Scanservice met grote problemen

Als jaren gebruik ik de exact scanservice om facturen te scannen en dan te boeken. In het begin paar jaar geleden voor exact gekozen omdat er een handmatige controle van de facturen zou zijn. Hierdoor betaal je bij exact ook bijna het dubbele in vergelijking met andere oplossingen. Na wat problemen werkte alles naar behoren. 1 of 2% moest ik nog handmatig corrigeren. Helaas sinds 2021 worden een aantal facturen niet meer herkend, d.w.z de crediteer wordt niet herkend maar nog erger er staat een groen vinkje bij wat betekend dat alles ok is en geboekt kan worden. Dit is een bijzonder kwalijke zaak. Na contact met de helpdesk en versturen van voorbeelden van betreffende crediteuren werd me doodleuk verteld dat de layout niet goed was en deze niet herkend konden worden. alles gaat dus jaren goed, layout van die crediteuren zijn niet veranderd en exact verteld mij dan doodleuk het kan niet. Het kan eerst wel en nu kan het niet. Probleem is dat je met een boekhouding niet zo maar overstapt naar een andere oplossing en dat weten ze bij exact.. Sinds 2006 ben ik klant maar exact neemt klanten totaal niet serieus. Bij eerdere problemen is het wachten om een oplossing, klachten je krijgt nooit te maken met iemand die kan beslissen. Medewerkers die niet mogen beslissen moeten jou dan iets meedelen maar de leidinggevenden die wel zaken kunnen beslissen verbergen zich laf achter hun medewerkers. Bij de scanservice is er dus totaal geen handmatige controle meer gezien de vele problemen, moet ik nu alles handmatig controleren hetgeen niet het doel moet zijn van de dure oplossing die ze verkopen. Tijd dus om naar een nadere scanoplossing te kijken en voor de toekomst bij een nieuw boekjaar misschien ook eens naar een andere pakket /bedrijf waar ze nog wel klantvriendelijk zijn. Exact is het typisch voorbeeld van een bedrijf dat te groot groeit waardoor je als klant een nummer bent en nummer komen en gaan.

Goede software maar verhogen wel elke jaar de prijs

Redelijk goede software, ook vergeleken met andere boekhoudsoftware. Nadeel is dat ze veel ontwikkelen wat je gewoonweg niet gebruikt als administratiekantoor en vervolgens elk jaar wel de prijs verhogen.

Duidelijk overzichtelijk

Duidelijk van deze tijd met ondersteuning wanneer het jezelf uitkomt. Overzichtelijk en eenvoudig te gebruiken.

Erg teleurgesteld in de salesafdeling

Niet terugbellen, slechte communicatie onderling. Absoluut geen toegevoegde waarde ten opzichte van de website. Frustrerende ervaring en reden om te gaan kijken naar andere opties.

Slecht advies en waardeloos boekhoudprogramma

In november telefonisch contact gehad met een salesmedewerker en uitgelegd dat we opzoek zijn naar boekhoudprogramma. Alleen om onze facturen in op te slaan. Hierop raadde hij de exact plus programma aan. Deze konden wij een maand 'gratis' uitproberen. Gratis = 16,70 euro. Al snel kwamen erachter dat dit niet het boekhoudpakket is wat we zochten (slecht advies van de salesmedewerker). Veel te duur voor wat wij nodig hebben. Veel te ingewikkeld. En als kers op de taart bleek de 'gratis' proefperiode een contract. We moeten nu (na opzegging) nog doorbetalen tot februari: € 69 per maand. Voor iets wat we niet gebruiken. Wat een waardeloos bedrijf en onkundig personeel.

zeer functioneel programma

Ik werk met allerlei boekhoudprogramma's maar kom toch steeds terug op het programma van Exact omdat dit gewoon het prettigste werkt, je kunt veel automatiseren en zodoende je tijd die je aan je boekhouding besteed inkorten.

Vooruitstrevend maar niet betrouwbaar

Al vanaf het begin bij Exact online. Naar meerdere prijsverhogingen wat ik op zich kan begrijpen door de extra functionaliteit, hebben ze vorig jaar voor het gemak een limiet van 100 facturen op mijn pakket gezet. Volgens mij mag dit niet zomaar. Ik krijg hier ook een slecht gevoel bij en zou mijn trouwe klanten niet zo behandelen. Ze willen er gewoon weer even €35 ex per maand bij. Een boekhoudprogramma kies je voor een langere tijd en je moet dus wel op het bedrijf kunnen vertrouwen. Dit vertrouwen is naar meerdere telefoontjes wel weg, helaas..

zeer goed

duidelijke benadering van alle B.V.'s, gemakkelijk overschakelen.

gebruiksvriendelijk

Eenvoudige verwerking van facturen en betalingen

Jaren dubbel betaald

Was klant sinds 2008. Begon met 68 Euro per maand. Werd verleid om een aanvullend pakket te nemen, betaalde bovenop mijn professional abonnement ook nog eens voor een pro abonnement. Toen ik Exact hier vriendelijk op wees, werd de fout snel erkend. Toen ik om compensatie voor het teveel betaalde vroeg was het antwoord: U bent er zelf mee akkoord gegaan. Pakket is niet echt gebruiksvriendelijk. Abonnement direct opgezegd.

Erg wennen en veel verschil tov Globe

Ik vond Globe een mooi pakket. Het pakket straalt rust uit en is zeer overzichtelijk. Dat mis ik bij Exact online. Met name voor de debiteurenbewaking vind ik het pakket nog te kort komen. Het aantal dagen dat een factuur uitstaat na betaling is niet terug te vinden. Lijkt mij toch wel essentieel. Ook het rechtstreeks kunnen optellen van bedragen op een kaart op het scherm kan niet wat toch ook erg handig was. Verder heeft het hier en daar ook wel voordelen met name bij het boeken van de inkoop en verkoopfacturen.

laatste tijd erg langzaam

Ik vind het programma op zich perfect maar het werkt momenteel wel heel erg langzaam. Misschien doe ik iets verkeerd en slaat hij van alles op maar dit was nooit zo.

Sluw bedrijf

Ik maak nu zo'n 5 jaar gebruik van Exact Online. Begon met een abonnement van zo'n 47 euro per maand en kom nu, dankzij de zoveelste absurde prijsverhoging, op 113 euro excl. BTW per maand. De verhoging hiervoor (anderhalf jaar geleden) heeft tot zeer veel klachten geleid, googel maar 's op 'exact reviews'. En nu dus weer, NB ook nog 's midden in de coronatijd, een tijd waarin veel bedrijven het al zwaar hebben. De software is star en traag; de lay-out van documenten (bijv. facturen) zou gemakkelijk aanpasbaar moeten zijn, maar is dit niet. Hulp nodig van Exact? Betalen! Het is erg lastig om, na jaren, over te stappen naar een ander boekhoudpakket. En dat weet Exact en hier wordt op gruwelijke wijze misbruik van gemaakt.

Niet transparant.

Beste ondernemer, *Service en communicatie heb ik als heboorlijk slecht ervaren. Ik dacht na mijn OPZEGADMINISTRATIE te hebben voltooid dat mijn account stopgezet was en dus ook de maandelijkse kosten duh! Maar na het invullen van een ''opzegadministratie'' moet je dus je account nog opzeggen... yes I know dat klinkt super raar. Mijn maadelijkse kosten liepen vrolijk door. Beetje een sneaky manier als je het mij vraagt. Let op! deze review is alleen gebaseerd op hun service, ik weet niet hoe het platform zelf is, maar ik denk prima omdat mijn accountant deze ook gebruikt.

super

Ik ben werkzaam bij een kleine ondernemer, waardoor het niet altijd betaalbaar is om met goede software te werken. Exact is een betaalbaar programma en wanneer je hulp nodig hebt, doen ze er alles aan om jou die hulp te geven. Erg fijn!

Gebruiksvriendelijke software met veel opties

Exact bevalt ons erg goed. De mogelijkheden zijn groot en bieden opties voor diverse soorten bedrijven. De software is snel, online beschikbaar en overzichtelijk. Ook de supportafdeling via de kennisbank of online via de chat zorgen voor een snelle afhandeling van vragen.

After Sales service van Exact Online Support zeer slecht

Heel slechte ervaring met Exact Online opgedaan. Dit is niet zozeer met het boekhoudpakket zelf (daar kan ik als ZZP'er wel mee uit de voeten), maar meer de service, als je het abonnement c.q. de gebruikerslicentie opzegt. Ik ben sinds 2007 gebruiker van het boekhoudpakket van Exact (eerst de client server versie Exact Compact, en sinds 2015 de Cloud versie - Exact Online). Nadat ik 13 jaar trouwe klant ben geweest, en ik het abonnement heb opgezegd, heeft Exact Support me als een baksteen laten vallen, echt 0,0 support. Exact heeft me op de dag van opzegging telefonisch beloofd dat ik na beëindigen van de gebruikslicentie nog onze administratie over een beperkte periode zou kunnen inzien. Exact bestrijdt dat overigens, maar op mijn verzoek om me het audiobestand van het telefoongesprek te mailen zijn ze niet ingegaan. Sinds de beëindiging van de licentie (10 maart 2020) is mijn gebruikersaccount botweg gedeactiveerd, dus geen mogelijkheid om nog iets in te zien. Ik krijg zelfs niet meer de kans om een backup te maken, ofwel 13 jaar boekhouding foetsie. Dit terwijl deze administratie juridisch ons eigendom is. De enige mogelijkheid die Exact biedt is om opnieuw klant te worden, en het volle pond qua licentiekosten te betalen. Dit noem ik geen service, dus daar ben ik dan ook niet op ingegaan. Ik heb aangeboden om tegen een geringe vergoeding (een halve maand licentiekosten) toegang te krijgen, alleen om onze administratie veilig te stellen, maar daar gaat Exact niet mee akkoord. Ik heb voor de VpB aangifte uit armoede één week besteed om de administratie van 2019 te reconstrueren in Excel. Dit had in minder dan één uur gekund, als Exact zich coulant had opgesteld om mijn administratie alsnog veilig te kunnen stellen, maar nee dus. Ik zou als ZZP'er liever in een kartonnen doos willen wonen, dan dat ik ooit nog zaken doe met deze club. WAT EEN SLECHTE SERVICE. DIT HEB IK ECHT NOG NOOIT MET HONDERDEN ANDERE LEVERANCIERS MEEGEMAAKT!

Zeer slecht in support en aftersales

Ze verkopen tegenwoordig functionaliteiten die niet werken. Er wordt beweert dat er aan gewerkt wordt maar is niet zo. Geen budget voor vrijgemaakt. De investeringsfonds KKR (bekend van V&D) wil eerst ze geld terug in vijfvoud

Super handig, gebruikersvriendelijk en veel geautomatiseerd

Sinds mijn studenten jaren al gewerkt met Exact online nu 7 jaar later gebruik ik het nog steeds. Veel dingen worden automatisch voor je gedaan en voor veel dingen worden er tips getoond, support makkelijk bereikbaar en behulpzaam en de kennisbank beantwoord veel van de algemene vragen heel veel is al voor je voorgekauwd.

Het beste pakket, betrouwbaar, makkelijk, veel kennis in huis

Nadat wij; Mijn vrouw en ik in 2018 gestart zijn met onze administratie zelf te gaan inboeken zijn we gestart met een ander pakket omdat de accountant dit adviseerde. eind 2018 is dit bedrijf opgeheven en moesten we een andere keuze maken. Met advies van de accountant is de keuze gevallen op Exact online. Nu zagen we de verschillen tussen het eerste pakket en het 2e pakket. Wij zijn gelukkig met de wijziging en gaan lekker door zo.

Gebruiksvriendelijk, betaalbaar en overal benaderbaar

Wij gebruiken Exact online nu al ca. 5 jaar (Handel pakket) en zijn erg tevreden over het programma. Ook de helpdesk is snel en vriendelijk. Heb het pakket aan meerdere collega ondernemers aanbevolen.

5 Sterne: perfekt, auf jeden Fall empfehlenswert

Positive

Super Abwicklung, schnelle Lieferung

1 étoile: très mauvaise, inacceptable

Positif

Rien de positif

Suggestions

Logiciel en ligne ultra lent, inutilisable. Service support et commercial injoignable. Fuyez !!!!

• Nous recommanderiez-vous? Non

Pluspunten

gemakkelijk toegankelijke en functionele software

uitleg over nog niet gebruikte functionaliteit, zoals inrichten van lijsten o.a. debiteuren en crediteuren overzichten

Pluspunten

Gebruiksvriendelijk. Supportafdeling ter zake kundig en klantvriendelijk. Seminairs op alle gebieden aanwezig.

Géén.

Over Exact

Cloud business software for SMEs and their accountants. Numbers are the key to any business. Having the right numbers allows you to manage costs, improve efficiency and grow. More than 400,000 businesses and accountants are already using our innovative cloud-based software to manage their numbers. Come on in and see what Exact can do for you.