Super smooth intake proces

Was hier bij toeval beland (de oorspronkelijke kredietverstrekker had het druk) maar dit ging supersnel. Informatie kon snel en geautomatiseerd aangeleverd worden. Snelle beoordeling. Boven verwachting!

Beste Lukas, Hartelijk dank voor de review! Fijn om te horen dat de service van Directa.nl u zo goed is bevallen. Met vriendelijke groet, Directa.nl

Makkelijke aanvraagprocedure en prima helpdesk !

De aanvraag verliep erg makkelijk, de documenten die ik op moest sturen waren duidelijk omschreven en de hele aanvraagprocedure was binnen een week. Maandag aangevraagd en vrijdag op de rekening. Ik heb een aantal keer informatie opgevraagd bij de directa helpdesk en die stonden mij heel vriendelijk te woord. Super, ik zou volgende keer zo weer bij Directa een lening aanvragen.

Beste Marcel, Hartelijk dank voor uw review en goed om te horen dat u zo tevreden bent over Directa.nl. Met vriendelijke groet, Directa.nl

Slechte ervaring, amateurs.

Ik lees hier positieve reviews maar heb daar natuurlijk mijn twijfels over... Ook lees ik diverse negatieve ervaringen die ook ik heb meegemaakt. Je ontvangt bijvoorbeeld steeds opnieuw dezelfde offertes en je moet zelf elke keer nabellen want je hoort ze niet. Hun beloofde 2 behandeldagen worden niet waargemaakt. Collega's weten niet wat de ander doet. Na 1 week met naamloze ! werknemers te hebben gebeld en gemaild ben ik uiteindelijk van woede gestopt. Ik vind het een amateuristisch ondeskundig leenbedrijfje dat je lokt met een snelle afwerking en iets lagere rente. Trap er niet in!!

Teleurstellend

Na 1 week steeds moeten bellen en vragen aan onbekende (naamloze) dames, ben ik maar gestopt met het aanvragen van een kleine persoonlijke lening. Een amateuristisch leenbedrijfje!

Slechte communicatie, niet vlot, niet deskundig, onduidelijk afwijzing

Op 05-01-2024 via directa.nl een offerte aangevraagd. Van alles en nog wat ingevuld. Vanaf het begin en tijdens het invullen van de formulier was ik open en duidelijk. Na het versturen krijg je een mail dat je binnen 1 dag wordt gebeld. Je wordt niet binnen 1 dag gebeld. Op 09-01-2024 ga ik zelf bellen, ik krijg geen gehoor en er wordt niet opgenomen. Op 11-01-2024 word ik teruggebeld. Na wat vragen stellen, krijg ik een mail of ik wil ondertekenen en moet ik wat stappen doorlopen en stukken uploaden. Op 15-01-2024 krijg ik een afwijzing. Het heeft 10 dagen geduurd om een afwijzing te krijgen, maar tja wat doe je eraan. In de afwijzings-mail staan er 6 afwijzings-punten, een standaard afwijzings-mail, een beetje jammer. Van de 6 punten heb ik 1 daarvan met mijn DigiD kunnen checken. Een beetje flauwekul als jullie een afwijzings-punt gebruiken, terwijl dat niet zo is, want ik heb mijn situatie bij BKR gecheckt en ik heb geen negatief BKR. De rest van de afwijzings-punten, een beetje kort door de bocht, want online heb ik alles open en eerlijk ingevuld, dus waarom laat je iemand 10 dagen wachten als je al binnen 1 dag kan afwijzen. Slechte communicatie, niet vlot, niet deskundig, onduidelijk afwijzing.

Omdat ik vind dat het erg belangrijkste is dat mensen zelf kunnen nadenken wat belangrijke is en wat niet en dat ze niet zomaar een domme keuze maken om geld te lenen voor wat extra geld. Probeer dit zo kort mogelijk te gebruiken en zo snel mogelijk vanaf te zijn. Dit bedrijf geeft deze opties en daarom dat ik een overleg met mijn vrouw deze keuze hebben kunnen maken.

Geen stress directa doet de rest

Zeer vlotte verloop van de aanvraag Thanks

Eind goed al goed.

Als chauffeur is mijn loon mede opgebouwd uit overuren en toeslagen die ik elke maand heb. Dit moeten de medewerkers van directa niet uit het oog verliezen. Antwoord 1 was u kunt de lening niet aan... Medewerkers erop gewezen Oh....u kunt het makkelijk aan.

Zeer snel

Binnen enkele dagen na aanvraag had ik de gevraagde lening al op mijn rekening

Top geregeld!

Snel en deskundig geholpen. Snelle beoordeling en een snelle uitslag van de aanvraag. Binnen 1 week alles geregeld.

Snel geregeld

Korte lijnen en duidelijke voorstellen. Reageren snel.

snel geregeld

simpel en duidelijk via internet

Very fast approval and very professional

Very good experience with the team. They are very fast and highly professional.

Service transparantie staat hoog in het vaandel

Directa is een betrouwbare speler op de financiële markt. Tweede keer dat wij een lening aangaan omdat de eerste lening ook positief verlopen is.

Snel en soepel

Het afsluiten van mijn persoonlijke seniorenlening (prettig dat zo'n type lening bestaat) verliep uiterst snel (4 dagen incl. weekend) en ongekend soepel. De informatie op de website is helder en de aanvraagformulieren zijn makkelijk in te vullen. De condities zijn vergelijkbaar met het op dit moment gebruikelijke aanbod. De aanlevering van de financiële stukken is volledig gedigitaliseerd, wat ik heel handig vind, maar mogelijkerwijs geldt dat niet voor alle senioren (?), Al met al een zeer positieve ervaring.

Snel geregeld en uitstekende service.

Ik heb onderzoek gedaan in meerdere offertes. Waar andere organisaties 25% minder konden bieden, was bij Directa het gehele gewenste gedrag te lenen. Het moment van goedkeuring duurde maar een ochtend, waarna de volgende dag het bedrag al op mijn rekening stond. Afhandeling en overzicht in mijn toegekende account is erg overzichtelijk. Al met al, is alles enorm snel geregeld en ben ik een zeer tevreden klant!

Goed geregeld

Contact verliep goed. Uiteindelijk alles geregeld.

Slechte service komen beloftes niet na.

Beloven dingen die ze niet nakomen. Belofte vandaag wordt het in orde gemaakt. Je wacht vervolgens nog drie dagen. Intussen wordt je overstelpt met steeds dezelfde mail berichten. Bij het aanleveren van je stukken krijg je niets te horen. Als je belt blijkt dat bij hun in het systeem staat dat je niet alles hebt aangeleverd. Blijkt bij nakijken wel het geval te zijn. Bij alles geeft men de schuld aan het computersysteem, dat de fouten maakt.

Heel slecht!!

Bijna 4 week bezig geweest met het aanvragen van een lening. Tot 3 keer aan toe vroegen ze om extra info & documentatie. Bij de derde keer vroeg ik of het überhaupt wel nut had want ze bleven maar zeuren, toen werd min gezegd Jazeker is het de moeite waard we zien mogelijkheden. Nu bijna 4 week later de beoordelings mail ontvangen, met je raad het al de afwijzing! Waarom laten jullie mensen zoveel aanvragen/regelen en dan vervolgens dit als besluit. Ik heb alles na eerlijkheid ingevuld en aangetoond en dan zeggen dat er niet genoeg ruimte is? Echt schiet mij maar lek dat zag je dan toch ook bij het eerste moment van de aanvraag??? Verwerkingstijd van de aanvragen en/of extra aangeleverde documenten is erg lang en totaal niet wat je op internet terug ziet. Ik heb juist directa gekozen aangezien iedereen positief is over de aanvraag periode ect. Nou bullshitt!!! Ik raad dit bedrijf ten zeerste af! Heb me dood geïrriteerd!

Moeizaam proces

Lening aanvragen is zo gepiept. Echter is de afhandeling ondermaats. Ik heb vier keer aanvullende documentatie moeten aanleveren. Ipv dat er 1x goed wordt gekeken naar de documentatie, wordt dat gefaseerd gedaan? Enorme vertraging in de afhandeling dus. Ook is de klantenservice telefonisch moeilijk te bereiken, onbegrijpelijk. De naam van het bedrijf doet dus anders vermoeden. Na 3,5 week vanaf datum aanvraag was alles afgerond, maar het kan echt vele malen efficiënter.

Vermoeiend

Kortgeleden is mijn auto ermee gekapt. Na wat rondspeuren op internet voor een leuke, gebruikte auto, een lening aangevraagd bij Directa. De aanvraag was snel gedaan. Echter werden er later nog extra stukken opgevraagd via een link in de e-mail. Alleen als ik op de link klikte zag ik dat ik een extra document moest toevoegen maar niet welk document. Dit is meerdere keren gebeurd. Waardoor in de tussentijd de auto inmiddels verkocht is en ik nog steeds op zoek ben naar een andere.

Niet de naam waard

Langzame en logge afhandeling. Honderd dezelfde mailtjes gehad. Online aanleveren van documenten gaat veel mis. Na toekenning ontvingen we opnieuw de offerte en SEPA machtiging ter ondertekening. Van aanvraag tot toekenning ruim anderhalve maand overheen gegaan.

Lagere rente voor zelfde lening

Zelfde lening (bedrag, bank, looptijd, aflossing) maar toch in plaats van 9.3% krijg je bij Directa deze voor 7.9%. Door storing wel heel veel mails en lang onduidelijk (daarom maar 3 sterren). Ook zelf contact opgenomen bij vragen in plaats van dat ze zelf hebben gebeld (pas na 2 dagen). Daar is dus nog ruimte voor verbetering. Maar uiteindelijk gaat het om de rente.

Ik ben heel tefreden .

Ga so verder de communicatie is goed.De werk medewerkers zij behulp zaam.

Mijn aanvraag was snel geregeld helemaal top en vriendelijke klantenservice

Over Directa.nl

Directa.nl helpt al ruim 20 jaar klanten aan een passende en verantwoorde lening. Men sluit de lening rechtstreeks online bij Directa.nl af. We adviseren niet, maar informeren onze klanten wel zo volledig mogelijk over wat lenen inhoudt. Dit heet execution-only. Op www.directa.nl staat uitgebreide informatie, waarmee men zelf beoordeelt of de gekozen lening voldoet aan zijn wensen en past bij zijn financiële situatie. Directa.nl is onderdeel van Qander Consumer Finance B.V. Een professionele financiële dienstverlener, die staat ingeschreven bij de AFM en werkt volgens de gedragscode, richtlijnen en normen van de VFN.