Erg leuk concept

Alles ziet er fris en goed uit. Goede service. Wat je bestelt is netjes verpakt en compleet. De groentes zijn ook lekker.

Leuk

Ik heb het nog niet in elkaar gezet

Prima spullen, handleidingen en service

Met een bestelling van hout was wat mis maar dat werd snel en heel coulant opgelost. Was daar erg blij mee. Gelukkig doen de plantjes het ook heel goed.

Geweldig concept en een leuke hobby erbij!

Begin augustus las ik in de krant voor het eerst over de Makkelijke Moestuin. Veel te laat in het jaar om er nog aan te beginnen, dacht ik, maar dat bleek niet het geval. Binnen drie dagen stonden mijn bakken op het dakterras en inmiddels - tweeënhalve maand verder - weet ik dat je ook op vierhoog achter kunt tuinieren! Wat een geweldig concept en goede spullen! De opbrengst en vooral de lol van het zien groeien van al die plantjes heeft mijn verwachtingen ruim overtroffen. Heel blij mee!

Dank je wel voor je review. Wat leuk Aletta, dat is nou precies de bedoeling! Vriendelijke groet, Manja

Een goeie manier om kennis te maken met het zelf hebben van een moestuin.

Ik vond de verschillende soorten sla erg goed. De andere groenten vielen allemaal wat klein uit. Het kan zijn dat dit gekomen is omdat het wat aan de late kant was? Ik geef het zeker volgend jaar nog een kans en voor de sla zal ik de bak in ieder blijven gebruiken.

Snelle verzending

Fijn

Ontzettend fijne mensen met een super service!

Een beschadigd product gekregen maar meteen een nieuwe gekregen

Snel, kwaliteit, maar wel duur

Ik wilde graag in september nog paksoi zaaien. Een zakje zaad kost net zoveel als de verzendkosten, terwijl het gewoon in een envelop wordt verstuurd, geen pakketje. Dat had wel goedkoper gekund.

Hi Hélène, Bedankt voor je review en fijn dat je zo tevreden bent over onze kwaliteit en snelle levering. Dat je de verzendkosten hoog vindt mag uiteraard. Helaas kunnen we het niet goedkoper maken. Verzendkosten zitten m niet alleen in de postzegel. Onze producten liggen bij een verzendhuis die wij betalen voor opslag, verzamelen van de producten en verzendklaar maken. Sterker nog: bij een kleine order maken wij meer kosten dan het ons oplevert. Toch vinden wij het belangrijk om ook deze service te bieden. Juist omdat we het zo leuk en makkelijk mogelijk willen maken voor jou en alle andere MM-ers. Ik wens jou nog veel plezier met je moestuin. Vriendelijke groet, Manja

Geweldige nieuwe hobby, en lekkere verse groente uit eigen tuin toppie!!!

Geweldig, het ging prima, en helemaal niet moeilijk, iedereen kan het. Ik heb er heel veel plezier in, jammer alleen dat zo snel na introductie de rode winterui al uitverkocht is, ik heb 2 minibakken dus ruimte genoeg, ik ga binnenkort nog wat wintergroente uitproberen, zin in, bedankt voor jullie fijne systeem, ik ben supertrots op mijn "eigen" moestuin

Direct inspiratie en enthousiasme

Het begon met het MM boek, dat is zo goed geschreven en visueel prachtig vormgegeven dat het onmogelijk is om geen zin te krijgen direct te beginnen. Ik gebruik geen app, maar kan alles vinden wat ik nodig heb aan tips en reminders in het boek en op de website.

Bij mij werkt alles! de app is ook goed te gebruiken. Alleen de rode biet was bij mij mij niet goed gelukt (Maar dat d]komt waarschijnlijk door mij:))

Met veel plezier en gemak tuinieren en genieten van heerlijke oogst.

Ik gebruik de app niet, maar wel het boek; dankzij de duidelijke stap-voor-stap uitleg is het heel makkelijk om je groentetuin aan te leggen en te onderhouden. Ik heb pas weer nieuwe groentes ingezaaid en het komt nu al behoorlijk op. Eén ding is jammer; ik kreeg de bak niet goed in elkaar, omdat een plank al meteen krom was getrokken. Ik gebruik hem wel, maar hij zit niet stevig in elkaar.

Hi Inge, Bedankt voor je review. Fijn dat jouw gezaaide groentes zo mooi opkomen en dat het boek goed bevalt :-) Jammer dat een houten plank van jouw bak krom getrokken is. Hout heeft inderdaad de neiging om krom te trekken, dat is toch echt wel een nadeel van dat materiaal 😞 We hebben inmiddels contact gehad en kijken samen hoe we dit kunnen oplossen. Ik wens jou heel veel plezier met je moestuin. En heb je hierover nog vragen bel of mail ons, dan denken we graag met je mee. Vriendelijke groet, Manja

In korte tijd al resultaat is zo leuk om te zien!

Ik heb begin september voor het eerst zaadjes geplant. Al snel resultaat en een fijne begeleiding via de Makkelijke moestuin app. Ook leuk om samen te doen met mijn kinderen.

😀

Super easy!

De makkelijke moestuin geeft aan wat de verschillende stappen zijn per groente en wanneer je wat moet doen. Dit maakt het makkelijk en overzichtelijk (vooral als je geen groene vingers hebt). In combinatie met de bijbehorende app kan iedereen een moestuin houden en zichzelf voorzien van groente. Een echte aanrader!

Ontzettend blij met mijn drie moestuinbakken op poten!!

Snel en netjes geleverd

Netjes afgeleverd nog niet gezaaid , neem aan dat het voldoende kiemkracht heeft om voor de aangegeven dat haar werk te doen ...

Makkelijke moestuin en makkelijk bestellen

Zeer tevreden met de makkelijke moestuin, Goede bestelmogelijkheden en goede service. Snelle levering. Al met al prima geregeld. Heerlijk goed werkend concept.

Wauw

Omdat ik al zo lang door fibromyalgie niet meer kan werken, begon ik jaren terug met een klein moestuintje, een square of vierkante meter bak. Ik kocht universele aarde, probeerde de rotatie theorie onder de knie te krijgen, biologische zaadjes van niet te moeilijk te kweken groenten werden opgestuurd, boeken stapelden zich op, tools allerhande,…kortom, het kon niet verkeerd gaan! Het eerste jaar was redelijk, en sindsdien lukte haast niks meer, Nieuwe aarde, nieuwe zaden, bak verplaatst,…alles tevergeefs. Per toeval kwam ik bij de ‘Makkelijke Moestuin’ terecht. Ok, het viel te proberen…ik geef toe dat ik de zaadjes gebruikte die ik nog had en met de MM begon omdat de mails met instructies handig leken. Maar ik ondervond al meteen het gemak van de app. De hulp bij het “inrichten” van de m2 is super! Júllie doen al het denkwerk en ik moest alleen maar uitvoeren. Voor het eerst hebben wij boontjes gegeten die uit mijn m2 kwamen, erwtjes, NZ spinazie, rucola en snijbiet, pluksla alles zo lekker, Oostindische Kers die nauwelijks in te tomen is, en nu nog (half september voorbij) hebben we elke dag zoete kerstomaatjes en courgettes blijven maar komen!!! Uiteraard is er ook veel niet gelukt (rode biet, worteltjes, komkommer en pompoen) maar dat kan mijn vreugde, plezier en trots niet wegnemen! Ik ben gewoon reuze blij met de app, met jullie raad, met jullie boek(!), … => ik ben FAN van de ‘MAKKELIJKE MOESTUIN’!!!

Kan ik ook Compostbak bij jullie bestellen?

Goed om te horen Tamar 🙂 Wij verkopen geen compostbak, wel MM voeding, maar dat had je vast al gezien. Vriendelijke groet, Manja

Goede spullen en snelle reactie bij vragen

Goede spullen, helpen snel als er iets niet klopt.

Kwa levering wel strubbels maar wel netjes opgelost

De bak stond snel in elkaar en wat gezaaid is doet het goed. Maar bij de levering, wel wat problemen. Kwam niet op de afgesproken dag en vervolgens waren er wat dingen verwisselend. (Halve bak + halve tafel ipv hele bak). Uiteindelijk zijn medewerkers van mm de volgende dag zelf langs gekomen om de verkeerde spullen om te ruilen voor de juiste. Dus wel echt super netjes.

Service is super

Ondanks drukte is Robin altijd bereid om mee te denken. Heel fijn!

😀

moestuinmuts toch slakken onderdoor in bak

Jammergenoeg groeide het niet goed omdat er toch slakken onderdoor kwamen en de muts ook niet strak over de bak heen gesteld kon worden. Losjes aan weerskanten plantenbakken neergezet en tegenaan gedrukt hielp dus niet. En slakkenkorrels bijgestrooid maar ging gewoon verkeerd.

Hi Dingena, Dank je wel voor je review. Wat jammer dat de muts voor moestuinbak niet helemaal voldoet aan jouw verwachting. Als het straks kouder wordt helpt de muts om het seizoen te verlengen, waardoor jouw plantjes beter groeien. Onze ervaring is dat als de muts goed om de bak zit, de meeste slakken er echt wel door tegen gehouden worden. Net als andere plaagdieren. Op onze site vind je veel tips wat je kunt doen bij slakken. En op de community zijn veel enthousiaste MM-ers die graag met jou meedenken. Je kunt deze maand nog veel zaaien, dus ik zou het zeker niet opgeven. En heb je een vraag bel, app of mail ons, dan denken we graag met je mee. Vriendelijke groet, Manja

geweldig

Leuke website, goede producten, snelle levering en vooral een leuke handige gratis app om je moestuin te runnen.

Mooi product, voldoet aan de eisen.

Zaadjes komen op, duidelijke instructies. Muts werkt goed, maar valt wel op de jonge plantjes. Ik heb in de hoeken en in het midden flesjes omgekeerd in de bak gezet. Hierdoor ligt de hoes wat hoger . Misschien idee om twee buizen te maken die je van hoek naar hoek plaatst. Hierdoor komt de muts wat hoger te liggen.