zeer goed

Het programma is uitstekend en duidelijk samengesteld, met meer dan voldoende uitleg. Ik ben een "zware" diabetespatiënt en de resultaten zijn bij mij verbazingwekkend. In combinatie met het Fit en Vitaal in 15 weken is het voor mij een compleet Lifestyle programma.

Het heeft gewerkt zoals was voorspeld dus met goed resultaat mits alles stipt toe te passen.

helemaal niet moeilijk, want geen honger en geen snakken naar iets van het gewone. De verborgen suikers leren kennen en inschatten. Absoluut belangrijk. Genoten van vette kaas, vlees, vis, eieren, yoghurt en kwark. Maar zeker ook van de twee porties fruit per dag. Daardoor had ik van een verpakking Stevia van 250 gr na 12 weken nog altijd 226 gram over. Ook op alle uren van de dag zwarte koffie gedronken, maar natuurlijk ook veel thee en water ;-)

Duidelijk,prettig.

Het vergt wat studie maar is goed te volgen. Resultaat was zeer goed.

Een heel fijne ervaring

Toen ik begon met deze cursus zat mijn bloedsuiker op 10,9. Gebruikte 2 metformine tabletten per dag en 1 tablet voor de bloeddruk. Nadat ik 4 weken met cursus bezig was mijn bloedsuiker al gedaalt tussen de 6 en 7. Daarna heb ik de medicijnen langzaam afgebouwd. Na 8 weken was suiker al een poos rond de 6. Ben toen gestopt met de medicijnen. Heb de cursus nu 12 weken gebruikt en m`n suiker geeft nog steeds dezelfde waarden aan. In het begin was het soms zoeken naar ingredienten maar dat heb niet als lastig ervaren. Al met al ben ik blij dat ik deze cursus gekocht heb je voelt je zonder en bijkomend voordeel is je verliest ook gewicht. Woog in het begin 75 kilo nu na 12 weken 66.5 kilo. Ben maar klein ik meet maar 1 meter 60 en bijna op mijn streef gewicht. Vond dit heel mooie cursus en leert wat gezond en ongezond is.

Ik ben tevreden met het volgen van de cursus Diabetes omkeren methode.

Na ruim 4 weken de cursus te hebben gevolg, ben ik van insuline spuiten af.Bij mij gaat het wat langzaam aan, met het afbouwen van mijn medicatie. Op dit moment ben ik bezig met het minderen van Tolbutamide, het lukt me al met 1 Tolbutamide minder per dag, voordat ik met de Metformine tegaan minderen. Ik zet het door met het minderen van mijn medicatie, al kost het meer tijd bij mij. Dus slik ik op dit momen nog 2 Metformine en 1 Tolbutamide en 1 Forxiga per dag. Met zekerheid wil ik dat ik alleen maar 1 Forziga per dag te gebruiken als ik toch niet helemaal van mijn medicatie af. Het zal natuurlijk wonderbaarlijk zijn als ik helemaal geen medicatie meer hoef te gebruiken.

Enkel goeds!!!!

Mijn ogen zijn opengegaan door de cursus nauwkeurig te lezen en te volgen ,ik moet mij niet meer afvragen of het zou werken. de bewijzen zijn er. daling van de suikerwaarden . daling van de colesterol wat ik niet verwacht had, daar ik meer vetten eet dan vroeger. ik ben zeker van plan deze levensstijl aan te houden.

Fenomenaal!

Ik ben zo gelukkig dat ik dit heb gedaan, ik heb me niet ingeschreven voor mezelf maar om mijn man te helpen zijn diabetes om te keren, ikzelf heb er ook heel veel voordeel van, mijn man is 10 kg afgevallen en ik 6 kg en dat zonder dat we ons ooit ongelukkig hebben gevoeld dat we niet lekker konden eten… integendeel ik heb geen enkele behoefte om nog anders te koken,we voelen ons fitter en blijven zeker al de kennis die we hebben opgedaan gebruiken. Hoe dan ook zonder de wekelijke coaching van Ben en Marloes zou het niet gelukt zijn. Vorige week bloedcontrole bij de huisarts, en de woorden fenomenaal waren de woorden van de huisarts, glucose drastisch gedaald naar 6,3moll, haar woorden als je zo voortdoet gaan we volgende keer de medicatie afbouwen, in feite zijn wij daar zelf al voorzichtig mee begonnen… we blijven dus vastberaden om verder ons best te doen tot hij van alle pillen verlost is. Niet twijfelen!!! gewoon DOEN

Verhelderend en motiverend

DOM biedt informatie en handvatten om niet bij de pakken neer te zitten maar daadwerkelijk aan de slag te gaan en de diabetes type 2 in de kern aan te pakken : achtergrond informatie, bewustwording, inzicht geven in foute en goede voeding, stapsgewijs toe werken naar een gezond voedingspatroon in een actieve leefstijl. Uiteindelijk loskomen van diabetes medicatie en cholesterolverlagers. Smakelijke recepten suggesties worden geregeld uitgewisseld hetgeen motiverend werkt bij het toewerken naar een gezonde leefstijl. De cursus is een mooi naslagwerk voor later

Het werkt.

Wij zijn enige tijd geleden begonnen met diabetes omkeren via ziektevrij leven. Wij hadden wel een hele lange tijd nodig om er aan te beginnen, maar 12 weken geleden zijn we toch begonnen, en de HbA1c (suiker) is gezakt van 7.0 naar 5.3. De LDL is van 3.3 naar 3.19 en de HDL van 1.3 naar 1.27 haar gewicht is van 70,5 naar 67.7 kg gegaan. En dan hebben we alleen de voeding grotendeels aangepast nog niks afgewogen en de eettijden. Wij zijn heel blij met deze resultaten en gaan nu de medicatie afbouwen, daar zal best nog wel een behoorlijke tijd in gaan zitten, maar als je al ruim 25 jaar aan de medicijnen zit maakt het ons niet uit hoelang we er over doen. Ben en Marloes bedankt voor jullie goede steun en we houden jullie op de hoogte van het verdere verloop.

Ik ben in 3 mnd flink afgevallen en geen medicijnen

Door de cursus is mijn gezondheid flink verbetert ik ben 82 jaar, 17 kilo afgevallen en gebruik op dokters advies geen metformine meer

goede overzichtelijke en duidelijke opbouw om inzicht te krijgen

Voor mij zijn door de rustige en eenvoudige opbouw alle flarden van adviezen die ik in het verleden heb gehad van deze of gene nu zodanig duidelijk geworden, dat ik veel beter begrijp wat ik moet eten en wat NIET. Het resultaat is een veel prettiger conditie en een betere bloedsuiker regulatie weer door mijn eigen lijf!

Diabetes omgekeerd

Na lang wikken en wegen op 8 januari de cursus aangeschaft, 8 weken later op 6 maart bloed laten prikken en wat schertst mijn verbazing mijn Hba1C was gezakt tot onder de maximale grens van 42, ik ben hier zo blij mee ook mijn arts was blij verrast en vroeg hoe ik dit gedaan had, na uitleg zei hij, super resultaat ga zo door. Ben en Marloes geweldig bedankt voor jullie ondersteuning en heerlijke recepten.

Complete organisatie: persoonlijk vind ik geen énkel minpunt.

Met hart en ziel er zijn. Verantwoord en onderbouwd. Eerlijk en oprecht. Deskundig. Overzichtelijk.

Heb veel geleerd van jullie methode.

Door jullie cursus ben ik veel bewuster gaan eten en boodschappen gaan doen. Ik kijk op de etiketten van voedingsmiddelen wat ik vroeger nooit deed. Ik ben inmiddels zo’n 4 kilo afgevallen en de hoogte van mijn diabetessuiker is gezakt van 13 naar 8 en hopelijk straks naar 7 of minder.

Een heldere cursus met goede uitleg

Ik heb deze cursus als bijzonder prettig ervaren. De wekelijkse opbouw is een prima opzet. Steeds een week om te oefenen is prima Erg prettig is de deskundige begeleiding. Het stelde me steeds gerust dat als ik iets niet weet , ik om advies kan vragen. De besloten Facebook groep vind ik bijzonder fijn. steun en advies wordt via deze groep gegeven. Ik ben erg blij dat ik deze cursus gevolgd heb. De cursus heeft ook geholpen om mijn glucose waardes te laten dalen en , toch bijzonder lekker te eten

Begrijpbare informatie

Wekelijkse informatie is duidelijk en begrijpbaar. De papieren informatie is onduidelijk wat moet in welke map . Maak 1 map met goed gerangschikte hoofdstukken. Mijn lichaam deed precies wat er beschreven is, tenminste overdag. Mijn nuchtere suiker blijft te hoog. En daar wordt ik door de praktijkondersteuner op aan gepakt. Moet medicatie blijven gebruiken.

Knappe cursus

De cursus is duidelijk en efficiënt. Als je doet wat er gevraagd wordt, dan bereik je resultaten. Alle gestelde vragen, hoe dom misschien ook, worden zeer duidelijk beantwoord. De lesgevers zijn professioneel onderlegd en zeer hulpgevend.

Zeer effectieve en toegankelijke methode.

De diabetes omkeren methode van Ben Kuiper en Marloes Schuurman heeft voor mij enorme resultaten opgeleverd. Ik ben diabetes vrij geworden en fors afgevallen en heb een dagmenu ontdekt wat lekker is en vol te houden. Daar ben ik heel blij mee. Ook krijg je bij vragen een zeer snelle reactie.

Ik kopte de voorzet perfect in en scoorde!

Wat een geweldige ervaring heb ik opgedaan en hoe makkelijk was het voor mij deze cursus van Ben en Marloes te voltooien. Deze cursus is fantastisch in elkaar gezet en ik raad iedereen met diabetes aan deze cursus te volgen. Lekker en genoeg eten, meer dan voldoende recepten, sporten etc. etc. Geweldig. Was ik hier maar eerder aan begonnen.

Prima cursus in duidelijke taal uitgelegd. Een aanrader voor iedereen die écht Zijn ziekte onder controle wil krijgen

In 3 maanden een andere eetstijl aangeleerd

De DOM methode leert je met tips en tricks andere eet -en drinkmethodes in 12 weken. De methode is simpel, maar je hebt wel discipline nodig. Ik ga gewoon door en hoop dat ik uiteindelijk van mijn DM 2 medicatie af kan komen.

Ziektevrijleven van Ben en Marloes is een openbaring!

Nadat ik op Internet de woorden "Diabetes" en "Metformine" opzocht, kwam ik op de site van Ziektevrijleven. Na deze vol aandacht te hebben gelezen, heb ik me ingeschreven en ben onmiddellijk met de "Diabetes Omkeren Methode" gestart. Het effect van de voorgeschreven methode is in mijn ogen verbijsterend. Ik voel me niet alleen honderd keer beter en gezonder, alle bijverschijnselen zijn na het stoppen met Metformine helemaal verdwenen. Tevens zijn de gevoelens van misselijkheid en de nare tintelingen in vingers en benen verdwenen. De uitstekende begeleiding door hun e-mails en wijze raad maken het geheel compleet.

Hoewel ik al goed bezig was, is het een goed steuntje in de rug’

Een goed onderbouwd en begrijpelijke cursus. Ik heb veel aan het lezen van de K/V verhouding. Alleen het gebruik van de eetwijzer heb ik vaak ruzie mee, teveel tegenstrijdigheden, m.n. Het gebruik van volle producten (yoghurt, kwark, kaas, roomboter, etc). Met veel plezier maak ik gebruik van de recepten van Marloes en van sommige DOM leden. Mijn hartelijke dank!

Life changing

Echt een top resultaat gehad van deze methode het is wel veel leren en lezen dat wel!, zou misschien wel iets korter of simpeler gemaakt mogen worden, maar de ondersteuning is top dus als je met vragen zit kan je die gewoon vragen en een antwoord heb je snel

Het werkt, Gewicht en Suikers omlaag!

Hoewel ik niet heel fanatiek de cursus volg, is mijn bloedsuikerwaarde vrijwel normaal en dat met nog maar 1 van de 3 Glicazide pillen! Nog een paar weken te gaan en dan moet de suiker zonder medicijnen onder controle zijn. Ben en Marloes, bedankt (ook voor de heerlijke recepten) Met vriendelijke groet, Hans

Trasmolenlaan 12

3447GZ Woerden

Over Ziektevrijleven

Ziektevrijleven (bekend van RTL 4, Nu.nl, HP de Tijd en meer) is een medisch initiatief van Ben Kuiper & Marloes Schuurman waarvan het doel is om mensen ziektevrij door het leven te laten gaan. Sinds de oprichting in 2017 zijn al meer dan 11000 mensen persoonlijk geholpen en online meer dan 250.000 mensen geholpen.