Mooi park en mooie huisjes

Park is mooi, perfect voor zeilers, wij waren er met onze sloep en zijn dus minder fan van de grote meren. Wel een fijne vakantie gehad

Uitstekende organisatie, uitstekende schepen!

Wat ik al zei

Super vriendelijk en ontspannen

Geweldig weekend gehad met een tjalk van Waterrecreatie Syperda. Ze waren super aardig en de boot was uitstekend uitgerust. We komen zeker weer!

Heel ontspannen omgang, en fijn schip!

Lekkere vakantie gehad op de Riepel met het gezien. Het Wad stelt nooit teleur!

Goed voor geweldige weekend of weektrip!

Als dertig jaar klant bij Syperda! Het bedrijf is de laatste jaren een metamorfose ondergaan m.b.t. bedrijfsvoering en onderhoud van de schepen. Er wordt goed geluisterd naar mogelijke verbeterpunten en daar wordt wat meegedaan. Er worden regelmatig vernieuwingen aangebracht. Koelkasten, zeilen, verlichting. Het is in het nadeel van Syperda als er huurders zijn die een ondervonden gebrek of schade niet melden bij het afmeren van het schip. Dan vertrekt de volgende huurder met hetzelfde probleem. Gelukkig komt dit steeds minder voor. We hopen nog lang plezierige weekenden te hebben op de platbodems.

Uitstekend geregeld

Diep in november nog een dagje gezeild met de Breesan. Lag er keurig bij en konden zo vertrekken. Super dag gehad!

Degelijke boot, goed onderhouden.

Steady gevaren. Gezellige indeling van de boot. Overzichtelijk lijnenspel.

Een fantastische week op een fijn schip gezeild!

We huren al vele jaren één keer of zelfs vaker een boot bij Syperda en dat bevalt nog steeds erg goed. Op een boot van deze omvang kan er altijd een kleinigheidje zijn, maar dat wordt altijd meteen en goed opgelost, wij zijn altijd zeer tevreden. Uitrusting is compleet en het is goed merkbaar dat er onderhoud wordt gepleegd. Het blijft een plezier om met deze boten de Waddenzee te beleven. Dit jaar zo goed als alles bezeild gehad, hetgeen natuurlijk ook bijdraagt aan de beleving.

Vriendelijke ontvangst

In het mooie Friesland was de ontvangst heel hartelijk, de skûtsje lag al klaar om mee kunnen vertrekken.

Geweldig zeilweekend op goed schip

Schip lag netjes klaar, schoon en alles op orde. Vriendelijke hulp bij in en uitchecken. Mooi weer erbij, relaxed lang weekend voor acht vrienden!

Elk jaar een topweekend

Boten zijn altijd netjes en uitstekende service.

Prettig verblijf in een mooie omgeving

Wij verbleven in het huisje 'tFliet, daar hebben wij de volgende opmerkingen over: Van de vierpersoonskamer kon de tuindeur alleen van buitenaf geopend worden. Van het fornuis bleef een controlelampje branden. Er ontbrak een handleiding hoe het fornuis te bedienen. Het is jammer dat er geen horren aanwezig waren.

Zoals altijd: prima!

Goed onderhouden boten. Prima service. Vriendelijke mensen.

Top service, goede prijs kwaliteit

Lemsteraak was in puike conditie, compleet en prima voor 6 x 60+ mannen.

Vriendelijke service, bereid tot meedenken

Materialen prima voor elkaar, goed onderhoud en snelle hulp indien nodig. Mooie platbodemvloot.

Zeilen op een platbodem van Syperda is fantastisch!

Al 32 jaar huren we meerdere malen per jaar bij Syperda. De vloot is de laatste 10-12 jaar veel verbeterd. Schepen zijn mooi opgeknapt en de vloot is uitgebreid. Steeds worden verbeteringen doorgevoerd. Het is natuurlijk van groot belang als een huurder het schip inlevert en er zijn mankementen, dat deze aan de verhuurder gemeld worden. Als dit niet gebeurt gaan de volgende huurders met deze mankementen weg. Het IJsselmeer en de Waddenzee zijn subliem vaargebied voor deze platbodems. Ook op de Friese wateren is het goed vertoeven. We hopen nog jaren te genieten van de vloot van Syperda! Ga vooral zo door!

Een compleet en schoon schip op tijd klaar voor vertrek

Wij huurden de Lemsteraak Brakzand voor de 24UURS '22 en vonden op de afgesproken tijd een schip dat klaar was voor vertrek. Alles er op en er aan, geen mankementen of missende zaken, schoon en afgetankt. Top. Een paar aanbevelingen: de zeilhoek tot aan de wind, een aandewindse koers houdt op bij ca 60graden. Daar zou iets aan te trimmen moeten zijn; een electr. pompje (desnoods met voetbediening) in plaats van die handpomp in de kombuis; 24 uur zeilen met de koelkast aan leidt tot een "low battery lampje" dat brandt. iets meer accu of een paar zonnepanelen?;

Alles zoals altijd prima geregeld

We huren hier al jaren een lemmeraak, ook als er in de vakantie iets was werd dat altijd in de kortste keren op gelost Niets anders dan lof over syperda

In augustus huurden wij gedurende een midweek de Breesan, een fraaie zeeschouw die ruim 11 m meet en 85 m2 zeil. Prachtige boot. Perfect uitgerust. Tuigage en inrichting compleet. Motor liep als een zonnetje. Bij aankomst lag alles klaar voor vertrek. Na een enkele minuten wegwijs-instructie konden we heerlijk zeilen op de Friese meren. Na afloop verliep de ontvangst ook gesmeerd. Kortom: een absolute aanrader!

weer ouderwets genieten op het Friese water

wij hebben heerlijk genoten op de Bornrif, prima Lemsteraak met veel ruimte en van alle gemakken voorzien.

Wir hatten ein wunderbares, lehrreiches, informatives Wochenende mit einem super guten Skipper!

Wir waren mit einer Gruppe von vier Personen angemeldet, und mit weiteren vier Personen und dem Skipper an Bord. Es war alles sehr gut durch organisiert und der Skipper war hervorragend. Das Abend Menü am Samstagabend entsprach nicht ganz meinem Geschmack, aber das war auch nicht das wichtigste. Ich komme gerne wieder und werde auch gerne wieder ihre Leistungen in Anspruch nehmen. Mit lieben Grüßen Elvira Mühle

Es war ein grandioses Wochenende! Es war sehr lehrreich und sehr viel Spaß gemacht!!!

Ein toller Skipper auf der Wantij, der uns alles erklärte, was wir wissen wollten. Dabei strahlte er eine unglaublich Ruhe aus. Sämtliche Manöver durften selber ausprobieren. Die Segelgruppe war sehr gut zusammengestellt und wir ergänzten uns alle. Es war harmonisch, gesellig und wir hatten sehr viel Spaß!

Topweekend!

Mooi schip, top onderhouden, begeleiding sluit helemaal aan bij onze wensen, heel veel kunnen oefenen en dus veel geleerd over het aanmeren, varen/manouvreren en het zeilen. Uitstekend verzorgd mbt eten en slapen. Alles erop en eraan, incl. borrel. En prachtig weer helpt ook….

Really great experience with perfect crew

I tryied everything with boat, what I wished and it was during great weather and with beautiful scenarios! I recommend! I will repeat this course.

Topziel für Traditionssegler

Gut gepflegte und einzigartige Charterflotte. Als einziger Betrieb in Friesland verchartert Syperda neben Lemmeraaken auch originale „Skutjses“, die um 1900 als Binnenfrachter dienten. Hafen und Restaurant sind klein und sympathisch authentisch friesisch. Für traditionsbewusste Segler ein Muss!

Munkedyk 2 8611 JM Gaastmeer

0515 - 469 566