Heerlijke, zorgeloze zeilvakantie gehad

Door het zeilen in een flotielje worden veel zorgen met betrekking tot aanlegplaatsen, het aanleggen en wegvaren zelf en details van de route weggenomen door de flotieljebegeleider.

fantastic!

We had an absolutely fantastic experience with Portokali on our recent sailing adventure in Greece. The organization was impeccable from start to finish, the boat was excellent, and well equipped. Our flotilla leader, Carmen, was exceptional, providing expert guidance, support, and making sure we had a great time throughout the trip. Thank you for an amazing adventure—we can't wait to sail with you again another year!

Perfect geregeld!

2 boten gehuurd via portokali wat uitstekend was geregeld! Alles was perfect van begin tot eind

Fantastisch uitgeruste zeilschepen

Onze ervaring was zeer positief. De boot was schoon / netjes en echt goed uitgerust. De toch en uitstapjes een leuke verassing. Gezellige leiders ( Carmen en Noud). Bedankt.

Super fijn en lievelings vakantie

Ik ben altijd de volgende vakantie alweer aan het plannen om terug te komen!

Waanzinnig leuk!

Onze allereerste zeilervaring! En wat voor eentje! Heerlijk genoten... super voor en na service, alles netjes inorde. En dank je Carmen.. je was een geweldige kapitein !

Heerlijke vakantie met veel maatwerk.

De flottielje was klein, waardoor er flexibel gehandeld kon worden. Bijvoorbeeld een ander eiland eerder aandoen, zodat er naar het Nederlands team gekeken kon worden. Dat wordt erg op prijs gesteld. Flottielje leider Carmen was minder beslissingsvaardig dan Naud, zowel in beslissingen tav aanmeren als aanbieden van activiteiten. Naud heeft voor ons precies geleverd wat we graag wilden en merkbaar Carmen geholpen in het nemen van beslissingen tav leiden van de flottielje.

Geweldige boot!

Fantastische ervaring! Super boot, goede service en prachtig zeilgebied. Dikke aanrader!

Onvergetelijke zeilervaring

Getwijfeld of ik het wel leuk zou vinden, maar uiteindelijk zonder zeilervaring toch gaan meezeilen in Griekenland en geen moment spijt van gehad. Voor mij een prachtige eerste kennismaking met de zeilwereld. Met de ferry kom je gemakkelijk in de startbasis Aegina, wat een leuk eiland en dorpje is om te verkennen. De schippers namen altijd de tijd om ons als meezeilers alles rustig uit te leggen zodat we mee konden helpen met het zeilen. Heel fijn om die uitleg te krijgen tijdens het zeilen zodat we op het einde van de week toch een hoop kennis hadden opgestoken. De schippers hadden elke dag een mooi plan gemaakt gebaseerd op de voorspellingen en zorgden elke avond voor een lekker en leuk restaurantje. In een klein flottielje konden we alle mooie baaitjes verkennen en was er ook voor ons als meezeilers veel tijd. Kortom, ook zonder zeilervaring heb je de tijd van je leven!

Heerlijke zeilweek met vrienden gehad met super flottielje begeleiding

We hebben gezeild met een fijne boot die in zeer goede staat was, van alle gemakken was voorzien en niet onbelangrijk, ook echt goed zeilde. Flottielje begeleiding was top en heel gezellig. We kunnen iedereen Portokali aanraden voor een vakantie! Niels, Arjan, Vincent en Eelko.

Fantastische zeilvakantie!

Goed onderhouden boot, goede service en fantastisch zeilgebied (Saronische Golf).

Fantasische ervaring

Fantastische ervaring. Echt een aanrader!

Zee, zeilen en zon bij Poseidon en Zeus

De derde week van mei kregen wij als koppel jonge veertigers uit België de uitgelezen kans om vanuit Aegina mee te zeilen op het moederschip Oreo. Het was een heerlijke, onvergetelijke vakantie én reis tussen de Griekse eilanden waarbij je zelf grotendeels de mate van actie en sociale interactie bepaalt. De jonge Nederlandse bemanning had voor ons de kajuit in de steven gelaten en skipper Carmen leerde ons enkele knepen en knopen en onderhield ons met haar versie van Griekse mythes. 's Avonds was er tijd om een eiland te verkennen (Vathi, Perdika, Poros) en hebben we steeds lekker, gezond en gezellig samen gegeten. Oreo#mooi/goed!

Zon, wind, dolfijnen en goed gezelschap

We hebben een heerlijke flottielje week rond aegina gehad. Mooi weer en goede wind om lekker te zeilen. Onze flottielje van 2 boten was klein maar erg gezellig. Veel tijd en ruimte om mooie plekjes te bezoeken en s avonds gezellig met zijn allen te eten. En goede boot (Casper) en goede begeleiding van Carmen en Herman. En als toetje een aantal dolfijnen rond de boot. Dat smaakt naar meer !

Geweldige week

Fantastische week gehad met ervaren crew

Onvergetelijk zeilen

Wij als organisatie van de Studenten ZeeZeilReis (ZZR) 2024 vonden dit jaar weer top! Met in totaal 20 boten en maar liefst 176 mensen hebben we enorm genoten van de verschillende luxe zeilbootjes van Portokali. Die allemaal netjes klaarlagen in Marina kornati. Door het persoonlijke contact met Jules Bijpost konden wij dit goed regelen en werden onze vragen snel beantwoord.

Fantastische week gehad!

Was een topweek. Communicatie via Portokali ging soepel. Ook een gennaker erbij gehuurd en deze lag keurig klaar bij aankomst. Bij aankomst hoefden we alleen toeristenbelasting te betalen en konden we om 17u inchecken. Helaas deden een aantal toiletten het niet, maar dat werd de volgende ochtend voor het uitvaren nog snel opgelost door de verhuurder. Al met al: vlotte communicatie en een zorgeloze week.

Een hele fijne vakantie, goed verzorgd.

Een hele vakantie. Vertrek vanaf Aegina direct op een fantastisch mooi eiland waar we direct in de geweldige Griekse sfeer zaten. De crew op de base is geweldig. Ook een hele fijne boot Kiribati een Oceanis 46.1 een prima zeiljacht voor mijn hele familie. Heel veel mooie plekken gezien en heel lekker gezeild en erg genoten. Een aanrader.

Top ervaring

Portokali is erg behulpzaam geweest bij een geslaagde zeilvakantie. Aanrader!

Gezellige diverse groep met echt Portokali gevoel!

Dit was onze tweede keer met Portokali. En deze trip heeft ons weer aangenaam verrast! Uiteraard door de fantastische flotille leiding: Tobias en Eva! Zij waren energiek, relaxed en kundig tegelijk. Ze zorgden altijd dat we het naar ons zin hadden, echt heel knap. Ook de activiteiten (incl. Sunrise zeilen) en mooie plekjes/restaurants gedurende de week was perfect, Mooi ook te zien dat Portokali zo’n leuke en diverse groep (NL en BE) weet aan te spreken. We hebben genoten van het unieke Portokali gevoel!

Geweldige ervaring

Super fijne weken gehad. Zeker een pluim voor de flottielje leiding. Wat een top meiden waren het. Tessa, Sanne en Yasmine !! dank voor een onvergetelijke vakantie

Een zorgeloze zeilvakantie

Op advies van anderen zeilden wij deze zomer voor het eerst in Griekenland via Portokali met schipper. Een prima oplossing voor als je zelf te weinig ervaring hebt om zelfstandig te varen. Goede organisatie en een professionele én gezellige schipper die het gebied uitstekend kent. Zorgeloos gevaren!

Boot volgens wens Flottielje volgens wens Portokali begeleiding volgens wens Omgeving volgens wens Dolfijnen bij de boot volgens wens Het weer volgens wens Uitgaan mogelijkheden volgens wens Alles wat we konden wensen is werkelijkheid geworden Hopelijk komt deze wens volgend jaar ook weer uit bij Portokali

Professioneel & ervaren jonge crew

Onze eerste ervaring met zeilen! Wat hebben wij genoten! Onze boot was top geregeld! precies goed voor ons grote gezin en de voorbereiding daarop met de organisatie was duidelijk, snel en fijn geregeld. We hebben gezeild mét schipper, dat gaf ook de vrijheid om te genieten en meteen om te leren. De ervaring om in flottielje te zeilen is goed, onze kinderen hebben een leuke tijd gehad met de andere jongeren! De enthousiaste, jonge maar ervaren crew heeft elke dag gezorgd voor een mooie route, gezelligheid en veiligheid. Voor herhaling vatbaar!

Wederom een trip om niet te vergeten

De week vanuit Arthene was weer een prachtige beleving. De begeleiding door de jonge crew van Portokali was prima, met zo nu en dan kunst en vliegwerk van flottielje management om alle schepen netjes in de haven te krijgen. Door de dreigende storm zijn we helaas niet verder dan Poros gekomen. Aan de andere kant hebben we om die reden prachtige baaitjes gezien en direct contact met Dolfijnen groep gemaakt, waarvan er zelfs een ons heeft vergezeld in de boeggolf van onze zeilboot.

Duinrugstraat 47

1361BD Almere