Filters

1

Te kleine plant(en) ontvangen, teleurstellend

Ik heb de Strelitzia Nicolai XL van 200 cm besteld bij Fleurdirect. Eerste exemplaar na een aantal dagen ontvangen. Los van dat de plant goed verpakt was en er mooi uitzag, was het hoogste blad geen 200cm, maar slechts 165cm hoog (en de doos waarin de plant verpakt zat was ook slechts 174cm hoog!). Ook de potdiameter was geen 34cm, maar slechts 28cm. Hier heb ik vervolgens direct melding van gemaakt. Afgesproken om deze plant terug te sturen en een nieuw exemplaar van 200cm te zullen ontvangen. Vervelend om zo'n grote, onhandige doos zelf retour te moeten brengen naar een pakketpunt. Als compensatie zou ik een extra mooi exemplaar van 200cm ontvangen. Deze zou pas worden opgestuurd als de eerste plant retour zou zijn geleverd (met als gevolg: extra lang wachten!). Uiteindelijk 10 dagen later plant nummer 2 ontvangen. Tot mijn grote teleurstelling was deze wederom slechts 165cm hoog in een doos van 174cm en met wederom een potdiameter van slechts 28cm. Dit exemplaar zag er daarnaast ook beduidend minder mooi uit als het voorgaande exemplaar (gekrulde bladeren). Hier wederom melding van gemaakt. Gevraagd naar een oplossing. Volgens de medewerkster (die mij overigens wel netjes en correct te woord heeft gestaan) zijn er alleen nog exemplaren van maximaal 180cm op voorraad (terwijl op de website het formaat van de XL van 200cm is veranderd naar 190cm.?!) en kan een exemplaar van 200cm niet worden geleverd. De geboden oplossing was een cadeaubon (dan kon ik op een later moment, geen idee wanneer, als de planten wel weer voorradig zouden zijn opnieuw bestellen) óf geld terug. Ik heb nog gevraagd om als compensatie een exemplaar van 220cm toegestuurd te krijgen, want uiteindelijk wilde ik nog steeds een mooie Strelitzia van ongeveer 200cm. Dit was voor Fleurdirect echter niet acceptabel. Dit exemplaar dus wederom zelf retour moeten brengen naar een pakketpunt. Nu wachten tot ik mijn geld terugkrijg. Kortom, erg ontevreden over de gang van zaken.

  • Aanbevelen? Nee
10

Super

Het bestellen gaat makkelijk, mooie keuze, duidelijke omschrijving bij alle planten. Goed stevig verpakt Alle planten zien er tot nu super uit. Op naar de volgende bestelling.

  • Aanbevelen? Ja
9

Agapanthus

Hier een agapanthus besteld. Snel geleverd, mooie plant.

  • Aanbevelen? Ja
10

Top planten

Top planten ziet er goed uit

  • Aanbevelen? Ja
10

Snelle levering

Keurig snelle levering. Dinsdag besteld en gister in huis gekregen. Verpakt in een hele stevige doos die ik makkelijk kan open krijgen. De doos is wel wat kleiner dan de plant zelf. Hierdoor leek het alsof de plant ook kleiner was bij binnenkomst. Dit zou wel gemeld kunnen worden vooraf. Ik heb geen beschadigingen aan de plant gezien. De plant ziet er heel verzorgd en clean uit. Ik ga in de plantengids nu lezen hoe ik de plant het beste kan verzorgen. Maar dat moet goedkomen. In ieder geval een mooie plant voor ook echt een mooie prijs. Ik ga hier zeker vaker bestellen en ook aan mijn vrienden/familie dit adres delen. Handiger dan een tuincentrum in ieder geval. Ga zo door.

  • Aanbevelen? Ja
1

negatief

Ik had maandag een plant besteld voor collega die vrijdag zijn laatste dag komt werken. Nog steeds niets ontvangen niettegenstaande ze levering beloven binnen de 48u. Vandaag gebeld naar DPD, nog niet direct levering in het vooruitzicht maar zal dus zeker niet vandaag worden geleverd. Ik zal dus ergens anders een plant moten kopen. Ik hoop dat ze mij terugbetalen, ik ga de laattijdige levering niet aanvaarden Mij zien ze hier niet meer tenzij ze hun site aanpassen. Je bent zelfs verplicht om toch een halve ster als score te geven, is dat zelfs niet waard

  • Aanbevelen? Nee

Reactie van het bedrijf

Beste Ludo, Bedankt voor uw review. Vervelend dat uw pakket nog niet is aangekomen. Ik zie dat uw levering 1 dag is vertraagd. Ik zie ook dat het inmiddels is geleverd. Ik hoop dat u er alsnog blij mee bent!

9

Tuinplanten

Hele leuke tuinplanten besteld. Appelboom, Agapanthus, Kersenboom en een Buxus. De planten zien er echt super uit. Ik heb ze inmiddels op m'n terras staan en ben er echt ontzettend blij mee. Enige minpuntje was de levertijd. Die duurde 4 dagen en dat was wel aangegeven. Maar dat vond ik wel lang. Aanrader en een nieuwe vaste klant!

  • Aanbevelen? Ja
10

Mooie palm

mooie palm besteld. snel geleverd voor een hele mooie prijs. Kan ik in een tuincentrum niet vinden.

  • Aanbevelen? Ja
10

Grote bestelling voor kantoor

Grote bestelling voor ons kantoor geplaatst. In totaal 13 planten met pot. Heel vriendelijk en snel geholpen via de mail. De planten zijn daarna bij ons bezorgd op locatie. 1 plant was minder mooi en dat heb ik aangegeven. Die is een week later omgewisseld. Zeker aan te raden.

  • Aanbevelen? Ja
9

snel en correct geleverd

citroenplant besteld. Snel geleverd en voldoet aan alle vereisten. De grootte klopt en een paar mooie vruchten. Ik ben er heel blij mee en ga hier vaker bestellen.

  • Aanbevelen? Ja
10

Kunstplant snel geleverd

Ik ben heel erg tevreden over dit product. De plant ziet er erg goed uit. Ben er erg blij mee. Niet van echt te onderscheiden.

  • Aanbevelen? Ja
10

Jetse

Prima plant. Voldoet aan de beschrijving in de webshop en is netjes en vlot geleverd.

  • Aanbevelen? Ja
10

Mooie plant

Goede service, plant goed ingepakt en afgeleverd. Precies zoals omschreven. Ik ben er heel blij mee. Plant is goed verpakt in een stevige doos. De doos is makkelijk open te maken. Het bestellen op de website is ook erg makkelijk vind ik. Ik mis alleen een folder/flyer over hoe ik de plant kan verzorgen. Dat kan ik wel vinden op de website.

  • Aanbevelen? Ja
10

Kentia

Ik heb twee hele mooie planten ontvangen. Ze werden ook snel geleverd. Heel tevreden!

  • Aanbevelen? Ja
2

Plant kado gegeven met luis

Plant is mooi verpakt, alleen bij het uitpakken allemaal beestjes

  • Aanbevelen? Nee
1

Verschrikkelijk

Besteld, betaald, geen levering. Geklaagd, weer verzonden, na een week ontvangen. Plant ondersteboven, alle takken geknakt, alle fruit eraf. Voelt bijna alsof ik in Bananasplit zit!

  • Aanbevelen? Ja
10

Goede kwaliteit

Ik ben erg tevreden over de kwaliteit van de planten

  • Aanbevelen? Ja
1

Reageren niet op aanpsrakelijkheid

Geleverde kwaliteit voldoet niet binnen twee weken hangt de plant en worden bladeren bruin en sterven af. Foto’s gemaild, zou liggen aan te weinig water geven. Ik had de plant moeten overpotten zou in kweekpot staan bij levering. Ik had deze geen water met voeding mogen geven. Bij informatie opvragen deelde de medewerker dat ik speciale palm voeding moest geven 1 keer per twee weken. Verder regelmatig water geven plant mag niet droog staan. Alles wat geadviseerd is keurig gedaan. Kortom ons advies bezint voor je bij fleurdirect een bestelling plaatst. Bij problemen ligt het nooit aan fleurdirect, problemen komen door de cliënten niet door fleurdirect. Kijk een op trustpilot mogelijk krijg je een ander beeld van fleurdirect. Voor ons nooit meer een bestelling bij een deze leverancier.

  • Aanbevelen? Nee
10

Prachtige orchideeën

Tot mijn verbazing ontving ik 1 orchidee in plaats van 2. Fleurdirect.nl heeft dit snel in orde gemaakt. Proficiat.

  • Aanbevelen? Ja
9

Top van bestelling tot levering!

Bestellen, communicatie, levering en kwaliteit verdient een 5*!

  • Aanbevelen? Ja
8

Gewoon goed spul.

Al mijn planten komen van Fleurdirect. Uitstekend verpakt, fris groen en altijd mooi.

  • Aanbevelen? Ja
5

Kwaliteit niet naar verwachting

Er is een blad geknakt, wat kan gebeuren met inpakken maar toch slordig. Maar er wordt ook geadverteerd met “direct van de kweker”. Ik kan me niet voorstellen dat een plant direct van de kweker allemaal dode punten heeft. Plant is toch niet zo ‘vers‘ als men doet blijken. Misschien ben ik een beetje kritisch, maar ik ik heb jarenlang in de omgeving van kwekerijen gewoond, dus ik ken de kwaliteit. Ik ben nog in afwachting van de klantenservice

  • Aanbevelen? Nee
2

Geen bereidwilligheid om eigen fout op te lossen

Eerste bestelling en het loopt al volledig fout. Foute bloempot met de plant geleverd en geen bereidwilligheid om het op te lossen! Ik moet alles zelf ondernemen/betalen (zelf herpotten, zelf een geschikte doos vinden om terug te sturen) voor een fout die zij gemaakt hebben? Ik stel zelf heel schappelijke oplossingen (zoals pot & plant apart terugsturen, of de nieuwe correcte plant+pot alvast opsturen zodat ik die verpakking kan gebruiken voor retour) maar nul bereidwilligheid om een oplossing te vinden en om hun fout recht te zetten! Heel erg teleurstellend!

  • Aanbevelen? Nee

Reactie van het bedrijf

Beste Olivia, Wat vervelend dat het zo bij overkomt, we hebben het klantencontact terug gelezen en zien dat u in contact bent met een van onze collega's die meermaals oplossingen heeft geboden en uitleg heeft verstrekt. We zien nog geen reactie op het laatste bericht. Hopende dat u er uitkomt en dat het netjes wordt opgelost voor beide partijen. Team Fleurdirect.

4

mooie planten slechte service

Al vaker palmen besteld bij Fleurdirect. Altijd mooie planten ontvangen, enkel de laatste 2 palmen die ik gekocht heb en begin januari 2024 geleverd zijn, zijn van mindere kwaliteit. Vee bruin blad en bladeren kan ik er met steel en al uitpakken. Stelen zijn aan onderzijde vochtig, dus ligt niet aan te weinig water geven. Na diverse malen contact met Fleurdirect, wordt er geen oplossing aangedragen, maar een beroep gedaan op garantie van een maand??? Alsof je bij het eerste dode blad meteen contact opneemt met het bedrijf ;-(

  • Aanbevelen? Nee

Reactie van het bedrijf

Beste Jos, Bedankt voor uw bericht. Dit klinkt meer als te veel water inderdaad, wat is uw ordernummer dan kunnen we met u mee kijken. Zoals aangegeven op onze website hanteren wij 1 week leveringsgarantie en 1 maand bloeigarantie. Team Fleurdirect.

10

Ging prima

Makkelijk besteld Goed transport goed verpakt aardige chauffeur Volgens mij goede plant

  • Aanbevelen? Ja

Bedrijfsgegevens

Hoeksekade 111 B

2661JL Bergschenhoek

010-7602700

[email protected]

Kiyoh Reviews

• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.