Zeer goed te volgen

Ondanks dat ik al veel weet van voeding heeft deze cursus me geholpen om het vol te houden, en toch heel veel te kunnen eten wat lekker is. Ben wel benieuwd hoe mijn langdurige suiker in september is

Mijn diabetes type 2 omgekeerd!

De methode DOM, Diabetes Omkeren Methode, heeft mij zeer goed geholpen. In klare taal legt het team uit wat je moet doe. En vooral wat je moet (weg)laten. Binnen 9 weken is door mij huisarts de Diabetes type2 in remissie verklaard! Ook mijn te hoge bloeddruk is aan het dalen. Ben, Marloes, Ali en het gehele team hebben mij de juiste weg gewezen, maar je moet deze weg wél zelf (blijven) bewandelen, zoals Ben terecht opmerkte. NB: ook mijn cholesterol, LDL, HDL en triglyceridenwaarden zijn weer terug naar normaal. Dus met deze medicatie ben ik ook gestopt. Ik maak de cursus uiteraard wel netjes af!

Deze: "Diabetes Omkeren Methode"-cursus gaf me inzicht in de essentie van wat gezond is.

Week na week merken dat je gezonder en fitter wordt. Deze cursus gaf mij een grondige en correcte visie op wat een gezonde voeding is, door een wetenschappelijk ondersteunde en volledig objectieve overdracht van kennis, ervaringen en aanbevelingen. Een gemeende buiging, hoedje af en mijn nederig 'Dankjewel' Ben Kuiper & Marloes Schuurman! Guy

Zeer leerrijk

Gamechanger, eyeopener, voor een lekker en gezond leven. Methode is zeer duidelijk uitgelegd, makkelijk toe te passen. Online ondersteuning als zeer positief ervaren.

Goede informatie en duidelijk uitgelegd.

Inzicht in je voedingspatroon. Als je de cursus volgt word je kritischer wat je voeding betreft. Het accent ligt op onbewerkt voedsel en hoe de verhouding tussen koolhydraten, vezels, eiwitten en vetten is. Het vraagt wel om discipline. Goede begeleiding als je vragen hebt. In de kookboeken veel recepten die je kan en mag eten. Het is een ondersteuning, uiteindelijk ligt de verantwoording bij jezelf.

Duidelijk, vriendelijke hulp voor een beter leven, zonder dwang en moeilijk gedoe

Bij vragen kreeg ik direct goede hulp, uitleg en wat te doen. Het heeft mijn leven verbeterd, nu ik met het voorstel “kies voor volle producten, neem geen of zo min mogelijk rijst aardappelen en snoep niet zo veel” in het achterhoofd mijn boodschappen beter doe.

Zo blij met mijn DOM leven

Februari 2022 voor het eerst in contact gekomen met ziektevrijleven van Ben en Marloes Alle begin is moeilijk, ook dit, maar ik had mezelf belooft dat ik het vol zou houden en nog steeds volhoud...nee zo mag ik het niet noemen....want ik hou het niet vol want het is gewoon een andere leefstijl een gezonde leefstijl en het heeft me zoveel goeds gebracht en nog steeds brengt Ondertussen weten we niet anders, het hoort bij ons Op dit moment ben ik medicatie vrij voor mijn diabetes, bloeddruk al een jaar prima en al meer dan een jaar geen injecties meer in het oog. Wij eten altijd DOM, gebruik altijd recepten uit de kookboeken van Ben Kuiper en hou elke dag de voedingsmeter bij om wel de.gewenste calorieën binnen te krijgen Persoonlijk ben ik ontzettend blij en trots! Warme groet, Ina

Je wordt omarmd.

Je wordt heel rustig begeleid vanaf de eerste tot de laatste les. Als je vragen hebt worden die binnen 24 uur beantwoord. De facebook pagina is echt een familie, je wordt met goede raad bijgestaan. Top

Wat een eye-opener, mijn diabetes onder controle en een een levensles voor mijn kinderen.

Voor mij betekent de cursus DOM ziektevrijleven dat ik mijn diabetes onder controle heb gekregen en een gezonder, vrijer leven kan leiden dankzij een afgestemd programma. Nog belangrijker dat ik mijn kinderen hiermee een belangrijke levensles heb meegegeven, zodat zij nu ook bewust zijn gaan eten en leven. Je krijgt de tools om te bepalen, is het goed of niet goed en bovenal waarom dat zo is. De community is behulpzaam onder leiding van Ben en Marloes. Twijfel niet, heb ik ook (te) lang gedaan. Doe het en je leven en die van de mensen om je heen zal positief veranderen.

Mijn ernstige diabetes was na 12 weken verdwenen…

Op 10 april had ik een hba1c van 125 ofwel 13.8%, afgelopen vrijdag kreeg ik de uitslag van een hba1c van 42 (6.1%)!! De metformine en insuline zijn inmiddels ingeleverd. Ook ben ik 15 kg afgevallen en is mijn bloeddruk weer gezond. De internist, diabetesverpleegkundige en mijn huisarts waren stomverbaasd. Als ik het kan dan kan jij het ook!

Gezond leven eindelijk mogelijk in korte tijd.

Binnen 12 weken ben ik van mijn diabetes 2 af en mijn diabetes medicijnen en als bonus ook nog 8 kilo afgevallen. Op een rustige en makkelijke te volgen cursus wat voor iedereen te volgen is en heb je vragen heb je snel contact en antwoord. Voel me eindelijk weer gezond en is nu mijn manier van leven.

Wonderlijk effectief

Toen ik tot mijn schrik de diagnose Diabetes 2 kreeg, ben ik vrij fanatiek gestart met de Diabetes Omkeren Methode van Ziektevrijleven. Het resultaat was snel en bijzonder: binnen 4 weken geen medicijnen meer, en na een paar maanden waren glucose, cholesterol en bloeddruk sterk verbeterd. En was ik wat kilo's kwijt. Ik ben eigenlijk niet zo van superlatieven, maar deze aanpak is wonderlijk effectief !

Prima cursus

Als je de cursus goed opvolgt zie je snel goede resultaten. Ook erg leerzaam en de Facebookpagina heel bruikbaar.

Geweldige organisatie die ziektevrij leven promoot en dat waarmaakt

12 wekenlang prima begeleiding bij een uitgekiende voedingslijn die op onderzoek gestoeld is. Zo werden wij weer suikervrij en ziektevrij en kunnen ons leven gezond verder leven. Dank voor jullie inspirerende mails, theorie, opdrachten en de video’s! Veel Dank medewerkers van ziektevrij leven!

Lang getwijfeld maar zeer blij dat ik de cursus heb gevolgd.

Ik ben zeer blij dat ik uiteindelijk de stap gezet heb om de D.O.M. te volgen. In het begin was het soms een beetje moeilijk maar na een paar weken viel het zeer goed mee. Dingen die ik tevoren at zoals aardappelen, pasta, rijst, enz. mis ik absoluut niet meer. Andere zaken zijn in de plaats gekomen. Ik eet opnieuw roomboter, fruit en zo veel meer.

Een bijzondere leerervaring.

Ik ben heel dankbaar voor alles wat ik heb geleerd om gezond te eten . Het is zo mooi en duielijk de cursus. Met zoveel aandacht en werk heft Ziektevrijleven mijn leven verandert het is een bijzondere team di atijd stat klar voor je 24 uur. Ik ben heel blij met wat ik heb geleerd en berijkt . Zonder Ziektevrijleven gadik niet berijkt. Hartelijk bedankt voor begelijding en steun. Vrindelijke groet, Elisabeta Pisica

Geweldige cursus met vrij snel merkbare resultaten!

Verbluffend! Een goed uitgelegde en opgebouwde cursus die duidelijke uitleg geeft wat waarom en hoe je in de juiste volgorde en manier moet handelen. Veel alternatieven omtrent recepten en de juiste voeding om van je diabetes af te komen en af te blijven. Goede digitaal en schriftelijk te volgen en een juiste tijdsduur om alle stappen te kunnen volbrengen. Wat mij betreft een aanrader om van je diabetes en de medicatie daarvoor af te komen!

Geweldige verbeteringen

Vanaf het moment dat ik deze cursus begon, heb ik veel inzicht gekregen. Ik begrijp wat diabetes inhoud en wat het doet. Goed zicht op gezond eten. En hoe ik de waardes omlaag krijg. De cursus is goed te volgen en ook goed te begrijpen. Veel info is ook online te vinden,op de website en zelfs heel duidelijke filmpjes op you tube. Ook is het fijn dat je vragen altijd mag mailen en je ook altijd feedback krijgt. Leuk ook om te lezen hoe andere mensen hun ervaringen , onzekerheden en positieve veranderingen delen. Mijn suiker is gedaald van 14.3 nuchter naar gemiddeld een 6. Mijn lange termijn suiker is gedaald van 84 naar 45 tot nu toe. En mijn gewicht is gedaald en centimeters kwijt. Dat alles in de cursus tijd. Als ik zo doorga zegt de praktijkondersteuner voor diabetes dan kan ik over een tijdje echt zonder medicijnen verder. Voel me veel beter en energieker. Ben zelfs trots op mezelf dat ik het zo goed aankan dankzij deze top cursus. Ben dankbaar dat deze cursus op mijn pad is gekomen. Heeft echt mijn ogen geopend. Liefs, Djieny

Top cursus

Na het starten daalde mijn suiker al snel nog niet alles gelezen en uit kunnen voeren maar nog geen seconde spijt van deze cursus

Goede maar vooral duidelijke begeleiding

Ik ben 18 jaar geleden diabetische verklaard. Ik ben nu 64 en heb de cursus afgerond. Ik heb baad bij. Ik ben 4 kg afgevallen. Wat mij blij maakt is dat na 8 weken mijn bloedsuiker waarden heel erg gedaald zijn. Ik ben nog niet medicatie vrij maar ik ga gewoon door met deze leefstijl. Ik gewoon erin dat ik na een tijdje diabetes vrij word.

Geweldig geholpen het tij te keren!

Ziektevrij leven heeft mij geholpen op tijd in te grijpen zodat ik geen diabetes medicijnen hoef te slikken. Het kostte mij weinig moeite met hun heerlijke recepten. Ook mijn praktijkondersteuner staat verbaasd over mijn bloedwaardes.

Dankzij deze methode wordt mijn medicatie nu afgebouwd en ik voel me geweldig

Dankzij de omkeren methode wordt mijn medicatie nu afgebouwd. Er is 4 jaar geleden diabetes 2 geconstateerd en ik bleef hoog met mijn suiker ondanks tips van diëtiste. Heb de knoop doorgehakt en gekozen om het 12-weken programma te volgen. De 1e week moest ik ff slakken en dacht dat ik heel veel moeite zou hebben, maar het tegendeel is waar. Het ging mij best makkelijk af en de menu's zijn ontzettend lekker. Naast het afbouwen ben ik ook nog eens afgevallen en ik heb geen hongergevoel gehad. Het is ook nog eens leuk om te experimenteren met de verschillende maaltijden. Al met al een aanrader.

Ik heb me in jaren niet zo goed gevoeld

Bedankt Ben en Marloes! De cursus is duidelijk, overzichtelijk, geen droge kost om te lezen, handige tips en geeft al snel resultaat door anders te eten. Al dacht ik voorheen gezond te eten gaf de cursus mij toch nog veel verbeterpunten en ben nu medicijnen vrij. Groet van een zeer tevreden cursist

Duidelijk en makkelijk uitgelegd

Ik heb de cursus als erg prettig ervaren , duidelijk en erg goed te volgen in goed tempo. Je ziet uit naar de volgende week wat je voor opdrachten en informatie krijgt

Enorme hulp

Na diagnose Diabetes 2 ben ik enorm geschrokken. Na veel research, ook via web, kwam ik op site Ziektevrij leven. Ik ben direct aan de slag gegaan. Ben nog lang niet klaar maar wel heel erg blij ,et de aanpak.

Trasmolenlaan 12

3447GZ Woerden

Over Ziektevrijleven

Ziektevrijleven (bekend van RTL 4, Nu.nl, HP de Tijd en meer) is een medisch initiatief van Ben Kuiper & Marloes Schuurman waarvan het doel is om mensen ziektevrij door het leven te laten gaan. Sinds de oprichting in 2017 zijn al meer dan 11000 mensen persoonlijk geholpen en online meer dan 250.000 mensen geholpen.