Verzendservice is dramatisch slecht

Week 1: 25 artikelen besteld, 19 artikelen vergeten te leveren. Week 2: Nazending van de overige 19 artikelen, slechts 6 artikelen aangekomen en waarvan 1 plant kapot werd geleverd. Week 3: Benieuwd of de overige 13 artikelen nog gaan komen (plus hopelijk een vervanging voor de kapotte plant?). Klantenservice is aardig en doet hard haar best en beloofd dat het goed komt(ook goed bereikbaar). Weet niet precies waar het mis gaat maar tot nu toe kost het mij alleen maar meer werk om thuis te blijven voor deze zendingen, foto's te maken van de geleverde planten en de lijst met reeds geleverde producten te updaten. Tijd voor een nieuwe verzendservice denk ik. We zijn nu 2 weken en 2 zendingen verder waarvan er van de 25 artikelen er 12 geleverd zijn(waarbij dus 1 plant kapot is). Wordt vervolgd..

2 boxen besteld, maar 1 ontvangen

Hopelijk kan ik deze review nog aanpassen maar voor nu ben ik niet blij. Ik had 2 kneuzenboxen besteld en heb er maar 1 ontvangen. Er zaten in de ontvangen box 11 planten. Allemaal eigenlijk kleine planten die bij een gemiddeld tuincentrum ook tussen de 2 a 3 euro kosten. dus zoveel goedkoper is het niet helaas. De kwaliteit van de planten is wel goed al zat er 1 kurkdroge calathea bij. deze gaat het nog moeilijk kregen want calathea's houden niet van een woestijn... 2 jaar geleden ook een kneusjesbox besteld en toen zaten er echt grote planten in. De kwaliteit van de boxen is dus wel achteruit gegaan vind ik.

Slechte bezorging en communicatie

De eerste keer dat ik hier iets had bezorgd ging alles goed. Had toen enkel maar 1 kneusjesbox besteld, dus wat kan er fout gaan. Nu voor de 2e keer maar eens 2 kneusjesboxen besteld. Nou poh, dan wordt het moeilijk voor ze hoor. Kregen uiteindelijk maar 1 kneusjesbox geleverd, gelijk melding over gemaakt bij de bezorger en die zei dat we het zelf mochten uitzoeken. Whatsapp bericht gestuurd naar service dienst want beltegoed was op. Geen gehoor. Toch maar bellen. Ze zouden er achteraan gaan. Als ze er niet uit kwamen zouden ze terug bellen en als het goed is gegaan zouden we een mailtje krijgen ter bevestiging. Geen gehoor, dus toch maar op gebeld. Nee we hadden het verkeerd begrepen... Nu weer 2 dagen wachten tot we onze planten krijgen.

Geen aflevering wel betalingsplicht

In mijn bestelling heb ik duidelijk laten weten dat ik bij bepaalde buren mijn planten wil laten afleveren. Ik was wel eerder thuis en wachtend op de bezorger. Niemand gezien. Geen bericht in de brievenbus wel email dat mijn planten bij de buren portiek verder (dus niet door me gekozen buren) werd afgeleverd. Buren hebben niets gekregen….ik begrijp niet hoe dit kan gebeuren. Is de bezorger zo slordig of hebben we te maken met een diefstal?? Ik ieder geval geen planten, hoop frustratie en drie dagen geen antwoord van de plantje klantenservice. Dat mag echt niet.

Bestelling nooit ontvangen

Kreeg een mail dat ik niet thuis was terwijl ik gewoon aan de eettafel zat. Pakket zou bij de buren geleverd zijn maar die hadden ook niks gekregen. Ik lees in andere reviews ook veel problemen met de bezorging, ga hier dus nooit meer bestellen!

Zeer slecht

Bestelling gedaan bij Plantje.nl maar niets ontvangen. Krijgen geen reactie op mails en telefonisch zeer slecht bereikbaar. Zijn nu echt een hele tijd verder en aangegeven dat wij niet meer met hun zaken willen doen, hierop krijgen wij tot twee keer toe dezelfde mail die niet ingaat op onze vraag. Nog steeds een betaalverplichting en nog steeds geen contact

Verboden kosten in rekening brengen

Een bestelling gedaan van twee potten. Kreeg een mail dat ze de dozen waar de producten in vervoerd worden weer mee terug nemen om zo de dozen te hergebruiken. Goed initiatief dacht ik nog. Er werd ook vermeld dat ik de producten rustig kon controleren op dat moment maar wanneer mijn producten aankwamen had de post bezorger haast en zetten de potten neer en liep meteen weg. Ik kon de potten dus ook niet weigeren. De dag daarna zag ik al dat de potten toch niet het juiste formaat hadden. Snel contact opgenomen met de klantenservice en er werd al meteen verteld dat wanneer ik iets annuleer ik A. Een eigen doos moet regelen B. Zelf verzendkosten van 14 euro moet betalen en C. de leveringskosten ook moet betalen. Volgens de consumenten bond is dit verboden (Internetaankopen terugsturen | Consumentenbond ) en vandaar dat ik een klacht ga indienen bij het Klachtencompas. Ik wilde ook andere potten op de website bestellen, maar door deze ervaring ga ik die wel bij een andere winkel kopen. Ik hoop dat jullie hier een passende oplossing voor kunnen bedenken want dit is anno 2022, ouderwets en niet klantvriendelijk.

Planten niet geleverd en slecht geholpen door klantenservice

Ik schrijf niet snel een slechte review, maar in dit geval wil ik echt waarschuwen voor hoe slecht het op orde is bij plantje.nl. Mijn kneusjesbox werd enkele dagen na bestelling geleverd (weliswaar losse planten in een doos in de kou, maar in ieder geval geleverd). De plantenvoordeelbox miste. Ik heb hier inmiddels een stuk of vijf mails over heen en weer gestuurd, en ruim twee weken later zijn de planten nog niet geleverd. Ze kunnen zelf niet achterhalen waardoor, zo mailden ze. Mijn eigen onderzoek wijst uit dat de gekozen planten niet meer te bestellen zijn nu.. Traag contact en oplossing niet naar tevredenheid tot nu toe. Ik hoop dat ik mijn geld snel terug krijg en ga ergens anders zoeken!

Plants were delivered without box, in February!

The plants were delivered without outer box, they were simply wrapped in paper and left in front of the door by the delivery man. All of this in the middle of winter: I had ordered 3 tropical plants so I was at the very least expecting these to be delivered with some sort of package. This is irresponsible shipping. I never had this type of problem with plantje.nl so I am very surprised but it is worth mentioning that I tried to contact the customer service without receiving any feedback. I am sorry plantje.nl, I won't be ordering again with you.

Prima producten maar waardeloze klantenservice

Na veel gedoe mijn bestelling ontvangen. Producten zijn relatief duur maar de kwaliteit lijkt prima in orde. Het bedrijf heeft allemaal hippe en moderne manieren om met ze in contact te komen zoals Whatsapp, insta etc. Maar des te groter de teleurstelling als ze meer dan een dag niet bereikbaar zijn, zelfs telefonisch niet. De eerste keer kon ik prima de bezorger volgen bij de bezorging, je kon zien hoe laat ze komen en hoeveel klanten er nog voor je zijn. Ineens kreeg ik de melding dat de bezorger aan de deur was geweest (niet dus) en dat ze mijn bestelling niet konden bezorgen. Met het verzoek contact op te nemen met de klantenservice. Die waren dus niet te bereiken. Een paar dagen later mijn bestelling wel ontvangen. Ik hoop dat plantje.nl snel gaat werken aan de verbetering van de bezorging en vooral de klantenservice dan zou ik overwegen nog wel een keer bij ze bestellen.

Leveren een plantje met insectenplaag, geven hier niets om

Plantjes besteld, werden een paar dagen later geleverd. Bij het plaatsen een dag later bleek dat een van de plantjes ONDER DE INSECTENWEBBEN ZAT. De rouwvliegjes waren nu al de woning ingevlogen. Gelijk contact opgenomen, reactie was alleen oh vervelend, hier heb je 3 euro... Kunnen het plantje niet eens terugsturen. Zitten nu met een lastig te verdelgen plaag opgescheept met geen enkele compensatie. Komen nu veel duurder uit om allerlei dingen aan te schaffen om het op te moeten lossen. Niet aan te raden!

Slechte en lelijke planten

Twee dure bloeiende planten besteld. Kreeg iets wat totaal niet op de foto leek. Droge, verdorde bloemen. Contant met de klantenservice is bijna onmogelijk, wat dus al genoeg zegt. Blijkbaar krijgen ze zoveel klachten dat ze besloten hebben het telefoonnummer af te sluiten. Via de mail en app wordt niet gereageerd of pas een week later. Niet behulpzaam en slechte kwaliteit. Bestel hier niet is mijn advies. Inmiddels reageren ze soms op de mail, maar elke keer krijg je wat ander te horen. Nu twee weken later is het probleem niet opgelost. Vreselijk bedrijf en vreselijke service! Ga naar de Intratuin! Veel goedkoper en een fijnere service!

Nooit geleverd

Bedrijf met een mooie site en veel promoties, maar leveren? Wat is dat?? Al meerdere keren gemaild/geappt, maar krijg nauwelijks reactie. Telefonisch zijn ze al een tijd niet meer bereikbaar.. Uitzoeken waar de plantjes/bestelling zijn/is en tevreden klanten houden, hoort blijkbaar niet tot de prioriteiten. Dus denk nog een paar keer na voordat je hier gaat bestellen! Update: nadat ik ze via Instagram heb benaderd, kon er wel een snelle reactie gegeven worden en is het geld retour gestort. Dat hebben ze meteen gedaan nadat ze dat gemaild hadden. Dus die service is dan wel weer goed, maar het blijft jammer dat de levering niet goed ging en dat het contact zo stroperig moest verlopen.. Omdat er dus niets geleverd is, kan ik niet meer sterren geven. Het gaat hier ook om leveringsbetrouwbaarheid.

Gezocht kneusjes

Eerst kneusjesbox besteld, heel eerlijk kon de kneusjes niet vinden. Nu het kattenbakken gekocht. Wat ook weer super. Vooral de bezorgapp die tot op de minuut laat zien waar bezorger is, is echt heel fijn. Voordat de chauffeur aan kon bellen, stonden wij al bij de deur. Daar kunnen heel veel bezorgdiensten nog wat van leren. Ik weet zeker dat ik weer ga bestellen. Heerlijk dat groen in huis.

Klantenservice corrigeert fout

Een plantenbox besteld waarbij er één plantje werd geleverd dat nog geen diameter had van 5 cm, terwijl de foto's op de website doen vermoeden dat het om 4 planten van normaal formaat zou gaan. Een tip is dan ook om goed naar de vermeldde afmetingen te kijken. De potgrond van dit plantje was bovendien enorm nat, waardoor de grond was gaan schimmelen, de wortels rot waren en het plantje binnen een week dood was. De klantenservice van het bedrijf heeft deze fout binnen een week gecorrigeerd door het bedrag van het plantje over te maken, ook kreeg ik de optie om het plantje opnieuw toegestuurd te krijgen. Ik ben tevreden met deze oplossing.

goede service

het was eerst niet goed maar ze hebben hun fout hersteld plantjes gekregen en mijn geld terug dat is top service

zeer slecht

Bestellen is leuk maar leveren is schijnbaar moeilijk. Ze zijn al dagen niet telefonisch bereikbaar bij Plantje.nl, en via de mail begrijpen ze het vraagstuk levertijd niet. Wij geven al een week aan dat we alleen geopend zijn tijdens kantooruren tussen 08.30-17.00 uur. vervolgens sturen ze de vervoerder iedere keer in de avonduren voor levering, nu al twee keer tussen 18.00 - 20.00 uur aan de deur geweest. Helaas we waren er niet en wanneer komen de plantjes, maar nog erger de plantjes zijn ondertussen al een week onderweg, wat voor een plantjes krijgen we ? Gewoon volgende keer ergens anders bestellen dus.

Waardeloos bedrijf

Waardeloos bedrijf, plantjes op 04-01-2022 besteld en betaald . Op allerlei manieren geprobeerd contact op te nemen (kan altijd wat misgaan natuurlijk) per app , mail en via de telefoon . Uiteindelijk een niet meedenkende klantenservice medewerker gesproken die niets wist. Conclusie, nog steeds geen oplossing en dus geen plantjes. Denk na voor je hier wat besteld dat scheelt je een hoop frustratie !

Leuke/mooie verschillende planten

Zelf had ik de kneusjes box besteld. Netjes geleverd op de dag die ik zelf aangegeven had. Hele mooie plantjes, zou bijna niet zeggen dat het kneusjes zijn. Had al een jaar eerder een kattenbox besteld. Ook met deze ben ik nog hartstikke blij. De kneusjes box kwam netjes ingepakt en heel aan. Dit is absoluut niet de laatste keer dat ik hier bestel!

Mooie planten en eerlijke service

Een tijdje geleden plaatste ik twee bestellingen bij Plantje.nl. De eerste bestelling kwam mooi optijd aan, de plantjes waren stevig verpakt en beschermt en zijn nu na +-2 weken nog altijd op en top in orde. De wortels van de plantjes zien er ook nog eens kerngezond uit. Echter bij een tweede bestelling liep het mis. Niet van de kant van Plantje.nl, maar door de pakjesdienst. Ik liet dit vrijblijvend even weten met de hoop wat tips te krijgen. Niet alleen kreeg ik heel wat tips om een beschadigde plant terug te herstellen, ik kreeg hem ook nog eens terugbetaald (noot: ookal was het hun schuld NIET). Echt een top klantenservice. Ik kan niet wachten tot het terug lente is! Doe zo verder Plantje.nl! Ik ben alvast fan!

Snelle levering (ook op de Wadden!)

Gistermiddag de voordeelbox (4 planten thuisbezorgd voor minder dan €30) besteld en die kwamen zoals beloofd vandaag binnen.

super goeie ervaring met plantje.nl !!!!!

Groene kneusjes box en groen interieur planten box besteld. Alle plantjes zijn mooi verpakt en met zorg aangekomen . Ze zijn één per één perfect !!!!! Nu nog, doen ze het allemaal uitstekend . Dikke merci hiervoor.

Super plantjes en service

2x een " kneusjesbox' besteld voor binnen en buiten. Het zijn gewoon hele sterke mooie planten. Ook de bezorging verloopt prima. Ik ben tevreden en blijf bestellen!

Top planten en bezorging

Ik raad Plantje.nl aan bij iedereen! Het zijn goede verse planten die je krijgt ook de bezorging is perfect en netjes. De planten zitten netjes verpakt en beschadigen niet!

Geen goede indruk van mn 1e bestelling

3 van de 6 kneusjes hebben al ruïne bladeren en schimmel in de potgrond

Goedendag, Bedankt voor de review. Wat jammer om te horen. Schimmel op de potgrond is niet altijd slecht voor de plant. We kijken daarom graag met je mee voor een passend advies. Zou je ons een foto naar [email protected] willen sturen van de kneusjes? Alvast bedankt en een fijne dag gewenst. ^Cherelle