1 groot drama

Ik schrijf vrijwel nooit reviews maar wat ik hier heb meegemaakt moet ik delen zodat u weet waar u aan toe bent. September 2022 in showroom geweest op aanraden van familie die daar een kachel hadden gekocht. Netjes geholpen, mooie kachel gezien, offerte laten maken, iets van de prijs af kunnen praten (volgens standaard schema, dus geeft al het gevoel dat als je niets vraagt altijd te veel betaald). Maar goed tot zover niets aan de hand. Na wat wikken en wegen, bevestig ik de maand erop de offerte en levertijd zou week 19 2023 zijn. In week 18 bel ik maar eens op of er al bekent is wanneer de kachel binnen komt en of we al een installatiedatum kunnen afspreken. Het werd stil en ik kreeg iemand anders aan de lijn die me vertelde dat de verkoopster er niet meer werkte en er een grote puinhoop van had gemaakt en dat mijn kachel nooit besteld is. Ik uiteraard not amused maar het was niet anders. Voorstel was om de kachel alsnog te bestellen maar de levertijd was inmiddels opgelopen tot week 3 2024. Later die dag ontving ik een mail met een nieuwe offerte die maar liefst 700,- hoger uitviel. Hier ga ik uiteraard niet mee akkoord. Het was immers niet mijn schuld dat de kachel niet besteld was, sterker nog, een compensatie i.v.m. de extra 8 maanden levertijd zou meer op z’n plaats zijn. Maar goed, dat verwachtte ik helemaal niet. Wel dat we gewoon de 1e offerte aan konden houden. Na 3 dagen en 6 telefoontjes en een hoop verwijten verder uiteindelijk toch voor elkaar dat het geleverd zou worden voor de prijs op de originele offerte. Van klantvriendelijkheid was weinig spraken. Het was verschrikkelijk. 1e week januari ontvingen we een mail dat de installatie gepland kon worden want de kachel was binnen gekomen. Daarbij werd ook verteld dat daar nog kosten bij komen van 65,- pp per uur. Dit was ons tijdens te verkoopgesprek niet verteld dus dat viel me rouw op het dak. Als we het er niet mee eens waren moesten we maar annuleren. - rest review op google -

Vakmanschap

Topinstallateurs. Werken alles keurig tot in de details af. Laten absoluut geen rotzooi achter. En wat is er dan nog mooier dat alles heel goed functioneert.

Aanrader voor een mooie kachel en goede service

Offerte snel toegestuurd en het hele traject van koop tot en met het plaatsen van de kachel is heel goed verkopen. Tijdens de verbouwing is UwKachel meerdere keren langs geweest om de plaatsing goed te begeleiden. Afspraken nagekomen en we genieten nu van onze JØTUL.

Slecht

Een slechte ervaring met dit bedrijf, ze beloven gouden bergen maar ze komen het alleen niet na. Ik had een kachel nodig met een ombouw frame, duidelijk van te voren gevraagd of dit er echt bij zat, dit was volgens hun het geval. De kachel kwam binnen maar zonder het goeie frame. Verschillende keren naar UwKachel.nl gebeld maar dan krijg je een mevrouw aan de lijn die ik daarvoor nooit had gesproken, vervolgens wil je degene spreken die de deal heeft geregeld maar die krijg je absoluut niet meer aan de lijn! En dat is waardeloos. Ik heb dus wel 10x gevraagd of de eigenaar mij terug wilde bellen om opheldering te vragen maar hij moet me nog steeds bellen, zijn personeel is eerlijk en zijn gedreven! Maar de eigenaar is niet eerlijk en komt zijn afspraken/ beloftes niet na!

Superslechte service en communicatie

Zelden zo een prutsers bij elkaar gezien als dit bedrijf. Zowel de dames aan de telefoon als de te slechte monteurs die met een lulverhaal je kachel verkeerd installeren. Ze dekken zich in en leggen de schuld bij de ander. Ze lijken wel geen tevreden klant te willen want de service is ver te zoeken.

Beste Gabrielle, Wat jammer dat u wél de moeite neemt om deze recensie te schrijven, maar niet onze e-mails beantwoord. U bestempelt ons als “prutsers”, maar de installatie is geheel volgens uw tekening en volgens voorschriften uitgevoerd. Omdat uw stucadoor het niet zag zitten de ombouw te stucen, zijn wij zelfs nog opnieuw langs gekomen om uw stucadoor hierin te ondersteunen. Maar tijdens dit bezoek bleek dat uw stucadoor hierin geen ervaring had en dan ook niet het stucwerk wilde verrichten. Wij hebben dan ook nog aangeboden om een stucadoor in te schakelen die wij voor een zeer scherp bedrag bij u de ombouw wilden laten stucen. Wij zijn dus zeker heel erg oplossingsgericht naar u geweest, maar u wilde hier niets van weten. Jammer dat u dit probleem in onze schoenen wilt schuiven… UwKachel.nl

Super snelle offerte en keurige afhandeling !!

Is niet niks om een houtkachel rond de € 2000.00 te bestellen. Maar het bedrijf Uw kachel gaf al direct een heel betrouwbare indruk. Snelle levering en prettige afhandeling !! Kachel zelf opgehaald en ons verbaasd over de mooie showroom met heel veel uiteenlopende modellen Afstand, woon zelf in Friesland, was geen enkel probleem. We zijn heel blij met onze aankoop. !! HW.

Bedankt voor uw mooie review. Wij wensen u veel stookplezier met uw kachel! Met vriendelijke groet, Het UwKachel-team

Geweldige service, top installatie en heerlijk klantgericht!

Jullie verkopen warmte. Niet alleen door middel van een kachel, meer nog door een fantastische klantgerichtheid en oplossend vermogen. Top gedaan en bedankt kanjers!

Leuke winkel waar je goed geholpen wordt.

goed geholpen, miste alleen een kop koffie. maar wij kwamen voor een kachel.

Perfect!

Wim en Hans, gezellig stel monteurs, hebben de Faber gaskachel in een ochtend geplaatst. Incl. gasleiding aanleggen en pijp naar buiten en door de carport naar boven. Ziet er top uit!!

Beste Carolien, bedankt voor de mooie review. Hier worden we blij van!

Nooit meer

Na week nog niets binnen gekregen , dan bel ik krijg ik een vrouw aan de telefoon met slechte zin . Ik moet maar geduld hebben ze heeft hier geen tijd voor want ze heeft het druk . Levering was afspraak 2 dagen nu 8 dagen verder en nog niets . Nu ga ik verdere stappen onder nemen .

Al jaren genieten van de warmte van de Jacobus maar sinds de upgrade van de deur nog meer

Superfijne, zuinige kachel

Misleidend

Voor de verkoop kun je hier goed zijn, maar voor het totaalpakket met de afhandeling en service niet. Daardoor hebben we helaas een slechte ervaring en zullen dan ook geen aanbeveling geven. Inmiddels is het dossier gesloten maar het heeft behoorlijk wat tranen en frustratie geleverd. Bedenk dus goed waar je voor kiest wanneer je kwaliteit en service belangrijk vindt. Zo is de kachel bij ons in eerste instantie op de verkeerde plek geplaatst en zijn er werkzaamheden niet volledig afgemaakt terwijl dit in één dag zou worden afgerond. Om deze werkzaamheden afgerond te krijgen, worden er andere kosten gerekend dan afgesproken. Wanneer er nog wat nageleverd moet worden omdat de monteur zijn spullen niet op orde had op de dag van plaatsing (ventilatieroosters en het onderhousklepje), worden er rustig uren voor deze monteur gerekend en voorrijkosten die jij dan moet betalen. We vinden het heel jammer dat het zo is gelopen, aangezien wij bewust gekozen hadden voor iemand uit de buurt. Maar als wij vooraf hadden geweten dat de afwikkeling zo moeilijk zou zijn om de werkzaamheden te voltooien, dan hadden wij verder gezocht. Tip: omdat het toch om grotere bedragen gaat, is het misschien handig om vooraf te schouwen en de situatie goed te bespreken zodat je niet voor verrassingen komt te staan. - vooraf vermelden dat er extra kosten worden berekend die de klant moet betalen waneer er iets niet goed geplaatst of geleverd is.

Na een grote teleurstelling nu helemaal tevreden

Onlangs heb ik een review geplaatst over uw kachel.nl waarbij ik mij heel zwaar teleurgesteld voelde over de communicatie en offerte afhandeling van de door ons aangeschafte kachel. Na bij andere kachel installateurs opgedane second opinion bleek dat de monteurs van uw kachel.nl ons toch wel degelijk van de enige en juiste informatie hebben voorzien en wij hier met onze leken kennis toch een welgemeend excuus moesten maken aan uw kachel.nl. De kachel is perfect geïnstalleerd met een nieuw en deugdelijk rookkanaal. Wij zijn nu verzekerd van een goed rookkanaal en van een fantastisch fijne kachel, waar wij heel blij mee zijn. Dank jullie wel!

zware tegenvaller

Wat in eerste instantie een uitermate vriendelijk en meedenkend bedrijf leek, blijkt achteraf toch een behoorlijke tegenvaller. Een Houtkachel gekocht en vol enthousiasme een afspraak voor het installeren van de kachel op het bestaand (en prima functionerende ) rookkanaal gemaakt. De installatie bleek niet mogelijk volgens de standaard van Uw Kachel.nl. Niets mis mee zou je zo denken, echter het advies was om een geheel nieuw rookkanaal aan te leggen omdat er volgens de installateurs een ondeugdelijk kanaal was. Dit was een behoorlijke tegenvallen van een dikke 1800 euro exclusief de ca 2 x 5 uur á 55 euro aan manuren (dus exclusief een dikke 600 euro). In de veronderstelling dat dit de nieuwe offerte was bleek deze bovenop de eerste offerte te komen van 1670 euro. Voor de snelle rekenaar zou ik dus uitkomen rond de 4000 euro voor het installeren van de houtkachel. Op beide offertes zijn de installatiekosten berekend, grapje zeker. Dit vind ik echt te gek voor woorden, bij navraag bij andere installateurs konden deze zich niet vinden in de totaal prijs voor de aanleg van de kachel. Ik blijf hier toch met vragen zitten en een behoorlijke kater, het kanaal is prima aangelegd, dubbelwandig geisoleerd, recente dak doorvoer, vrijhangend en heeft altijd gefunctioneerd als rookkaneel en is jaarlijks onderhouden door een erkende schoorsteenveger. Waarom deze starre houding? Waarom deze hoge installatie kosten? Waarom zo slordig met je offertes omgaan, nee ik begrijp dat een bedrijf winst wil maken en dat je volgens de installatiebranche en certificering wilt werken. maar zorg dan wel dat je geloofwaardig blijft en klantvriendelijk blijft meedenken.

Uwkachel.nl laat je er warmpjes bijzitten!

Wij zijn super blij met de service en de kwaliteit die Uwkachel.nl heeft geleverd. We hebben gekozen voor de Bellfires Unica 70 gashaard, prijs is erg gunstig en de kwaliteit boven verwachting! De levering en installatie heeft volgens afspraak plaats gevonden, dat zie je natuurlijk niet bij elke aanbieder. Bedankt jongens, ga zo door!

Fijn en leuk geholpen

Kachel is netjes geplaatst Aardige monteur Wij genieten van de warmte van de kachel Zeker een aanrader

Goede service en perfect advies

Goede service en perfect advies!

Goed in hun vak!

Jasper en Marten hebben bij ons een rookkanaal gerealiseerd en een kachel geïnstalleerd. Zeer tevreden, goed overleg en plaatsing verliep netjes. Daarnaast een mini stookcursus gekregen en we genieten nu volop van de sfeervolle houtkachel van Dovre.

Service kan beter

Na plaatsing kachel bleek afsluitkoord aan deurtje los te hangen. Kregen een gebruikte tube lijm opgestuurd waar de lijm aan alle kanten uitkwam. Na 1,5 jaar en dus 1 stookwinter ,2 stenen gescheurd, als enige reactie krijg je te horen dat we wel verkeerd zullen stoken. Hebben al 20 jaar een kachel gehad en nog nooit een kapotte steen.

Vriendelijk, goede en prettige service

De installatie van de haard (incl. rookkanaal aanleg in huis) ging erg professioneel. Jasper weet goed wat hij aan het doen is en werkt netjes en precies. PS: de verkoper was zeer vermakelijk en is ook zeer kundig. Hij weet ook goed hoe hij jouw euro in zijn broekzak kan praten. ;-)

Uitstekende professionele montage

De plaatsing verliep zoals gehoopt; vlot, professioneel, vriendelijk en meedenkend. Helemaal prima!

Fijn bedrijf ,alles goed uitgevoerd volgens de planning!

Zeer tevreden over alles, van de eerste contacten via mail en telefoon tot en met het plaatsen van een nieuw rookkanaal en het leveren en plaatsen van een Oxford Nova inbouw kachel! Super gezellig dat we deze winter weer lekker kunnen stoken! Bedankt!

Een van de weinige installateurs die een totaal advies geeft en dat ook nog weet te realiseren

Als onderdeel van een renovatie van onze woonboerderij hebben wij gekozen om gasloos te gaan verwarmen. Met een Luuma Luvano houtvergasser, buffervat en heatpipes is een totaal oplossing gecreeerd. De installatie functioneert nu 1 jaar en naar volle tevredenheid. Opvallend goed is de betrokkenheid van Uwkachel en Holland Installatietechniek. Alle medewerkers zijn zeer gedreven en gericht op duurzame oplossingen.

Vriendelijk en uitstekend.

Jasper heeft bij ons een nieuwe schoorsteen geplaatst. Hij is bekwaam en behulpzaam. Legt alles rustig en duidelijk uit. Is daarnaast oplossingsgericht. Al met al een prettige ervaring. Natuurlijk was de schoorsteen brand niet zo prettig, maar was wel de aanleiding om het bedrijf UwKachel B.V te benaderen voor de oplossing om ons probleem te repareren, en dat is ruimschoots gelukt.

Afspraken correct nagekomen en probleem opgelost

Advies hoe een probleem kan worden voorkomen werd bij de reparatie ook besproken

Hallo, Bedankt voor uw mooie beoordeling! Wij zijn blij dat het probleem is opgelost en de haard weer naar behoren werkt! Warme groet, Het team van Uwkachel.nl!