Gezellige zeilreis met ervaren schippers

Wij hebben als gezin een fantastische week gehad, mooi weer, leuke groep en heerlijk eten. Wij kunnen niet zeilen en vaarde mee op het moederschip. Volgende keer zou ik dit niet meer doen, maar een eigen schipper inhuren. De reden hiervan is dat wij naar mijn mening te weinig gezeild hebben. Waar andere bij elk windje de zeilen hijsde, deed het moederschip dit niet. En we hebben zelfs 1 dag niet gezeild terwijl er wel voldoende wind was. Ook sliepen er 3 schippers aan boord, super gezellig maar wel druk en minder privacy. Alle schippers in de flotlielje waren jong maar super bedreven en kundig!

Top vakantie met hele leuke flottielje leiding!

Anouk en Max hebben met veel plezier en enthousiasme uitstekend de zorg op zich genomen om route, havens en activiteiten perfect te organiseren. Wat gaaf is aan Portokalie is dat ze werken met jonge mensen die perfect blenden in het gezelschap met ouders met wat oudere kinderen. Al met al zeer gezellige en goed georganiseerde vakantie gehad.

Mooie route naar prachtige Monemvasia

Deze twee weken waren heerlijk voor ons. We zijn vanuit Aegina in twee weken tijd om Kithira gevaren. Overnachten in prachtige baaitjes en idyllische haventjes, met als hoogtepunt de oude stad van Monemvasia. En dat onder enthousiaste begeleiding van Meike, die omwille van de verjaardag van onze dochter heel flexibel met de route omging.

Echt een onvergetelijke ervaring!

Voor ons de eerste keer zeilen in flottielje verband. Is echt een onvergetelijke ervaring geworden. Daarbij zeker de complimenten aan de leiding Sanne en Tessel voor hun enorme enthousiasme en goede begeleiding. Wees zuinig voor deze medewerkers! Mijn ingeslapen zeilverslaving is weer ontwaakt en gaan dit zeker weer doen!

Weer een onvergetelijke ervaring

Een soepel verlopen flottieljeweek, heel gezellig met de andere gezinnen, een prachtig vaargebied rond Egina.

T was een fantastische week!

Hele leuke week met een gezellige flottielje groep. De begeleiding was gezellig, ervaren en professioneel. Volgend jaar weer!

Fantastische week op het water!

Vanuit Rogoznica in Kroatië hebben wij - twee gezinnen - een week gezeild naar en rond de eilanden Solta, Hvar, Brac en Vis. Bareboat (geen flottielje) met schipper. Portokali heeft ons van tevoren van goed advies voorzien en alles geheel volgens wens geregeld. We hebben een week lang genoten op een mooi en groot zeilschip met een fantastische Nederlandstalige schipper. De zee, de kust, de baaien waren werkelijk prachtig. De rust, de flexibiliteit, het (leren) zeilen, het duiken en zwemmen, de gekkigheid, het slapen op het dek, het bakken op de buiten gril... alles was even fijn en leuk. Dit alles perfect mogelijk gemaakt door een zeer professionele, fijne, leuke, schipper waar wij direct alle vertrouwen in hadden en die erg goed bij ons gezelschap paste. Tijdens de week verlenging op het eiland Brac hadden we allemaal heimwee naar het zeilen en de boot, ondanks toch wel het gebrek aan comfort. We gaan dit zeker nog een x doen, en dan weer via Portikali.

Twee heerlijke flottielje weken gehad

Goeie mix van liggen in een haven in een druk stadje, tot liggen in een rustige baai zonder voorzieningen. Zeilafstanden per dag prima. Belgeleiding van Anouk was top!!!

Een heerlijke actieve vakantie met elkaar

We hebben genoten van elkaar en van het feit dat iedere dag duidelijk was wat we gingen doen. Zeilen, zwemmen, watersporten, borrelen, kaarten en eten. Geen hordes toeristen maar rust en de zee. Plekjes en dorpjes waar je als overland reiziger niet komt.

Voor herhaling vatbaar

Gezeild in de Sporaden. Gezellige sfeer. Mooie stadjes en baaitjes. Veel gezeild, gezwommen, gesnorkeld en lijnen aan de rotsen gezet. De sporaden is echt een prachtig zeilgebied. We hebben gezeild in het grootste natuurpark van Europa. Het portokali team (3 jonge mensen) is echt goed. Ook leuk dat we veel spelletjes hebben gedaan om de onderlinge band in de flottielje te versterken en dat is ook echt gelukt.

Weer een heerlijke week gehad!

De vierde keer een weekje zeilen met Portokali, en het blijft een groot feest. Wat een heerlijke zeilboot dit keer (Casper). Mooi gebied, leuke haventjes, mooi baaitjes en lekker relaxed allemaal. Fijne vertrekplaats vanuit Aegina. Prettige communicatie met boeken, goede info. Kortom, aanrader!

Mooie zeilweek met enthousiaste crew

Ondanks een wat lastige start hebben we een heerlijke week gehad. Mede dankzij de enthousiaste en kundige crew hebben we een mooie route afgelegd met leuke haventjes, stille baaien en een lekker windje!

Fantastische ervaring om mee te zeilen op moederschip

Super enthousiaste scheppers, Rachel en Wessel, hebben ons een top vakantie bezorgd! Een heerlijke afwisseling tussen varen/zeilen, lunchen en zwemmen in prachtige baaitjes en overnachten in pittoreske dorpjes. Hoogtepunt voor ons was Hydra. Wat een mooi dorpje, heerlijke om de aanleg capriolen van andere boten te zien in de haven, leuke ezeltjes. Je kon er mooi wandelen en heerlijk zwemmen.

Geweldige en enerverende flottielje naar het eiland Kytheria van Eagina

Veel wind waardoor we moesten improviseren, dan merk je wel dat de wat jongere leiding simpelweg zeemijlen mist in wat uitdagender condities. Maar het heeft de veiligheid geen moment in de weg gestaan. Verder prachtige havens aangedaan en goede zorg van de leiding over reserveringen in restaurants. We hebben ze een goede fooi gegeven.

Heerlijke week. Prima boot en fijn incheck en uit check

Heerlijke basis op Aegina. Weg van het drukke Athene. Prima geholpen en gezellig bij gekletst met John, Clara, Ben, Charles en base manager.

Heerlijke zeilvakantie, goed geregeld!

Heerlijke zeilvakantie, goed geregeld!

Een ervaring om in te lijsten!

Alle contacten met team Portokali verliepen zeer soepel. Met de voorbereiding van onze reis werd heel goed meegedacht. Taxi vervoer geregeld en boodschappen voor aan boord. Met Mira als onze schipper hadden we een topper! Met ons gezin heerlijke dagen gehad, met als hoogtepunt de dolfijnen die op de laatste dag met ons meezwommen!

Super vakantie

Heel goede en volledige informatie vooraf en direct voor vertrek met boodschappenservice. Dag voor aanvang, wij waren al op Aegina, een welkoms appje. Vriendelijke ontvangst op kantoor. Volledige, uitgebreide uitleg over de boot. Duidelijke uitleg over de flottielje. Heel prettige begeleiding, die ons zeer op ons gemak stelde. Kleine groep van 3 boten (twee de week juni) met een gezellige groep. Als we nog een keer gaan, gaan we zeker weer met Portokali.

Geweldig, wat een topweek

Goede ontvangst in de haven, helder contact van tevoren. Uitstekende verhuurder en service. Hele erg fijn dat de boten ook uit een andere haven konden komen zodat we op de boot konden varen die we wouden.

Enthousiast en meedenkend

Erg fijn hoe ze betrokken blijven. Ookal veranderd onze situatie continue ze blijven enthousiast om een passende aanbieding te vinden

Lovely sailing spoiled by condition of yacht and lack of communication from Portokali Aegina

We had a lovely cruise on “Portokali”, which was significantly let down by the poor general condition of the boat, and the standard of the customer service. Two phone calls regarding electrical issues and water ingress at the raw water intake, were not returned and no action taken. Although we probably should have checked more carefully, there was also a deficiency in the bedding for six for two weeks. On the plus side the boat was clean and sailed well, and was offered at a reasonable charter price. There were three internationally qualified sailors in this crew, and just as well to overcome many of the yacht faults. Your team in Aegina need more hands-on management from Holland as there were lots of short-comings. We were supposed to receive and official Portokali Questionnaire at the end of our charter, but never did. If you are interested in improving the standard of Yacht Portokali in particular and your customer service from Aegina, then please send me the Questionnaire as I believe our answers will help you improve in many areas We appreciate you holding the price for 2 years due to Covid, but sorry, this does not compensate for the poor condition of the yacht which is frequently used as your training vessel. It is in such a poor state that we suspect you are selling it this winter?

Portokali verzorgde voor ons gezin een heerlijke en zorgeloze zeilvakantie rond het Griekse eiland K

Via Portokali huurden we een prachtig zeilschip en sloten wij ons aan bij hun flottielje. Wij zijn redelijke zeilers, maar hadden weinig ervaring op de middellandse zee. De begeleiding vanuit Portokali was jong, super enthousiast en zeer kundig. Niet alleen op de koers en zeil manoeuvres, maar ook op de uitrusting en techniek aan boord. Ook op het sociale vlak speelden zij een verbindende rol, waardoor het varen in een flottielje voor ons veel toegevoegde waarde heeft gehad. Het onbezorgde zeilen in combinatie met een leuke groepsdynamiek heeft deze vakantie voor ons tot een top-week gemaakt.

Leuke vakantie

Wij hebben een fijne vakantie gehad maar vinden wat het betreft het flottielje zeilen er nog wel wat verbeterpuntjes zijn. De begeleiding was zeker gezellig maar ook veel gericht op hun eigen vertier. Dat waar wij juist flottielje voor kiezen schorte het wat aan. Namelijk het overleg, hulp met mankementen Ed. Volgende keer zouden wij bare boat boeken en geen flottielje. Maar al met al een leuke vakantie gehad. Jammer vd wind maar dat kan altijd gebeuren. Gr iris

betrokken en service minded

Het nadeel van de locatie op Aegina wordt ruimschoots gecompenseerd door de klantvriendelijke service. Voelt als zeilers voor zeilers

Goed verzorgde zeilvakantie vanaf de mooie Marina op Kos

Naast dat Kos een mooie plaats is heeft het ook een zeer mooie jachthaven. De voorzieningen zijn luxe, goed verzorgd en schoon. Daarnaast is het een mooie omgeving om te verkennen en is het de moeite waard om een scooter te huren op de verschillende eilanden rond om Kos. Een zeer geslaagde zeilvakantie dus!