Goede boiler met goede prijs en service

Vorig jaar had ik in december een boiler gekocht bij Howat. Naar wat later bleek is er bij de bezorging iets mis gegaan waardoor ik de boiler niet ontvangen heb. Dit is via de klantenservice van Howat opgelost. De boiler kwam daardoor wel een maand later aan. De boiler is makkelijk te installeren. Het geluid waar een enkeling het over heeft is kokend water, lijkt me logisch bij elke boiler, je gaat immers water aan de kook brengen. Voor mij valt dat geluid wel mee.

Goede prijs

Bijzondere ervaring met Howat! De klantenservice en aftersales zijn werkelijk uitmuntend. De kranen hebben een scherpe prijs / kwaliteit verhouding. De dubbele kraan (flex voor normaal water en vast voor kokend water) vragen gewenning. Persoonlijk heb ik de voorkeur voor een 1 kraans type.

uitstekend

Mooie kraan, ziet er heel mooi uit en werkt 100% Zeer gemakkelijke instalatie . Boilertje iets vd grond gelaten hoor je het bijna niet Kortom super tevreden met deze kraan

Mooi design, maar kraan pruttelt hard tijdens het opwarmen.

De installatie ging vlot en het apparaat ziet er top uit. Alleen komt er een storend pruttel-geluid uit de kraan tijdens het opwarmen van het warme water. Zodra het water in de boiler wordt gekookt, dan lijkt het alsof de druk te hoog wordt in het systeem waardoor warme luchtbellen (of iets in die trend) door de leiding omhoog uit de kraan komen. Wat dus resulteert in pruttelgeluid uit de kraan. Na contact met Howat geen concrete oplossing voor het probleem ontvangen.

Prime kraan voor een hele scherpe prijs en super service

Omdat onze vorige boiler (van een ander merk) was gaan lekken ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe boiler/kraan. Op basis van de prijs kwam ik uit bij Howat. Het reservoir heeft wel een kleine inhoud (2,4 l) maar voor dagelijks gebruik voor 2 personen is dit ruim voldoende. De kraan ziet er prima uit en de installatie verliep zonder problemen alleen heb ik ***ZELF*** een domme fout gemaakt (even iets te snel de handleiding gelezen waardoor ik wel de warm en koud leidingen had doorgespoeld maar NIET de boiler zelf). Deze schoot na een paar minuten in de beveiligingsstand en dat was niet door mij op te lossen. 1 telefoontje was voldoende om een nieuwe boiler opgestuurd te krijgen en een retour sticker voor de oude. (en dit, PRIMA SERVICE !!! allemaal zonder kosten voor mij). Houd er wel rekening mee dat de boiler wel geluid maakt tijdens het opwarmen (soort van waterkoker geluid) maar dit kan opgelost worden met een speciale deken van Howat. Zeker een aanrader.

Mooie kraan, wat ik jammer vindt is dat de boiler ophanggaten aan de achterzijde heeft maar ook de stroomaansluiting dus je kan hem niet ophangen. Plaats deze aansluiting naar de zijkant dan kan de boiler aan de muur hangen dan maakt hij ook minder geluid.

Geluid.

Heb de Howat boiler al wat langer. Aanschaf juni 2022. Moet helaas constateren dat het opwarmen best wel goed hoorbaar is. Dit wordt niet echt heel duidelijk verwoord op de site en bij aankoop. Heb een open keuken. Dit geluid valt tegen en wordt na enige tijd irritant. Door dit vervelende geluid ben ik geen voorstander. Naar aanleiding hiervan werd door Howat contact opgenomen. Als oplossing werd een isolatiedeken geadviseerd ivm akoestisch geluid mbt opwarmen boiler. Deze werd door Howat toegezonden als oplossing. Nette service en goede oplossing zoals daar bekend. Hierop een aanvulling op bestaande revieuw.

Mooi product voor deze prijs

Mooi product voor deze prijs. Zware kwaliteit en het installeren is zo gedaan. Wij zijn erg tevreden.

Veel te hoog stroom verbruik, vooraf niet duidelijk

Een inbouw boiler 10 liter verbruikt ca 500 kWh stroom per jaar. Een boiler van 50 liter groene hoed, 1200 kWh. De howat van 2,5 liter verbruikt 750 kWh stroom .zeer onvoordelig. Perse aansluiten op warm waterleiding, waardoor alsnog met de rechtse hendel, gas verstookt wordt.

Goedemorgen E Schroe, Hartelijk dank voor jouw bericht. Mag ik vragen hoe je op dit cijfer komt? Het verbruik ligt namelijk vele malen lager. Zie volgende berekening: Indien je 1 kopje thee tapt, dan heeft de boiler ongeveer 1-2 minuten nodig om het water weer op temperatuur te brengen (laten we even uitgaan van 2 minuten). Het maximale vermogen is 1500W. Dit is per uur, dus per minuut verbruikt de boiler maximaal 25W. Dit is enkel wanneer het aan het verwarmen is. Als de boiler niet verwarmt, verbruikt het geen stroom. Naast het verwarmen van de boiler na gebruik, houdt de boiler het water ook nog op temperatuur als je het niet gebruikt. Zo’n ‘bijwarming’ duurt ongeveer ongeveer 30 seconden (in de berekening gaan we uit van 1 minuut zodat de uitkomst extra ‘veilig’ is) en dit is elk uur, maar alleen als de boiler niet is gebruikt. Dus van de 24 uur per dag, warmt de boiler dan nog 14 uur ‘bij’. Totaal dus nog 14 minuten ‘bijwarmen’ op vol vermogen. Ervan uitgaande dat je 10 kopjes per dag neemt. De rekensom: 10 x (25W x 2 minuten) = 500W 14 x (25W x 1 minuut) = 350 W Dagelijks verbruikt het dan 850W, volgens bovenstaande berekening. Jaarlijks zal dit dan +/- 310 kWh zijn. Dit is wel echt een (ruime) schatting op basis van de bovenstaande berekening. Mocht je verder nog vragen hebben, stel deze dan gerust. Met vriendelijke groet, Teun.HOWAT

Zeer mooie en makkelijke kraan

Makkelijke installeren en doet wat belooft wordt.

Perfecte service

Al weer 4 maanden deze kraan, naar volle tevredenheid, in gebruikt. Omdat de boiler in een keukenkastje staat hoorde je hem opwarmen. Na een vraag hierover aan Howat, binnen 1 uur een antwoord en het voorstel om kosteloos een isolatiedeken op te sturen. Deze had ik de volgende dag al in huis, en na installatie (wat passen, snijden/knippen en plakken) hoor ik de boiler niet meer opwarmen. Geweldige service.

Levering en prijs kwaliteit zeer goed !!

Tot nu toe tevreden

Prima communicatie

Prima communicatie toen bleek dat de levertijd langer werd. En ook het feit dat je achteraf kan betalen vonden wij een prima optie. Na levering zelf geïnstalleerd en zijn super tevreden.

Mooi systeem

Mooi systeem goede handleiding. Jammer det hij zo spettert. De dag na deze beoordeling om 7:30 een mailtje gehad met waar ik naar moest kijken dit gedaan en nu werkt hij super Met andere woorden ::mooi systeem ,goede handleiding en super service

Goed product en vriendelijke en snelle klantenservice

De kraan is een stuk goedkoper dan die van de bekende concurrenten maar werkt hartstikke goed. Het contact met HOWAT verloopt perfect. Ze reageren snel en vriendelijk op vragen en zorgen direct voor een oplossing. Bij ons kwam de hendel van de kraan tegen de muur, nadat ik mij daar eerst een tijd aan had geërgerd HOWAT gemaild of zij een oplossing wisten. Ze sturen direct een kortere hendel toe, super!

Goede en snelle service

Hendel van de kraan was te lang kwam tegen de muur aan . Een email gestuurd en binnen 5 minuten email terug gehad dat ze een korter hendeltje sturen Een dag later binnen Echt een goede service

Prima kraan, alleen een wat zachte straal

Op zich een prima kraan, makkelijk te installeren. Alleen vaak als we de kraan dicht doen, blijft ie nog even nadruppelen. En de straal van de kokend waterkraan is best zacht. Maar over all tevreden over het product.

Goedemiddag Marieke, Hartelijk dank voor uw beoordeling. Zou je even kunnen controleren of de perlator goed zit? Mocht je hier vragen over hebben, dan kan je even mailen naar [email protected], dan kunnen we je verder helpen. Voor nu, veel plezier ervan en nog een fijne dag vandaag.

De service is goed.

Ondanks problemen met de perlator werd gelijk een andere toe gestuurd verderprima.

Heetwaterkraan besteld van Howat op een andere website, wel gewoon van Howat zelf. Mooie kraan, doet wat het moet doen. Het pinnetje van de gewone kraan was te lang, 1 mailtje tegenaan gegooid en de volgende dag was het pinnetje al binnen. De kraan werkt goed de service is uitstekend. Installeren is ook relatief simpel, ook als je niet zo handig bent. Echt een aanrader.

Mooie degelijke kraan

Wat een mooie stevige kraan. Duidelijke installatie handleiding. Op de mail gelijk reactie en prima service. Deze kraan kan je gerust aanschaffen, zeker voor deze prijs. Kokend water gedeelte is best snel en wat het lawaai van de boiler betreft: wij vinden dat nihil. Als het keukenkastje dicht zit hoor je de boiler bijna niet. Hier hebben wij absoluut geen spijt van!

Nadat wij de kraan al 3 maanden in huis hadden en deze pas konden installeren nadat de verbouwing van ons nieuwe huis zo goed als klaar was ontdekten we dat de hendel te lang was voor ons aanrecht/muur. Contact opgenomen en 2 dagen later werd er een kleinere hendel bezorgd. Top service noem ik dat.

geen krachtige waterstraal

cooker is niet geschikt voor een situatie waarbij de waterdruk aan de lage kant is. Treed voor aankoop hierover in contact met de leverancier.

Goedemorgen Bernard Sinnema, Hartelijk dank voor uw beoordeling. Zoals via de mail besproken heeft u last van een extreem lage waterdruk. Uw waterleverancier erkend dit maar wil hier niks aan doen. De oorzaak ligt in deze dus buiten het product. Ondanks dat de bedenktijd al is verstreken hebben we het product toch teruggenomen en gaan we het aankoopbedrag aan u terugbetalen. Mocht u verder nog vragen hebben, stel deze dan gerust. Anders nog een prettige dag vandaag.

uitstekende service.

Prima afhandeling van de bestelling, goede montage instructies. Ook de nalevering van het korte 'stokje'op de kraan. Super !!

Mooie kraan voor schappelijke prijs.

Set is kompleet en door de gem dhz te plaatsen.

Mooi product en goeie service.

Na de bestelling werd er al zeer snel geleverd. Het ziet er geweldig uit en zelfs een kluskluns als ik krijgt het voor elkaar om de kraan zelf te installeren. De kraan doet wat je er van verwacht en het design is erg fraai. De service is ook super. Bij mij was de hendel voor de kraan te lang en na een mailtje al zeer snel een reactie met de boodschap dat er een kleinere hendel opgestuurd zou worden als service. Nog elke dag zeer blij met de kraan!