Ik ben heel blij dat ik deze cursus gevonden en gevolgd heb!

Ik ben nu een half jaar verder, 18 kilo kwijt en mijn suikerspiegel is weer normaal. Ik ben de pillen aan het afbouwen en daar ben ik heel blij mee. In het begin is het wel even pittig met wat je niet meer mag maar daar komt een hele hoop voor terug. Ik heb de knop omgezet en het resultaat is daar. Bedankt Ben en marloes!!!

Heel leerzaam en duidelijk

Persoonlijke begeleiding, indien nodig, door Ben en Marloes is een groot pluspunt en heel waardevol. Heel veel (nieuwe dingen) geleerd.

Fijne cursus, veel geleerd

Ik heb medicatie afgebouwd, veel geleerd en gewicht verloren. Ik heb het met veel plezier gedaan. Fijn dat de cursus nu vergoed word door de zorgverzekeraar :)

Uitstekende resultaten

Nu nog doorzetten Lekkere recepten en smakelijke gerechten

Goede handvatten om levensstijl aan te passen

Na aanvankelijk sceptisch gekeken te hebben naar deze cursus toch de knoop doorgehakt en hierop ingeschreven. Nu 12 weken later is het resultaat veel beter dan ik had durven dromen. Beide waarden voor diabetes waren onder de norm en gewicht is met 8 kg afgenomen. Het is voor mij duidelijk een eye opener geweest en ga dat zeker volhouden om in de toekomst op dit front ziektevrij te kunnen leven!!

de bloedsuiker is naar een normale waarde gegaan, zo ook de bloeddruk, die op het randje was.

de cursus heeft mij goed geholpen gezonde producten te nemen en de ongezonde producten te laten staan. zonder deze cursus was ik nooit zo ver gekomen. het nieuwe normaal bevalt mij goed.

Uitstekende en dus professionele ervaring.

Het waren 12 geweldige weken tijdens het volgen van deze cursus en ik kon altijd terecht voor advies of mijn ervaringen. Ik begon met 2x 1000mg Metformine en 10mg Forixga. Langzaam maar zeker kreeg ik het advies om de medicatie af te bouwen en ik ben nu medicatie vrij. Wat heb ik toch veel geleerd over onze voeding en beweging en ik adviseer iedereen "neem die stap", want ik voel mij ook veel fitter.

duidelijk, veel kennis opgedaan

Door de aangeboden theoretische kennis begrijp ik het 'omkeren' nu beter. Makkelijke en lekkere recepten en goede persoonlijke begeleiding.

Uitstekende cursus

Mooi opgebouwde cursus die voor iedereen goed te volgen is. Het belangrijkste is dat het ook echt werkt. Resultaten zijn top en het is echt een mindset verandering, geen dieet voor een paar weken.

Mijn leven veranderde reeds na 8 weken ...

Ik ben vol lof over hoe Marloes en Ben dit aanpakken. Hun cursus is simpel en legt alles duidelijk uit. Met de regelmaat van de klok, krijg je het pakket voor de volgende week toegestuurd zodanig dat je nooit het gevoel krijgt dat het allemaal wat veel wordt. In deze cursus wordt alles duidelijk uitgelegd. Het feit dat je echt begrijpt wat in je lichaam gebeurt, was voor mij het belangrijkste. Mits ik voor mijn werk veel reis, kan ik op die manier zelf beslissen wat je niet eet, wat je wel eet. Uiteraard kost het inspanningen, niet enkel op gebied van voeding, maar ook op gebied van beweging. Maar indien dit alles tot een super resultaat leidt, nemen we het er graag bij. Op 8 weken tijd had ik opnieuw model waarden voor suiker en cholesterol.... niet te geloven. Ik wens Marloes en Ben nog veel succes toe en kijk alvast uit naar hun nieuw kookboek voor soepen.

Super altijd een aanmoediging Het voelt als een echte gemeende steun in de rug .

Vriendelijk ,aanmoedigend ,getuigend van kennis, positief doorgeven van eigen kennis , Zelf denk je op bepaalde momenten bij mij lukt het niet.En dan gaven Ben en Marloes je net dat zetje wat je nodig hebt.En wat ook belangrijk is de leeftijd van de personen is niet van belang .Het duurt wat langer maar de volhouder wint .En wat is je beloning een gezonder lijf en de kwaliteit van leven gaat met 80 % vooruit .

Deze cursus doet wat ze beloofd m

Als diabeet is mijn suiker door hun cursus verbeterd van 9.2 naar 5.2 en ik ben 6 kilo afgevallen. Ik ben nu bezig met het afbouwen van mijn medicatie

Ben in acht weken van 25,8 naar gemiddeld 5,5 gegaan super

Ben blij dat ik het ben tegengekomen ben er mee gestart en voelde mij iedere dag beter worden het is even een omschakeling maar je krijgt er ook wat voor terug. En je eet gezond en vooral ook lekker en je kunt ook zoveel dingen eten die wel gezond zijn als je van diabetes af wil hou je aan de dingen die Ben en Marloes voor schrijven en je leven wordt echt veel beter mvgr Perry

Ik was al begonnen met intermetment fasting maar bleef op een gegeven moment stil staan, na verschillende reacties van mensen op de site heb ik besloten om mee te doen aan het programma diabetes ommekeer meetoden, binnen 6 weken tijd was mijn suiker gedaald van11.3 naar 9.3 ,ik ben hier zeer blij mee, het eten is heerlijk, kost alleen wel iets meer tijd om het klaar te maken,maar dat is geen probleem, in 3 mnd tijd ben ik 9 kilo afgevallen van 68 naar 59, ik voel mij prima en ben zeker van plan om door te gaan op deze manier.

Ik heb een goede ervaring.

Nooit gedacht dat het zou werken. De cursus en de kookboeken hebben mij enorm geholpen en geven houvast. Wat ik fijn vind is dat je met je vragen of je onzekerheden altijd bij Ben terecht kan. De recepten die je van Marloes tussendoor aangereikt krijgt is ook prettig. Ook de verhalen van mede cursisten dragen bij. Ik kan alleen maar zeggen dat ik een zeer positieve ervaring heb. Ik kan /zal het ook aan iedereen aanraden.

Dreiging met insuline spuiten No Way

Na 10 jaar bijna diabetes vrij 22 -3- 2023 glucose nuchter 10.4 Hbac 71 De huisarts en assistente hadden geen vertrouwen in de cursus en vertelde mij dat ik de volgende controle waarschijnlijk insuline moet gaan spuiten. Ik heb mij direct ingeschreven in de cursus met resultaat. 11 weken verder glucose6,8 Hbac 43 Fijne begrijpbare cursus begrijp je iets niet of heb je andere vragen dan heb je de andere dag al antwoord. Het vergt wel discipline anders gaat het niet werken maar het went snel en het wordt nog leuk ook met al die lekkere recepten van Marlous en dat je de waardes ziet dalen, bijverschijnsel is afvallen oh wat erg HAHA ik begon met 90.5 is nu 82.5. Al met al een aanrader om weer gezonder te worden met minder of zonder medicijnen.

Het resultaat mag er zijn, ik ben ,in 12 weken, 10 kg. afgevallen en mijn bloedsuiker is 5,4

Ik had in het begin een beetje twijfels maar dat was onterecht. Ik heb goede resultaten gekregen en ben zeer tevreden. Ook wordt je goed begeleidt. Je krijgt goede adviezen waar je wat aan hebt. Ik raad het een ieder aan, die zijn bloedsuiker te hoog heeft, of gezond wil afvallen deze cursus te volgen. Ik ben in iedergeval zeer tevreden. Ik kan mij ook wel voorstellen dat je het in het begin niet zo gelooft maar echt , het heeft mij goed gedaan.

Levensveranderend goed

Eerst wat sceptisch, want het klonk te mooi om waar te zijn. Maar wat ben ik blij dat ik hiermee in contact ben gekomen. Gezonder, fitter, diabetesvrij, minder stress, gelukkiger, noem maar op. Je ziet het pas, als je het doet. En daarbij altijd goede hulp en ondersteuning. AANRADER

Uitstekende online training om diabetes om te keren!

Ik heb de online training gebruikt om iemand anders te helpen zijn diabetes om te keren en dit is prima gelukt in 3 maanden. Van 5 pillen naar nul. Er was al binnen enkele weken resultaat: minder dorst, niet meer 's-nachts uit bed om te eten, minder vaak plassen, meer energie. Alle informatie die ik nodig had stond erin en Ben is erg goed bereikbaar per email en geeft snel en goed antwoord waar ik weer mee vooruit kon. Je moet wel in staat zijn om theorie om te zetten in actie. Ook is het handig als je kunt koken. De man die ik heb begeleid had daar hulp bij nodig en ook af en toe aanmoediging per telefoon of in persoon. Als je ook zo iemand bent, moet je misschien de module nemen met wekelijkse telefonische consulten. Op de Facebook pagina worden veel recepten en ervaringen uitgewisseld tussen cursisten, overwinningen gedeeld en gevierd en ook vragen beantwoord door Ben en andere deskundigen over bloedsuikerwaarden, afbouw medicijnen en nog veel meer. Ik denk dat dit voor veel mensen waardevol is; dan voel je je niet alleen in het bereiken van je doel; een leven zonder diabetes. Het is echt mogelijk en ik zou zeggen: Ga Ervoor!! Echt, het is de moeite dik waard, want de lange termijn effecten van diabetes .... die wil je echt niet!

Bewustwording van de mogelijkheid om je diabetes om te keren

Het programma “Diabetes omkeren” had ik al vaak voorbij zien komen. Het sprak mij aan, maar ik realiseerde me dat ik er pas aan moest beginnen op het moment dat ik minstens 3 maanden geen drukte en veel afspraken had. Begin dit jaar ben ik gestart. Waar diëtisten in het verleden mij niet de ondersteuning konden geven waar ik behoefte aan had, merkte ik vanaf de eerste informatie die ik kreeg over Diabetes Omkeren dat ik mij hierbij wel ondersteund voelde. Ik ben er nog niet maar wel goed op weg en ik beveel deze cursus daarom van harte aan aan iedereen die zijn of haar bloedwaarden wil verbeteren.

Het werkt

Bij de laatste controle was mijn suiker nog nooit zo laag geweest.

zeer goed

Het programma is uitstekend en duidelijk samengesteld, met meer dan voldoende uitleg. Ik ben een "zware" diabetespatiënt en de resultaten zijn bij mij verbazingwekkend. In combinatie met het Fit en Vitaal in 15 weken is het voor mij een compleet Lifestyle programma.

Het heeft gewerkt zoals was voorspeld dus met goed resultaat mits alles stipt toe te passen.

helemaal niet moeilijk, want geen honger en geen snakken naar iets van het gewone. De verborgen suikers leren kennen en inschatten. Absoluut belangrijk. Genoten van vette kaas, vlees, vis, eieren, yoghurt en kwark. Maar zeker ook van de twee porties fruit per dag. Daardoor had ik van een verpakking Stevia van 250 gr na 12 weken nog altijd 226 gram over. Ook op alle uren van de dag zwarte koffie gedronken, maar natuurlijk ook veel thee en water ;-)

Duidelijk,prettig.

Het vergt wat studie maar is goed te volgen. Resultaat was zeer goed.

Een heel fijne ervaring

Toen ik begon met deze cursus zat mijn bloedsuiker op 10,9. Gebruikte 2 metformine tabletten per dag en 1 tablet voor de bloeddruk. Nadat ik 4 weken met cursus bezig was mijn bloedsuiker al gedaalt tussen de 6 en 7. Daarna heb ik de medicijnen langzaam afgebouwd. Na 8 weken was suiker al een poos rond de 6. Ben toen gestopt met de medicijnen. Heb de cursus nu 12 weken gebruikt en m`n suiker geeft nog steeds dezelfde waarden aan. In het begin was het soms zoeken naar ingredienten maar dat heb niet als lastig ervaren. Al met al ben ik blij dat ik deze cursus gekocht heb je voelt je zonder en bijkomend voordeel is je verliest ook gewicht. Woog in het begin 75 kilo nu na 12 weken 66.5 kilo. Ben maar klein ik meet maar 1 meter 60 en bijna op mijn streef gewicht. Vond dit heel mooie cursus en leert wat gezond en ongezond is.

Trasmolenlaan 12 3447GZ Woerden

Over Ziektevrijleven

Ziektevrijleven (bekend van RTL 4, Nu.nl, HP de Tijd en meer) is een medisch initiatief van Ben Kuiper & Marloes Schuurman waarvan het doel is om mensen ziektevrij door het leven te laten gaan. Sinds de oprichting in 2017 zijn al meer dan 11000 mensen persoonlijk geholpen en online meer dan 250.000 mensen geholpen.