Fast and efficient Customer Service reaction

I had my first delivery was disappointing, but Plantjes customer service fixing the problem fast and effecient

Out of the box denken!

Via een Facebookgroep vorige week een zgn. kneusjesbox gekocht. Het idee erachter sprak me enorm aan, meer groen is meer leven, maar ook de steun aan in deze barre tijden geteisterde bedrijven. Weggooien kunnen we niet meer maken , dus lang leve de kneusjesbox! Ik heb inmiddels via mijn Facebook al menigeen aangestoken, laat deze olievlek zich maar flink uitbreiden.

Dik tevreden over de zorgvuldige verzending.

Ontzettend blij met de geleverde planten en producten. Helaas 1 aloe vera plant bedolven onder een ander, hierdoor nagenoeg alle stengels afgebroken. Maar 1/12 beschadigd vind ik zeker acceptabel.

Een waar groen cadeautje!!

Super netjes ingepakt en bezorgd. Geen bruin blaadje aan de planten te bekennen en goed water al gehad. Mooi formaat en niet duur!!

Romdom happy

Ik ben zo blij met mijn plantjes. Ze waren echt van behoorlijk kwaliteit. Een enkel dood blad. Maar niet noemenswaardig. Ik ben in de diverse tuincentra minder kwaliteit tegengekomen. Mijn huis is helemaal opgefleurd. Dankjewel plantje.nl

Groene kneusjesbox en mini’s

Voor het eerst de groene kneusjesbox besteld. Er zaten 12 planten in waarvan eigenlijk maar 1 plant (Kalachoë) de zogenoemde schoonheidsfoutjes heeft. De rest was van goede kwaliteit en niets mis mee. Hoewel enkele ik direct verpot heb met hydrokorrels omdat de wortels uit de pot groeide. Super tevreden over alles en werd ook zoals aangegeven bij de bestelling precies op de juiste dag bezorgd. Alles was netjes en stevig verpakt zonder overbodig materiaal. Ook twee mini’s besteld en die zijn goed gekweekt. Alle planten van de kneusjesbox hebben een plekje gekregen. Ik had voornamelijk groene luchtzuivering en kamerplanten. Als plantenliefhebber is dit zeker een aanrader!

Mooie en diverse planten

Het is alweer een tijdje geleden dat we bij Plantje.nl hebben besteld. Ik geloof al 2 keer en ben nu aan het bedenken wat we voor de 3e keer gaan bestellen :) De eerste keer kregen we een stippenplant die er heel triest bij hing en 2/3 daarvan overleed. Binnen een paar dagen kregen we een nieuwe, en die groeit super goed! De tweede keer kregen we een "verkeerde" plant. Het was hetzelfde soort, alleen de kleur was anders. Bleek dus om een zeldzame variant te gaan. Was een leuke verassing:) Ik ga weer verder kijken hoe wij onze jungle verder kunnen gaan uitbreiden:)

Top box voor een mooie prijs!

Het is een hele leuke verassing om binnen te krijgen voor een mooie prijs. Wat wel verbeterd zou kunnen worden is er in de toekomst misschien de namen van de planten bij doen, want ik weet niet alle namen en dit maakt het verzorgen van de planten best lastig..

Box op de zij geleverd

Ik heb een kneusjesbox besteld en de levering was super snel. Merendeel plantjes zien er super uit. Maar doordat de box op zijn zij door transport is gegaan, was overal de aarde zowat uit en zijn er 2 van de peperomia plantjes toch wat gesneuveld. Dus toch wel jammer. Denk dat ze er beter hadden uitgezien als transport beter was.

2 zieke planten! Wolluis en Trips!

Op het eerste zicht mooie gezonde plantjes. Nu een tijdje later. 2 zieke planten. 1 met wolluis en een andere trips! Ik heb nog nooit zieke planten gehad. Ik hoop dat hierdoor niet heel mijn planten paradijs er aan gaat! Niet tevreden!

Hi Joke, Bedankt voor je berichtje en de feedback. We hebben even in het systeem gekeken en zien dat je een half jaar geleden (op 23 mei) bij ons een bestelling hebt geplaatst van groene kneusjes. Gaat de klacht over deze plantjes? We horen het graag! Met vriendelijke groet, Pieter

Erg blij mee!

Lastig om plantjes te verpakken en versturen, complimenten voor de zorgvuldig ingepakte plantjes! Plantjes zien er gezond uit, mooi groen en hebben een leuk plekje gevonden in huis. Ook prettig om de verzending te kunnen volgen. Dank allen!

Mooie planten en goede levering

Ook al had één plantje van de 11 het zwaar en haalt deze het niet, we zijn erg tevreden. De rest van de planten zijn mooi en we zijn er blij mee. Nadat ik een foto op Facebook had geplaatst van het resultaat kreeg ik al gauw een lieve reactie en een kortingsbon. Heel lief! We genieten volop van de aanwinsten!

Kneusjes box bevat 13 mooie planten, service ook fijn.

Ongeveer een maand geleden had ik een groene kneusjes box besteld. Met de verwachting dat de plantjes er wat zielig uit konden zien, was de inhoud van deze box een grote positieve verassing! De planten zagen er heel goed uit, ondanks dat de bezorger die de doos op de zijkant had gezet (lezen schijnt moeilijk te zijn). Er zat maar 1 plant bij waar ik niet op zat te wachten-> een cactus, maar daar heb ik iemand anders blij mee kunnen maken:) Ondanks dat de planten er bij binnenkomst zo goed uitzagen, leek er toch wat mis te zijn met één van de planten. Ik wilde graag dat deze weer blij zou worden, dus had contact opgenomen om te vragen wat ik nog kon doen. Helaas bleek deze het toch een week later te hebben begeven. Onverwachts heb ik daar zelfs nog een klein bedrag voor terug gekregen! Kortom erg tevreden over de box en de dienstverlening:)

Ook ik heb planten met ongedierte ontvangen.

Na een bananenplant vol spint en een cactus met wolluis ben ik toch maar eens op onderzoek uitgegaan om te kijken of de plotselinge plagen niet gewoon van de verkoper komen. Inderdaad, ik zie dat veel mensen hier ook planten ontvangen met plagen erin. Mijn bananenplant ziet eruit alsof die elk moment het leven kan laten (beste spintplaag) en vandaag kom ik erachter dat ook de meegeleverde cactus met wolluis kampt. De planten die ik al 3 jaar heb hebben nog nooit last gehad van dergelijk ongedierte en dus vond ik het al vreemd. Nu ik bij plantje.nl heb besteld krijg ik ermee te maken. Daarom vermoed ik dat ook mijn bestelling planten heeft bevat met ongedierte. Ik baal ervan, want ze waren niet goedkoop. Ik ga in vervolg gewoon naar de plaatselijke plantenwinkel. *** Na mailverkeer met de klantenservice heb ik een waardebon gekregen twv de zieke planten. Dit was voor mij een goede oplossing, omdat de bestelling al vrij lang geleden was geplaatst. Ik bedank plantje.nl voor hun coulance!

Eerst geen pakket ontvangen maar toch goed opgelost

Mijn pakket zou op donderdag komen. Ik was helaas niet thuis op het moment dat het pakket bezorgd werd. Bij de track&trace stond echter dat het pakket geleverd was en ''getekend door dhr [mijn achternaam]''. Ik woon alleen dus dit leek me heel bijzonder. Bij thuiskomst is het pakket inderdaad nergens te bekennen. Ik woon in een complex met heel veel mensen, dus het is lastig om dan bij iedereen langs te gaan of ze misschien mijn pakket hebben. De fout ligt hier bij de bezorger die dan een briefje dient achter te laten waar mijn pakket is bezorgd. Update: plantje.nl heeft contact met mij opgenomen en ik krijg mijn pakket opnieuw opgestuurd met zelfs een extra plant ter compensatie. Ik vind dat ze dit netjes hebben opgelost en hoop dat deze keer alles goed gaat met de bezorging.

Spint plaag in kneusjesbox - netjes opgelost!

In mijn kneusjesbox bleek een flinke spint plaag op de pilea te zitten. Na 2 dagen zaten er op 3 planten spint. Zij beweren zelf dat er geen plaag zit wanneer de plantjes thuis aankomen dus ik was onaangenaam verrast. Nu na 1,5 week inmiddels 7 planten uit de kneusjesbox met spint moeten behandelen. De pilea was al sneu maar heeft de spint niet overleefd. Uiteraard meteen plantje gemaild maar tot heden nog geen reactie mogen ontvangen. Aanvulling: naar aanleiding van mijn mail en eerdere review een hele nette vergoeding gehad. Echt super fijn! Ik had er eerst geen vertrouwen in, ook omdat er niet zo vlug wordt gereageerd als ze zeggen en omdat er werd gezegd dat het bij de plant zou horen, maar ik ben blij dat het nu zo is opgelost. Ik heb daarom mijn review aangepast.

Hi Shari, Bedankt voor jouw review. Ik zie dat je contact hebt gehad met onze klantenservice, en dat het volledige aankoopbedrag van de Kneusjes Box is teruggestort. Zo betaal je in ieder geval niet voor de planten die je niet kunt/wenst te gebruiken. De planten die je wel kunt/wenst te gebruiken mag je uiteraard behouden. Ik hoop dat je tevreden bent met deze oplossing, en je desondanks nog veel plezier van de overige planten zult hebben! Tot slot ben ik benieuwd of je je beoordeling zou willen heroverwegen op basis van het contact en de compensatie? Dat zouden we enorm waarderen. Hoe dan ook wens ik je een fijne dag verder! Met vriendelijke groet, Nathalie Plantje.nl

Super tevreden

Ik kan het iedereen aanraden om hier planten te bestellen,dit was voor mij zelf de eerste keer dat ik online planten bestelde,maar omdat ik een bepaalde plant niet kon vinden na lang zoeken in verschillende tuincentra's,toch maar de stap gezet hier te bestellen De planten zijn Super mooi en correct op tijd geleverd,en netjes verpakt Ik had een probleem met een klein deeltje van mijn bestelling, mail gestuurd foto's toegevoegd en ik kreeg heel snel een nette oplossing Super vriendelijke mensen!Top Service!!! Thanks plantje.NL

Goede klachtenafhandeling

Ik had een toffe erwtenplant variegata gekocht. Echter werd deze al heel snel kaal. Plant was verzadigd van water geleverd. Ik heb even afgewacht en gekeken of het bijtrok. Wat overbleef was een kaal plantje. Ik heb een mail gestuurd naar plantje.nl en mijn geld teruggekregen. Wellicht slechte kwaliteit vanuit de kweker. Binnen 2 dagen is de afhandeling afgerond. Vind dit een nette afhandeling, het was geen goedkoop plantje.

Netjes verpakt en goede kwaliteit

Ziet er goed uit, zorgvuldig verpakt , snelle levering,

(UPDATE) !!!I'm not sure yet...

I bought a pack of 6 for around 24euro And a pack of 23euro of the leftover plants I got a total of 18 plants Which is nice And all different ones In the pack of 6 I got 4 tiny plants And 2 slightly bigger plants They looked healthy UPDATE After I wrote this review below They reached out to me quite quickly I updated them on my plants after using some insecticides cause of the bugs I found They without asking compensated me on the trouble, which is really nice, without me asking for it, what a gesture Now my plants are turning beautiful!!! .......................................................................... My concern is from the other box I'm afraid that I got some bugs on them Cause the Katy plant was full of holes Then I looked at others Their seem to be some spots Hopefully they aren't alive Just to be sure I went directly to buy insecticides product Then a lot of them were yellow leaves but that was expected I'm crossing my fingers that the plants are going to the bin in a month

Good morning, Thank you for your message. I'm happy to read you're happy with the plants from the Voordeeldoos! But I'm sorry to hear you fear the Kneusjes box plants might be infected. Could you please send us a picture of the damaged plant and the plants with spots? You could send these to: klantenservice@plantje.nl I will then have a look to see if it's indeed a bug. If this is the case, I will start an internal investigation to see how this could have happened. I will then of course also compensate you for this. It could also be the case that a plant was infected back at the grower, but that it has been treated in the meantime. This wouldn't be harmful to the plant anymore, but you could see some residue of the infection. I look forward to receiving the pictures so I can help you! Kind regards, Nathalie Plantje.nl

Verpakking kan beter

Vandaag mijn bestelling netjes op tijd binnen gekregen. 2 planten waren veel groter dan gedacht, dus dat was een mooie verrassing. Helaas worden de planten niet goed verpakt. Ze zijn via het verpakkingsplastic met tape vast geplakt aan de rand doos; op sommige blaadjes was tape terecht gekomen en bij de Maranta zijn er 3 takken afgebroken. Ik had de bestelling geplaatst vanwege de Alaocasia Dragon Scale en die heeft een gat midden in het grootste blad, dat is wel even een teleurstelling. :( Van andere winkels ben ik gewend dat ze hun planten in papier verpakken en met bubble wrap erom heen zodat de plant niet kan knakken of verschuiven. De doos was ook wel erg groot zonder voeldoende opvulmateriaal. Het lijkt erop alsof jullie maar 1 standaard maat hebben. De kneusjes box kwam hier ook in. Ik vind dit qua prijsstelling 1 van de goedkopere winkels met toch een breed aanbod, maar de verzending zelf is dus ook gewoon niet zo goed daardoor.

Hi Petra, Bedankt voor jouw review. Wat jammer om te lezen dat de Maranta en Alocasia Dragon Scale beschadigd zijn geraakt door de inpakwijze. Dat is zeker niet de bedoeling. De verpakking dient goed opgevuld te worden om zoiets te voorkomen. Ik zet dit intern door zodat er beter op gelet kan worden! Zou je ons een foto kunnen sturen van deze beschadigde planten? Dan zorg ik voor een goede oplossing. Ik hoor graag van je! Met vriendelijke groet, Nathalie Plantje.nl

redelijk

Ik heb de doos ontvangen mooie plantjes erin maar nu na 1 week worden de bladeren geen en bruin 1 kan ik er al wegdoen misschien omdat ze op elkaar zaten in de doos geen idee

Hi Ria, Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te lezen dat de bladeren al na een week bruin kleuren. Klopt het dat je ons hier nog niet over hebt gemaild? Zou je ons foto's van de planten met bruine bladeren kunnen sturen op klantenservice@plantje.nl ? Dan kijken wij even met je mee om je te adviseren en om je te compenseren voor de schade! Je geeft daarnaast aan dat de planten op elkaar zaten in de doos. Dat is niet de bedoeling! We verpakken planten altijd stevig naast elkaar. Het klinkt alsof er iets mis is gegaan tijdens de bezorging. Mocht je toevallig een foto van de planten bij aankomst hebben gemaakt, dan zou het super zijn als je deze ook kunt sturen. We kunnen dit dan doorzetten naar de vervoerder, zodat hier in het vervolg beter op gelet kan worden. Ik hoor graag van je! Met vriendelijke groet, Nathalie Plantje.nl

een aanrader!

na contact gehad te hebben met plantje.nl moet ik zeggen dat de vergissing snel was rechtgezet. Wat een topservice!

Hi Linda, Bedankt voor je beoordeling. Wat vervelend dat de verkeerde planten zijn geleverd! Onze excuses hiervoor. Ik heb jouw mail over deze kwestie zojuist ook beantwoord. Zoals hier ook aangegeven: Hier moet helaas iets mis zijn gegaan bij het inpakken. We sturen uiteraard de correcte planten na. De nazending staat ingepland voor donderdag 30 juli. Onze excuses voor de vertraging. U hoeft de ontvangen planten niet te retourneren. Misschien heeft u er thuis plek voor, of kunt u iemand anders er blij mee maken. Met vriendelijke groeten, Nathalie Plantje.nl

Ben benieuwd!

Ik heb zojuist een kneusjes box besteld! Ben benieuwd naar het resultaat, leuk idee!

Hi Tula, Bedankt voor je bericht. Ik heb het even nagekeken, en ik zie dat je op 22 juni bent gestart met betalen, maar dat deze betaling niet is afgerond via Billink. Je kunt dit ook nakijken op jouw Billink account. Omdat er is gestart met afrekenen via Billink werd er al vanuit ons systeem een orderbevestiging verzonden. Onze excuses voor deze verwarring. We hebben dit gewijzigd in ons systeem zodat dit in de toekomst niet meer voor kan komen. Ik raad je aan om de bestelling opnieuw te plaatsen. Mocht je ergens tegenaan lopen, laat het ons vooral weten. We helpen graag! Met vriendelijke groet, Nathalie Plantje.nl

Geweldige ervaring.

Wat is dat ontzettend leuk om te doen,je besteld 10 jonge plantjes en je weet niet wat je krijgt,dan komt de post met het pakketje en dan ben je zo nieuwsgierig dat de doos dan ook supper vlug open is en mijn dochter er al met haar neus in hangt en al roept, o wat schattig.Diis echt een aanrader om je planten zelf groot te brengen .Ik zou zeggen Plantje.nl ga zo door .