Eerlijke mensen met lef

Je komt het weinig tegen, maar de mensen achter Ziektevrijleven durven tegengaan tegen alle regels die de medische wetenschap verkondigt. De waarde van de Schijf van Vijf en de Voedingsdriehoek wordt ook een neergehaald vlak. En wie heeft er gelijk? Ikzelf volg hetzelfde regime als dat van Ziektevrijleven nu al bijna 50 jaar (met tussenpozen) en heb tegen allerlei weerstand opgebokst. Maar ik ben telkens moeten terugvallen naar het leven zoals dat van Ziektevrijleven. Ik heb de hele cursus gevolgd en vind opmerkelijk weinig (of geen) onjuistheden in het programma van Ziektevrijleven. Mijn ervaringen zijn dezelfde. Zoals bij zo vele mensen, merk ik in de mailcorrespondentie.

Een mooie reis met een goede eindbestemming! Chapeau!!

Diagnose : pre-diabetes! En daar begint de zoektocht naar „wat is goed“ om te doen. Ik wilde liever geen medicatie. Dus dat betekent dat je verantwoording moet nemen voor je gezondheid. Erfelijk belast? Jazeker. En toen…. Kreeg ik van mijn zus het DOM kookboek. Al snel volgde de DOM-cursus. En het voelde als „thuis“ komen. Veel fysieke ongemakken verdwenen en langzamerhand voelde ik me steeds beter. Na 3 maanden? Geen pre-diabetes meer!! Huisarts was verrast en verbaasd tegelijk! Ik wacht nu nog op een vertaling in het Duits, aangezien ik in een Duitstalig gebied woon. Conclusie: ik ben meer dan tevreden en vertel het graag verder. Ga zo door Ben en Marloes!!

Dit werkt.

Door mijn leef omstandigheden en onregelmatige werkzaamheden nog steeds medicatie gebruik.

zeer leerrijk

Niet ingewikkeld,goed te begrijpen en voldoende tijd tussen de opeen volgende periodes.

Mijn medicatie gehalveerd

De aanpak van deze methode sprak mij aan : voeding en beweging. Ik bewoog al genoeg, maar heb de half voeding 'aangepakt'. Geen banaan meer, geen chips, totaal geen snoep of koek en minder koolhydraten. Ik wilde niet dat mijn partner meedeed (en mee-leed), dus ze mag 'gewoon' avondeten koken. Ik selecteer uit de pan Het resultaat is dat ik met 4 pillen rond de 9.0 schommelde, en nu met 2 pillen rond de 7.0. Daar ben ik tevreden mee. De cursus heb ik ervaren als laagdrempelig, vriendelijk maar bovenal menselijk motiverend. Als je het echt 13 weken volhoudt, dan heb je ook echt blijvend resultaat. Ik ben dus behoorlijk trots en tevreden ! Groet van René (75 jaar)

Uitstekende begeleiding en opzet cursus wat leidt tot een succesvolle omkeer van diabetes type 2.

Goede opzet cursus. Niet overhaast en goede begeleiding.

Deze cursus heeft mijn maximum medicatie voor suiker verminderd van 5 naar 2

In de 12 weken van deze cursus is mijn medicatie verlaagd van 5 naar 2 pillen en mijn gewicht van 73 naar 67kg. Mijn drang naar snoep is sterk afgenomen enkel bij een onderonsje met vrienden kan het nog wel eens moeilijk zijn maar kan er tot nu toe aan weerstaan. Mijn nieuwe eetpatroon zonder aardappelen, rijst, pasta, spaghetti vervangen door pastinaak, knolselder, koolrabi, bloemkoolrijst en bruine bonen geven mij onverwacht een betere smaakervaring. Tijdens de nacht diende ik voordien 3 x op te staan om te gaan plassen en nu slechts 1 keer meer. Zeer tevreden met resultaat

Lekker, makkelijk en goede begeleiding bij cursus ziektevrijleven.

Kreeg te maken met diabetes type 2.Deze ziektevrijleven cursus is een levenswijze die makkelijk te volgen is. De hele uitleg ,ook via video's op YouTube, gaf een klik in mijn hoofd, ik begreep waar ik verkeerd zat. Vol enthousiasme begon ik eraan, tot mijn verbazing vond ik het nog lekker ook, zonder urenlang te koken. Na dikke 3 maanden zijn mijn bloedwaarden weer normaal. Dit maakt dat ik geen medicatie ervoor moet nemen. Ook als ik met vrienden uit eten ga, geeft het geen probleem. Ik kan het iedereen aanraden het te proberen. Het is de moeite waard, voor mij een nieuwe levenswijze en denk maar niet dat niks meer mag, zelfs lekkere ovenschotels, toetjes ,brood...vind je in de receptenboeken, je zal verbaast zijn wat nog mogelijk is. Ik dank het ziektevrijleven team voor hun inzet.

Het werkende alteratief tegen spuiten en slikken

Ik begon met gemiddeld 21 eenheden humalog en 15 lantus en 6 verschillende pillen NU NIKS MEER en een gemiddelde ochtendmeting van 6 mmol/l Nu is mijn mening over de 2 "specialisten"verdeeld tussen dom of misdadig ( percentjes voor de voorgeschreven medicatie van de pharma mafia die ik nu pharma nostra noem. ps ik voel mij nu beter dan de afgelopen jaren

Super positief met waanzinnig goede resultaten.

Super positieve ervaring In het begin is het erg confronterend en best wel streng. De cursus leert je vooral inzicht te geven in je voedingspatroon en de benadering over je eetgewoonten. De cursus biedt je de mogelijkheid om in 12 weken je levensstijl en dus eetpatroon op een gezonde manier te veranderen. Insteek was natuurlijk het omkeren van de Diabetes type 2. Dit is voor een groot gedeelte gelukt. wacht echter nog op de laatste resultaten. Nuchter van 14 mmol/l naar 6.0 mmol/l in 12 weken. En belangrijkste is dat je gewoon lekker kunt eten met de aangeboden recepten.

Strikt aangehouden onder goede begeleiding via e-mail

De begeleidende schriftelijke aanbevelingen en opdrachten zijn duidelijk en overzichtelijk. Netjes en consequent te volgen. Mede door gewichtsafname van tijd tot tijd te zien op de weegschaal. Ook waar te nemen afname glucose bij de metingen. Tot onder de 6 Behoorlijke goede cursus voedingsleer

Positief maar niet met het beoogde resultaat

Heb alle boeken van DOM gekocht en gekookt volgens de cursus maar het resultaat viel tegen

Duidelijke handleiding tot gezond leven

Cursus is prettig , duidelijk geschreven bij evt. Vragen kan je altijd mailen en je krijgt binnen de kortste keren een duidelijk antwoord . Persoonlijk heb ik meegedaan om mijn bloeddruk onder controle te krijgen en die is nu al weken weer “gezond”

Boven verwachting

Ik had hier een heel verhaal geschreven, maar liep tegen de limiet op van dit tekstveld. Dus dan maar kort een bonding, sinds 2016 diabetes type 2 geconstateerd. Vanaf dat moment aan de medicijnen, waarbij dit jaar alles verdubbeld of verviervoudigd is. Een consult bij de podotherapeut waarbij ik niet alles voelde, was de trigger om dit programma te volgen. Ik noem het programma, omdat ondanks de talloze dieeten die ik gedaan heb, dit niet als een dieet voelt. Ik zit nu in week 10, laatste keer bloedcontrole was mijn HbA1c van 62 naar 49 en ben ik sinds 1 week van al mijn medicijnen af. Ik zit nog in de controle bij de huisarts, elke dag meten. Gemiddeld zit ik nu zonder medicijnen op 5,5/6. Over 1 week moet ik opnieuw bloed laten prikken, maar dat ga ik met volle vertrouwen tegemoet. Overigens ook 9 kilo kwijt, maar dat was niet mijn doel. Doel was begin 2024 van de medicijnen af te zijn, dat is in ieder geval gelukt. Bijzonder dat dit niet algemeen wordt verteld/gemeld, maar misschien moet je er zelf ook aan toe zijn. Nu is het een keuze in plaats van dat zaken opgelegd worden, want dat werkt vaak niet. De gedachte van dan neem ik toch een extra pilletje, is heel natuurlijk. Ik ben in ieder geval heel blij.

goed verzorgd

met plezier lezen erg duidelijk

gezond en toch lekker eten in je strijd tegen diabetes 2

informatief en werkend programma om je glucose waarde weer op veilig nivo te krijgen. Met prima recepten die je (ondanks alles wat je moet weglaten aan verkeerde voeding) toch lekker laat eten. Met als plus dat je ook nog wat kilo's kwijtraakt

De Diabetes Omkeren Methode is een cursus die zijn geld dubbel en dwars waard is.

Deze investering in je gezondheid geeft in twaalf weken prachtige resultaten. Een echte aanrader dus.

Weer gezond leven zonder medicijnen

Dankzij de heerlijke recepten in de kookboeken van de Diabetes omkeren Methode en de persoonlijke ondersteuning is het ons gelukt om van diabetes type 2 te genezen. Een dikke pluim voor Ben Kuiper en Marloes Schuurman.

Handvatten over diabetes waar je de rest van je leven profijt van zal hebben.

Met de cursus heb ik geleerd wat goed en slecht is voor iemand met diabetes. Dit is ook wat ik had gehoopt te leren toen ik aan de cursus begon.

Oprechte informatie en aanbevelingen die mensen serieus moeten nemen om gezonder te worden.

De aangeboden informatie en de daarbij gegeven motivatie zijn ruim voldoende, indien je het serieus neemt en er ook naar weet te handelen. Vergeet je eetgewoonten en doe gewoon wat er van je gevraagd wordt en het komt dan echt vanzelf goed. Jouw motivatie moet ect zijn dat je gezonder wilt worden, dan is gedragsverandering geen enkel probleem. Mijn suiker was vaak boven de 8. Nu, bij een juiste eetgewoonte en fysiekgedrag is het tussen de 4,5 en 5,5. Daar kan ik heel goed mee leven. Bedankt.

Een goede begeleiding van Ben, snel antwoord op een vraag, zowel via email, als op de FB pagina. Maar ook de gratis recepten van Marloes. Een absolute aanrader voor jezelf met diabetes!

Zeer verhelderend programma om diabetes type 2 om te keren

Ik heb door de zeer duidelijke uitleg in deze cursus mijn bloedwaardes binnen 2 maanden weten te verlagen van 63 naar 48 (HbA1c) . Dit is boven mijn verwachting! De cursus geeft veel inzichten en oplossingen en ik heb het dus ook al aan meerdere mensen met diabetes type 2 voorgesteld. Na de 1e week ben ik met de medicatie gestopt omdat mijn waardes al heel snel zakten. Mijn arts was verbaasd dat me dit zonder medicatie is gelukt. Het is nog niet te laat! Begin zo snel mogelijk en misschien kan ook jij binnenkort zonder medicatie door het leven. Ook als je geen diabetes hebt is dit een zeer leerzame cursus over gezinde voeding Dankjewel Ben en Marloes voor alle info, steun, recepten etc.

De omslag dankzij de cursus kunnen maken.

Nog maar kort geleden de diagnose duliabetes type 2 gekregen. Ik besloot gelijk om het roer drastisch om te gooien. In overleg met de diabetes vpk niet gestart met medicatie, maar met leefstijlaanpassing. De cursus heeft ne daarbij heel goed geholpen. Inzicht gekregen, heel veel tips bijvoorbeeld ook over alternatieven voor het eten. Duidelijke uitleg steeds, zodat ik zelf andere keuzes leerde maken. Ben flink aan het wandelen/bewegen geslagen Na 3 maanden is mijn hb1ac gezakt van 64 naar 49. Ook wijst de weegschaal 8 kilo minder aan Erg blij! Ik ga dan ook nu ma de cursus rustig door.

Leerzaam, behulpzaam Genezen van Diabetes.

Ongeveer twee jaar geleden kreeg ik de diagnose Diabetes Type 2, ik was op internet de info tegen gekomen van Ziektevrijleven, toen heb ik besloten om de 12 weken durende cursus te volgen, daar heb ik zeer veel van geleerd, met name wat wel en niet te eten, om daarmee mijn bloedsuiker spiegel omlaag te krijgen en te houden. De cursus materiaal wordt duidelijk uitgelegd, de hoeveelheid per week is prima te doen, ja je moet er even tijd voor vrij maken, maar als je weet dat het resultaat is dat je daarna diabetes vrij bent dan wil je dat wel. Daarnaast in mijn geval ben ik twintig kilo kwijt geraakt. In oktober van dat jaar waren mijn waarden te hoog in April het jaar daarop had ik het onder controle, in het begin ben je even wat meer tijd kwijt met het uitzoeken van welke producten het laagste in koolhydraten zijn in de verschillende winkels, maar na een tijdje weet je wat je mag en kan gebruiken. Nu 1,5 jaar met HbA1c waarden van tussen de 38 en 40 kom ik twee keer per jaar bij de verpleegkundige. Ook nu nog als ik vragen heb kan ik altijd een mailtje sturen naar Ziektevrijleven, met een snelle en duidelijk antwoord. Inmiddels heb ik alle vier de kook boeken die ik regelmatig op de zondag erbij pak om onze week menu samen te stellen. Wat mij betreft is de cursus zeer aanbevolen als je net weet dat je Diabetes type 2 heb of als je het niet wil krijgen!

cursus heeft ged geholpen

De opbouw was goed, bruikbare tips minpuntje, teveel mailtjes met reclame voor eigen produkten

Over Ziektevrijleven

Ziektevrijleven (bekend van RTL 4, Nu.nl, HP de Tijd en meer) is een medisch initiatief van Ben Kuiper & Marloes Schuurman waarvan het doel is om mensen ziektevrij door het leven te laten gaan. Sinds de oprichting in 2017 zijn al meer dan 11000 mensen persoonlijk geholpen en online meer dan 250.000 mensen geholpen.