Heerlijke vakantie

Lekker gezeild, veel leuke plekken gezien. Schippers hebben goede tips voor uitgaan. Hadden wel graag langere dagen gezeild.

Onvergetelijke ervaring, optimaal genoten!

Voor de eerste keer flottielje gevaren, wat een bijzondere ervaring! Wat is Griekenland machtig mooi vanaf het water! Goede begeleiding zorgde voor een ontspannen maar toch 'bezige' zomervakantie. Onze kinderen vonden het de leukste gezinsvakantie ooit. En die zijn toch al 21....

Heerlijke zeilvakantie

Met onze studerende kinderen van 22 en 24 hebben we in augustus deelgenomen aan de flottielje vanaf Aegina onder begeleiding van Sven en Hidde. De boot was top, het zeilwater prachtig en de groep gezellig. Een absolute aanrader.

Topweek!

Heel leuke week gehad, gezellige groep en begeleiding was top! We hebben in 1 week veel geleerd en gaan dit zeker nog een keer doen.

Goed geregeld

Wij zijn voor het eerst met Portokali weggeweest. Voor, tijdens en na de boeking heeft Portokali ons goed geïnformeerd. We hebben de communicatie als heel prettig ervaren. Ook de begeleiding tijdens ons flottielje in de Sporaden was heel prettig. Wij hebben ons meer dan eens verbaasd hoe goed het team is opgeleid en hoeveel kennis ze hebben.

Geweldige week mogen zeilen

Portokali organiseert en regelt de rijs super hoef mij als kaptain nergens druk om te maken alles word duidelijk gecommuniceerd of uitgelegd wat er moet gebeuren of hoe we problemen/situaties kunnen oplossen Al met al super tijd gehad en raad zeker aan voor mensen die zeilen willen uitproberen met een captain of zonder.

Mooie route gevaren (Monemvasi), hele leuke en bekwame begeleiding (Olivier en Daan). Alleen communicatie over nieuwe manier van tanken had beter gekund.

Julie was top! Goed geregeld alles, kundig en er aardig. Ook Phline deed goed dr best. Jammer datmde leiding geen plekken konden reaerveren in de havens (daar waren we vanuit gegaan) omdat je dan langer op zee kan blijven. We komen zeker terug, maar dan in een ander jaargwtijde!

Geweldige vakantie

Wij hebben een geweldige Flottielje gehad. Super begeleid door Marie en Cees. Beiden zijn ze zo betrokken, enthousiast en zorgzaam. Een perfect team! De Sporaden waren erg mooi. Goede afwisseling tussen langere en korte stukken., rustige baaitjes en leuke stadjes. We hadden iedere dag goede wind. De fantastische begeleiding door Marie en Cees heeft de reis nog fijner gemaakt. Portokali, bedankt daarvoor!

Leiding was top, maar deze periode eigenlijk te druk in de havens rond Athene.

Onze 2 Leidsers Julie en Flip waren super. Vertrek haven alimos is te groot. Tevens boten bij verschillende verhuurders, wat niet handig is. Je huurt bij Portokali maar maakt contract met verhuurder. Veel contactpersonen. Wel top week gehad.

Heerlijke familie flottielje

We hebben weer genoten van het Portokali team. Top check-in, mooie boot en een staf die net even meer doet! Het was een week met onverwacht veel wind maar door flexibiliteit van de flottielje leiding is het een top week geworden. Het vertrek vanuit Aegina is een uitkomst.

Fantastische ervaring

Wij hebben een heerlijke vakantie gehad. Drie weken op een schitterend zeiljacht. De contacten met Portokali waren heel positief, vooral in de voorbereiding van de reis. Wij hebben zelf een tocht gemaakt, zonder schipper of flottielje. Maar ook tijdens de vakantie stond het team voor ons klaar

Genoten van de fantastische flottielje zeilweek

Zowel de boeking, de informatie vooraf als tijdens het zeilen, alles was top geregeld. De zeilboot deed volledig aan de verwachtingen. Schoon, ruim, compleet en technisch in orde. Grote complimenten voor de flottielje begeleiding onder leiding van Arianne. Hoe zij de ochtendbriefing gaf en in de avond de boten de haven liet inloodsen of voor anker liet gaan, heeft onze vakantie extra relaxed gemaakt.

uitstekend

wederom een mooie zeilweek bij jullie met weer wat nieuwe havens

Heerlijke en gezellige zeilweek rondom Lefkas!

Wij, ouders met 3 jongvolwassen kinderen en 1 tiener, hebben een geweldige zeilweek achter de rug. Dit was de derde jaar dat wij via/met Portokali een flottielje week hebben geboekt. We hadden gekozen voor een schipper. Erg leuke, jonge, ervaren schipper die ons veel over het zeilen heeft geleerd. 's Avonds sliep de schipper op het moederschip. Onze ervaring is dat het elk jaar weer leuk is om aan een flottielje deel te nemen omdat én ouders én kinderen andere enthousiaste mensen ontmoeten. Overdag hebben we een paar dagen heerlijk kunnen zeilen (het is natuurlijk afwachten of er wind staat). Goede begeleiding vanuit Portokali!

Prima vakantie

Ik kreeg verzoek een review te schrijven. Dit is het eerste contact met Portokali sinds we 2 weken geleden zijn thuisgekomen. Dat is bijzonder. We hadden best nog wat verbeterpunten, maar hebben zeker een prima vakantie gehad.

Het was weer een fantastische reis

Portokali heeft een goed team aan begeleiders waardoor je onbezorgd kunt genieten op je eigen boot in een nieuw te ontdekken gebied

Superleuke ervaring

Fijne zeilweek in een mooi gebied. Het meezeilen op het moederschip maakte de vaardagen wel wat kort maar dat wisten we van te voren.

Fantastische week

Fijne flottielje week gehad met professionele begeleiding door Jens en zijn collega’s. Onze kinderen vonden het fantastisch en er was een leuke klik met de kinderen van de andere gezinnen.

Fantastische vakantie!

Meegevaren op het moederschip onder leiding van uitermate leuke en bovenal adequate flottieljeleid(st)er annex schipper. Iedere dag de mooiste en meest exclusieve baaitjes en/of haventjes bezocht. Genoten van het zeilen, het natuurschoon, de goede organisatie, het heerlijke eten en de gezelligheid van de mede-flottieljevaarders. Zeker voor herhaling vatbaar!

Het was een geweldige vakantie!

Wij hebben een hele leuke flottielje groep gehad. En een leuke begeleidster, Sophie, van nog maar 19 jaar. Maar zij heeft er mede een hele leuke week van weten te maken. Leuke haventjes aangedaan, op veel verschillende manieren aangelegd en zelf ook leuk mee gedaan in de avond.

Prachtige omgeving, fijne groep en leuke begeleiding, kortom geweldig!

Wij hebben enorm genoten tijdens onze reis met Portokali. We hadden nog nooit gezeild, maar Sven en Mark hebben ons veel geleerd en ons er zonder enige stress doorheen gesleept. Daarnaast hadden wij een ontzettend gezellige groep. De groep was enorm relaxt, mede dankzij de voorbereidingen van Mark en Sven. Als laatst is Corfu nu eenmaal heel mooi en hebben wij ons iedere dag weer verbaast over al het moois.

Genieten

Het was even spannend vooraf. Man zeilt wel, maar nog nooit met anker gewerkt. Ik weet er wel een beetje van zeilen, maar nog nooit samen op een boot gestaan. Laat staan een week... Maar dit was echt top! Super begeleiding, dus nergens stress. Maar daarnaast totale rust gevonden die we nodig hadden, ook al ben je actief bezig. En wat is de omgeving mooi! kortom GENOTEN!

Fantastisch mooi! Goede begeleiding

We hebben de mooiste vakantie in jaren gehad. Voor anker in baaitjes, prachtige dorpjes, blauwe zee, mooi schip.

Goeie zeilweek, goed geregeld

Prima boot, met goeie wind leuk rondje gemaakt, enthousiaste begeleiding door Portokali-mannen.

Duinrugstraat 47 1361BD Almere