Alles in één

Voor mij als man met interesse in een moestuintje maar met een groot gebrek aan groene vingers is de Makkelijke Moestuin een geweldige uitkomst. Het starterspakket en de app volgen: inmiddels ben ik een maandje onderweg en kan ik de eerste radijzen gaan oogsten. Gaat prima dus!

Schitterend, open, no nonsens, recht voor de raap...

Schitterend, als nieuwkomer in het tuinieren een massa informatie op jullie website gevonden, vandaar ook de bestelling bij jullie. De potgrond heb ik in Maastricht afgehaald. Een maandje verder en alles staat in bloei, geen probleem, thx... Erik.

Het boek is goed te lezen Goede adviezen op pak voeding Zwarte stift onleesbaar na enkele maanden

Wat een heerlijke ervaring om begeleid te tuinieren!

Alleen maar lof! Ik geniet er ontzettend van om niet te dwalen en maar wat te proberen, maar steun te krijgen. En wat een wonder; dat groeien vanuit een zaadje tot een lekker maaltje! Van al dat groeien krijg ik letterlijk meer leven in me! Voor iedereen aan te raden: je hoeft niets van moestuinieren te weten en leert al doende. Beginnen aan een makkelijke moestuinbak is echt een cadeau aan jezelf!

Alles gaat gewoon goed! Bestelling, bezorging. Let wel op tot 20 zakken is het goedkoper en flexibeler bij een verkooppunt.

al zoveel jaren zo enthousiast

alles begon met een eerste douglas bak op poten. ik plantte mijn eerste zaadje en had een geweldige oogst. ik was zo enthousiast dat ik verkooppunt werd en daar nog geen moment spijt van heb. Het is een jong en dynamisch team en ze werken hard om het de gebruikers naar de zin te maken. De gratis app is innovatief, de MMmix onovertroffen. Iedere keer sta ik verbaasd hoe je met zo’n klein team zoveel kunt realiseren. Chapeau.

Makkelijke moestuinmix met plastic

Ik beoordeel hier alleen de makkelijke moestuin mix. Deze heb ik bij hen gekocht omdat hij omschreven wordt als beter dan biologisch en zonder “enge stoffen” , nu zit er bij mij in de mix gemalen plastic. Ik mijd zelf zoveel mogelijk plastic, dus ik baal hier enorm van. Contact opgenomen via mail, wel een hele uitleg ontvangen. Batch nummer doorgegeven zodat er gekeken kon worden of er bij de productie iets is misgegaan. Op dit moment nog geen reactie weer ontvangen. Erg jammer.

Beste Diana, wat jammer dat je zo teleurgesteld bent dat je ons een 2 geeft. We hebben je inderdaad al verteld dat we hier net zo van balen als jij. Voor onze mix gebruiken de schoonste, meest natuurlijke - en dus ook dure - producten. De compost wordt bijvoorbeeld alleen gemaakt van groen materiaal, zo uit de natuur. Niet van huis- tuin- en keukenafval dat veel meer vervuild is. Daarnaast gaan de grondstoffen ook nog door een uitgebreid filterprocessen. Mocht er al wat zwerfvuil in terecht zijn gekomen, dan wordt dat verwijderd. Bij kleine stukjes plastic is dat laatste extreem moeilijk: die glippen door de filters heen, en je kan er bijvoorbeeld geen magneet voor gebruiken. Helaas leven we in een wereld waar plastic zo langzamerhand overal is, zelfs op de diepste plekken in de oceaan. In de grond van jouw tuin, in je huis en zelfs in je lijf zal je plastic aantreffen. Dat is heel naar. Daar is niemand blij mee, al zijn we als mens zelf de veroorzaker. Maar het is dus niet te voorkomen dat het ook af en toe in onze grondstoffen zal opduiken. Nogmaals: we doen er alles aan om het weg te filteren, maar soms lukt dat dus niet. Overigens loopt het onderzoek naar de batch nog, om te kijken of er iets onregelmatigs in het proces te ontdekken viel. Daar gaat meestal wat tijd overheen, en we hebben jouw mail krap een week geleden doorgestuurd. Zodra wij iets horen sturen we dat meteen door naar jou.

Geen groene vingers en super te doen!

App zo ontzettend duidelijk, ik heb gewoon mijn eigen mini moestuin in de tuin! Maat was me zonder dit nooit gelukt. De app is gratis en de zaadjes betaalbaar. De bakken vind ik wel echt prijzig.

In één woord: fantastisch!

Wat een fijn bedrijf is de Makkelijke Moestuin. Ze hebben het moestuinieren voor iedereen letterlijk makkelijk gemaakt. De moestuin mix - een investering - maar is dé beste voeding voor je planten. Je hoeft ‘m daarna ook niet meer te kopen; het verdient zich dubbel en dwars terug. Vooral als ik zie hoe goed de planten groeien en hoeveel oogst we hebben. Nieuw is de makkelijke moestuin voeding - extra voeding nadat je een vak hebt leeggeoogst. Makkelijke Moestuin is een erg klantvriendelijk bedrijf. Dit ervaar ik als zeer prettig. Al met al kan ik iedereen aanraden om via deze methode te gaan moestuinieren.

Mooie producten met goede support via een app!

Voor het eerst in mijn leven heb ik een moestuin waaruit ik (met veel plezier) volop kan oogsten! De app helpt mij de juiste stappen te zetten en hiermee succesvol te moestuinieren; heel erg cool! Een echte aanrader!

Super tof!

Net de zaden binnen gekregen en de app geïnstalleerd. Ziet er super uit!

Zeer goede kwaliteit producten met een geweldige klantenservice!

Geweldig bedrijf !! De ontvangen bak ziet er prachtig uit.Het geheel werd op tijd geleverd. Ook nog even de klantenservice gebeld die mij zeer vriendelijk en uitgebreid mij te woord stond. Ga nu enthousiast aan de slag en zal mijn buurman die een MM overweegt dit bedrijf van harte aanbevelen.

Echt een aanrader!

Fantastisch bedrijf met leuke mensen!

Niet zo boeiend voor die prijs

Hmm ik vind het echt best wel bizar dat iedereen zo lyrisch hierover is. Ik vind het zeker een leuk idee, maar ook wel erg prijzig. Ik vond de bak helemaal niet zo mooi, en de naambordjes en plastic afscheidingen erg basic. Voor die prijzen verwacht je echt wel iets moois en dat vond ik een beetje tegenvallen. Ik weet niet of ik meer ga bestellen van MM. De app is daarintegen wel met zorg in elkaar gezet.

Beste Zizi, Bedankt voor je beoordeling Wat jammer dat je niet tevreden bent. Het startpakket dat je hebt besteld bestaat uit een onbehandelde steigerhouten bak, welke met veel zorg en liefde is gemaakt door de toppers van een Sociale Werkplaats in Friesland Deze bak wordt geleverd samen met 12 verschillende groentezaden, Makkelijke Moestuin Mix, 10 plantenlabels met stift, een passend raster, anti-onkruiddoek en natuurlijk de gratis MM-app die je stap voor stap helpt met het opzetten en onderhouden van je tuin. Alle onderdelen zijn zorgvuldig uitgekozen op daadkracht en duurzaamheid. Wij vinden een prijs van €65 (inc. levering voor je deur) eerlijk en schappelijk Al het bovenstaande staat uitvoerig beschreven op de product pagina om je te ondersteunen in je beslissing voor dat je de bestelling plaatst. Ik betreur het zeer dat je het desondanks nog steeds een teleurstelling vindt. Vriendelijke groet, Robbin

Snel en goed bezorgd, super moestuinmix.

Hele fijne grond voor in de moestuinbak, de plantjes erin en binnen een paar uur zie je ze opfleuren. Geweldig!

Overzichtelijke app met fantastische ondersteuning

De app geeft heel duidelijk aan wat je moet doen, en als je het even niet weet, bijvoorbeeld omdat je iets ingewikkelds wil doen zoals stappen overslaan omdat je een niet-zelfgekweekt tomatenplantje in je bak wil zetten, of omdat je bij nader inzien twee plantjes van vakje wil laten ruilen, kun je appen met Robbin. Die loodst je er helemaal doorheen, net zolang tot het lukt. Echt fantastisch!

Fijne app met ondersteuning

Goede en duidelijke website. Snelle bezorging. De app is heel prettig en duidelijk in gebruik en leidt je zo door het hele proces heen. Dit kan er alleen maar voor zorgen dat mijn moestuin straks een succes wordt. Helaas kan ik verder nog niets zeggen over de kwaliteit want de zaadjes zijn pas recent geplant

Makkelijk in gebruik

Goede app. Netjes bezorgd. Miste een onderdeel kreeg ik meteen via post opgestuurd. Werkt tot nu toe super.

Magnifico

Meer dan stimulerend en zo vreselijk leuk geschreven, door ons aller Jelle. Maar ook Robbin en de andere schrijven heel humorist ich terug op al mijn vragen. Als je niet al geinspireerd was dan werd je het wel. Ik probeer ook vele andere soorten groen te uit, pompoen, aubergines, paprika's, coste (geen idee Hoe dat in het Nederlands heet) en ga zo maar door. Er is niet tegen aan te eten. Grandioso jongen blijf door gaan. Wij kunnen niet zonder jullie. 🐌🦋🐛🐝🐜🐞🦗🕷️🕸️🌻🍋🍅🍆🥦🥒🌶️🥕🥔🍓🥑👍👍👍

De app is top zeker voor starters.

Gebruiksvriendelijker kan niet

In 2019 is het al weer mijn vierde MM-jaar. Sinds dit jaar heb ik een tweede bak erbij, nu de moestuin na drie succesvolle jaren geen bevlieging blijkt te zijn. Heel blij met het informatiesysteem over zaaien en planten, de indeling van gewassen in de bak en ook heel blij met de producten. De MM-mix is veel beter van kwaliteit dan een ander merk (biologische) mix die ik een keer heb gekocht De leveringen via een verkooppunt gaan altijd soepel. De zaden kiemen meestal goed, hoewel sommigen minder goed opkomen. Dankzij de MM is het me gelukt om een moestuin te onderhouden en krijg ik er steeds meer gevoel voor.

Wisselend hoe de levering is

De eerste levering van de makkelijke moestuinmix liep erg soepel. De chauffeur was vriendelijk en dacht mee met waar te plaatsen. De tweede levering werd op de oprit achter de auto geplaats, zonder dat er gekeken was of er iemand thuis was. De hele dag was er namelijk iemand thuis, dus dan had de pellet in overleg beter ergens anders neer gezet kunnen worden.

Beste Marina, Bedankt voor je recentie. Als opmerking voor de chauffeur heb je dit ingevuld: "Mochten we niet thuis zijn dan kan de pallet op de dam gezet worden" Waarschijnlijk had de chauffeur haast en het daarom neergezet zonder aan te bellen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling, maar ik begrijp het wel;-) Het transport bedrijf is er wel op aangesproken. Één keer aanbellen had dit immers kunnen voorkomen. Excuses voor het ongemak. Vriendelijke groet, Robbin

Goede service, prima kwaliteit

Mijn bestellingen worden altijd snel bezorgd. Heel blij met de vermiculiet waardoor mijn zaadjes snel opkomen. Tot nu toe doen alle zaadjes het goed, alleen met de bonen twee keer pech gehad, maar heb nu alsnog heel veel plantjes dus al met al heel tevreden. Beide pluksla varianten zijn trouwens ook erg fijn om te hebben!

Geweldig Plan

Ik had eerder al drie zelf gebouwde bakken waarin ik met de zaden van de MM werkte maar nog niet met hun grond en hun bakken. Nu heb ik twee nieuwe Hero bakken en gebruik ook hun MM grond. Nog betere resultaten en omdat deze bakken op poten staan ook heel goed toegankelijk. Ik ben helemaal happy.

Duidelijk, gemakkelijk en doeltreffend

Goede service, duidelijke app. Enige naderl vind ik dat je geen plek in een bak kunt invullen met bijvoorbeeld gekochte stek. Ik snap dat het groeiproces daarvan niet gevolgd kan worden, maar voor een totaaloverzicht en overzicht van eerdere beplanting in het betreffende vak wel zo makkelijk