Helaas is dit de enige manier om echt leren voor een examen, boeken zijn incompleet

Graag zou ik in een document alle benodigde kennis willen leren om vervolgens de inzicht te testen met deze examens. Ik heb met 10 examens en het boekje van vekabest onmogelijk mijn theorie kunnen halen.

Dacht dat per examen je 1 credit kwijt was

In de omschrijving staat wanneer je examens haalt je het volgende gratis zou zijn. Helaas, 10 credits gekocht, 6 examens waarvan 5 geslaagd. Credits op. Maakt nu niet meer uit. Ben cbr geslaagd

Beste Karin, Allereerst gefeliciteerd! Gratis credits kun je verdienen als je een examen foutloos maakt (dus nul fouten) of elke keer als je slaagt voor 5 examens op rij. Met vriendelijke groet, Team Examencentrum

Heel goed.

Goede duidelijke examenvragen.

Lastig maar goed

Ik heb het idee dat de vragen in de oefenexamens lastiger zijn dan het echte theorie examen maar juist door na afloop alle antwoorden te lezen en op te zoeken wat ik nog niet wist, heb ik heel veel geleerd. Het is wel aan te raden om meteen na het maken van je examen het na te kijken, want daarna kun je niet meer bij de antwoorden.

Moeilijker dan het echte examen en daarmee top

Vrij prijzig maar uiterst representatief

Goed om delen te oefenen

Het oefenen werkt goed al vind ik sommige vragen echt uitlokken om fouten te maken. Alsof het CBR graaaag wil dat je zakt. Ik mis het gedeelte van gevaarherkenning. Ik ben het in elk geval niet tegen gekomen en volgens mij is dat echt wel heel belangrijk.

Beste Peter, Gevaarherkenning is alleen voor het auto theorie-examen en niet voor de motor. Met vriendelijke groet, Team Examencentrum

Mijn ervaring is erg slecht .

Ik heb 15 kredits gekocht . Geen enkele vraag had ik op mijn toets examen !!!!

Beste Enida, Jammer dat je ontevreden over ons bent. We hebben 50 examens met vragen die bij het CBR kunnen voorkomen. Als je 15 examens (van de 50) hebt gemaakt zul je inderdaad vragen bij het CBR hebben kunnen gehad die niet in één van die 15 examens voorkomen. Maar het lijkt ons wel heel sterk als je geen één vraag terug hebt gezien. Met vriendelijke groet, Team Examencentrum

Moeilijk niet in theorie terugkomende vragen

De examens zelf zijn oke maar, er zijn veel vragen over dingen die je niet terug ziet in het theorie leersysteem Bv vragen over fietsendragers,campers en dergelijke. Diet is niet iets voor een B-theorie examen. Heb ook al mail gestuurd naar het CBR dat ik het niet mee eens ben hoe de theorie wordt afgenomen.

Beste Sanne, Wij stellen vragen die je ook bij het CBR krijgt en goede leermiddelen zouden dat ook moeten behandelen. Als je het niet eens bent met wat er gevraagd wordt moet je inderdaad bij het CBR zijn. Daar gaan wij helaas niet over ;-) Met vriendelijke groet, Team Examencentrum

Best wel handig

Ik ben in 1 keer geslaagd met behulp van jullie oefenexamens. Ik wist wat ik kon verwachten en dat is heel handig.

Duidelijke vragen. Duidelijke antwoorden! Duidelijk uitleg bij bij alle vragen aan het einde van de examen.

Frustrerend

Ik snap niet wat er mis is gegaan maar elke keer als ik het liet nakijken en ik bekijk in resultaten terug danzie ik ineens dat ik zoogenaamd een ander antwoord gegeven had en het antwoord wat ik had aangekruist goed was. Maar op een of andere manier wijzigde het systeem dat bij het controleren. Ook de vragen zijn veel en veel ingewikkelder dan dat ze op een examen bij het CBR zijn. En sommige vragen die gesteld worden zul je ook nooit bij het CBR tegenkomen. Kortom een en al gestrest

Beste Lawa, Dat is vervelend! Onze software is getest met bijna alle actuele browsers/systemen. Uiteraard kan er altijd een uitzondering zijn. Ik wil je vragen contact op te nemen met onze helpdesk, zodat we kunnen nagaan wat er gebeurd is. Met vriendelijke groet, Team Examencentrum

ik vind het een goed werkende site

gewoon het stoord niet het is het zelfde als in het boekje van het CBR, cortom het is gewoon goed

Goede oefenexamens

Goede vragen en goede oefenexamens die je een indruk gevenhoe het op het echte examen werkt. Ik vind het alleen jammer dat je een gemaakt examen later niet nog eens helemaal na kan kijken. Je kan dan alleen nog zien in welke categorie de vragen zaten die je fout had, maar de specifieke vraag kan je niet meer inzien.

Vragen lijken niet op die van het CBR

Hoewel de vormgeving van de examens erg lijkt op die van het CBR zijn de vragen van het (motor)examen totaal anders. Meer dan 40% van de vragen gedurende het CBR-examen heb ik nooit onder ogen gekregen bij het Examencentrum! Dat is wel iets om rekening mee te houden!

Beste Leo, Jammer dat je niet tevreden bent. We doen uiteraard onze uiterste best om de vragen zoveel mogelijk aan te laten sluiten bij het CBR en meestal krijgen we ook te horen dat dat zo is. Het CBR maakt voortdurend nieuwe vragen. Als je andere vragen hebt gehad, dan stellen we het erg op prijs als je ons laat weten welke dat waren, zodat we op onze beurt onze examens kunnen verbeteren. Graag horen we van je. Met vriendelijke groet, Team Examencentrum

Dit is echt een super goede site. Ik had 10 oefen examens gemaakt en ben geslaagd . Kortom geweldig

Heel tevreden

Ik beveel deze site zeker aan! Er worden allemaal vragen gesteld, waaruit je mega veel informatie kan halen. Veel van deze informatie staat zelfs niet in een leerboek! Het werkt precies hetzelfde als bij het Cbr. Ik heb nu mijn scootertheorie gehaald. Aanrader!

Super!!

Ik heb 4 dagen theorieles gehad bij een verkeersschool niet veel van opgestoken. 10 examens bij examencentum gedaan en jawel GESLAAGD !!!

Examens zijn veel te moeilijk

De examens van het examencentrum zijn (expres?) veel te moeilijk. Ze stellen suggestieve vragen. Er zitten veel vragen en antwoorden tussen die op verschillende manier uit te leggen zijn. En vragen die helemaal niet aan bod komen in de stof die je moet beheersen. Daardoor lijkt het als of je de stof nog niet goed beheerst waardoor je meer examens gaat inkopen bij hen. Niet doen! Er zijn genoeg andere aanbieders die wel eerlijke examens aanbieden.

Beste Marjolein, Het is jammer dat je heel veel beweringen en beschuldigingen doet, zonder deze daadwerkelijk te onderbouwen. We doen dagelijks onze uiterste best om de vragen zoveel mogelijk te laten aansluiten bij die van het CBR (en zoals je ook bij veel andere reviews kunt lezen lukt dat aardig). Al onze vragen worden zorgvuldig door ons (redacteuren, rij-instructeurs, verkeersspecialisten) samengesteld en nagekeken, precies volgens de aanwijzingen van het CBR. Daarnaast bieden we aan een ieder die de examens maakt (tijdens het nakijken) de mogelijkheid om feedback te geven. Van jou hebben we echter nog nooit feedback gehad. Onze vragen moeten maar op één manier juist te beantwoorden zijn, mogen niet suggestief zijn, mogen niet op verschillende manieren uit te leggen zijn, mogen geen dubbele ontkenningen hebben en zo zijn er nog heel veel meer regels. De suggestie dat we onze examens te moeilijk maken om er extra geld aan te verdienen is dan ook een hele rare stelling (en uiteraard ook beslist onjuist). Laat ik het anders zeggen, heel veel mensen denken er (helaas) precies zoals jij veel te makkelijk over. Meer dan de helft(!) van de examenkandidaten bij het CBR zakt! En dat komt niet omdat ze "te moeilijke examens" geoefend hebben. Ik gok dat je nog niet op examen bent geweest. Ik wil je vragen zo sportief te zijn om na je CBR examen ons nog een mailtje te schrijven met je ervaringen. Met vriendelijke groet, Team Examencentrum

Irritant

Alles aan deze site lijkt top in elkaar te zitten. Tot dat je realiseert dat je je gemaakte examens niet meer in kan zien, als je de pagina eenmaal ververst. Dit is overduidelijk gedaan vanuit een winst-georienteerd oogpunt, terwijl dit ten koste gaat van de leer ervaring van de leerling. Om iets voldoende en duidelijk te leren moet je je fouten kunnen bekijken, als dit niet mogelijk is ontbreekt er een kernpunt van het leerproces. 4/10

Beste Mikkel, Als je de "vernieuwen-knop" gebruikt om de pagina te verversen, is het toch logisch dat alle vorige gegevens verloren gaan? Het heet daarom ook "verversen" of "vernieuwen". Alle voorgaande gegevens worden dan door je browser gewist. Uiteraard is het nakijken (en het leren van je fouten) het belangrijkste in het leerproces. Je kunt daarom alle vragen (na afloop van een examen) net zolang nakijken als je wilt. Zonder enige restricties. Je kunt tussen de vragen wisselen met de "volgende" en "vorige" knop. Ook kan je naar het overzicht gaan met de "overzichtsknop". Dit alles maken we ook duidelijk in de uitlegfilm die je bovenaan de pagina met examens kunt bekijken. Met vriendelijke groet, Team Examencentrum

Komt overeen met examen

Het komt overeen met examens. Echt heel duur voor wat je krijgt ☹️.

Gezakt

Gezakt

Beste Balder, Jammer dat je niet tevreden over ons bent. Ik heb de resultaten van je bromfiets proefexamens nagekeken, maar je bent voor 8 van de 10 gemaakte proefexamens op onze website gezakt. Het is dan ook niet zo raar dat je bij het CBR ook zakt. Met onze examens kun je testen of je de stof kent. Alhoewel ze heel leerzaam zijn, is het natuurlijk geen leerboek. Als je merkt dat je heel vaak zakt, dan heb je nog onvoldoende kennis en zul je moeten gaan leren. We wensen je in ieder geval succes met je herexamen. Met vriendelijke groet, Team Examencentrum

Goede examens, maar..

Prima examens, maar hoezo kan je jouw examens niet meer terug zien? Slaat helemaal nergens op aangezien je gewoon betaald voor de examens. Beetje geldtrekkerij. Prima dat je betaald voor de examens, maar ik wil ze later wel nog even bekijken.

Ok

Ik wil graag nadat ik de examens heb gedaan later nog eens terug kunnen kijken wat ik niet goed heb gedaan. Dat kan niet alleen direct na het examen kan dit. Dat is erg jammer, zeker omdat je een account hebt en ervoor hebt betaald.

Goede oefenexames

De exames die ik heb geoefend leken sprekend op het echte examen bij het cbr. Ook is het fijn dat de site aangeeft welke onderdelen je minder goed kent en je hier vervolgens een vervolg examen op geven die deze tak behandeld. Mede dankzij examencentrum ben ik geslaagd voor mijn motortheorie met 49/50! :)

Vraagstellingen goed, echter te duur.

Ik vind het gewoon te duur. 99 cent voor een oefenexamen. Dat is inderdaad wel een goede verdienmodel

Over Examencentrum

De snelste manier om je CBR theorie-examen te halen! Oefen je CBR theorie-examen voor de personenauto, motorfiets, bromfiets, snorfiets, speed-pedelec of brommobiel op examencentrum.nl