Opnieuw een top vakantie!

Voor de tweede keer met Portokali in Griekenland gezeild met een flotielje. De (via Portokali) gehuurde zeilboot was compleet uitgerust en goed onderhouden. De flotielje begeleiding behulpzaam waar nodig en erg leuk met de kinderen. Afgelopen zomer twee weken gezeild, nu 1 week maar toch weer nieuwe haventjes aangedaan. Al met al opnieuw een top vakantie met Portokali!

Heerlijke zeilvakantie met top boot en super skipper.

Topvakantie!

Heerlijke week mogen hebben in Griekenland. Boot netjes en uitgerust met alles wat je nodig hebt. Portokali zorgt ervoor dat je een super week hebt.

• Welke flottieljeleider(s) en/of schipper(s) heeft u begeleid tijdens uw trip? N.v.t.

We hebben erg genoten van je nee vakantie. Onze schipper heeft ons veel geleerd en voelde zeer goed aan wat ons gezin graag wilde. Alles was verder uitstekend georganiseerd!

• Welke flottieljeleider(s) en/of schipper(s) heeft u begeleid tijdens uw trip? Maarten de Ruyter (schipper)
  • Hoe kunnen wij u de volgende keer (nog) beter van dienst zijn? Geen verbeterpunten

Heerlijke vakantie

Als stel (zeiler en niet zeiler) gekozen voor het meevaren op het moederschip. Met drie boten een week tussen de eilanden onder Athene gevaren. Super begeleiding van de jeugdige schippers Mats en Sven. Mats was zelfs zo aardig om ons van de Ferry te halen. Ook heerlijke tijd gehad met de bemanning van de andere boten. 's Morgens een leuke meeting, 's avonds samen eten in restaurantjes, BBQ, spelletjes en heel veel leuke gesprekken. Allerhande leuke eilandjes en haventjes aangedaan, in baaitjes gezwommen en zelf heel veel tijd achter het roer gestaan. Top vakantie. Jammer dat het maar een weekje was! Dank Sven, Mats en Portokali!

• Welke flottieljeleider(s) en/of schipper(s) heeft u begeleid tijdens uw trip? Mats en Sven

Fantastische week

Warm ontvangen en de boot was super! We hebben een heerlijke week gehad en hebben nu alweer zin om weer te gaan, zeker opnieuw met Portokali!

Prachtige ervaring weer

Goed schip, mooie omgeving, leuke route, goede begeleiding, fijne voorbereiding, strakke communicatie,

• Hoe kunnen wij u de volgende keer (nog) beter van dienst zijn? Ondanks dat het goed ging met de begeleiding, zou het beter zijn als er één schipper de echte leiding zou nemen. Nu merkte je dat beide onervaren leiders te veel discussie hadden. Desalniettemin ging het erg goed en leuk hoor.

Heerlijk wegdromen tijdens een flottieljereis met Portokali

Het is reeds de 3e keer dat we met Portokali (voordien BQ Sailing) een flottieljereis met schipper deden en het was weer heerlijk! Portokali is een nog een bescheiden bedrijfje die het heel goed willen doen en daar zijn we ook heel tevreden over. Het reserveren van een boot is steeds heel duidelijk en er zijn nooit addertjes onder het gras. Wat we zo leuk vinden aan Portokali is dat je het gevoel hebt dat je met je familie bent gaat zeilen ;)) er heerst steeds een ongedwongen sfeertje! We weten dat het een hele klus is om elke keer gedegen en gepassioneerde mensen te vinden, maar die eer geven we toch aan jullie! Hierover mogen we zeker niet klagen! Dit keer waren we met nog 4 vrienden op de boot en hadden voor deze gelegenheid een grotere boot gehuurd, de Pepe, de nieuwste van de vloot, het was heerlijk zeilen! We kijken uit naar een volgende reis!

een droom vakantie

Goed onderhouden boot en makkelijke communicatie met de mensen van Portokali

100 procent genieten!

Voor de zesde keer wezen cruisen tussen de Griekse eilanden en dit verveelt nooit. Het land, de zee, de mensen, de historie, het eten, de gastvrijheid... En dat gecombineerd met de kennis, adviezen, service, schepen en vriendelijkheid van Portokali... Ik kijk nu al uit naar de volgende keer!

het was weer een top zeilvakantie

Al meerdere keren bij Portokali geboekt. Dit jaar voor het eerst twee weken, in de midden en zuid Cycladen. Dat is ons heel goed bevallen. Net effe iets meer tijd en rust om de eilanden te bezoeken. En dat met een mooie nieuwe Beneteau Oceanis 46.1, de nieuwste aanwinst van Portikoli. Zoals elke zeilvakantie gebeurd er wel iets. De service en ondersteuning door Portokali is buitengewoon. Zo kun je altijd blijven vertrouwen op een onbezorgde zeilvakantie.

fantastisch

Wij hebben een heerlijke vakantie gehad met een hele leuke groep mensen en een fantastische leiding ( Olivier). De zeilboor had hier en daar wel wat mankementen maar we hebben er prima op kunnen zeilen.

Gezellig

Erg goed georganiseerde reis met veel gezelligheid! Tips voor verbetering: Restaurant kwaliteit viel tegen en bij elk restaurant hadden ze dezelfde kaart. Iets meer afwisseling zou leuker zijn. Onze schipper was een super lieve jongeman. Wel was hij voornamelijk met de vloot bezig en had hij geen aandacht voor de gasten aan boord. Meerdere malen gevraagd om te helpen, maar was weinig ruimte voor. Verder was hij vooral bezig met zo snel mogelijk op de volgende bestemming aan komen. Daardoor was er geen tijd voor stops of om te zwemmen. Dat was wel erg jammer. Maar verder heeft hij het super goed gedaan. Verder was het echt heel leuk.

Mooie week gezeild, echt heel leuk

De organisatie is klein en flexibel. Voor mij als (zee-) zeiler is dat heel fijn. Voor het eerst met mijn vrouw op een zeilschip vraagt namelijk andere kennis, kunde en type boot. Dit paste perfect. Onze eigen route, elke dag weer een ander schattig haventje waar we met open armen werden begroet en binnengehaald.

betrouwbaar en onvermoeibaar

Het enthousiasme voor alles wat met zeilcharter te maken heeft is wonderlijk en aanstekelijk.

Elke keer weer erg leuk!

Check-in in Mykonos ging niet helemaal volgens plan. Verder hele leuke week gehad.

Topvakantie met toporganisatie!!

Goed verzorgde boot, fijne vertrekhaven (eigen Portokali base op Aegina, Griekenland) en super behulpzame crew. Zowel tijdens het boekingsproces als op locatie. Zeker aan te raden als je op zoek bent naar een onbezorgde zeilvakantie!

Wederom een geweldig avontuur

We hebben een fantastische week gehad met een goed schip, leuke leiding en fantastisch mooie plekken en zeilweer. Het gevoel van vrijheid om te doen waar je zelf zin in hebt, samen met het genieten van en met elkaar maakt dit voor ons een zalige vakantie. Portokali heeft leuke jonge mensen in dienst die zowel met jong als oud(er) zeer goed overweg kunnen.

Super gave zeilvakantie gehad!

Mooie dorpjes, prachtige baaitjes, lekker eten en enthousiaste mensen aan boord. Ik heb een super vakantie gehad!

Twee super onvergetelijke weken gehad met Portokali! Enorm enthousiast en hardwerkend team. Tijdens de vakantie waren ze enorm vriendelijk en behulpzaam!

Heerlijk relaxed, mooie boot, fijne begeleiding… het was een topvakantie!

A-MA-ZIN

Alles was tip top geregeld bij aankomst, boot lag klaar en was perfect schoon gemaakt. Super vriendelijke en open staff die altijd klaar staan om je te helpen maar zeker ook sfeer maken. Je zou denken dat een week lang zeilen eentonig is, maar de schipper zorgt er elke dag weer voor dat die beter was dan die ervoor.

Goede organisatie inchecken boot en keurig verzorgd jacht.

Organisatie in Rogoznica is gedisciplineerd en verzorgd. Haven heeft juiste faciliteiten en is verzorgd en schoon.

Heerlijke zeilvakantie!

Ik heb een heerlijke vakantie gehad. Ik had vlak voor vertrek in mijn eentje geboekt en kwam als ‘meezeiler’ op het moederschip terecht. Ik had geen idee wat me te wachten stond. Wel vaker gezeild, maar nog nooit in een flottielje (wat is dat?). Dat is me heel goed bevallen. Leuk om zoveel mensen te ontmoeten, samen te eten en samen te zeilen. En heel leuk om zoveel te zien, elke dag een andere bestemming. De bemanning was echt top!

Geweldig.

Een heerlijke zeilvakantie gehad met vriendinnen. Veel mooie plekken gezien, bij gezellige restaurants gegeten en natuurlijk heerlijk gezwommen en gezeild.