Slecht

Zaden gekocht die niet op kwamen. Hier wordt bijna alles als excuus gebruikt om de klant niet tegemoet te komen. Afwachten totdat er uiteindelijk misschien toch nog wat op komt mag van deze zaak niet want die beroept zich op de herroepingsrecht van 2 weken of dat het zaaiseizoen nou net voorbij is. Alsof het om een trui gaat waarvan je de kwaliteit direct kunt beoordelen! Jammer voor je, daar zit je dan met 20 overgebleven ongeopende zakjes die ze niet terug "kunnen" (willen) nemen. Nog nooit meegemaakt dat er slechts 3 zaadjes van de 50 sla plantjes uit kwamen. Slecht, slecht, slecht! Normaal ben ik niet van het plaatsen van een slecht review maar dat de koper zelfs niet eens in staat was om eventueel een gedeelte van de nieuwe en ongeopende verpakkingen terug te nemen is bijzonder betreurenswaardig.

Dag Laura, Voor de duidelijkheid: jij hebt onze zaden al in mei gekocht en je trekt nu pas aan de bel. Dat is bijna 5 maanden geleden. Zoals Robbin ook al uitgebreid met je besproken heeft, zijn we altijd zeer bereid om onze klanten tegemoet te komen, ook nog wel na de 14 dagen die er voor staat. We staan ook altijd klaar met advies, want dat geen enkel zaadje opkomt hebben wij nog nooit meegemaakt. Sorry, 5 maanden is echt te laat. Dat zal geen enkel bedrijf doen. Ik raad je daarom aan de zaadjes gewoon te bewaren voor volgend jaar, en dan opnieuw te zaaien volgens ons systeem en met de aanwijzingen van de app. Dan zul je vast zien dat ze zonder problemen opkomen :-) Mits je de zakjes droog en koel bewaard, want dat is voor zaden wel belangrijk. Veel succes! Met vriendelijke groet, Saskia

Na lang sparen, afgelopen november dan eindelijk mijn grote wens in vervulling kunnen laten gaan. Een grote order geplaatst en ontvangen. Doel bereikt. Pas een maand geleden alles in elkaar gezet. Vandaar mijn late beoordeling. Onze ervaring met jullie is Fantastisch! Prachtige producten, goed instructies fijne app en zeer attente, enthousiaste lieve mensen. Als er al iets is word het onmiddelijk opgelost ook kregen wij nog een aardige attentie voor het ongemak. Wat niet had gehoeven blij zijn wij toch al, maar het zegt veel over de mensen in het bedrijf. Inmiddels al weer het een en ander besteld. Tja als je eenmaal begint. Bedankt, ga vooral zo door!

Een pallet vol met MM inspiratie

Een pallet boordevol MM spullen. Het in elkaar zetten van de bak was weer simpel. Zaad uitgezocht en helemaal enthousiast.

Leuke jonge onderneming met goede kwaliteit producten

MM is een hele fijne partij om zaken mee te doen. Producten zijn van goede kwaliteit, support is heel aardig en denken graag mee om problemen op te lossen. Ik vond het niet heel cool dat ze besloten om bij de upgrade naar hun nieuwe app alle gebruikersdata (plantenbakken en al hun inhoud en status) weg te gooien. Sindsdien is heel m.i. ook een stuk rustiger in de community. Commentaar daarop wordt niet geduld en verwijderd als je het post. Dat vind ik dan wel jammer. Ik vind de nieuwe versie van de app een stuk minder aantrekkelijk ogen omdat ik niet meer het gevoel heb dat ik mijn MM-bak beheer, maar ik beheer iets dat schuil gaat achter een set (allemaal) groene icoontjes. Het zal zijn redenen hebben maar wat mij betreft een minpunt. Dit was juist een krachtig onderdeel van de hele branding en die is nu verdwenen. Zonder de app vermaak ik me echter ook prima dus wat mij betreft dan toch vijf sterren waard.

letterlijk gemakkelijk

Ik ben nu het tweede jaar bezig met jullie producten. het eerste jaar Was zeer uitbundig maar dit jaar viel het geheel een beetje tegen. ik ben benieuwd komend jaar. in de nieuwe app is het mij niet duidelijk hoe ik een rek kan plaatsen en hoe ik de bak kan draaien. Met vriendelijke groet , Leo Graus

Hele fijne spullen en makkelijk te gebruiken.

Klaar voor de start...

Een pallet Moestuinaarde, voeding en een rits zaadpakketten totaal. In onze houtwerkplaats zijn onze deelnemers begonnen met het maken van moestuinbakken waar we zo'n 10-15m2 van willen neerzetten op het binnenterrein van onze Stichting Pluspunt Rotterdam. Begin van het jaar gaan we beginnen met vullen en zaaien. We hebben er zin in!

Ik vind het concept heel erg leuk.

Leuk, makkelijk, maar opkweken van zaadjes in een huis met kamers op het Noorden en Oosten is lastig, net zoals een tuin omgeven door bomen, hoe groot die tuin ook is. Vindt daar maar een plek met minimaal 8 uur zon.

Ontzettend goed telefonisch advies gekregen. De mix zit nog in de zakken en dat wordt pas in het voorjaar gebruikt

Wat goed om te horen Helena 😀 Alvast heel veel moestuin plezier! Vriendelijk groet, Manja

superblij, maar niet vlekkenloos

Ik ben echt Fan van MM, dit jaar was me eerste moes/balkontuin experiment en inmiddels flink wat spulletjes en zaadjes van MM in huis gehaald. Vind de App prima werken en super handig. Ook het boek is een leuk naslagwerk. Wel moet ik bekennen dat bij me bestellingen helaas wel vaker iets mis gaat dan dat ik zou willen. bv bij een rasterset ontbraken de schroefjes (welke supersnel werden nagezonden), en bij me laatste bestelling van knoflook en een "muts" bleek de helft van me knoflook verrot te zijn dus heb hier maar helaas een vak me kunnen vullen ipv 2. maar het is en blijft natuurlijk een natuurproduct ;)

Hoi Pieter, dank je wel voor je review. Ai dat is pech en uiteraard niet de bedoeling 😞 Stuur je ons even mailtje over die laatste bestelling? Dan lossen we het samen op. Wij vinden goede service èn kwaliteit super belangrijk. Blije tevreden MM-ers, daar doen we het voor. Goed om te horen dat jij MM fan bent :) Vriendelijke groet, Manja

Leveringen zijn stipt op tijd en kwalitatief goed. Complimenten

Na bestelling via de website worden de producten op de afgesproken dag en tijd afgeleverd.

De manier om fan te worden van moestuinieren

Radijs en krulsla heb ik al geplant en geoogst. Niet naar de winkel, maar een loopje naar de achtertuin. Helemaal vers en onbespoten. Zaadjes slaan goed aan en via de app krijg je alle begeleiding die je nodig hebt. Winterposteleinzaadjes komen nu op, dus we gaan er enthousiast mee verder.

Te veel verpakking

Ik ben heel blij met jullie producten. Ik ben niet tevreden over de manier van verzenden. Ik heb laatst zaden besteld die best door de brievenbus gekund hadden. Ik kreeg ze verpakt in een grote kartonnen doos. Dat vind ik niet duurzaam.

Dag Leonore, bedankt voor je melding. Hier schrikken we van, want we hebben andere afspraken met het verzendhuis. We vinden het juist heel belangrijk dat er zo duurzaam en economisch mogelijk verzonden wordt. Een doos - terwijl het ook een brievenbuspakje kan zijn - valt daar niet onder. Integendeel zelfs. Je kunt ervan verzekerd zijn dat we hier meteen actie op ondernemen. Nogmaals dank voor je melding, en ik ben blij om te lezen dat je wel tevreden bent met onze producten! Met vriendelijke groet, Saskia

locatie invoeren lukt niet, app werkt niet

de app is vernieuwd...2 weken terug heb ik knoflook en uien geplant maar nu kan ik niets meer terugvinden . kan ook niet verder in de app want de app slaat mijn locatie niet op. jammer want afgelopen jaar heb ik er veel plezier aan beleefd

Hoi, wat jammer dat je het je niet lukt om je lokatie in de (gratis) app op te slaan. Dat kan komen omdat er iets vreemds is met je gebruikersnaam. Meer mensen hadden daar problemen mee, maar inmiddels is dat gelukkig opgelost. Op de ‘App-support’ van de community staan we daarom ook altijd klaar om iedereen te helpen. Het zou dan ook super zijn als je daar je klacht meldt en niet hier. De reviews hier zijn meer bedoeld voor onze producten. Bovendien weten Johan en Jelmer (die over de app gaan) dan meteen of ze nog iets moeten verbeteren. Overigens kun je ons ook altijd mailen hoor.  Fijn dat je het afgelopen jaar al zoveel plezier van je moestuin hebt gehad, en ik weet zeker dat we je snel kunnen helpen met de app. Dan ben je vast meteen weer enthousiast. Vriendelijke groet, Saskia

Prachtige aarde, alles komt op!

Hele fijne service, geeft echt vertrouwen!

Dank je Marianne, fijn om te lezen!

Positief

Vlotte, soepele start en leuke begeleiding via app.

Producten van kwaliteit en goede service

De producten voelen erg goed en doordacht aan. Het systeem werkt goed samen met de app en er is overal over nagedacht. Een zeer tevreden klant :)

Top Marianne, bedankt dat je de tijd neemt om dit met ons te delen 😀

Geweldig om als leek alles zo te zien groeien, kan niet fout gaan.

Ik ben gek op jonge plantjes, helaas zal je heel veel tijd moeten besteden om alles onder de knie te krijgen. Met deze app kan je zien wat je te verwachten staat. Zo gaaf dat ik al een heleboel mensen de app met trots heb laten zien. Het werkt echt heel goed. Nu kan ik ook trots zijn op mijn zelf gekweekte groenten.

Wow, wat leuk om te lezen Jolanda! Dit is precies waarom we de app maakten, om iedereen in staat te stellen om eigen groentes te kweken, óók als je nog niets van plantjes weet. Hartelijke groet, Jelle

top!

Super makkelijk, erg leuk en uiterst leerzaam. Fijn om wat meer 1 te zijn met onze natuur!

Meestal goed

Helaas waren mijn laatste knoflook bollen Erg slecht van de 3 liter pakketten kon ik er 1,5 van gebruiken vind ik erg jammer.

Ai Sabrina, dat is niet de bedoeling, excuses daarvoor. Stuur je ons even een mailtje? Dan lossen we het samen op. Met vriendelijke groet, Saskia

In één woord fantastisch

Nog net geen jaar geleden ben ik begonnen met de makkelijke moestuin. Het begon met 4 kleine bakjes en uiteindelijk heb ik een grotere bak van 8 vakken gekocht. Ik vind het geweldig en ontzettend makkelijk, zeker in combinatie met de mm app. Tot nu toe zijn al mijn groenten goed gelukt en de smaak is heerlijk. Het is fantastisch om zo bezig te zijn met je eigen groente groeien en een geweldige leerervaring voor onze zoon van 6 jaar.

Fijn om te lezen Saskia, en wat leuk dat je je zoon erbij betrekt. Jelle was ook ongeveer zo oud toen ik begon met een (gewone) moestuin. Dat was niet zo'n succes, maar gelukkig heeft dat 'm er niet van weerhouden om uiteindelijk de Makkelijke Moestuin op te zetten 😃 Ik wens jullie nog heel veel plezier en succes met jullie MM! Met vriendelijke groet, Saskia (moeder van Jelle)

Hoewel het me veel kracht kostte om het laatste deel aan elkaar te maken van de airbak, ben ik er super blij mee. Het is een stevige bak en ziet er mooi uit. Ook de planties zijn super cuties.

Bedankt voor je review en fijn dat het gelukt is Jolanda 🙂 Ik wens je nog veel plezier met je moestuin! Vriendelijke groet, Manja

Snelle levering, goede uitleg via app als je vragen hebt.

voor herhaling vatbaar

correcte uitvoering zoals van gewoonte

Bedankt Hendrika 😀

Lieve mensen van de Makkelijke Moestuin, Dit voorjaar begonnen nadat ik het boek van Saskia en Jelle had gelezen, samen met mijn dochter., ieder in onze eigen tuin. Startpakket gekocht en aan de gang met de eerste bak. Al heel gauw kwam er een tweede bak en wat een plezier en enthousiasme werd er bij ons aangewakkerd en vooral ook liefde voor al die verschillende zaden en plantjes. En dan moet ik het nog hebben over de oogst: wat een vreugde om pasta basilicum te maken, wortels, bietjes, snijbiet, spinazie door de smoothie en natuurlijk ook op mijn bord. Bonen uit eigen tuin, waar mijn man heel verrast over was en zo kan ik wel doorgaan. De moestuinapp heb ik als heel waardevol ervaren en de updates van Jelle over de mail, daar werd ik blij van omdat het zo gedreven en vol passie wordt geschreven :) Een prachtig bedrijf is het: ga zo door!

Dank je wel Marlou voor je leuke review 😊 Dat maakt ons super blij en inspireert ons enorm. Nog veel moestuin plezier voor jullie samen! Hartelijke groet, Jelle