Doet wat het belooft

I.v.m. onze nieuwe keuken en sanitair hebben we een waterontharder laten installeren om kalkaanslag te voorkomen. We zijn inderdaad kalkaanslag kwijt, gebruiken nog maar de helft van de dosering van wasmiddelen, vaatwastabletten, shampoo e.d. en hebben geen last meer van een droge huid. Daarnaast is de smaak van thee en koffie veel voller. Kortom, we zijn dik tevreden! Vergeleken met andere aanbieders is het gebruiksgemak ook een grote plus: handzame zoutblokken (i.p.v. grote, zware zakken zout) en de ontharder verbruikt geen elektriciteit en is netjes en vakkundig in onze meterkast geplaatst.

Wat een geweldig apparaat en een uitstekende service!

Vanaf het 1e telefonisch contact tot en met de plaatsing, hebben wij uitstekende ervaringen met Aquacell. Er wordt goed geluisterd, en je krijgt overal netjes een bevestiging van. Het bezoek thuis, om te kijken of het geïnstalleerd kan worden, verliep uiterst vriendelijk en correct. Er werd met de planning gebeld, en een afspraak gemaakt! Ook hier werd er zeer soepel met de afspraak omgegaan, er moest eea worden verschoven maar alles lukte heel snel. Ook bij het installeren, zeer deskundige monteurs. Bij de 1e monteur alles netjes zoals besproken geïnstalleerd, maar had geen juiste gootje bij hem. Maar helaas ging de koppeling van de bypass 's-middags lekken, maar direct werd er een monteur gestuurd. Wat een service! Deze monteur heeft het lek verholpen en ook nog gelijk de goot veranderd zonder extra kosten. We zijn zeer tevreden over alles dus.

Zacht water, ja. Maar te hoge aanschafprijs

Aquacell nu 4 maanden in gebruik. Positief: - Zacht water. Het voelt zacht aan haar en huid - (Iets) minder zeepgebruik. Maar zeker niet de helft zoals werd beloofd - Apparaten niet meer ontkalken - Minder schoonmaken. Door minder kalkaanslag. We maken nog wel alles steeds droog - Water smaakt beter (maar dat is wel subjetief) Negatief: - Minder zeepgebruik, maar niet de beloofde helft minder. In de praktijk, ietsje minder - Ondanks de belofte van Aquacell zijn glansspoelmiddel in de vaatwasser en wasverzachter nog wel steeds nodig. Iets mindere hoeveelheid, maar je kunt nog zeker niet zonder - Ook werd beloofd dat je niet apparaten moest ontkalken na de installatie. Dit zou max. 5 weken duren voordat alle kalk weg zou zijn door het zachte water. Ook dit klopt niet. Weliswaar komt kalk nauwelijks terug als het eenmaal ontkalkt is - Ook zouden douchekopstralen voor altijd recht blijven. Hoewel het minder snel scheef staat of druppelt, gebeurt dit weldegelijk nog steeds (nieuwe badkamer overigens). Verder: Extra waterverbruik (max een paar % volgens Aquacell) kan ik nog niet controleren. Eerste paar zoutblokken werden vervangen na 11m3 (volgens Aquacell is dit altijd sneller bij eerste gebruik). Ik ben nu halverwege het 2e paar op 12m3, dus dat lijkt te kloppen. Zoutblokken moet je vanwege verzendkosten bestellen per minimaal 3 paar. De installatie ging verder vrij vlot, en is netjes afgewerkt. Kortom: We zijn blij met de Aquacell, en kunnen nu niet meer zonder. Maar is het 2500,- waard? Wand dat ga je niet terugverdienen door minder zeepgebruik zoals beloofd werd. Sterker nog, ben ik van mening dat je door de aanschaf van zoutblokken, het mindere zeepgebruik tegen elkaar weg kan strepen. Je moet je dus afvragen of het je 2500,- waard is om zacht water te hebben en minder schoon te maken. Mijn eerlijke antwoord: Dat is het niet waard. Een eerlijke prijs hiervoor zou ik max. 1.500,- vinden.

Het plaatsen van de afvoer van de aquacell was in ons oude huis een hele klus. Maar dankzij doorzettingsvermogen en creativiteit van de monteur konden we toch een doorgang vinden via de spouwmuur naar de afvoer van de douche waarop de afvoerbuis voor het zoute water van de aquacell uiteindelijk kon worden aangesloten. Nu genieten we van heerlijk zacht water.

Aquacell Januari 2022

De resultaten zijn direct merkbaar zoals beloofd door Aquacell. Wij zijn heel erg tevreden over de Aquacell. Enige wat even wennen is dat je handen een beetje vettig aanvoelen omdat er geen kalk meer in het water zit, En de smaak van het water is anders, vanwege dezelfde reden. Maar dat is denk ik even wennen. De installatie verliep vlot en netjes. Wij kunnen de Aquacell iedereen aanbevelen.

Voldoet aan mijn verwachting

De aanschaf van de Aquacell waterontharder was een hele investering maar is zeker zijn geld waard!!! Hij neemt weinig ruimte in en de monteur heeft hem netjes geplaatst en aangesloten.Sinds de plaatsing van mijn waterontharder ervaar ik water wat veel zachter is en lekkerder van smaak. Je hebt echt overal minder zeep nodig; tijdens het handen wassen, in de wasmachine , in de vaatwasser. Het douchen is ook veel prettiger geworden....geen jeuk meer omdat het water zachter is geworden. De glaswand v.d. douche droogt nu op zonder kalksporen!Ideaal... De waterkoker moest voorheen iedere 6 weken ontkalkt worden.... nu niet meer. En vervangen v.d. zoutblokken is ook eenvoudig. Ik ben erg tevreden over de aanschaf en werking v.d. Aquacell waterontharder en kan deze dan ook zeker aanbevelen!!!

Perfect systeem goede service

Al 5 jaar maken wij gebruik van het AquaCell water ontharding systeem. De resultaten zijn ook nu nog na 5 jaar precies zoals ze waren toen we met AquaCell begonnen. Inmiddels het contract weer met 5 jaar verlengd. We kunnen ons nog moeilijk voorstellen hoe het zonder dit systeem was. Alles blijft mooi in de badkamers, tegels, glazen wanden ja echt alles. Nergens geen kalk meer te bekennen. Heerlijk zacht water en geen huidirritaties meer. Heb je last van hard water, ga dan eens langs bij iemand met een AquaCell systeem en probeer het uit. We kunnen het iedereen aanbevelen.

Overtreft alle verwachtingen

Hier hebben we echt hard water, maar met de aquacell is dat verleden tijd. Alle water-verbruikende toestellen, waterkokers en koffiezetmachines zijn schoon (ook schoon geworden). Zeepverbruik voor was en afwas is met 50% gereduceerd. Glazen doucheschermen en de ramen drogen op zonder enige aanslag!

Ik zou een andere nemen

Hij was hartstikke duur, daarom staat ie er nog. Maar merk er verder weinig van. Hebben m nu 4 jaar. Waterdruk was gehalveerd, kalk niet. De verkooppraat dat je maar de helft van je vaatwastablet moet gebruiken anders oei oei oei heb je teveel schuim, is ook niet waar. Installatie moest 2 x want monteur maakte er een zooitje van met de leidingen (extra leidingen met bochtjes) maar als ik al mijn klachten wilde bespreken dan lag het allemaal aan ons zelf. De leidingen bevatten nog kalk en onze CV was niet goed en onze leidingen klopten niet. Dat alles goed werkte voor t apparaat telt dan niet. Onze 5 jaar oude CV vervangen voor een nieuwe, maar goh… maakt geen verschil. (Nog even bovenop de 2500 voor de ontkalker) Dat iets niet goed gaat, kan gebeuren. Maar dit is je klanten in de kou laten staan. En ik hoop dat de verkooppraatjes aangepast zijn, want die zijn wel zwaar overdreven. Maar goed, dat is onze ervaring. Meeverhuizen? Ik laat m lekker achter en koop elders een andere.

Goed product maar onbetrouwbare organisatie

Pas op, het product is goed maar maak geen persoonlijk inlog account aan. Aquacell geeft derden ongevraagd toegang tot dit account. En doet vervolgens heel onschuldig als je ze daar op aanspreekt.

Overtreft al onze verwachtingen

Wij zijn MEER dan tevreden over de AquaCell. Het heeft al onze verwachtingen overtroffen. Zowel op gebied van de waterkwaliteit als ook het bedieningsgemak. De AquaCell staat bij ons in de meterkast en als gevolg van z’n kleine volume valt ons de aanwezigheid niet eens meer op. Alle kalk aanslag op de sproeiers; kranen en afvoerroosters, zijn inmiddels verdwenen. En hoe gek het ook klinkt, maar het water uit de kraan voelt letterlijk “zacht” aan. Omdat wij bij vrienden en kennissen alleen maar van die grote apparaten zagen met er naast grote zakken met korrels, hebben wij zo lang getwijfeld (gewacht) voor de aanschaf van een waterontharder. Tot dat wij door een kennis op de AquaCell werden geattendeerd. Wij hebben toen geen moment meer getwijfeld en hadden dat bij nader inzien veel eerder moeten doen. Blij dat we niet zo’n los groot korrelapparaat hebben gekocht. Wij zijn een gelukkige en tevreden AquaCell gebruike. Niet in de laatste plaats door de perfecte service van de verkoper en monteur van AquaCell. Je komt niet veel meer tegen dat leveranciers hun afspraken na komen. Wij hebben met AquaCell ervaren dat “afspraak is afspraak”. Complimenten voor het apparaat en de AquaCell mensen.

Waardeloos apparaat

Ogenschijnlijk werkt de apparatuur perfect, tot je serieus water verbruikt na de eerste week. Wat namelijk niet wordt verteld is dat de twee cilinders soms tegelijk spoelen en de aansluiting door Aquacell op de waterafvoer niet volledig is afgesloten. Het resultaat is dat gehele meterkast en vloer daarbuiten binnen no-time onder water staat. De reactie wanneer je Aquacell daarmee confronteert is de opmerking dat ze dit vanwege de wetgeving altijd zo aansluiten, geen excuus wordt gemaakt. Niet aan beginnen dus, goedkopere en betere alternatieven genoeg.

Het bevalt goed wel een groot minpunt

Bevalt goed. Alleen: vind ik het slecht dat de persoon die bij ons is geweest niet heeft gezegd dat je bij iedere douchebeurt de glazen wanden droog moet maken. (Dat was wel de reden dat wij deze aquacell aanschafte). Nu hebben wij op de glazen wanden en tegels in de douche allemaal druppels. Het schijnen mineralen te zijn volgens aquacell en dat krijg je er niet meer af. Onze douche was 1 jaar oud en had geen kalkaanslag. Nu lijkt het alsof er in de douche kalk zit. Ik heb een klein potje met een sponsje gekregen en kon gaan poetsen. Nou vergeet het maar. Het gaat er met geen mogelijkheid af. Ben hier niet blij mee. Verder voor alle apparaten is het fijn, en ondanks dit beveel ik het wel aan.

erg goed service ook!

Bedankt voor de goede sevice, de rekening is door ons direct betaald. Heel prettig hebben wij dit ervaren, een nette verkoper uit Schoonhoven en een zeer kundige en meedenkende monteur uit Leiden. We hopen veel plezier te hebben van onze aankoop en zullen jullie product zoveel mogelijk proberen te promoten.

Perfect!

Tot nu toe nog geen moment spijt gehad van de aanschaf van de Aquacell. Na 1,5 maand zien wij toch echt al duidelijk verschil met de situatie ervoor. Kalk krijgt geen kans meer om aan te zetten en kalk wat al was aangezet laat langzaamaan los (bijvoorbeeld het koffieapparaat of de waterkoker. Deze aanschaf hadden we veel eerder moeten doen!

Duur, maar wel een goede investering

Na ruim 4 maanden gebruik kom ik tot de conclusie dat het een goede aanschaf was. Het aanschafbedrag is hoog en ik twijfel of ik dit ooit terug zal verdienen, maar daar staat tegenover dat het een verademing is om kalkvrij water te hebben. Het zeepverbruik daalt inderdaad, maar dat wordt teniet gedaan door de kosten van het zout. Al mijn sanitair is en blijft kalkvrij. Als je waterdruppels laat opdrogen op chroom (kranen), dan ontstaan wel witte vlekjes, maar die wrijf je er makkelijk af (of je droogt de kraan gewoon af na het douchen). Bovendien blijkt het zachte water na enkele maanden ook een merkbaar positieve invloed te hebben op eczeem en eeltvorming op voeten. Het water smaakt nu inderdaad anders, maar persoonlijk vinden mijn echtgenote en ik het wel lekkerder. Onze plantjes hebben er vooralsnog geen moeite mee, maar misschien is er een lange termijn effect dat ik nog niet kan merken. Mijn zoutverbruik is 2 blokken van 4Kg per 22 m3 water bij een hardheid van 10 dH. De installatie heb ik laten doen door Aquacell en dat hebben ze netjes gedaan. Voor mij was de afmeting van het apparaat doorslaggevend, wegens de beperkte ruimte in de meterkast. Over het geheel genomen ben ik tevreden en zou ik niet meer terug willen naar kalkwater!

HEERLIJK

Ik heb sinds begin januari een waterontharder. De installatie werd heel professioneel uitgevoerd en netjes. Goede uitleg en tips gekregen van de installateur. Het is heerlijk geen kalkaanslag meer te hebben in de badkamer, de keuken, het koffieapparaat en noem maar op. De kranen glimmen en zelfs ons oude toilet ziet er weer uit als nieuw. Het is misschien verbeelding maar als ik onder de douche sta voelt het water zachter aan. Ik gebruik heel veel minder zeep en andere schoonmaakproducten en "Antikal" heb ik weggegeven, dat heb ik niet meer nodig. Ik vind het in één woord: Heerlijk.

Zeer tevreden. Vind Barleduc water erg lekker. Elke dag weer blij dat dit nu uit mijn eigen kraan komt. Ook bijzondere ervaring tijdens douchen, het water voelt glad en zacht aan. Als je erover denkt om de Aquacell aan te schaffen moet je het zeker doen. Het heeft een jaar geduurd voor wij de aanschaf deden maar nog geen moment spijt gehad.

heel tevreden over een prima product

Duidelijke informatie vooraf en goede,snelle installatie met relevante uitleg waar nodig. Echt tevreden over de contacten met Aquacell-personeel. Veel minder zeepproducten nodig,kalk verdwenen,behoud van apparatuur.

Sinds een paar weken een Aquacel waterontharder in huis. Na zelf onderzoek te hebben gedaan naar waterontharders uiteindelijk voor deze gekozen. De Aquacel is nagenoeg onderhoudsvrij en heeft een zeer geringe inbouwmaat. Hierdoor paste hij perfect in de meterkast. Het aanvullen van het zout gaat erg gemakkelijk door de handzame blokken. Comunicatie met Aquacel is top, als je belt krijg je een mens aan de lijn, geen computer. Gemaakte afspraken worden keurig nagekomen en mails vlot beantwoord. Kortom, een aanrader.

Ontharder werkt prima. Service is minder.

Hebben de ontharder nu 11 jaar in gebruik. Hebben al heel lang geen last van kalk aanslag op kranen en in onze apparatuur zoals stoomoven en koffieautomaat. Zoals door leverancier ook aangegeven heeft het apparaat wel wat onderhoud nodig. Daar betaal je in onze ogen grof geld voor. Maar dan verwacht je ook wat. Als wij betalen moet de leverancier zijn afspraak nakomen. Ik zeg toch niets vreemds. Nu hebben ze mogelijk geen moeite met het nakomen van een afspraak, maar wel met het maken van een afspraak. Ruim 5 maanden na afsluiten contract nog geen afspraak of enige reactie op onze mails richting AquaCell. Gaan ze ten onder aan hun eigen succes of zijn nieuwe klanten belangrijker dan bestaande?

Teleurgesteld

Sinds een half jaar een aqua-cell, begin prima water nu is de smaak ijzerachtig. Niet lekker nu moeten Spa water kopen om vers water te drinken Dat zijn dus dure flesjes. De aanschafprijs is net roulette niet echt duidelijk. Waarom niet in de advertentie een adviesprijs?

Overgewaardeerd.

Onbegrijpelijk dat niemand bij de reviews het heeft over de vettigheid. Inderdaad wordt het water zacht, maar vooral vet. Ik moet erg oppassen op de douchevloer om niet uit te glijden. Verder glijden de plastic flacons voor zeep en shampoo zo uit je handen. Heel vervelend vind ik dat als je de kranen niet droog maakt er kringen op blijven die met geen mogelijkheid weggepoetst kunnen worden. Ook vinden wij het water niet meer zo lekker smaken als voorheen. Waarschijnlijk is het op lange termijn goed voor de machines , maar dat zal de tijd leren.

Aquacell beinvloed smaak water

We hebben nu al een paar jaar Aquacell. Tijdens de demonstratie thuis kregen we uitleg en een smaak test. Er werd met een klein apparaat kalk "vrij" water gemaakt. Hier was geen duidelijk verschil merkbaar. Na plaatsing vonden we gelijk het water niet lekker. We dronken dat veel, maar nu niet meer. Er is nog wel eens een monteur lang geweest om het apparaat bij te stellen, maar veel beter is de smaak niet geworden. Nergens lees je iets over de nare nasmaak, vreemd. Nu ze er zelfs reclame mee maken op tv gaat ons dat te ver!

Wij hebben onze Aquacell nu 11 jaar. Wij zijn uiterst tevreden over de waterkwaliteit. Helemaal geen kalkaanslag meer op apparaten, douchewand kranen etc. , alles blijft schoon. Als voorbeeld laat ik altijd de metalen bodem van de waterkoker zien, zelfs na 10 jaar nog metaalkleurig en als nieuw! Onlangs hebben we de aquacell een onderhoudsbeurt laten geven en na het vervangen van wat rubbertjes is hij weer als nieuw! Bovendien een prima service en een bedrijf dat zich aan afspraken houdt.