Meer van verwacht

Mijn dochter (10) doet de online typecursus van de Typetuin. Door het introductiefilmpje had ik er meer van verwacht. Het klonk als een mooi verhaal over planten in de tuin waar iets mysterieus mee is. Zodra je in de online omgeving zit en gaat oefenen is dat verhaal minimaal aanwezig. En lijken de oefeningen veel op elkaar. Er is wel opbouw qua moeilijkheidsgraad, maar niet veel variatie in oefeningen. Het dient z’n doel: je leert typen, maar voor de prijs die je ervoor betaald had ik meer verwacht.

Typelessen voegen totaal niks toe!

Ongemotiveerde docent, kwam de eerste les flink te laat. Zat te eten tijdens de lessen en eigen werk te doen. De typelessen voegden dus niks toe. Onze zoon heeft op eigen kracht zn diploma gehaald, toen kregen we een mail dat hij de laatste lessen niet meer hoefde te volgen. We hadden ons t lesgeld kunnen besparen en beter voor de online cursus kunnen kiezen.

Goed en vlot leren typen!

Zoon van 9 heeft met Typetuin online goed en vlot leren typen. Hij heeft er zo'n 4 maanden over gedaan; 6 dagen per week ongeveer 20 minuten oefenen. Nooit met tegenzin. Weinig frustraties, er zat een mooie opbouw in. Pas wel op, zeker bij de hogere levels, dat je niet te snel doorgaat. Klantenservice is goed bereikbaar en behulpzaam. Aanrader!

Tweede kind met plezier geslaagd

Na een eerste goede ervaring ook ons teeede kind deze training laten doen. Ook zij is er met plezier doorheen gegaan en ze plukt er meteen de vruchten van doordat ze nu feilloos haar boekverslag kan typen

Gemakkelijk en motiverend

Onze zoon boaz vond het leuk om te typen en raakte intrinsiek gemotiveerd door de opzet van het programma! Hij heeft binnen een aantal weken zijn diploma behaald en oefende meer dan twee keer per dag een kwartier gewoon omdat hij het leuk vond!

Enthousiaste kindvriendelijke leeromgeving

Ik vind het leuk dat je punten kunt verdienen en je eigen kwousel kan bouwen. De opbouw is goed te volgen door in kleine stapjes meer letters toe te voegen en veel te herhalen.

Geen goede ervaring

De lerares kon geen orde houden. De een na de ander stond op de gang. Ik had erg veel moeite om een zwaar gedemotiveerde zoon toch naar de les te laten gaan. Uiteindelijk zijn diploma gehaald, maar niet dankzij de lessen.

Interactief programma om blind te leren typen

Zowel de kinderen als ikzelf als moeder hebben de typecursus gevolgd. Mijn kinderen hebben ook de klassikale lessen gevolgd. Ideaal dat het op de eigen school plaats kon vinden. Je krijgt wekelijks wen overzicht van de vorderingen. Het enuge dat is daarin mis is om te zien of er voldoende geoefend is (dus hoe vaak inloggen en daadwerkwljjl de oefentijd volmaken). Verder prima overzicht. Klantenservise is prima bereikbaar en die kunnen ook reageren om vragen die niet in het wekelijkse overzicht staan en adviseren wat nodig is voor je kind. Prima tevreden dus.

Leuke manier om typen te leren

Mijn dochter heeft de cursus gevolgd en vond het erg leuk om te doen. Vooral alle diamanten die je kon verdienen en het kwousel dat je kon maken. En als het even tegen zat kon ze in de les weer vragen stellen en werd ze weer gemotiveerd. Vond dat ze het erg snel heeft kunnen leren op deze manier. Ik had het wel mooi gevonden dat de laatste typles het typexamen is. Dan is het daarna ook klaar. Nu moet je toch in de gaten houden dat het thuis afgerond wordt.

Prima typles met fijne communicatie

Mijn zoontje heeft er hard voor gewerkt en heeft vol trots zijn typdiploma mogen ontvangen. Leuk dat hij via zijn eigen mailaccount ook nog een persoonlijke mail van de typdocent Myon heeft ontvangen. Tussentijds werden wij als ouders goed geinformeerd via de mail. Wij zijn tevreden!

Op een snelle manier een leuke diploma op zak!

Mijn zoon met dyslexie Heeft op en prettige duidelijke manier zijn type diploma behaald Van eigenlijk maar 75 aanslagen behaald op 135 Aanslagen

Fijne duidelijke cursus.

Fijne cursus. Ze leren snel typen in een korte tijd. Duidelijke uitleg. Lerares Myon is heel vriendelijk en ook buiten de lestijd een fijn en snel contact indien er vragen zijn.

Binnen 8 weken een diploma!

Fantastisch typecursus, die echt goed werkt!

Superleuke cursus wel zelf aan de (uitdagende) slag!

Superleuke cursus maar je moet wel gemotiveerd zijn. Nu is de cursus ook zeker uitdagend voor kinderen en dat maakt dat ze gemakkelijk gaan oefenen. Het allerhoogste nivo met 175 aanslagen is wel erg uitdagend. Fijn contact en altijd snelle reacties op mailtjes met vragen. Een aanrader!

Geheel tevreden leuke motivatie

Onze dochter heeft recent via jullie haar typediploma gehaald. Soms had ze geen zin, maar wanneer ze aan het oefenen was werd ze toch gedreven door te gaan. Ook de manier om eerst fysiek begeleid te worden is een pluspunt. Onze jongste hoopt wanneer hij oud genoeg is, ook op deze wijze cursus te mogen doen en zijn diploma te kunnen halen

Prima cursus, wel zelf als ouders je kind laten oefenen.

De cursus is goed opgebouwd. Het kostte soms wel wat moeite om mijn dochter te motiveren om dagelijks thuis te typen, maar het maken van het kwouwsel met de verdiende punten hielp daar bij. Ze is licht dyslectisch. Toen de begeleidster zag, dat ze net iets te langzaam was met het aantal toetsaanslagen per minuut, werd het eindniveau naar het dyslexie niveau aangepast, waardoor ze minder toetsaanslagen hoefde te halen. Daardoor lukte het haar om toch ook de moeilijkere oefeningen af te maken. en uiteindelijk heeft ze haar examen op het normale niveau af weten te ronden. Fijn dat we konden overleggen per mail, en dat er werd meegedacht. Bedankt!

Leuke uitdagende cursus

Mijn dochter heeft net zoals een paar eerder via Typetuin de cursus gevolgd. Alhoewel het valt of staat met de discipline om thuis te oefenen was het een prima cursus om te volgen. De kids worden toch uitgedaagd om “punten” te scoren. Mijn dochter had ook de klassikale les erbij, wij hebben dat gedaan omdat ze dan zo op deze manier al een uur met typen bezig was per week. Pas met het oefenen van examens kwam de snelheid erin, omdat ze toch steeds beter wilde worden

Typetuin motiveert om te leren typen

Na 8 weken al blind leren typen. De opzet van het programma is leuk en uitdagend. Goede communicatie per mail en mooi diploma.

Makkelijk en effectief programma

In het begin zat ik er erg tegenop, maar naarmate ik verder in het verhaal kwam, ging het steeds beter. Ik vind het heel fijn dat ze ook een dyslexie cursus hebben, zo kan iedereen met blind leren typen. Ik zelf vond het een heel makkelijk programma om te gebruiken, het was ook effectief omdat je ook fysieke lessen hebt.

Geweldig leuk

Het was super leuk om met dit programma te leren typen. Ik kreeg met nog wat andere kinderen ook les op school en dat hielp goed om de motivatie te houden. De spelletjes tussen door hielpen voor ontspanning en rust. Ik vond het ook heel leuk dat je je eigen kwousel kon maken. Door dit programma en de lessen op school kan ik nu lekker snel typen.

Leuke cursus

Mijn dochter heeft de cursus gedaan icm en docent op school. Boven verwachting had ze de cursus binnen 12 weken al gehaald. Ze is wel ijverig en de combinatie met de docent werkt erg goed. Erg tevreden

Speelse manier om goed te leren blindtypen

Een fijne methode om het blindtypen onder de knie te krijgen. De methode met professor Begoni en het kwouwsel trok onze zoon aan om er flink mee aan de slag te gaan. Goede begeleiding van de coach. Alleen jammer dat de leesetende plant niet 'zichtbaar' wordt verslagen.

Op een leuke en interactieve manier heeft onze kind typen geleerd

Onze zoon heeft op een leuke manier typen geleerd, het kunnen bereiken van volgende levels en "winnen" items was leuk. Vooral in het begin, nadat dit klaar was, is de motivatie iets gezakt. Spelenderwijs het diploma gehaald, ook de samenvattingen per mail waren goed als ondersteuning voor ons als ouders. Mist enigszins de directe communicatie met de leraar/-es, dit wordt goed gemaakt door de snelle antwoorden op de mail met eventuele vragen. Kortom: een aanrader!

Leuk en leerzaam

Het waren leuke lessen en moeilijk was h er ook niet het was makkelijk te maken

Erg kindvriendelijk en leuk!

Mijn dochter heeft met veel plezier deze typecursus gevolgd. Je moet de lees-etende plant verslaan. Dit doe je door verschillende opdrachten en spelletjes. Erg leuk voor de afwisseling! Fijn aan het online programma is dat je elke week een update via de mail krijgt. Het programma past het niveau aan op hoe het kind typt. Dit voorkomt frustratie. Dit was erg prettig voor mijn dochter. Wanneer het te moeilijk was, werd de volgende opdracht automatisch iets makkelijker. De online begeleiding vond mijn dochter ook fijn. Dit stelde haar gerust en motiveerde haar. Ook heb ik voor deze cursus gekozen omdat het niet duur is, maar vooral ook omdat je de dyslexie modus aan kunt zetten. Deze hebben we uiteindelijk niet gebruikt. Je examen heb je 3 kansen voor, maar ze was er maar 1 nodig. Erg geslaagd dus!