Goed geholpen

Mijn vraag is goed beantwoord

Snel en goed geholpen!

Tijdens mijn procedure zat ik met enkele onbeantwoorde vragen en dankzij de vestiging Eindhoven, werd ik snel en goed geholpen waarvoor mijn dank.

Zonder moeilijke vragen ,scheiding binnen 3 mnd geregeld .

vooral zakelijke afronding als je zelf bij aanvang al op redelijk 1 lijn zit

Vooral zakelijke benadering, alle emoties die in de gesprekken omhoog kwamen werden direct geparkeerd. Als je enige begeleiding nodig hebt bij alle emoties die een scheiding en dus deze gesprekken oproept, dan zou ik voor een ander bureau gaan. Prijs technisch ok voor wat ik vergeleken heb. Maar ik heb buiten deze mediation om toch ook veel zelf nog uit moeten/willen zoeken, bijv rondom adviezen pensioenregelingen. Ik had gehoopt op meer informatie over de verschillende keuzes, op meer sturing/advies/ vergelijking met anderen wat gebruikelijk is en op enige ruimte voor emoties. Het was hier vooral een optekenen van ideeën waar wij zelf al op uit hadden moeten komen samen. Dat werd ook geregeld gevraagd 'waar bent u samen op uitgekomen?' Prima om de samenwerking te stimuleren, maar wij hadden geen idee van verschillende constructies/mogelijkheden... Het hele proces liep van onze kant vertraging op, maar heb ook wel achter dit bureau aan gemaild met vragen over stand van zaken als er radiostilte was... Wat ik wel prettig vond is dat de afspraken rondom de kinderen en zorgverdeling hier niet tot in de kleinste details uitgewerkt zijn, maar echt weggezet zijn als een 'intentieverklaring' hoe je het denkt te willen doen en niet als een papier waar je elkaar op vast kunt pinnen. Ik hoop dat dat ons in de toekomst helpt om goed in gesprek te blijven en te blijven afstemmen en bijstellen.

Dank voor uw reactie. Ons kantoor biedt begeleiding en sturing aan bij de zakelijke afhandeling van de scheiding. Natuurlijk is er ruimte voor uiting van emoties, maar de emotionele begeleiding is geen onderdeel van ons werk. Dit is ook niet door ons aangeboden, maar ik begrijp dat u daarop wel onze werkzaamheden afrekent? Ik heb u overigens advies gegeven over het zoeken van hulp voor de emotionele verwerking van het scheidingsleed.

heel goed

Fijn telefoongesprek. Gaf me duidelijkheid en inzicht. Bedankt!!

Allemaal online geweldig.

Echtscheiding zonder bezoek aan een advocaat, rechtbank, allemaal online, snel en goedkoop, geweldig.

Goed !!

Goed !!

Prettig en deskundig

Fijn dat we alles via videobellen konden bespreken. Dat scheelde veel reistijd. Bart was prettig in de gesprekken, zakelijk en naar mijn idee heel deskundig. De hele scheiding is ook supersnel afgehandeld, heel prettig voor mij! Als het besluit om te scheiden eenmaal genomen is, dán maar zo snel mogelijk afhandelen!

Duidelijk antwoord op mijn vraag

Snel, helder, concreet en duidelijk

Er is snel contact en op korte termijn een afspraak mogelijk. De procedure word in voor eenieder begrijpelijke taal toegelicht. Door een vast tarief weet je meteen waar je financieel aan toe bent.

Goeie ervaring

Zeer goed geholpen. Medewerkers zijn zeer aardig

Zeer goed geholpen! En heel snel geregeld.

Zeer professionele hulp, veel geduld en ervaring. Prettig in de communicatie!

Netjes en coorect gehandeld van de scheiding

Alles wordt je duidelijk uitgelegd en als je vragen hebt kun je altijd bellen.

Perfect geregeld.

Zeer doeltreffend, weinig poespas eromheen. Duidelijke afspraken en vooral het nakomen ervan.

Altijd bereikbaar en behulpzaam

Uitstekend geholpen met alle vragen, ook lang nadat alles al rond was.

Niet luisteren

Mijn inmiddels ex-man en ik hadden van tevoren al duidelijk de afspraken gemaakt en daardoor met een mediator contact opgenomen om de scheiding snel, makkelijk en goedkoper te kunnen afhandelen. In het eerste gesprek heel duidelijk aangegeven hoe wij het wilden hebben met daarin de opmerking dat er heel veel gebeurd is waardoor wij tot deze keuze gekomen zijn maar geen behoefte hebben in details te treden hierover. Dat mijn ex-man daardoor financieel benadeeld werd was hem zelf ook wel duidelijk maar dit was van begin af aan zijn eigen wens om een klein deel van de puinhoop die hij heeft aangericht goed te maken (zijn letterlijke woorden) waarbij ook wel heel duidelijk werd dat ik daar emotioneel door werd. De advocaat heeft in mails, aan de telefoon en in gesprek dat hij zelf toch nog perse met ons beide wilde voeren enorm lopen hameren dat hij benadeeld was en recht had op alimentatie (rekenend met inkomen van 2020 terwijl hij in 2021 inmiddels evenveel inkomen heeft als ikzelf). Mijn ex-man heeft nogmaals duidelijk moeten maken dat hij het toch echt zo geregeld wil hebben en de advocaat daarvoor is ingehuurd omdat we die nu eenmaal nodig hebben. Dit alles maakt dat ondanks alle dingen die er gebeurd zijn er een grote ergernis bij kwam terwijl dit mij juist niet de bedoeling lijkt van mediation. Mij bekroop zelfs het gevoel dat advocaat wellicht wel heel graag wilde weten wat er allemaal gebeurd was… maar dat is mijn gevoel. Ik ga nooit meer trouwen maar zou dus ook nooit meer zo snel op mijn werk aan burgers mediation aanbevelen zoals ik voorheen wel deed.

Bedankt voor uw uitgebreide toelichting. Uw situatie was bijzonder, maar gelet op de openbaarheid van dit platform kan ik daar inhoudelijk niet op ingaan. Ik kan u wel aangeven dat hoe dan ook ons kantoor een neutrale werkwijze heeft, dus zonder voorkeur voor een van u beiden. Wij hebben dan ook geen enkel belang in de uitkomst van de afspraken. Wat ik wel herken, is de moeite die is gedaan om een benadeelde partij te wijzen op de zelf gekozen benadeling. Dit behoort nu eenmaal tot onze taak: juiste voorlichting. Als de benadeling zeer aanzienlijk is, zal daarmee ook langer stil worden gestaan bij de vraag of u beiden wel de juiste keuzen maakt en daar later geen spijt van zult hebben.

Goed geholpen

Heel fijn gesprek, word echt naar je geluisterd, goed advies.

Vriendelijke en secure begeleiding

In een periode met veel veranderingen was de Echtscheidingswinkel een betrouwbare en toegankelijke partij. Het proces wordt helder en met geduld uitgelegd. Geen ingewikkelde taal. Prettige gesprekken en alles keurig afgehandeld.

U kon mij niet helpen.

U gaat alleen voor de 'gemakkelijke' scheidingen waar beide partners willen scheiden. Dus ik ben doorverwezen naar het Juridisch loket. Dat is goed, dank daarvoor.

Vlotte hulp

Ik ben goed en duidelijk geholpen .

Inhoudelijk goede reactie

Ik werd teruggebeld en er werd een afgewogen inhoudelijke reactie gegeven. Zeer prettig geholpen

Prima service !

Deskundig en geduldig ! Prima maatwerk.

Stroef

Bij het begin geirriteerd aan de telefoon bij extra belletjes . Tja scheiden doe je niet voor je lol. Vragen zijn dan normaal. Uiteindelijk alles geregeld heb ook veel zelf gedaan. Heb er voor mijn gevoel zelf voor gezorgd dat die scheiding eindelijk geregeld is. Anyway we zijn klaar

Inderdaad was er enige irritatie bij ons merkbaar, omdat het een grote belasting inhield van ons secretariaat. Wij hebben getracht zoveel mogelijk u direct te antwoorden. Dit was in uw situatie een grote uitdaging, gelet op de hoeveelheid en intensiteit! Echter moesten wij ook uw partner hierin betrekken, omdat ook hij recht heeft op dezelfde aandacht en informatie. Vandaar dat wij toch enigszins 'op de rem' hebben gestaan.

Goede begeleiding

Goede begeleiding bij de scheiding. Goede hulp voor ons beide. Mogelijkheden om in de avond af te spreken.

Luchthavenweg 81 5657 EA Eindhoven

0800 8224433