Duidelijk snel traject

Duidelijke site en traject goed te volgen. Prettige communicatie. Fijn dat je alles digitaal kan doen en kan bellen bij eventuele vragen. Ook de advocaat zelf. Door de snelle afhandeling wel een aantal dingen gemist zoals, voorlichting over subsidie inzake kosten en verdeling overwaarde eigen huis. Vreemd dat je bij subsidie aanvraag als basis je inkomen van enkele jaren geleden moet toetsen en dat er uiteindelijk een beschikking volgt op basis van huidig inkomen en daarbij wordt dus opgeteld de toebedeling afkoop overwaarde. Bij de verdeling van de overwaarde(huis) had ik wel verwacht dat ik gewezen zou worden op eventueel te betalen schenkbelasting. Nu kwam het pas bij de notaris ter sprake, te laat dus.

De subsidie regeling van de overheid houdt in, dat ze aansluiten bij het inkomen (Box 1) dat u had in het laatste afgeronde fiscaal jaar. Dit betreft inderdaad dan 2 jaar geleden. Aansluiting dit jaar was ook mogelijk geweest als u aan aanzienlijk lager inkomen heeft (peiljaarverlegging). Na de scheiding wordt ook uw vermogen getoetst (Box 3). Uw dossier is nog nagelopen aangaande ons advies met betrekking tot de verdeling. Omdat u koos voor een ongelijke verdeling bent u wel degelijk schriftelijk en telefonisch gewezen op de noodzaak voor fiscaal advies. Dit juist om een onnodige aanslag te voorkomen. Als u hierover een nadere toelichting wenst, stel in voor dat wij verder telefonisch/email contact hebben. Met vriendelijke groet, Bart Appels

Snelle, duidelijke en goede service

De echtscheidingswinkel geeft een duidelijke, overzichtelijke en goede service. Goede communicatie en zeer snel in beantwoorden van eventuele vragen en afhandelen van de zaken. Alles word stap voor stap duidelijk uitgelegd en zo weet je meteen bij het begin waar je aan toe bent

Goed!!

Snelle antwoorden op mijn vraag!

financieel onvoldoende advies

Heb nog bij twee andere bedrijven financieel advies in moeten winnen jullie mogen dit niet geven een andere bron zegt dat jullie dit wel mogen maar dat jullie je handen daar niet aan willen branden. VIDEOGesprek met de heer Appels zeer prettig en verhelderend en rest afwikkeling ook! Tip begin iedere zaak met een video whats voorgesprek Communicatie voor de rest prima vanuit jullie kant ook jammer dat ik niet weet wat mijn ex aan jullie heeft moeten betalen meer transparantie hierover is beter

Bedankt voor uw reactie. In deze kwestie heeft u op eigen initiatief fiscaal advies ingewonnen bij derden. Ik heb u toen aangegeven dat het onnodig was om daarvoor kosten bij derden te maken, omdat u niet een fiscale situatie heeft welke een bijzonder fiscaal voordeel of nadeel voor een van u beiden zou inhouden. Ook bedankt voor de tip! Inmiddels voeren wij heel veel meer Video-bel gesprekken, om tegemoet te komen aan de beperkingen in verband met maatregelen t.g.v. corona.

zeer snelle en uitstekende respons

In het weekeind een vraag gesteld en nog datzelfde weekeind antwoord gekregen. Zelfs een aanvullende vraag werd nog dezelfde dag (zondag) beantwoord! Aanrader.

Super snelle reactie

ik had voor mij een belangrijke vraag en krijg snel reactie. Top en dat op zondag. Mijn complimenten

Prijzig, moet veel zelf doen, ook wel dubbel, maar als ze alles binnen hebben gaat het snel. Zorgvul

Zie boven

Vriendelijk en duidekijk

Mijn ervaring met de echtscheidings winkel is dat ze vriendelijk zijn en begrip tonen. Ze werken snel en zijn heel duidelijk over alles. Een plus punt vond ik ook dat de kosten in vele gevallen in termijnen betaald kunnen worden. Heb je het wat krap zoals ik is dat een welkome uitkomst.

Ben tevreden!

Ze zijn van begin tot einde heel behulpzaam wat heel fijn is. Het proces heeft even geduurd maar over het algemeen was alles duidelijk en de verdere afwikkeling goed gegaan. Ik vond vooral de meisjes heel vriendelijk en aardig. Dank jullie wel!!

Duidelijk, snelle reacties goede begeleiding

Duidelijk, snelle reacties goede begeleiding

Heldere en doelgerichte begeleiding

De hulp van Echtscheidingswinkel heeft ervoor gezorgd dat we alles vlot en netjes hebben kunnen afhandelen.

Daar wordt u geluisterd en gezien.

Ze zijn erg voorzichtig met elke situatie, heel professioneel, vriendelijke mensen. Ze kijken en begrijpen beide kanten, ook ze zijn altijd beschikbaar wanneer dat nodig is.

Ik had een zorgvuldigere afwikkeling verwacht

Er zijn teveel verschillende mensen met 1 dossier bezig, waardoor en slordige fouten sluipen in de verschillende versies van het convenant

In uw situatie is er veelvuldig en over langere tijd tussen u beiden steeds over hetzelfde onderwerp, gewisseld van standpunt. Dat is uiteraard prima. Het is beter dat u langer stil staat bij een keuze, dan dat u snel een keuze maakt waarvan u later spijt heeft. De kwestie speelde juist tijdens de vakantie, waarin meerdere medewerkers na elkaar in uw dossier werkten. Ik zag echter niet dat er fouten zijn gemaakt, maar ik kan mij voorstellen dat u die indruk heeft gekregen.

Voorbereidt, helder antwoord, klantvriendelijk

Via de website contact opgenomen ( chat). Niet lang wachten op een antwoord en meteen terugbel afspraak gemaakt. De volgende dag, zoals afgesproken werd ik gebeld. Goed voorbereidt, helder antwoord. Daar kan ik wat mee. Zeer klantvriendelijk

Duidelijk en snel geregeld

In een tijd waarin je in een emotionele achtbaan zit is het fijn dat alle zaken er om heen helder en soepel verlopen. Dat was hier absoluut het geval. Staan je altijd vriendelijk te woord als je belt met vragen. Snelle en professionele afhandeling.

Zeer snel geregeld

De scheidingswinkel heeft de scheiding Correct en met respect behandeld en afgehandeld. daarvoor dank!

in ons geval een noodzakelijk kwaad

+ conform afspraak + vooraf duidelijkheid kosten +/- snel afgewikkeld - onvoldoende prijsdifferentiatie (wij hadden alle afspraken al gemaakt, geen zgn mediation nodig, dat zou tot uitdrukking mogen komen in de uren-/kostenberekering - factuur al binnen voordat er iets opgeleverd was (nog geen concept convenant) - beetje gevoel dat ik achter zaken aan moest bellen (irt levering ex-partner) om op de hoogte te zijn en "de vaart erin te houden"

Inmiddels had ik met u telefonisch overleg. Ik begrijp dat u tevreden bent over onze werkzaamheden en het nakomen van de afspraken door ons. Dat vind ik fijn om te horen. Met betrekking tot de kosten geeft u aan dat deze voorafgaand voldoende duidelijk zijn gecommuniceerd. U mist daarin een verschil in kosten naar gelang er begeleiding nodig is. Ik begrijp dat u met uw ex-partner al behoorlijk wat afspraken had gemaakt en u daarom geen aanvullende mediation nodig had. Het is inderdaad juist dat er (vooralsnog) geen verschil in kosten wordt gemaakt. Daarmee proberen wij te voorkomen dat cliënten ons niet berichten als er vragen zijn, uit ‘angst’ dat de kosten zullen stijgen. De transparantie over de kosten heeft u als prettig ervaren. U zou de optie aanbevelen om tegen een gereduceerd tarief alleen het convenant op te stellen zonder verdere begeleiding. Dit is zeker een optie om nader te onderzoeken in hoeverre dit mogelijk is als uitbreiding op de bestaande dienstverlening. Het punt van de factuur kan ik niet thuis brengen. Ik zie dat het eerste concept convenant op 17 juni 2020 is toegezonden en de factuur op 25 juni 2020, wellicht dat u dit nog nader kunt toelichten? U geeft ook aan dat uw ex-partner soms niet in hetzelfde tempo mee ging in de afwikkeling van de scheiding. Ik kan mij voorstellen dat dit frustreert. Daarin kunnen wij uw ex-partner niet dwingen om sneller het proces af te wikkelen dan zijn gevoel toe laat. Desondanks begrijp ik dat het toch relatief snel (binnen twee maanden) is afgewikkeld en de afspraak bij de notaris al is ingepland. Ten slotte wil ik u bedanken voor het delen van uw ervaring. Met vriendelijke groet, Karin van Doorn

Vorige week de echtscheiding winkel benaderd. Ik zou op maandag morgen een antwoord ontvangen en dit is ook inmiddels gebeurd. Nogmaals keurig.

Super snel en goed begeleid.

Ik ben zeer tevreden over de afhandeling en de snelheid en zorgvuldigheid waarmee alles geregeld is.

Snel de scheiding erdoorheen

Prima uitleg met vragen of wat dan ook. Vriendelijk behandeld.

Buitengewoon accuraat en dat op zondag!

Vandaag stelde ik via de chat een vraag die zelfs op zondag zeer duidelijk werd beantwoord en voor gerustheid en inzicht zorgde. Dank u wel daarvoor!

Langzame start nadien wel goed

De eerste ervaring was veel onduidelijkheden, weinig ondersteuning en amper contact. Pas nadat er een persoonlijk gesprek was , begon alles te lopen. Echter dat was wel 4 maanden later . Daarna liep alles na wens . Advies is om snel naar een persoonlijk gesprek te gaan

Zeer professioneel

Alles goed geregeld met voldoende mailcontact en indien het nodig was belcontact. Niks op aan te merken. Scheiding aangevraagd eind juni. Op 30 december bekrachtigd door de rechtbank.