama over dat ik geen zin had in typen. Ik vond vooral de spelletjes leuk als ik mijn oefeningen goed had gemaakt. Daarom was oefenen helemaal niet erg! Gr gigi

Klassikaal geen toegevoegde waarde!

Onze zoon heeft de klassikale variant gevolgd. We hadden gehoopt dat dit een extra stimulans zou zijn voor hem. Niets in minder waar gebleken. Er werd een computer beschikbaar gesteld en een stuk tekst gegeven welke hij over moest typen. Geen extra uitleg, geen correctie op houden. Tijdens de lessen was het erg onrustig door een aantal drukke kinderen. Er is in 8 lessen 2x aan hem gevraagd wat zijn doel is voor de volgende les, maar daarin nooit meer op teruggekomen. Zonde van de extra kosten. Ik heb contact opgenomen om een aantal vragen door te spreken en aan te geven dat ik de begeleiding niet voldoende vond. Ik zou door de leraar worden terug gebeld, maar dit is nooit gebeurd. Typecursus zelf was qua levels goed. Onze zoon heeft weinig met de spelletjes gedaan.

Leuk en leerzaam.

Het was fijn om de letters 1 voor 1 te leren. Het was ook leuk om bij elk nieuwe level een leuk filmpje was. Er waren ook spelletjes die je hielpen met typen. Alleen was level 6 niet zo handig omdat ik niets goed kon typen. Het was ook leuk om diamanten te verzamelen voor je plant.

Leuk en leerzaam

Het verdienen van punten en het kweken van je Kwouwsel maakt het leuk om te typen. Ook de type spelletjes werden gewaardeerd.

Doelgerichte cursus, passend voor kind van 10 jaar

Alle drie onze kinderen hebben hun diploma via de Typetuin behaald. Resultaat gericht, stimulerend. De persoonlijke adviezen (op school) zijn echt noodzakelijk om oefeningen vol te houden. Kinderen hebben veel profijt van de cursus in het voortgezet onderwijs.

Je leert op een leuke manier typen en als je geslaagd bent kan je sneller typen dan je moeder

toen de eerste les begon vond ik het super leuk ik dacht als je thuis moet oefenen is het vast heel saai maar toen ik het voor het eerst probeerde vond ik hoe je leerde typen super leuk elke dag 30 min oefenen soms lukt dat niet helemaal maar daar krijg je uiteindelijk een goed resultaat voor terug ik ben nogal een perfectionist dus ik wou alle levels donker groen krijgen uiteindelijk ik dat gelukt en ik ben trots op het resultaat.

Leuke originele aantrekkelijke cursus

het typen wordt op een leuke en stimulerende manier aangeleerd

Totaal geen stimulans om goed en snel te leren typen, gewoon een computerprogramma

Bij de verschillende stadia die mijn zoon moest doorlopen tijdens het programma viel mij al snel op dat het zogenaamde zelfstandige werken niets meer dan een beetje aanklooien behelsde. Het maakt niet uit hoeveel fouten er gemaakt worden en ook snelheid wordt niet gestimuleerd. De enige stimulans waren de klasgenoten die al dan niet 'verder' waren of niet. Verder betekend daarbij niet sneller of foutlozer maar vaker. Vaker een onderdeel gedaan. Uiteindelijk een diploma gehaald met een snelheid die je met 2 vingers makkelijk haalt. Ook de lessen zelf, dus met een zgn. sloegen nergens op. Gewoon in een klaslokaal doen wat je thuis ook kan doen. Er werd niets uitgelegd, geen stimulans of wat dan ook. Geldklopperij is het. Gewoon een computerprogramma waar je een code voor inkoopt voor veel te veel geld.

Beste Dick, Dank voor je reactie. Ik kom graag met je in contact maar kan uit je gegevens hier niet afleiden voor welk kind je deze feedback achterlaat. Met de opmerkingen in je review kan ik niet zo heel veel om na te gaan waar wij de cursus voor jou zoon anders hadden kunnen verzorgen/ nalatig zijn geweest en/ of onze cursus te verbeteren. Zou je jouw contactgegevens willen sturen aan support@typetuin.nl met daarin je telefoonnummer en de naam van je zoon? Dan neem ik even contact met je op. Alvast bedankt. Groet, Richard

Online=geen begeleiding

Bij de online cursus die mijn zoon doet is geen enkele begeleiding. Alleen 1 keer per week dezelfde mail met een score-rapport. Verder geen enkele begeleiding. Jammer!

Beste Ge, Dank voor je feedback. Wat vreemd dat je hebt ervaren dat er geen enkele begeleiding is/ is geweest. We zitten hier bovenop en hanteren een procedure waarbij iedere cursist een minimaal aantal contactmomenten heeft. Ik zou graag uit willen zoeken waar dit mis is gegaan. Het is mij niet duidelijk om wie het gaat (je mailadres geeft geen match in ons systeem). Zou je ons willen contacten via support@typetuin.nl met een kopie van dit bericht en de gebruikersnaam van de cursist om wie het gaat dan zoek ik het verder uit en kijk ik wat we nog voor je kunnen betekenen. Groeten, Richard

erg leuke leerzame cursus

Ze leren blind typen op een erg leuke manier! En ze kunnen ook hun creativiteit nog kwijt!

Leuke typecursus met leuke betrokken docent

Onze zoon heeft de klassikale typecursus gevolgd. De docente heeft hem goed begeleid en was ook gedurende het online thuis oefenen goed bereikbaar via mail. Het typeprogramma zelf was op een leuke manier opgebouwd en uitdagend. De prijs van de klassikale cursus is wel behoorlijk hoog, ik kan mij voorstellen dat dit voor sommige mensen wel een drempel is. Maar wat ons betreft was het het echt wel waard!

Extra duwtje in de rug

Zoonlief 1 heeft een online cursus (Typetopia) gedaan en deed hier meer dan een jaar over. "Gevecht" geweest om hem regelmatig te laten oefenen. Onze tweede zoon hierom bewust ingeschreven voor de klassikale cursus die hier in ons dorp werd aangeboden. Een super leuke typejuf die de kinderen echt stimuleert en motiveert. Mede hierom maar ook vanwege het groepsgevoel was onze zoon binnen 15 weken geslaagd. Typetuin, bedankt!

klassikale begeleiding heeft niets als doel om diploma te halen?

Het functioneren van typetuin is op zich zelf prima/leuk, bij vragen werd ook snel gereageerd. Je zou echter verwachten dat leerlingen dusdanig begeleid worden dat ze aan het einde van de klassikale lessen hun diploma hebben gehaald, maar dat is niet meer zo. Een paar jaar gelden was dit nog wel zo, maar dat principe is losgelaten, we kwamen daar helaas pas achter gedurende de cursus (dit was vooraf niet duidelijk genoeg). Tegen de kinderen werd gezegd dat ze er een jaar over mochten doen. Na beëindiging van de lessen zullen weinig kinderen gemotiveerd zijn om te blijven oefenen. Onze dochter heeft het diploma vooral gehaald door de sturing van ons zelf.

Beste M. Maas, Dank voor je feedback. Onze cursus is er (nog steeds) op gericht dat de kinderen binnen de tijd van de groepslessen het diploma behalen. Wij ervaren echter dat er kinderen zijn die: 1. Minder lessen nodig hebben om het diploma te behalen/ typevaardig te worden. 2. Meer tijd nodig hebben om typevaardig te worden (dit is een relatief klein percentage) 3. Meer tijd willen krijgen voor een zo hoog mogelijk resultaat. Wanneer we vasthouden aan een verplicht examenmoment voor alle cursisten levert dit een hoop gefrustreerde cursisten op: 1. cursisten die eigenlijk al examen kunnen doen moeten wachten. 2. cursisten die er echt nog niet aan toe zijn (kan zelfs faalangst veroorzaken) 3. cursisten die voor een hoger resultaat hadden willen gaan en nog even door willen oefenen. Om die reden kan een cursist sinds augustus 2017: 1. Examen doen wanneer hij/ zij er aan toe is (met een minimale oefentijd van 6 weken) 2. Langer door oefenen dan de groepslessen wanneer dat nodig is. 3. Langer door oefenen voor een hoger resultaat. Op deze wijze past de cursus bij een ieders leerbehoefte. Ik weet niet hoe de typecoach van jouw kind het gezegd heeft maar het is dus juist dat je er een jaar over mag doen wat niet wil zeggen dat je er een jaar over moet doen. We streven er naar om het af te laten ronden binnen de groepslessen. Maar je kan dus extra tijd gebruiken wanneer je dat als kind (of ouders/verzorgers) wil. Ik hoop dat hiermee onze werkwijze iets meer verduidelijkt is. Van onze kant herzien we onze informatie die vooraf wordt verstrekt regelmatig en nemen we jouw feedback in ieder geval mee zodat we dit in aanloop naar de cursus nog duidelijker kunnen communiceren. Groeten, Richard

Goede en leuke on-line typecursus

Ik ben 9 jaar en heb binnen een paar weken mijn typediploma gehaald met een heel goed resultaat!

Gefeliciteerd Rik uit Echt! Jij bent ECHT typevaardig!

Niet geweldig!

Ook hier de ervaring dat je flink meer betaald voor de gezamenlijke lessen. In deze lessen doen ze niks meer dan wat ze thuis ook doen. Ik zou aanraden alleen online een cursus te doen. Daarbij verloor zoon(ligt waarschijnlijk aan zoon) naar korte tijd al zijn interesse dus toen eenmaal het examen vrij kwam hij het maar snel gedaan heeft om overal vanaf af te zijn. Dit met hakken over de sloot aantal aanslagen per minuut. Terwijl dit gewoon door veel te doen een mooi diploma had kunnen worden en op lange termijn beter blijft hangen. Hier moet door typetuin iets aan gedaan worden! Helaas van moeders van vriendjes soort gelijke verhalen.

Beste heer/ mevrouw, Dank voor jullie review, ook al is deze niet in ons voordeel. We trekken er graag lering uit. Tijdens de lessen typen de kinderen uiteraard net zoals ze dat thuis doen. Terwijl ze dat doen loopt de typecoach rond, let op houding en motivatie en bespreekt met de kinderen (individueel) wat hun leerdoelen zijn tot de volgende groepsles. Op deze manier is het kind (mede) regisseur van zijn eigen leerproces wat de motivatie ten goede komt. Tussendoor zijn er ook, speelse, groepsgebonden activiteiten. Je slaagt bij ons bij 100 aanslagen per minuut. Wij vinden dit getal echter niet het belangrijkste/ zelfs helemaal niet belangrijk. Het blind kunnen typen is het waar het om gaat en wat we ook beloven aan te zullen leren. Dat is ook bij jullie kind gelukt. Sommige kinderen en ouders vinden snelheid echter belangrijker. Uit jouw woorden "met hakken over de sloot"begrijp ik dat dit ook voor jullie geldt? Op dit moment zijn wij bezig met de ontwikkeling van een nieuwe online applicatie. Vanuit jouw feedback neem ik mee dat het aardig is om te verkennen of er een mogelijkheid bestaat of de ouder/ verzorger en/ of kind aan het begin van de cursus zelf de normering kunnen bepalen. Standaard is deze 100. Dat is voor ons de basis. Hecht de ouder meer waarde aan een hogere normering, dan kunnen we dit zo instellen dat een kind dan pas slaagt. Hoewel dit tegen onze visie in gaat (het blind leren typen is belangrijk, niet zo zeer het tempo) moeten we wel naar onze klanten blijven luisteren en daar waar het kan verbeteren. Nogmaals bedankt voor de feedback. Team Typetuin

Typtuin

Hallo Toen ik typtuin speel voelde ik me blij en leerzaam omdat je ook meer van spelling gaat leren maar ook natuurlijk leer je typen. Maar met de opdrachten is het vaag want toen level 1 tot en met 6 speelde moest je 250 lessen maken tot een nieuw level maar als je naar level 7 moet gaan dan zou je 150 moeten maken en dat ging goed maar voor mij dan ging ik heel snel naar level 7 tot en met 8. de typtuin lessen waren leuk Ze hielpen me ook super goed met typen. Ik vind het super leuk dat je jullie games hebben in de typtuin de muziek op de achtergrond is rustgevend als je eventjes een pauze doet Ik vind dat jullie iets heel belangrijks hebben gedaan en dat is de prijzenkast zo kan je zien hoeveel aanslagen score en de kleuren. Ik vind het super goed van jullie dat jullie aangepaste normering hebben dat is voor kinderen die dyslexie hebben en die het moeilijk hebben met leren en jullie helpen ze dat vind ik super goed En behulpzaam aan de typtuin Jullie hebben ook een berichtenpagina dat is goed als de servers in de onderhoud zijn of als je typtuin vergeten bent om te doen En de typtuin vind ik hel mooi versierd met die beesten en de animaties En ik zou dit aanraden voor kinderen die naar de brugklas gaan omdat je daar veel moet typen Ik zou dit aanraden voor kinderen

Hoi Adel, Wat een mooie woorden, we gaan er bijna van blozen...;-) Super bedankt en jij ontzettend gefeliciteerd! Groet, Richard

Totaal niet wat we ervan verwacht hadden ...

Voor onze dochter hebben we gekozen voor de klassikale typelessen, omdat we ervan uit gingen dat tijdens deze lessen tips over o.a. de zithouding en de stand van de vingers zouden worden gegeven. Helaas was dit niet het geval. Ook werkten sommige van de apparaten waarop getypt werd niet meer zo goed. Toen onze dochter vroeg om tips voor het typen van de letters van de onderste regel werd haar gezegd dat wij maar een mail moesten sturen naar het hoofdkantoor. Als we dit vooraf hadden geweten, hadden we geen extra geld betaald voor een klassikale cursus en misschien hadden we zelfs gekozen voor een andere aanbieder.

Beste Hilde, Dank voor je feedback. Wat balen dat de cursus niet helemaal aan jullie verwachting heeft voldaan. We zijn er in ieder geval gelijk mee aan de slag gegaan. We hebben zojuist de coach, Monique, van je dochter gesproken. Ik wil hier op het web niet ingaan op de details maar Monique heeft er alles aan gedaan om de onzekere start zsm weg te nemen. Monique heeft haar geholpen daar waar nodig. Het kan zijn dat bij jullie dochter daardoor de focus op andere aandachtspunten lag dan een goede houding. Jullie dochter is super gemotiveerd, legt de lat heel hoog voor zichzelf en is mede hierdoor heel snel geslaagd. Super knap. Het komt Monique niet bekend voor dat ze voor het aanleren van de onderste regel zou hebben verwezen naar een mail die jullie naar kantoor moeten sturen. Wij hopen dat jullie dochter heel veel plezier zal ervaren van haar (snel) aangeleerde typevaardigheid. Mochten jullie nog persoonlijk met ons van gedachten willen wisselen dan kan dat altijd. wij zijn bereikbaar op 013-5220579. Je kunt dan vragen naar Ellen Altingh-Siberg (aanspreekpunt type-coaches).

Op een spelenderwijs en stimulerend met professor Begoni het typen onder de knie krijgen

Mijn dochter Daniek heeft op een spelenderwijs en stimulerend met professor Begoni en de lerares Yvonne het typen onder de knie weten te krijgen. Ik heb als ouder deze manier van begeleiding door typetuin als zeer positief ervaren en zou zeggen: Ga zo door!!!

gemotiveerd leren typen

Mijn zoontje vond het leuk om de cursus te volgen, voor hem was het een soort van game. Hij leerde snel.

Fijne en leuke cursus voor kinderen

Mijn zoon heeft veel geleerd met het typen. Je werkt in een leuk programma wat ook erg stimuleerd om te blijven typen. De cursus lessen heeft hij als fijn ervaren. En hij heeft in 1x zijn diploma gehaald daar zijn we natuurlijk super trots op:).

Duidelijk, snel, klant gericht

Snelle reactie, goede opzet typetuin, uitdagend voor kinderen

Leuke typecursus

Ik ben 11 jaar en geslaagd voor de type cursus. Het was makkelijk te leren en we hadden een aardige meester. Ik kreeg tips zoals maak niet je proef examen vaak achter elkaar, soms deden we leuke dingen/spelletjes tijdens de les. Thuis moest ik wel blijven oefenen en mailen met de docent was erg makkelijk en mama kreeg snel reactie. Ik heb niet alle dagen geoefend al was dat wel het advies.