Gezellige diverse groep met echt Portokali gevoel!

Dit was onze tweede keer met Portokali. En deze trip heeft ons weer aangenaam verrast! Uiteraard door de fantastische flotille leiding: Tobias en Eva! Zij waren energiek, relaxed en kundig tegelijk. Ze zorgden altijd dat we het naar ons zin hadden, echt heel knap. Ook de activiteiten (incl. Sunrise zeilen) en mooie plekjes/restaurants gedurende de week was perfect, Mooi ook te zien dat Portokali zo’n leuke en diverse groep (NL en BE) weet aan te spreken. We hebben genoten van het unieke Portokali gevoel!

Geweldige ervaring

Super fijne weken gehad. Zeker een pluim voor de flottielje leiding. Wat een top meiden waren het. Tessa, Sanne en Yasmine !! dank voor een onvergetelijke vakantie

Een zorgeloze zeilvakantie

Op advies van anderen zeilden wij deze zomer voor het eerst in Griekenland via Portokali met schipper. Een prima oplossing voor als je zelf te weinig ervaring hebt om zelfstandig te varen. Goede organisatie en een professionele én gezellige schipper die het gebied uitstekend kent. Zorgeloos gevaren!

Boot volgens wens Flottielje volgens wens Portokali begeleiding volgens wens Omgeving volgens wens Dolfijnen bij de boot volgens wens Het weer volgens wens Uitgaan mogelijkheden volgens wens Alles wat we konden wensen is werkelijkheid geworden Hopelijk komt deze wens volgend jaar ook weer uit bij Portokali

Professioneel & ervaren jonge crew

Onze eerste ervaring met zeilen! Wat hebben wij genoten! Onze boot was top geregeld! precies goed voor ons grote gezin en de voorbereiding daarop met de organisatie was duidelijk, snel en fijn geregeld. We hebben gezeild mét schipper, dat gaf ook de vrijheid om te genieten en meteen om te leren. De ervaring om in flottielje te zeilen is goed, onze kinderen hebben een leuke tijd gehad met de andere jongeren! De enthousiaste, jonge maar ervaren crew heeft elke dag gezorgd voor een mooie route, gezelligheid en veiligheid. Voor herhaling vatbaar!

Wederom een trip om niet te vergeten

De week vanuit Arthene was weer een prachtige beleving. De begeleiding door de jonge crew van Portokali was prima, met zo nu en dan kunst en vliegwerk van flottielje management om alle schepen netjes in de haven te krijgen. Door de dreigende storm zijn we helaas niet verder dan Poros gekomen. Aan de andere kant hebben we om die reden prachtige baaitjes gezien en direct contact met Dolfijnen groep gemaakt, waarvan er zelfs een ons heeft vergezeld in de boeggolf van onze zeilboot.

Goed geregeld!

Zeer fijne communicatie! Het zou prettig zijn om meer bootkeuze en bootinformatie te ontvangen. Flotjetielje begeleiding door Yasmine en haar team was wederom fantastisch! Voor herhaling vatbaar

Alles goed geregeld

Fijne vakantie gehad. De boot was volgens verwachting, netjes en schoon.

Twee heerlijke weken op zee in de zon onder zeil met Portokali

Voor de vijfde keer meegezeild met een flottielje van Portokali. Met gezin en zelf schipperend. Wat een topweken waren dit weer. De flottieljeleiding zo professioneel, geduldig, gezellig en ervaren (ondanks de lage leeftijd, echt ongelooflijk). De vertrouwde sfeer in de heerlijke haventjes en baaien. De aandacht en zorg van de Portokalistaf. Het vertrek vanuit Aegina (en niet uit Athene). Qe voelen ons weer herboren en hopen dat gevoel nog heel vaak te kunnen meemaken in nieuwe Portokaliflottieljes.

Fantastische vakantie gehad

Onze eerste keer zeilen. Op advies van vrienden gekozen voor Portokali. We hadden een mooie grote boot. Omdat wij zelf niet kunnen zeilen hebben we via Portokali een schipper ingehuurd. Best spannend of de schipper leuk en goed is. Onze Tjerk was geweldig. Maar dat geldt voor de gehele begeleiding. 7 jongens en meiden in de leeftijd tot 25 jaar. Ze waren allemaal gezellig, open en heel belangrijk ervaren. We hadden best een grote flottielje met 11 boten. Met in totaal 63 volwassenen en kinderen. Onze kinderen in de leeftijd van 13, 15 en 19 hadden genoeg aanspraak en gezelligheid. Niet alleen de kids maar ook wij hebben leuke mensen leren kennen. Onze kids hebben de vakantie voor volgend jaar alweer gepland hoor...

Wéér een geslaagde flottielje!!

Aantal keren met Portokali gezeild en nog niet teleurgesteld geweest! Fijne, kundige begeleiders met originele initiatieven. Bedankt!!

Een top vakantie gehad!

Jaap en Joost waren top als begeleiders, de groep was heel gezellig, jammer dat we het zuiden niet hebben kunnen redden en dus met name reeds bekende plekjes hebben gezien. enige minpuntje; de boot had wat mankementen, watertank lek (waar we dus continue rekening mee moesten houden in de planning)en de airco hebben we niet kunnen gebruiken Ik weet dat er altijd wel iets kan zijn met boten maar je verwacht toch dat je vertrekt met een boot waar alles is gerepareerd. (tank was bekend en airco ook)

Voor het hele gezin een fantastische zeil vakantie

Heerlijke twee weekse reis, begeleid door jonge professionele, enthousiaste Flottiele leiders. Iedere dag een nieuw dorpje of baai in een vrij rustig gebied van de Monemvasia route.

Een gezellige, actieve leuke zeilweek!

Een hele week mee met Portokali was een leuke ervaring. Gezellige bemanning, genoeg ervaring. Leuke havens en in mooie baaitjes aangelegd. Veel gezelligheid en goed geregeld allemaal! Van de briefing in de ochtend tot en met het avondeten..alles prima voor elkaar!

Prima organisatie

Hebben een hele fijne vakantie gehad in Kroatie. Hadden maar één week geboekt en ter plekke nog een week verlengd. De boot die we hadden gehuurd was niet meer beschikbaar maar met hulp van Portokali konden we last minute nog een andere boot boeken. Hele goede ervaring dus.

Onze tweede keer meezeilen met Portokali, fijne schippers, weer super veel geleerd en een heerlijke week gehad. Super gezellige flottielje groep, dat maakte de vakantie natuurlijk nog leuker!

We hebben een heerlijke vakantie gehad met portokali

We zijn met ons gezin 2 weken in een Flotillje wezen zeilen. Het was heerlijk. Lekker weer, leuke mensen, heerlijk eten, enthousiaste, gezellige en kundige Flotilljeleiding. Ze stonden altijd voor je klaar. Alles was super geregeld! Je gaat iedere dag naar een ander stadje, dorpje of baaitje en er is tijd genoeg om dat te verkennen. In de avond kan je ervoor kiezen om met je gezin te eten. Maar je kunt ook aansluiten bij de groep. Dat vonden onze kids van 19 en 13 altijd erg leuk. Zij hebben veel nieuwe vrienden gemaakt in de flottielje waarmee ze na het eten nog gezellig spelletjes gingen doen en de oudste konden regelmatig nog gaan stappen. De leeftijden van de jeugd lagen tussen de 13 en 23 jaar. Vooral de groep 16+ was goed vertegenwoordigd. Wat mij betreft is het een ideale gezinsvakantie voor gezinnen met tieners en begin twintigers. Tijdens onze tocht hebben we 2 x dolfijnen gespot. 1 x kwamen ze zelfs spelen voor onze boot! Ook hebben we zeeschildpadden gezien. Het was echt een heerlijke vakantie!

Fantastische ervaring

Mijn dochter en ik hadden nog nooit een voet op een zeilboot gezet dus we wisten niet wat te verwachten. Van begin tot einde was onze trip een geweldig avontuur. De begeleiding van onze twee ervaren schippers was top. We kregen alle uitleg over het zeilen en mochten mee te helpen. De dolfijnen en zeeschildpadden die we gespot hebben, tesamen met prachtige zonsondergangen en het mooie Griekenland in het algemeen maakten van deze vakantie een ervaring waar we nog lang van zullen nagenieten!

Een leuke club mensen die steeds weer bereid zijn je te helpen als er iets met je hoor is. Onze boot was fijn maar dan ook relatief nieuw. Tip; ga 10 daagse organiseren die iig met de start op bijvoorbeeld een woensdag of donderdag vallen. Veel minder druk, veel goedkopere vluchten en ook voor eventueel een tweedaagse in Athene ben je niet afhankelijk van het weekend. Het wordt zo ontzettend druk in de weekenden in het hoogseizoen. Ook kans op cancelen van vluchten is dan veel kleiner. Nog een tip; vraag dit uit onder je huidige klanten! “ zou u mee gaan als……” ; doe een enquête! Dank voor de leuke tweeweekse rond Peloponnesos! Wij ouders en kids hebben erg genoten.

Fantastische vakantie!

De zon tegemoet

Vriendelijk ontvangst. Goed georganiseerd flottielje vaartocht. Leuke havens. Goede begeleiding.

fantastisch

Op aanraden van een collega koos ik voor een vakantie met Portokali. Het was van begin tot het einde een feest. Bij het boeken was goed overleg mogelijk over de flottielje die pastte bij de leefdtijd van mijn kinderen (18, 19 en 20) en het soort boot. De vakantie was in een woord geweldig. We hadden een fantastische schipper (Jesse) die samen met groep elke dag tot een feestje maakte. De kinderen hebben van elke minuut genoten en ik zelf ook. Volgend jaar doen we het weer

Vanaf het eerste tot het laatste moment was dit genieten. Zon, zee, zeilen, baaitjes, leuke stadjes, snorkelen, mooie eilandjes. Tot 2x toe dolfijnen gezien en zeeschildpadden..... Niek en Lieke stonden voor alles voor ons klaar: heb gewoon een week lang nergens aan hoeven denken! Heerlijk gegeten: zowel aan boord als 's avonds. De beste restaurantjes werden steeds uitgekozen. Ik was samen met mijn dochter (16) en ook zij heeft het echt een super ervaring gevonden. Week is omgevlogen! In één woord: fantastisch :)

Een heerlijk vakantie op de Griekse zee!

Dit was de 4e keer flottielje-zeilen met Portokali (voorheen Mooi Weer Zeilen). De flottielje-leiding was jong, maar bekwaam, rustig en zelfverzekerd. Wij hebben weer geleerd van de leiding en enkele andere schippers. Het was een flottielje van 10 boten, waar helaas maar (naast ons) 1 andere boot die zelf vaarde. Er waren dus 8 boten met schippers. Dit had wel invloed op de samenstelling van de groep. Bij de andere jaren in flottielje-zeilen, was de groep meer betrokken naar elkaar toe. Het voordeel van 8 schippers was, dat er veel activiteiten georganiseerd werden in de havens. En complimenten: na 3 x een flottielje vanuit Athene, hebben we weinig dezelfde plekken bezocht! De laatste keer flottielje-zeilen was 7 jaar geleden, maar we hebben de smaak weer te pakken! Vooral dankzij de goede hulp van de flottieljeleiding (met name Wessel, Olivier en Youri).

Fantastische zeilreis met een zeer ervaren leuke schipper

Het was voor mij een nieuwe ervaring, meezeilen op het moederschip Megalo van Aegina naar Kythira en vice versa. Echt een belevenis om 14 dagen met een gezelschap door te brengen die je voorheen niet kende. Het zeilen op zich was voor mij even wennen, evenals de nieuwe termen . Daarbij hebben we de meest fantastische plaatsen en eilanden aangedaan. Plekken waar je anders meestal niet zo snel komt. Ook de natuur was overweldigend, het zien van dolfijnen op zee en grote schildpadden. En de snorkel momenten met prachtige vissen. Al met al een ervaring om nooit te vergeten.