My vacuum cleaner repair and warranty

I've bought a vacuum cleaner from Krefel with a 3-year extended warranty at an extra cost. The value of the cleaner is 599 euros. After two years of standard warranty, the device malfunctioned and was sent to the technical service by Krefel. Krefel never sent me a confirmation email or updated me about the repair procedure, and I had to visit the store two times and make phone calls. After six weeks, they told me that the device couldn't be repaired and they'd give me a gift card that was valued at around 390 euros. So, what's the logic behind to buy an extra warranty?!! What kind of customer service is this?!

• Would you recommend us? No

Dear client, Thank you in advance for your message. We are sorry to read that you give only 2 stars and the problems you had with your device. If you wish, can you give us more information such as your repair number via this form ( https://www.krefel.be/nl/contact ) or via our chatbot so we can check further for you please? Your opinion is important to us and allows us to improve our service. Kind regards Hilde

Machine à laver payé réservé et non livrée à date plus de stock

Bonjour Ne faite pas l'erreur d'acheter un produit et le réserver pour une livraison ultérieure. Ce type de magasin arrive à vendre du stock négatif et à ne pas livrer le client pour le jour de la réservation. A cela on vous répond c'est normal vous avez trop attendu entre l'achat et la livraison confirmée par le magasin 3 semaines en attente d’aménagement. Mdr. On vous répond achetez ce qui nous reste en stock et soyez content du service de Krefel. Aucune négociation possible avec le magasin aucun geste commercial que du dénis du client. De plus lors d'une demande de remboursement impossible d'obtenir celui-ci rapidement pas de date du service de la comptabilité, mais votre paiement en magasin lui est cash. Bref un service après vente déplorable à 100%. On se demande ou le client est Roi .... Il est le dindon de la farce.

• Nous recommanderiez-vous? Non

Bonjour, Toutes nos excuses quant à votre expérience négative chez Krëfel. Pouvez-vous nous remplir ce formulaire (https://krefel.force.com/s/contact?language=fr) avec plus d'informations ? Nous examinerons ensuite votre plainte et trouverons une solution satisfaisante pour vous. Bien à vous, Anna

Onvolledige bestelling

Eind november een Kenwood keukenrobot gekocht. Bij de bestelling stond "gratis hakmes". Niet ontvangen en na e-mail gingen ze het opsturen. Nu na ruim 3 maand en veel e-mails verder zeggen ze: "Onze excuses. Het is onze fout, maar je krijgt geen hakmes." Dit is verkoop onder valse voorwendselen!

Dag Dieter, Het spijt ons te moeten lezen dat je een negatieve ervaring had met Krëfel, onze oprechte excuses hiervoor. Kan je ons meer uitleg geven via ons contactformulier (https://krefel.my.site.com/s/contact/) , (Voornaam - Naam - Emailadres - Ordernummer) alsjeblieft? Wij geven je bericht onmiddellijk door aan onze dienst Customer Care. Zij bekijken elke klacht grondig en doen er vervolgens alles aan om je verder te helpen! Met vriendelijke groeten, Anna

Op minder dan 24 u geleverd

Vriendelijk personeel in de winkel, met deskundige uitleg bij aankoop.

Goede uitleg gekregen in winkel te Korbeek-Lo

Degelijke uitleg gekregen over alle modellen, de verkoopster nam de tijd om alles te tonen en zocht online meer details op. Deed veel moeite om onze ecocheques te poolen bij de betaling. Top klantenervaring.

Beste Jan, We zijn zo blij om te horen dat je tevreden bent met onze dienstverlening. We hopen dat we je snel weer van dienst kunnen zijn en dat we je opnieuw een fantastische ervaring kunnen bieden. Groetjes, Carmen

Top aankoop! Top service! Door Jeroen K

Na 2x op bezoek aan krefel in lommel , 2x super snelle service door Jeroen K ! Naar huis gegaan met een super aankoop !

Beste Kenny, Bedankt dat je even de tijd nam om ons te laten weten hoe je ervaring met ons was. Heel erg blij dat we aan je verwachtingen voldeden. Tot snel! Groetjes, Carmen

Click & Collect? Nooit meer.

Wij hebben online twee wafelplaten gekocht voor ons FriFri croque-ijzer, en laten afleveren in het filiaal Blankenbergestwg Brugge. Het onthaal aan de Click&Collect balie kan alleen als uiterst klantonvriendelijk beschreven worden. De dame van dienst riep ons van ver toe, uit te hoogte, onvriendelijk en net niet pedant. En te denken dat we niets meer deden dan braafjes een aankoop komen ophalen... wat als je een defect of tekort binnen de waarborgperiode komt melden? Ik mag er niet aan denken. We gaan naar de concurrentie, ook al moet het dan uit Nederland komen... lees: alles met de glimlach en ´no questions asked´.

Beste Luc, We vinden het erg jammer dat we niet aan jouw verwachtingen hebben voldaan en we willen je bedanken voor je feedback. We doen onze uiterste best om de situatie te verbeteren en we hopen dat we in de toekomst de kans krijgen om van jou een tevreden klant te maken. Groetjes, Carmen

LIseuse Kobo (refus de faire réparer après achat d'une semaine)

Une liseuse Kobo (109 euros) hors service après une semaine d'utilisation. Je me présente au Krefel à Auderghem. Accueilli par une horde d'experts en électronique qui après analyse visuel, juge que l'appareil est défectueux à cause d'une mauvaise manipulation et donc, rien à f...on ne prends pas en charge la réparation. Etant un bon client depuis des années, achat de machines à laver, lave vaiselle, frigo etc....etre reçu comme un escroc. On hésitait à acheter sur Amazon, mais là il échange sans discuter et sans envoyer paitre leurs clients. Plus jamais adieu Krefel

• Nous recommanderiez-vous? Non

Bonjour Yves, Merci pour votre message. Pouvez-vous nous donner plus d'information via notre formulaire de contact (https://krefel.my.site.com/s/contact/) ,s'il vous plaît Cordialement, Anna

Brutale installateur wist van niets

Zelfde Aeg wasmachine deze week aangekocht bij de levering zat de machine niet in de doos ?! Op straat :gelukkig droog weer!!bij het binnenkomen via deurdrempel viel de machine bijna af de rolwagen waarop ze stond ! Zeer onvriendelijke installateur ! Er was doorgegeven dat er een aeg droogkast boven op de wasmachine stond ! Bij het afnemen van de droogkast lieten ze deze vallen zeker 30cm naar beneden grote plof Wat wij niet wisten : de afvoerbuis was veel korter dan mijn nog niet zo oude dezelfde wasmachine?!??de diepte van het metalen gedeelte van de machine was ook 10cm minder diep ! Het was trekken en sleuren om zoiets geïnstalleerd te krijgen ! Heb ik wel de juiste machine gekregen? Ja de handleidingen had de installateur daar ergens gelegd maar kon niet antwoorden op mijn vragen ook niet waar de originele doos was ?! Er hing ook geen plastic of bescherming rond de machine ! Ik twijfel dus over de correcte levering ! Voor mij geen Krefel service meer !

Dag Maggy, Bedankt voor je bericht. Het spijt ons te moeten lezen dat je een negatieve ervaring had met Krëfel, onze oprechte excuses hiervoor. Kan je ons in een privé bericht wat meer informatie geven (Voornaam - Naam - Emailadres - herstelbonnummer)? Wij geven je bericht onmiddellijk door aan onze dienst Customer Care. Zij bekijken elke klacht grondig en doen er vervolgens alles aan om je verder te helpen! Met vriendelijke groeten, Anna

Enorm slechte ervaring

1 maand geleden kocht ik een dyson haardroger. Nog steeds heb ik geen pakje ontvangen, alsook geen verdere vooruitzichten over de status van mijn bestelling. Begin januari kreeg ik de info van de klantendienst dat mijn pakje zou vastgelopen zijn bij de post. Alle begrip voor. Meerdere keren een bericht gestuurd via de chat maar niet wijzer geworden. Ondertussen eind januari… nog steeds geen idee. Dit kan zolang toch niet duren! Ondertussen gevraagd om mijn bestelling te annuleren en mijn geld terug te storten, maar ook hier nog steeds wachtende op een antwoord. Nog NOOIT meegemaakt. Heel ontevreden over alles!

Dag Karin, Het spijt ons te moeten lezen dat je een negatieve ervaring had met Krëfel, onze oprechte excuses hiervoor. Kan je ons in een privé bericht wat meer informatie geven (Voornaam - Naam - Emailadres - herstelbonnummer)? Wij geven je bericht onmiddellijk door aan onze dienst Customer Care. Zij bekijken elke klacht grondig en doen er vervolgens alles aan om je verder te helpen! Met vriendelijke groeten, Anna

Achat Machine Expresso Siemens a 500 euros

Au déballage,on s'aperçoit que la machine a été fabriquée en 2019,il y a donc plus de 4 années La durée de livraison de pièces par les fabricants devenant de plus en plus difficiles après 5 années ,la durée d'utilisation de la machine sear très limitées en cas de problèmes. Krefel répond que cela n'a rien d'anormal,que cela est du a la gestion des stocks qui est alors plus que nulle chez Krefel et se refuse a quelque geste commercial que ce soiT,geste que j'aurais ans doute eu chez Amazon pour ne pas le citer DERNIER ACHAT CHEZ KREFEL EN CE QUI ME CONCERNE ET LA MACHINE EST MISE EN VENTE SUR 2EME MAIN

• Nous recommanderiez-vous? Non

Bonjour André, Merci pour votre message. Nous sommes désolés de lire que vous ne nous avez donné qu'une étoile. Si vous le souhaitez, vous pouvez nous donner plus d'informations via ce formulaire ( https://www.krefel.be/nl/contact ) ? Votre opinion est importante pour nous et nous permet d'améliorer notre service. Cordialement, Anna

Chauffeur te lui om te leveren

Vandaag zou onze nieuwe vaatwasser geleverd worden. Ik neem speciaal verlof zodat de levering kan doorgaan. Plots krijg ik een bericht dat de chauffeur zich heeft aangemeld maar dat de levering niet is kunnen doorgaan. Wanneer ik bel naar de klantendienst verneem ik dat de levering niet is gebeurd omdat er geen parkeerplek was. Schandalig! Laatste keer dat ik hier nog iets bestel.

Dag Said, Bedankt om jouw feedback te delen. We vinden het jammer dat we niet aan jouw verwachtingen voldeden en we willen ons oprecht verontschuldigen voor het ongemak dat dit veroorzaakte. Groetjes, Laura

Eindelijhk goed

Dimitry en Nathalie Bedankt jullie hebben mijn dag goed gemaakt. Na 2maand en half hebben jullie mij een fatsoenlijke oplossing gegeven voor het stofzuiger verhaal.Grtjs Rosita

Hallo Rosita, Wat een geweldige review! We zijn erg blij dat we aan jouw verwachtingen hebben voldaan en hopen je snel weer te zien. Fijne dag HIlde

Mon rêve, ma cuisine ??? ... un cauchemar, oui !!!!!!

Passé votre chemin. Plus jamais un achat chez Krëfel. Service client inexistant,... un vrai cauchemar !!!!!

• Nous recommanderiez-vous? Non

Bonjour Jean-Jacques, Toutes nos excuses quant à votre expérience négative chez Krëfel. Pouvez-vous nous remplir ce formulaire (https://krefel.force.com/s/contact?language=fr) avec plus d’informations ? Nous examinerons ensuite votre plainte et trouverons une solution satisfaisante pour vous. Bien à vous, Carmen

Leugens en oplichterij

Strijkcentral gekocht bij Krëfel Hasselt, En bruin water bij eerste gebruik. In reparatie bij Krëfel Hasselt en terug gekregen met beschadigde zool. Winkel ging een oplossing zoeken. Geen reactie meer, ook niet na contact via klantendienst. Toestel blijft dus in de winkel. Nu krijgen we eindelijk nieuws dat ons toestel (één maal gebruikt en 6 maanden in de winkel) onherstelbaar is door kalksteen, slecht gebruik. Weer klantendienst ingeschakeld maar winkel blijft struisvogel spelen.

Hallo Marc, Alvast bedankt voor je bericht. Het spijt ons te moeten lezen dat je een negatieve Krëfel ervaring had. Kan je ons via dit formulier ( https://krefel.force.com/s/contact?language=nl_NL ) meer informatie geven? We zullen dit vervolgens grondig bekijken. Heb je ons reeds jouw vraag gestuurd, dan zullen we je snel een antwoord geven. Groetjes Carmen

Online bestelling

Na mijn bestelling en betaling online van een staafmixer wordt mijn bestelling geannuleerd wegens niet beschikbaar. Het artikel staat wel nog steeds online! Hoe kan dit??

Hallo Els, Het toestel dat voor jou gereserveerd was in één van onze winkels, was blijkbaar niet aanwezig wegens een stockfout. Onze excuses hiervoor. Je zal zo spoedig mogelijk terugbetaald worden. Indien je dit wenst, kan je een nieuwe order plaatsen, aangezien we wel nog toestellen beschikbaar hebben in andere filialen. Groetjes, Carmen

Zeer slechte service

Ongelooflijk! Koop een elektrische kookplaat, heb die in het stopcontact gestoken en het begon letterlijk te smeulen en kwam rook uit de kookplaat! Retourbeleid volgens de website van Krefel: gratis retourneren in de winkel of op eigen kosten en risico terug te sturen! Oké, ik kies dan voor gratis retourneren in de winkel (Borsbeek)! Krijg ik daar te horen: ik kan je een ander toestel meegeven, wat ik niet wou, en anders moet ik maar een formulier invullen en het zelf terug opsturen toen ik vroeg naar een retourbon ging het volgens hem wel lukken met het “modelformulier voor herroeping!! Toen ik om meer uitleg vroeg was zijn antwoord: je kan zien dat de doos is open geweest en ik moet dit kunnen verkopen!!?? Hoezo ga je een toestel herverkopen terwijl ik je de klacht over het toestel heb uitgelegd!! Is echt de laatste keer dat ik ooit bij jullie een aankoop heb gedaan

Hallo Salwa, Het spijt ons te moeten lezen dat je een negatieve Krëfel ervaring had. We willen je uiteraard zo snel mogelijk verder helpen. Kan je ons via dit formulier ( https://krefel.force.com/s/contact?language=nl_NL ) meer informatie geven? We zullen dit vervolgens grondig bekijken. Met vriendelijke groeten, Carmen

Service = Desastre

COmmande lancée à 11h , Téléphone pour annuler suite à une erreur d'adresse 15' plus tard ... Confirmation écrite et vocal de cette annulation mais l'article à été livrée chez un voisin à l'adresse eronné ... Krefel n'en à RIEN A FOUTRE une fois que vous avez payer , Vive amazon & Bol / Coolblue qui ont eux un VRAI service ! Du vrai n'importe quoi !

• Nous recommanderiez-vous? Non

Bonjour Quentin, Toutes nos excuses quant à ce désagrément. Pouvez-vous me communiquer en message privé un numéro de commande? Nous transmettrons immédiatement votre message à notre service client. Ils examinent minutieusement chaque plainte et font ensuite tout ce qu'ils peuvent pour vous aider ! Bien à vous, Anna

Non respect des heures de livraison.

Suite à un achat en ligne, la livraison devait être effectuée après 15h à mon domicile. J'ai donc prévu d'être présent à 14h30. Le livreur m'a appelé à 14h pour me dire qu'il était devant ma porte et donc moi n'étant pas présent , il ma bien fait comprendre que je n'aurais donc pas ce que j'ai commandé ce jour comme prevu. Je ne commanderai plus jamais chez eux. Lamentable.

Bonjour Stany, Nous avons vérifié cela pour vous. Votre livraison était prévue entre 13h et 15h, l'installateur était donc bel et bien à l'heure puisqu'il était à votre porte à 14h. Bien à vous, Anna

Rechtzetting voorgaande review

Inmiddels heeft de klachtendienst toch reageerd met de melding dit intern met de aankoopdienst te bekijken. Het resultaat ken ik nog niet maar het feit dat ze nu wel reageren op de inhoud van de klacht, verdient een opwaardering van mijn voorgaande slechte review.

Nooit nog online aankoop. Aangeboden product bestaat niet

Ik vond bij Krefel een tv toestel = the frame 32 inch van 2022 aan 449 euro. Het model van 2023 kost 549 euro maar aangezien de technische specs nagenoeg hetzelfde zijn leek me het model van 2022 de perfecte keuze. Ik betaal deze online en kon hem de dag nadien in de winkel afhalen. Wat blijkt: dit toestel is een toonzaalmodel en het enigste beschikbaar. Er wordt nagevraagd of er in andere filialen een model beschikbaar en dit blijkt niet zo te zijn. Ik dien dus 100 euro op te leggen en het model van 2023 te nemen. Ik dien een klacht in bij Krefel dat ze dit toestel niet meer online moeten zetten omdat het toch niet beschikbaar is. De dame aan wie ik de klacht heb gericht is niet helemaal mee denk ik. Ze reageerde dat aangezien ik mijn bestelling heb gehad mijn klacht van de baan is... ondertussen staat het toestel nog steeds te koop, het grappige is zelfs dat het nu nog in prijs gezakt is, namelijk 399 euro. Ach ja, ze plakken erop wat ze willen, je kan het toch niet kopen of je moest een toonzaalmodel willen. Klanten lokken noem ik het. Ik ben niet tevreden, ook niet van de klachtendienst die niet de moeite neemt om mijn bericht te lezen.... Online koop ik er zeker niet meer!

Onbereikbare helpdesk

Onbereikbare helpdesk

Dag Stijn, Sorry dat je telefonisch niet binnen bent geraakt... Kan je ons meer uitleg geven via ons contactformulier (https://krefel.my.site.com/s/contact/) , alsjeblieft? Groetjes, Laura

Niet nakomen van afspraken en foute informatie.

Op 4/11/2023 bestelde ik een iPhone 15 pro. Omdat ik ook een screensaver wou laten plaatsen deed ik de moeite om de bestelling in de winkel te gaan plaatsen en niet online. Online stond vermeld dat de levertermijn van het toestel 2-4 weken zou betreffen. In de winkel heb ik dit nogmaals nagevraagd waar men mij de levertermijn bevestigde. In de week dat de iPhone ten laatste geleverd zou worden nam ik meermaals contact op met de klantendienst om mij te informeren en mijn ongenoegen te uiten. Men heeft me op geen enkel moment zelf geïnformeerd dat de oorspronkelijke levertermijn niet gerespecteerd kon worden. Slechts door mijn eigen initiatief en de verschillende oproepen kwam ik dit te weten. Tijdens een van de telefoontjes kreeg ik te horen dat er een aantal toestellen waren geleverd en dat de winkel me op de hoogte zou houden. Gezien ik niets meer te horen kreeg nam ik opnieuw contact op met de klantendienst. Plots bleek er toch geen levering geweest te zijn. De medewerker die me de info had bezorgd was ook niet aan het werk dus men kon niet bij hem informeren. Volgens de laatste info zou de iPhone nu op 15/12/2023 geleverd worden bij de hoofdzetel. Wanneer die dan precies in de winkel is kan men mij niet vertellen. Als ik vroeg hoe het werkt om mijn geld terug te vragen kreeg ik daarboven de melding dat dit kon maar dat ik hiervoor opnieuw naar de winkel zou moeten gaan. Dan zou het nog tot 10 dagen duren om het geld terug te ontvangen. Bij deze heb ik dan maar besloten om af te wachten tot 15/12/2023, wanneer ik zeker terug contact zal opnemen om te informeren of het toestel is aangekomen. Ondanks dat ik zeer vriendelijk te woord ben gestaan door vaak dezelfde dame bij de klantendienst ben ik natuurlijk niet te spreken over de service, valse beloftes en foute informatie die ik ontving. Voor mij nooit meer een bestelling van een toestel dat niet op voorraad is. Jammer dat de tekst hier beperkt is.

Beste Glenn, Bedankt voor jouw bestelling! Wij willen je graag informeren dat Apple-leveringen geleidelijk plaatsvinden. Dit betekent dat wij op dit moment nog geen specifieke leveringsdatum kunnen verstrekken. We zullen jou op de hoogte houden zodra jouw iPhone voorradig is. Onze excuses hiervoor. Met vriendelijke groeten, Carmen

Service après vente très mauvais et aucune considération client

Après au moins 150 appels et mails, Krefel a repris a leur frais la machine a laver de ma maman à peine âgée de 3 ans que ils ont refusé de réparer... A fuir, ils ne réparent pas, ne se déplacent pas pour un diagnostic même si vous avez payer plus de 100 euros une garantie prolongée de 5 ans. Il faut harceler afin de recevoir son bon à valoir de la valeur résiduelle..... plus de 7 jours après le retour de l'appareil.... et des longues heures à attendre de les avoir au téléphone.... toujours rien.... Pour moi, ils n'ont aucune considération pour leurs clients. une fois que ils encaissent l'argent, vous ne valez plus rien à leurs yeux.

Bonjour Fatima, Nous sommes désolés d'apprendre que votre expérience avec nous n'a pas été à la hauteur de vos attentes. Nous apprécions votre retour d'information car cela nous aide à identifier les domaines où nous pouvons nous améliorer. Bàv, Laura

Slecht!

Producten die besteld - en betaald! - zijn werden nooit geleverd. Telefoneren naar de klantendienst helpt niet: er wordt gewoon niet opgenomen. Ben maw gewoon mijn geld kwijt. Koop NOOIT producten bij Krefel on line!

Dag Stijn, Bedankt dat je de tijd nam om je ervaring met ons te delen. Kan je ons meer uitleg geven via ons contactformulier (https://krefel.my.site.com/s/contact/) , alsjeblieft? Bedankt! Groetjes, Laura