De praktijk ondersteuner was verbaasd

Bij een eerdere controle bleek mijn lange termijn suiker veel te hoog. Ik kreeg de vraag, ga je er wat aan doen of moeten we medicatie inzetten? Ik koos voor het eerste. Al snel kwam ik op de diabetes omkeer methode van ziektevrij leven en Ben en Marloes. Ik heb de cursus gekocht en tien weken later bezocht ik weerde praktijk ondersteuner. De waarde van mijn lange termijn suiker was zelfs onder de norm. “Hoe dan?” Vroeg ze wel 3 keer. Ik moet zeggen dat het me weinig moeite heeft gekost om me aan het dieet te houden. Door de goede beschrijving in het programma wordt je bewust gemaakt wat je allemaal tot je neemt. Ik ga nu veel bewuster om met mijn voeding. Bedankt Ali, Ben en Marloes

Resultaat gericht.

Heldere taal, goede presentatie, betrouwbare dienstverlening. Ter zake.

Is pittig maar te doen

Ik probeer het zo simpel mogelik te houden wat het voor mij makkelijker maakt om het vol te houden. Wasa crackers vezelrijk, en witte of bruine bonen en yoghurt met havermout is de hoofdmoot van mijn dieet

Bloedsuiker enormgezakt van 13.7 naar 6.1 Gewicht naar beneden 6 Het is goed vol te houden , Ga er zeker mee door !

Echt iets die WEL werkt.

Goede begeleiding.

Een goed georganiseerde duidelijke cursus!

Is goed te volgen.

Heldere en praktische informatie

Ziektevrijleven heeft mij enorm geholpen met duidelijke informatie, praktische tips en heerlijke recepten. De video’s zijn ook zeer interessant en staan vol met nuttige informatie. Ik zou iedereen aanraden om gebruik te maken van de informatie die hier geboden wordt.

Veel concrete/praktische kennis over diabetes en vooral voedingsvezel zoals ik dat niet eerder heb g

Veel nieuwe kennis opgedaan en handvaten in wat wel/ niet te eten. Ook 2 fijne kookboeken aangeschaft. Verschil met eerdere kookboeken is dat dit specifiek op diabetes is gericht.

Aanrader

De cursus heeft mij inzicht gegeven hoe om te gaan met gezonde maar ook ongezonde voeding. Het is een levensstijl en ik heb het niet als een dieet gezien. Door handige rekensommetjes kan je in de winkel makkelijk beoordelen of het product goed is om te eten. Ook kan ik de receptenboeken aanraden zeker als je zelf niet kan bedenken hoe je iets klaar moet maken. Alle recepten zijn smakelijk. Zelf ben ik 10 kilo afgevallen en het koste mij geen moeite. Alle vragen worden door Ben en Marloes snel beantwoord en ook de gebruikers groep is handig en behulpzaam. In het begin getwijfeld over se prijs maar ik vind het zeker de moeite waard.

Zeer goede uitleg over Diabetes t2 en concrete aanpak om hiervan te genezen

Cursusmateriaal is zeer duidelijk en to the point. Concrete aanpak die je meteen kan toepassen en waar je ook heel snel resultaten mee behaalt. Elke week ook goede en lekkere recepten van Marloes en duidelijke en leerzame video uitleg van Ali. Al met al een zeer geslaagd concept voor mij waardoor ik mijn medicatie al heb kunnen halveren. Hopelijk eind van het jaar geheel medicatie vrij.

Het werkt, en daar gaat het om!

mijn houvast

Doordat ik hoorde dat mijn bloedsuikerwaarde veel te hoog was raakte ik een beetje in paniek. Deze cursus gaf mij rust en duidelijkheid. Ik merkte al snel resultaat en daardoor kreeg ik steeds meer inzicht in wat ik moest veranderen. Mijn waardes zijn nu een stuk lager.

Het werkt!

Bij een bloedonderzoek, ruim 3 maanden geleden, werd bij bij een bloedsuikerwaarde van 11,3 geconstateerd. Veel te hoog dus. Na wat oriënteren op internet, kwam ik bij de Diabetes Omkeren Methode uit. Met veel plezier heb ik de cursus gevolgd. En ik hou me aan de nieuwe leefstijl, waarbij ik af ten toe, en dan ook heel bewust, smokkel. Ik ben direct gestopt met snoepen (ik at voorheen gerust een pak koek bij de koffie) en met alle soorten van zoetwaren. Dat leverde eigenlijk geen probleem op. Ik ben ook veel minder gaan drinken en ik ontbijt eigenlijk nooit meer voor 10 uur. Mijn sportgedrag heb ik niet aangepast. Op dinsdag squash ik en op zaterdag roei ik. Verder doe ik alles op de fiets en wandel ik ook veel. Het is niet zo dat ik precies alles registreer wat ik eet (afwegen en zo). Dat zit echt niet in mijn systeem. Het gaat om het bewustzijn en je gedrag ernaar. Inmiddels is de suikerwaarde gedaald naar 8,2 en ben ik 7 kilo afgevallen. De arts is buitengewoon tevreden. Ik was ook blij met deze ’tussenmeting’ omdat ik nu weet dat ik goed bezig ben. Wanneer het effect op de bloedspiegel minimaal zou zijn, zou ik meer gas moeten geven. Nu ga ik vrolijk verder op de ingeslagen weg. Ik ben de mensen (Marloes en Ben) dankbaar! Ik zal Ziektevrijleven zeker aanraden bij anderen die ook wat hoog in het suiker zitten.

Geweldig en het werkt!

Ik heb de cursus in iets meer tijd afgerond dan dat er voor staat, maar dat was om iets goed onder de knie te krijgen. Ik ben er heel enthousiast over en ik kan met recht zeggen het werkt echt!

Mega duidelijk en fijne uitleg.

Ontzettend duidelijke uitleg over alles rondom diabitici…. Wat het betekent en hoe je lijf reageert. Ook de jip en janneke uitleg over allerlei producten, en de voor en nadelen ervan. Het heeft mij vanaf dag 1 enorm geholpen om de boel aan te pakken.

Heeft mij geleerd anders en gezond te eten

Had het eerste kookboek al een tijd in huis. Af en toe maar wat uit gehaald maar was nog niet helemaal overtuigd. Ben nu lid geworden van ziektevrijleven en het gaat super. Gewicht, en suiker naar beneden. Maar ben er nog niet. Gaan lekker door met gezond eten. Bevalt prima.

In 12 weken kun je verbluffende resultaten behalen!

Fantastische cursus om diabetes om te keren. Je krijgt duidelijke uitleg en weet waarom je wat moet eten. In 12 weken kun je verbluffende resultaten behalen. Je volgt de duidelijke richtlijnen en gaat ervoor....

Heldere uitleg, informatief en kansrijke aanpak.

Ik heb niet meer woorden nodig om te zeggen dat dit een heel goede cursus is.

Ik ben nu diabetes vrij!

Toen ik de diagnoase diabetes 2 kreeg verklaarde dat veel van mijn symptomen maar ik voelde me zwaar uit het lood geslagen. Door deze cursus met hele prettige begeleiding heb ik geleerd wat ik moet doen om zonder medicatie en gezonde suikerwaarde door het leven te gaan. Ik zal Ben en Marloes altijd dankbaar blijven hiervoor. :)

Een nieuwe vorm van leven

Het is mij gelukt om mijn levensstijl om te gooien. Het is het zelfde als niet meer willen roken. Als je inziet wat het met je doet dan ga je ervoor:). Het gaat je gewoon lukken. Een leven zonder pillen, wie wil dat nu niet :)

super blij dat ik deze cursus heb gevolgd

heb deze cursus gevolgd en ben daar zeer blij mee had 28,5 en ben in zeven weken terug gegaan naar gemiddeld 6 was bang dat ik veel dingen moest gaan eten waar ik niet zo gek op ben . maar het tegen deel is waar eet tegenwoordig zoveel dingen waarvan ik niet wist dat ze zo lekker zijn . ook de sauzen waar ik gek op ben/was zal ik moeten laten staan maar met het kopen van het sauzenboek van Ben en Marloes is dat ook uit de wereld echt een aanrader en met sporten erbij ook al 23 kg afgevallen heerlijk ook gebruik ik niets meer voor mijn suiker er was er maar een niet blij en dat was mijn huisarts

Ik ben heel blij dat ik deze cursus gevonden en gevolgd heb!

Ik ben nu een half jaar verder, 18 kilo kwijt en mijn suikerspiegel is weer normaal. Ik ben de pillen aan het afbouwen en daar ben ik heel blij mee. In het begin is het wel even pittig met wat je niet meer mag maar daar komt een hele hoop voor terug. Ik heb de knop omgezet en het resultaat is daar. Bedankt Ben en marloes!!!

Heel leerzaam en duidelijk

Persoonlijke begeleiding, indien nodig, door Ben en Marloes is een groot pluspunt en heel waardevol. Heel veel (nieuwe dingen) geleerd.

Fijne cursus, veel geleerd

Ik heb medicatie afgebouwd, veel geleerd en gewicht verloren. Ik heb het met veel plezier gedaan. Fijn dat de cursus nu vergoed word door de zorgverzekeraar :)

Uitstekende resultaten

Nu nog doorzetten Lekkere recepten en smakelijke gerechten

Over Ziektevrijleven

Ziektevrijleven (bekend van RTL 4, Nu.nl, HP de Tijd en meer) is een medisch initiatief van Ben Kuiper & Marloes Schuurman waarvan het doel is om mensen ziektevrij door het leven te laten gaan. Sinds de oprichting in 2017 zijn al meer dan 11000 mensen persoonlijk geholpen en online meer dan 250.000 mensen geholpen.