Ontspanning

Al 4 x met BQ op pad geweest en dat zegt genoeg. Fijne organisatie met kundige schippers, flottielje-leiders en back-office voor randzaken. Weten van iedere dag een verrassende, ontspannende en heerlijke gebeurtenis te maken. Zeilen naar de mooiste baantjes, leukste restaurants en interessantste eilanden verveelt nooit. Op naar de 5e keer.

Persoonlijke aandacht, enthousiaste team!

Kort weekje met 4 vrienden gezeild. BQ heeft voor ons een boot geselecteerd passend bij onze wensen. Deze lag keurig verzorgd voor ons klaar. Gedurende de vakantie stond het team van BQ altijd voor ons paraat om onze vragen te beantwoorden en problemen op te lossen (zowel fysiek als via de app). Bedankt Q groet Miek, Tinus, Rob, Stijn

Heel goed meedenkend en top service

Geweldige zeilreis gemaakt met vriendenclub. BQ yaughting was fantastisch in het meedenken en uitvoeren. Vooral ook het advies en de hulp bij zaken buiten de haven, zoals transfers, boodschappenservice, etc, was super!

Alles top geregeld!

BQ regelt alles van voor naar achter.

Superleuke zeilweek met leuke mensen.

Alles was goed georganiseerd ook de informatie vooraf. Ik miste soms het aanleggen tussen de middag in een baai, omdat er anders geen plek zou zijn in de haven. Verder hadden we prachtig weer en hebben we gegeten bij leuke restaurantjes.

Querijn en zijn team zijn mij nu voor de derde keer uitstekend van dienst geweest in het zoeken van een passend voorstel voor het huren van een kajuitzeiljacht. De informatie voorziening nodig voor een geweldige zeil vakantie is zeer doeltreffend en meer dan toereikend. De ondersteuning bij het in- en uitchecken en tijdens de zeil vakantie is bijzonder goed en zorgt voor een zorgeloze zeil vakantie. Ook en in het bijzonder bij calamiteiten !

alles perfect geregeld

Prima communicatie.. je kon alles vragen op elk moment van de dag. voor de reis documenten gekregen waar al veel in werd uitgelegd. zelfs tijdens het zeilen kan je om advies vragen. wat ik zelf altijd lekker vind is dat er achteraf geen (financiele) verassingen zijn. Groet Raoul

Geweldige vakantie, voor herhaling vatbaar

Het was een fantastische week met goede begeleiding. Het improvisatie vermogen was heel goed toen het nodig was.

Alles zeer netjes geregeld, goed schip, zeer enthousiaste flottielje begeleiding

Super leuke vakantie gehad, leuke mensen leren kennen en genoten van de Griekse gastvrijheid

Fantastische ervaring! Mooie boot met goede (Nederlandse!) service!

Met onze jaarclub hebben we een fantastische week met een gezellige schipper gehad. Bedankt Karien en Querijn!

Supergoede service, geweldige ervaring

Uitgebreide hulo bij het maken van onze keuze. Prima advisering. Supergoed emailcontact vooraf en tijdens de reis. Fantastische schipper en flottieljeleider. Prachtige boot. Bijzondere plekjes. Wel jammer van de wind, maar ja, het heer dan ook Mooiweerzeilen. Dank BQ voor deze topvakantie!

Een zorgeloze en geweldig eerste zeilervaring.

Het was voor ons de eerste keer en dus een gok of onze familie zeilen leuk zou vinden. Van bij het eerste contact, stond BQ ons bij met advies en tips. BQ slaagt er in om een warm, persoonlijk contact te combineren met een professionele begeleiding en opvolging. Al de informatie, prijzen en documentatie wordt tijdig en keurig opgeleverd. Je voelt aan alles dat BQ heel veel ervaring heeft en dat hierdoor alles vlot en gesmeerd loopt, zowel in het voortraject als tijdens de zeilreis zelf. Ook de taxi aan de luchthaven was geregeld en bracht ons direct naar onze boot, waar onze skipper Jules al klaar stond. Samen met vrienden ( 8 personen - 2 gezinnen met elk 2 kinderen) hadden we gekozen om met een skipper een week in Griekenland te zeilen. De formule is ons prima bevallen en we hebben er allemaal enorm van genoten. Geen zorgen, geen stress, wij moesten enkel genieten. Top.

de beste actieve zomervakantie mogelijk dankzij top organisatie en griekse gastvrijheid.

Wij zijn voor de 5de keer met BQ gaan zeilen. De service van te voren hoe alles geregeld wordt en hoe je op de hoogte wordt gehouden is perfect. De begeleiding van de flottielje professioneel maar vooral erg gezellig. Bij problemen met de boot of anderszins wordt meteen gewerkt aan een oplossing, creatief en snel. De Griekse wateren en haventjes blijven fantastisch.

Topvakantie

Geweldige begeleiding, mooie route, schitterende plekjes

Goede begeleiding, fijne sfeer, mooiste haventjes, veilig

Heerlijke ontspannen week met BQ Yachting gehad

Precies wat jullie URL is: Mooi Weer Zeilen en dan ook in de prachtige omgeving van Kroatië / Eilanden bij Split. Ruime boot (voor ons 5en + schipper) van alle gemakken voorzien. Wel een beetje beknopt evaluatie formulier. Wat namelijk minder goed was, waren enkele (géén showstoppers) gebreken: De bijboot was te klein voor ons 6en en volgens de schipper enigzins lek, kapotte douchekop van de dekdouche en de bestekla die niet dicht kon blijven zitten. Op het laatst deed de waterpomp het niet meer, maar toen waren we net in de haven. Wel heel coulant van de verhuurder hoe deze omging met de schade: één van ons was in de hor van een dekraam gestapt en we hadden een glas gebroken, daar werd niet voor gerekend. Check in en check out verliepen heel soepel en prettig. Hele jonge schipper die goed kon zeilen en manouvreren (vooral bij aftanken heel prettig) en de omgeving goed kende, waardoor we op mooie plekken hebben gelegen.

Mooie, gevarieerde , maar zeer drukke bestemming.

De suncharter basis is goed gelegen en kundig personeel. Boot was ook perfect. Mallorca in augustus is wel erg druk en je moet eigenlijk hele week havens vooruit boeken wat het minder relaxed maakt. Wel erg mooi gebied met kristalheldere baaitjes mooie havens en goede restaurants. Jammer ook dat we dus Cabrera niet hebben kunnen boeken omdat hiervoor registratie nr van boot nodig is die alleen via suncharter bekend is.

Geweldige flottieljebegeleiding

We hebben een geweldige tweeweekse flottieljereis gehad door de Saronische en Argolische golf in Griekenland. De flottieljebegeleiding van BQ was supervriendelijk, heeft ons naar heel veel prachtige plekjes geleid en ons daarbij steeds buiten de drukte van de andere flottieljes weten te houden, heeft ons supergoed geholpen met alle aanlegmanouevres, en naar heerlijke en gezellige restaurantjes gebracht, en heeft ook nog eens allerlei extra excursies voor ons georganiseerd. Top!

Top vakantie; goed geregeld en professionele begeleiding

...

zeer prettige en klantgerichte organisatie

snel, accuraat, leuke flottielje begeleiders, mooie schepen, goede en snelle service. Echt een aanrader

onvergetelijk

Met beperkte zeilervaring was het best spannend dit avontuur aan te gaan. Groter dan een valk was ons bootje nog nooit geweest. En Friese meren is toch wat anders dan de Ionische zee. De crew moest de eerste dagen wat wennen; wie had precies welk taakje. Dag 2 werd het extra spannend met windkracht 5-6, en was vooral ik erg blij dat de haven veilig bereikt was. Maar naarmate we de boot steeds beter leerden kennen en ieder precies wist wat zn taak was, werd het steeds leuker. Zo leuk dat de familie volgend jaar weer wil, op een grotere boot met meer ruimte, dat wel. Bas deed het als jongen van 21 echt fantastisch: zijn onuitputtelijke energie, onder alle omstandigheden rustig blijven en tussendoor nog een restaurantje regelen. Groot compliment aan hem. En Anouk was er ook altijd, al was dat weliswaar iets meer op de achtergrond. Er is echter één aandachtspuntje. Met ons waren er meerdere ouders die zich afvroegen of we de dag met windkracht 5, en uiteindelijk 6, wel hadden moeten vertrekken. Er waren tenslotte diverse boten, waar de crew niet heel erg ervaren was. De vraag is dan of je zoveel risico moet nemen. Dit kun je Bas niet verwijten, het is een jongen van 21, zij zien het gevaar niet, maar de ouders met kinderen, met meer levenservaring en verantwoordelijkheidsgevoel, hebben het bijna allemaal als een bovengemiddelde spannende dag beleefd, en waren erg opgelucht toen de haven in zicht kwam. Verder was het een fantastische, onvergetelijke week met een erg leuke groep mensen.

Enthousiaste vriendelijke crew met prima zeiljachten en een leuke route.

Onze eerste ervaring om 2 weken flottielje te zeilen in Griekenland. Prima georganiseerd, het is goed bevallen en we raden BQ Yachting dan ook van harte aan, Wessel en Youri (en Querijn) bedankt! Fam. Tjon en van Essen, Almere

Mooie vakantie en goede begeleiding

We zijn tijdens onze zeiltocht in Griekenland heel goed begeleid. Het was daardoor een mooie vakantie.

we heben een heerlijke vakantie gehad

We hebben een heerlijke vakantie gehad wel paar kleine puntjes die tot verdere verbetering zouden kunnen leiden die we mondeling willen doorgeven.

Voor de tweede keer een succes!

Heerlijke zeilweek gehad omgeving Lefkas dit keer. Twee jaar terug al via BQ in Athene geweest en beide keren zeer goed bevallen. Goede communicatie, duidelijk, vriendelijk, alles prima geregeld, zelfs het weer ;-)