Contact is zéér slecht

Het offertetraject was rommelig, men kwam ook niet echt met advies op maat. Je moet zelf echt er achter aan en vragen of bepaalde dingen mogelijk zouden zijn. Denk hierbij aan het upgraden van je meterkast of de route van je bekabeling. De man van de schouw, heb ik nooit meer gezien, gesproken of over gehoord. Ik kon dus de offerte die ik met de beste man opgesteld had niet doornemen? Een heel aparte situatie. Echter hier begint eigenlijk het grote euvel, de kink in de kabel. Ze zijn nagenoeg niet te bereiken zodra de offerte is getekend (toeval?). Extra vragen, opties bespreken, leverdagen wat je vraag ook is bijna niet te doen. Ik heb getest en op een dag 16x (om het half uur) gebeld om te vragen wanneer de leverdatum was omdat deze niet bekend was gemaakt terwijl ze beloofd hadden dit op het moment van bellen ca. 2 weken geleden al hadden moeten laten weten. De montage ging best prima, echter was dit door een onderaannemer gedaan en niet door GFY zelf ook dit was (uiteraard) niet gecommuniceerd. De eerste factuur, kwam veel te laat. om deze reden moest ik een significant bedrag aftikken binnen 3 dagen. Eerste factuur kwam de dag voor montage factuur 1 van 3, de dag erna (montage dag) factuur 2 van 3 en de dag daarna 3 van 3... Geen ruimte voor onderhandeling geen fatsoenlijke betalingstermijn van 8 of 14 dagen. Sterker nog ik diende alles te betalen anders kreeg ik géén wachtwoord die mij toegang zou geven tot mijn zonnepanelen. Ik ging in zee met deze partij omdat ik goede verhalen had gehoord, niet omdat ze goedkoop waren. Maar ze zijn dus niet goed in communicatie en niet goedkoop of meedenkend/klantvriendelijk

Geen contact meer

Zonnepanelen liggen op het dak, maar moet nog een daktoevoer komen en aangesloten worden. Al weken nemen ze de telefoon niet op en reageren niet op mail. Reageren jullie hier wel op?

Zonnepanelen

Offerte traject erg rommelig, afspraken niet zwart op wit willen zetten. Bij plaatsen een dag te vroeg, alles snel snel, geen steiger gebruikt maar als acrobaten het dak op. Proberen onder afspraken uit te komen. Geen Nederlands sprekende mensen maar wel aardige kerels. Nu een probleem met Enphase die niet rapporteert. Geen meerwaarde als je belt voor service. Wel direct aangeven dat je een factuur krijgt als het apparaat niet fysiek stuk is. Want zo stelt men: het is uw woning en uw verantwoordelijkheid. Nul service dus. Ik zeg nee, niet doen als er een andere keuze is.

Waardeloos

Levering van 49 panelen volgens offerte binnen 12 weken. Na 6 maanden nog niets. Totaal geen communicatie. Uiteindelijk afspraak voor installatie en betaling, maar ze kwamen gewoon niet. Gelukkig wel geld teruggekregen. Ze hebben het niet op orde daar. We zijn ermee opgehouden.

buitengewoon erg slecht

Deze partij kan beter zijn naam wijzigen naar green for me en donker voor jou. Ik voel me net een vader van een stel kleuters, dat GFY bij elke stap moet corrigeren. Advies: niet in zee gaan met deze piraten om hoofdpijn en een hoge bloeddruk te voorkomen. Buitengewoon slechte service, gebrek aan initiatief, slechte communicatie, gebrek aan transparantie en rommelige afspraken. De uitleg via Teams in het begin was prima, maar na het tekenen van de offerte begon de ellende. Ik heb een slechte ervaring met deze partij, en hieronder zie je een lijst waarom. 1. er was van te voren nooit gecommuniceerd dat er een 3 fase aansluiting geïnstalleerd moest worden, anders hadden we dat eerder gedaan zodat het systeem gelijk aangezet kan worden 2. de eerste installatie van de panelen door niet Nederlands sprekende installateurs was op 10 juli 2023 had netter kunnen gebeuren zonder overtollige bochten, maar is volgens voorschriften NEN 1010 dit is dus legaal zie afbeelding. Qua veiligheid hadden de installateurs alleen een valbeveiliging rek zonder gezekerd te zijn 3. de tweede installatie van de groepenkast was op 12 juli 2023 4. (extra aangevraagde klus) ruim van te voren aangevraagd onder andere tijdens de schouw besproken. de derde installatie kabels aanleggen door niet Nederlands sprekende installateurs was 3 augustus 2023. Ik weet niet waar mevrouw GFY het lef vandaan heeft om een extra bedrag van 250 euro te vragen voor een plastic kabelgoot alsof deze van goud is gemaakt (deze kosten zijn ook niet in het begin besproken) omdat de kosten voor deze plastic kabelgoot zeer laag zijn Inmiddels is de misgelopen opbrengst meer dan 650 euro, na een maand zonder werkend panelensysteem Mevrouw GFY: Wij zijn niet verantwoordelijk voor aansluiting in de meterkast en netwerkbeheerder. Ik: daar gaat het niet om, het gaat om het panelensysteem aan te sluiten aan de groepenkast (10 min werk) paar draadjes vastschoeven

Voorbereiding goed en snelle levering

Na het eerste contact een goed gevoel en snel een offerte. Bij schouwing nog vragen gesteld en had verwacht dat dit zou worden meegenomen in de wijziging voor het plaatsen van 1 zonnepaneel i.v.m. een nieuw dakraam. Bij installatie was dat volgens de installateur niet mogelijk, achteraf wel voldoende ruimte voor het wijzigen van het zonnepaneel en het plaatsen voor een nieuw dakraam. Kreeg als antwoordt had je eerder een nieuw dakraam moeten plaatsen. Installatiebedrijf was lang bezig 09:30-18:45 voor het plaatsen van 7 panelen, werkte niet volgens de veiligheidsvoorschriften en waren prutsers. Gereedschap niet op orde en weggeweest voor nieuw gereedschap te halen. Heb zelf nog geholpen met aanwijzingen. De samenwerking onderling verliep ook niet prettig. De zonnepanelen werken naar behoren. Het kan ook anders bij Green for You, bij mijn zoon ben ik ook aanwezig geweest voor het plaatsen van 8 zonnepanelen geleverd door Green For You, niks anders dan complimenten, goed gewerkt nette monteurs, geen op of aanmerkingen.

Beste Klaas, Bedankt voor je positieve beoordeling. Wij wensen jou (en je zoon) nog veel plezier met de nieuwe zonnepanelen! Met duurzame groet, Team Green for you.

gewoon goed

snelle offerte, medewerkers zijn flexibel en denken graag mee. afspraken worden nagekomen en installatie werkt perfect! kan niet zeggen dan dat ik uitermate tevreden ben met de kwaliteit en de prijs.

Beste Ayrton, Bedankt voor je mooie recensie, straight to the point, net zoals wij graag zijn :) Wij wensen je heel veel plezier en heel veel zonne-uren toe! Met duurzame groet, Team Green for you.

Voorbereiding en algehele afwikkeling grandioos!

Na een heel duidelijk voorgesprek via Teams waarbij onze situatie via satelliet beelden werd bekeken, volgde al snel een “schouw”. Een hele vriendelijke man bekeek de situatie live bij ons thuis. Alles oké! Paar weken wachten en de monteurs stonden op de stoep om de zonnepanelen te plaatsen. Ging best snel en ze vertrokken niet voordat alles werkte en uitgelegd was. Al na een dag kon ik mijn panelen aanmelden en een app downloaden waarmee ik per paneel kan kijken hoeveel energie het levert. Kortom een succes. Kost een paar centen maar in 5 jaar heb ik alles terugverdiend. Ik zeg doen! Ook gunstig voor het milieu.

Beste Herman, Gunstig voor het milieu en de portemonnee ;) Bedankt voor de fijne recensie over ons en ons proces. Wij wensen je heel veel plezier met je nieuwe panelen! Met duurzame groet, Team Green for you.

Snel en keurig geplaatst

Intake gesprek was verhelderend en transparant. Na de schouwing werd ik al snel ingepland voor een installatiedatum. Installatie vlekkeloos verlopen en er liggen nu 12 mooie zonnepanelen op het dak.

Beste Laurens, Bedankt voor de goede recensie en fijn dat alles goed is verlopen! Heel veel plezier met de nieuwe zonnepanelen. Met duurzame groet, Team Green for you.

Slecht

Wij zijn zeer teleurgesteld in Green for You als leverancier. Deze teleurstelling heeft vooral betrekking op de kwaliteit, communicatie en veiligheid. Op het gebied van kwaliteit zijn de tekortkomingen:, 1. Lekkage veroorzaakt bij aansluiten (hebben we zelf moeten oplossen). 2. Schilderwerk beschadigd (hebben we zelf moeten oplossen). 3. Bekabeling via centrale ventilatie. (voldeed niet aan NEN norm 1010) 4. Slordige afwerking van snoeren en aansluiting. Op het gebied van communicatie zijn de tekortkomingen: 1. Installateur doet veel langer over de installatie dan de beloofde 1 dag. Hij komt en gaat zonder ons te informeren (in totaal 7 dagen bezig geweest, waardoor we veel meer thuis aanwezig moesten zijn). 2. Geen toelichting/overdracht bij oplevering en geen opleverdocument. 3. Geen proactieve communicatie van Green for You (klachten worden niet behandeld en vragen worden niet beantwoord). 4. Dekking Garantiefonds Zonzeker blijkt achteraf zeer beperkt (nooit vooraf over geïnformeerd). Verder heeft de installateur niet gewerkt conform de veiligheidseisen van Green for You (geen gebruik van steiger, zekering, valbescherming, etc.) We hebben een second opinion moeten afdwingen om veel tekortkomingen hersteld te krijgen. Dat is het enige waar we tevreden over zijn. Verder was het een heel moeizaam en frustrerend proces.

Ik kreeg van Green for you een geweldige aanbieding b.v preis en snelle levering,en korting om dat de buurman ook mee deed

Beste JP, Goed om te horen dat jullie mee hebben gedaan aan de Vrienden & Familie actie van ons! Toch wel lekker, zo'n extra korting. Wij wensen jou en je buurman heel veel plezier toe met jullie zonnepanelen! Met duurzame groet, Team Green for you.

Snel en goed.

Prima contact en alles ging volgens afspraak.

Beste Frank, Bedankt voor je positieve recensie. Heel veel plezier van je nieuwe zonnepanelen! Met duurzame groet, Team Green for you.

Snelle en perfecte installatie van de zonnepannelen

Een eerste inventarisatie via Teams, zorgde voor een snelle inschatting van de mogelijkheden en de kosten. Vervolgens kon er zeer snel (enkele weken) geinstalleerd worden. Ook de installatie ging erg vlot en na een paar uurtjes kon ik gebruik gaan maken van de 14 panelen.

Beste Richard, Bedankt voor je positieve recensie, fijn om te horen dat ons proces je goed bevallen is. Heel veel plezier van je nieuwe zonnepanelen! Met duurzame groet, Team Green for you.

Een goede beoordeling vanwege een snelle levering, een goed produkt en een goede prijs. Een puntje verloren vanwege soms wat mindere communicatie en de installateurs gingen hier en daar wat kort door de bocht met de afwerking bij het geleiden van de kabel door het huis. Daar had ik bovenop moeten zitten.

Beste Philip, Bedankt voor je positieve beoordeling! We wensen je nog veel plezier met je nieuwe zonnepanelen!

Positieve mensen die met je meedenken

Na de schouwing werd er gezegd dat de panelen makkelijk met binnen aangesloten konden worden. Bij plaatsing viel dit tegen omdat ze niet echt makkelijk naar binnen konden. De mannen hebben echt al het mogelijke zonder breekwerk gedaan om het toch voor elkaar te krijgen en de panelen aangesloten konden worden. Ben heel blij dat ze toch door hebben gezocht anders had ik nu geen panelen gehad. Ondanks de engelse taal kon ik prima begrijpen wat ze bedoelden en ze waren erg vriendelijk en werkten netjes. De panelen liggen nu op mijn dak heerlijk in het zonnetje.

Beste Monique, Bedankt voor je positieve beoordeling! We wensen je nog veel plezier met je nieuwe zonnepanelen!

Duidelijkheid en montage vlekkeloos verlopen.

Duidelijkheid vanaf het eerste telefonische contact, vervolgens een duidelijke complete offerte en montage verliep vlekkeloos en in overleg met wat betreft de wijze van aanbrengen bedrading en plaatsing in meterkast. Overwegen om in de toekomst de panelen uit te breiden en gaan dan zeker weer een beroep doen op Green For You.

Beste Gerard, Bedankt voor je positieve beoordeling! We wensen je nog veel plezier met je nieuwe zonnepanelen!

Vakkundig en vriendelijk advies en uitleg.

Een vriendelijke adviseur heeft mijn vragen vakkundig beantwoord. De offerte was duidelijk. De installatie van de zonnepanelen is vakkundig en netjes gedaan en ik heb tot nu toe geen problemen ondervonden. Enige nadeel is de minder goede telefonische bereikbaarheid van de klantenservice.

Beste Peter, Bedankt voor je positieve beoordeling! We wensen je nog veel plezier met je nieuwe zonnepanelen!

Zeer slechte service

Mijn ervaring met de service van Green For You is buitengewoon slecht. Je wordt niet op de hoogte gehouden en contact krijgen met GFY is zo goed als onmogelijk. Telkens als je probeert te bellen wordt na 2 minuten automatisch de verbinding verbroken. We hebben zonnepanelen van GFY, maar die lijken het niet te doen (teruglevering 0), we hebben geen toegang tot de app van de omvormer waarin we onze opwekking zouden moeten kunnen zien en we wachten inmiddels al 1,5 jaar op een warmtepomp. Terwijl wij nog geen zicht hebben op wanneer we onze warmtepomp kunnen krijgen, heeft iemand die ik een half jaar later had doorverwezen naar GFY er al sinds september een.

Prima werkend systeem

Installatie duurde een kleine dag. Bij ons in de meterkast moest nog een hoofdschakelaar geplaatst worden. De heren werkten vlot en netjes. Na de installatie waren en nog een paar probleempjes. Er werd een installatieteam gestuurd en het was allemaal in een uurtje tot volle tevredenheid gepiept. Het systeem werkt prima!

Beste Germ, Bedankt voor je positieve beoordeling! We wensen je nog veel plezier met je nieuwe zonnepanelen!

prima geregeld conform afspraak

Vanaf het begin prima geinformeerd en een nette offerte ontvangen. Vervolgens de schouw op locatie en al vrij snel werden de zonnepanelen geplaatst. Alles prima verlopen conform afspraak.

Beste Marco, Bedankt voor je positieve beoordeling! We wensen je nog veel plezier met je nieuwe zonnepanelen!

Allemaal perfect gegaan

Van begin tot eind alles prima begeleid. Er was even wat gedoe bij de financiële afhandeling maar ook dat werd snel en vakkundig opgelost. De dag van de installatie zijn de monteurs niet eerder weggegaan tot ze zeker wisten dat alles werkte. Alles is schoon en opgeruimd achtergelaten. Dankjewel Kacper voor de begeleiding!

Beste Jolanda, Bedankt voor je positieve beoordeling! We wensen je nog veel plezier met je nieuwe zonnepanelen!

Mijn ervaring met Green For You kan ik alleen maar zeer positief noemen.

De gesprekken met de verkoopadviseur verliepen vlot, soepel en terzake kundig. De zonnepanelen werden een maand eerder geleverd dan verwacht. Dat was heel prettig. Bij de installatie had men aanvankelijk wat problemen om door de fundering van ons huis heen te boren. Nadat dit toch gelukt was (zo'n harde fundering had men nog nooit meegemaakt), was de klus snel geklaard en ging men pas naar huis nadat de werking van de panelen ook gecontroleerd was. Ook was het fijn dat de monteurs goed Nederlands spraken. Je hoort daar wel eens vervelende verhalen over. De samenwerking met de installateurs verliep dan ook lekker soepel.

Beste Frans, Bedankt voor je positieve beoordeling! We wensen je nog veel plezier met je nieuwe zonnepanelen!

Duidelijk advies, kundige medewerkers

In november kwam ik green for you tegen in mijn onderzoek naar zonnepanelen. Ik kreeg goed advies én ze konden snel leveren. Naast dat alles was iedereen die ik sprak zeer vriendelijke. In januari stond de afspraak om de zonnepanelen te plaatsen. Dit werd 1 weekje later door leveringsproblemen van materiaal (enige minpuntje) maar begin februari lagen de panelen op het dak. Geen gedoe, duidelijk info, heldere afspraken en heldere communicatie. Een zeer positieve ervaring.

Beste Sander, Bedankt voor je positieve beoordeling! We wensen je nog veel plezier met je nieuwe zonnepanelen!

Goede service tijdens het hele proces!

Ontzettend snel en goed geholpen gedurende het hele proces. Fijn adviesgesprek gehad met een hele duidelijke uitleg. Slimme ideeën aangedragen gekregen om een goede opbrengst te krijgen. Daarbij is rekening gehouden met tiekomstige ontwikjelingen. Er werd goed meegedacht. Het plaatsen werd door deskundige mensen gedaan. Green for You had ook veel aandacht voor het proces na de plaatsing. Er werd goed geluisterd en geen vraag was te veel. Al met al zeer tevreden!

Beste Erik, Bedankt voor je positieve beoordeling! We wensen je nog veel plezier met je nieuwe zonnepanelen!

Slechter dan dit kan een bedrijf niet communiceren.

Wij hebben een tweetal installaties laten uitvoeren. Eerste installatie van zeven panelen ging prima en soepel. Zouden er drie op het dak komen en vier op de garage. Tijdens de installatie is alles op het dak geplaatst. Want de installateur gaf aan deze daar gewoon te kunnen installeren. Omdat ik dus eigenlijk meer panelen kwijt kon heb ik een tweede opdracht gegeven voor vier extra panelen op de garage. De offerte liep net zo soepel als de eerste keer. Schouwing laat even op zich wachten maar dat is niet zo erg. Hierna is er een afspraak gemaakt voor installatie. Mijn vrouw is thuis omdat ze de middag zouden komen. Uiteindelijk heb ik zelf moeten mailen en bellen om erachter te komen dat de installateur die dag niet zou komen. Ze hadden totaal geen idee waarom ik niet op de hoogte gesteld was. Ik zou de volgende dag voor twaalf uur terug gebeld worden. Dit is niet gebeurd. Na een week heb ik zelf gebeld. Moest het even mailen. Ik stel hierbij een aantal vragen, ook omdat de communicatie nu steeds slechter gaat lopen. Waarbij de gestelde vragen niet of half beantwoord worden. Uiteindelijk komt de melding dat er overal in de markt een leveringsprobleem is. Uiteraard had ik dat al geroken, want zo werkt dat. Als iets niet je vak gebied is weet je die dingen gewoon... Uiteindelijk is er onder voorbehoud een datum ingepland. Deze is door gegaan! Daarnaast bevestigd dat alles ook daadwerkelijk binnen was. Echter, zou ik nog moeten horen of de installateur in de ochtend of de middag zou komen. Wederom niets gehoord en door de storm die dag, had ik zelf het idee dat dit niet door zou gaan. Spontaan stond de monteur einde van de ochtend voor de deur. Liep een rondje met wat slechte engelse communicatie kon hij duidelijk maken hoe en wat en de 4 panelen zijn op mijn dak geïnstalleerd. Nu liggen ze alleen richting het noorden. Tot nu toe heb ik al 2 mailtjes gestuurd maar er komt totaal geen reactie terug. Helemaal klaar met deze partij!

Beste Robert, We vinden het jammer dat je ontevreden bent over onze service en zullen ons uiterste best doen om jouw problemen zo snel mogelijk op te lossen. De groepenkast zal op 02-05 verzwaard worden om het uitvallen van het systeem te voorkomen. Dit zal ervoor zorgen dat jouw zonnepanelen weer normaal kunnen functioneren. Onze klantenservice is aan het uitbreiden om onze communicatie met klanten te verbeteren en sneller op vragen te reageren. Neem gerust contact met ons op als je nog vragen heeft. Met vriendelijke groet, Green for you

Over Green For You

Verduurzamen bij Green for you: van advies tot uitvoering Eerst ontzorgen, dan verduurzamen. Dat wil zeggen: je bestaande woon- en leefsituatie en energieverbruik in kaart brengen, goed luisteren naar je wensen, oplossingen aanreiken, een offerte en planning maken, de werkzaamheden strikt uitvoeren en afspraken nakomen. Dat gemak en die garanties vind je nergens anders. Green for you heeft altijd een duurzame oplossing die bij je past We hebben niet alleen zonnepanelen. Of alleen isolatie en warmtepompen. Wij bieden een breed assortiment van verduurzamingsmogelijkheden. In het adviesgesprek bespreken we graag mogelijkheden om jouw woning of kantoorpand te verduurzamen.