Lekker duidelijk m.n. overbrugging

• Wat heb je bij Ikbenfrits gedaan? Online rekentool - Hypotheek berekenen

erg goede tool maar niet flexible naar mijn behoefte

Ik ben op zoek om mijn maandlasten te verlagen of in ieder geval flexibiel te maken door een gedeelte van mijn hypotheek aflossingsvrij te maken maar ik kon geen manier vinden om bij het omzetten hypotheek vormen te vergelijken. Ik ga het nogmaals proberen met als uitgangspunt een nieuwe hypotheek.

• Wat heb je bij Ikbenfrits gedaan? Online rekentool - Hypotheek oversluiten

Prijs kwaliteit is super mbt de deskundigheid van de adviseur en de handigheid van de online tool

Allereerst, de deskundigheid, flexibiliteit en geduld van Judie maakte dat we een erg positief ervaring hadden. Daarnaast is de prijs heel schappelijk tov andere aanbieders. Verder is de online tool van ikbenfrits erg overzichtelijk en makkelijk in gebruik. Fijn om ook al opties te hebben in het dashboard voordat je een opdracht aan gaat en dat je pas betaald na bepaalde stappen in het proces. Kortom, professioneel hypotheekadvies met hoge prijs-kwaliteit verhouding! Verbeterpunten: - dat je zelf ook documenten kan verwijderen in overige documenten in dashboard - dat je iets flexibeler bent in het bank vergelijkingsoverzicht door te kunnen switchen van lengte vastzetten rente en type lening (linear of annuitair)

• Wat heb je bij Ikbenfrits gedaan? Hypotheek afgesloten als starter

De Adviseur en website zijn top, helaas verliep de communicatie minder goed

De Website als ook de deskundigheid van de adviseur hebben mij over de streep getrokken om voor ikbenfrits.nl te kiezen. Helaas verliep de communicatie via email niet goed. Dit ging telefonisch beter.

Goede informatievoorziening.

Prima informatie. Maar wij geven toch de voorkeur aan persoonlijk contact.

• Wat heb je bij Ikbenfrits gedaan? Online rekentool - Hypotheek berekenen

Flexibel, snel en compleet.

Inzicht krijgen en bekend raken met mogelijkheden, gratis en vrijblijvend. Dat is precies de eerste stap die ik nodig had om keuzes te kunnen maken betreft het inschrijven bij een huis. Met de adviseur kom je toch verder dan alleen met de online rekentool. Judie Liu was geduldig en heeft mijn afspraak vervroegd ingelast om mij op tijd van informatie te kunnen voorzien - dat was mijn grootste hulp. Super!

• Wat heb je bij Ikbenfrits gedaan? Online rekentool - Hypotheekrente vergelijken

De rekentool werkte aanvankelijk niet,

Nadat de rekentool niet werkte (na onderstaande review) persoonlijke mail gekregen van een medewerker met een link waarin de berekening wél gemaakt werd. Dat is dan wel weer prima service. Voelt alweer een stuk beter.

• Wat heb je bij Ikbenfrits gedaan? Online rekentool - Hypotheek oversluiten

Beste Chris, Dank je wel voor je berichtje! Goed dat je dit met ons deelt. Ik neem even contact met je op om samen het probleem op te lossen. Groet, Angelina

Overzicht in digitaal dossier en sterk onafhankelijk advies

Ik heb een positieve ervaring met ikbenfrits.nl. Ze geven onafhankelijk advies en mijn adviseur had goede inhoudelijke kennis om ook complexere vragen te beantwoorden. Het dossier is digitaal, super overzichtelijk en je wordt stap voor stap aan de hand genomen wat je moet doen. Als je geen kennis hebt van hypotheken, ga je het met ikbenfrits.nl nog leuk vinden ook. De collega's zijn naar mijn idee ook modern en persoonlijk. Kortom: aanrader ten opzichte van de traditionele hypotheekadviseurs.

Professionaliteit zonder poespas

Circa 3 - 4 jaar geleden voor het eerst kennis gemaakt met "Ik ben Frits". Het prettige contact en de leerzame gesprekken toentertijd zijn blijven hangen. Daarom was de beslissing gauw genomen om weer met "Ik ben Frits" in zee te gaan. Ook nu weer waren de gesprekken rustig, verhelderend en de uitleg duidelijk. Alle tijd werd genomen om je wensen in kaart te brengen. Met het dashboard werken is eenvoudig en zonder meer flexibel (loopt niet vast, terwijl je toch op-en-neer-hopt in het dashboard). Iedereen bedankt dat jullie dit mogelijk hebben gemaakt!

• Wat heb je bij Ikbenfrits gedaan? Hypotheek afgesloten als doorstromer

direct inzicht in je situatie, komen met advies waar je zelf niet aan had gedacht

Ook als ze er zelf niet aan verdienen geven ze je het advies dat het beste is voor jouw situatie.

Duidelijk en goed geholpen

Wij hebben onze hypotheek via ikbenfrits laten oversluiten Kregen duidelijke uitleg en indien het ons niet duidelijk was geen enkel probleem om het nog een keer uit te leggen Ook omdat we er niet in hypotheken in thuis zijn alles aan ik ben frits overgelaten en ze hebben ons prima geholpen ook met de taxatie notarisafspraak en ORV ..wij geen omkijken naar gehad Wel wat vreemd en onwennig om dit soort zaken(grote bedragen) via mail en telefoon te regelen (Dashboard werkt uitstekend !) We zijn ook zeer tevreden echter soms zou het antwoord sneller kunnen maar begrijp dat iedereen best wel snel een antwoord zou wensen

• Wat heb je bij Ikbenfrits gedaan? Hypotheek overgesloten

Vriendelijk en begrijpelijk consult.

Ik wil informatie over mogelijkheden voor wijziging hypotheek op korte en lange termijn. Dit wordt mij duidelijk uitgelegd mondeling en aan de hand overzichten, bedragen en mogelijkheden op het scherm. Tijdens het telefoongesprek krijg je al een goed overzicht op het scherm te zien. Keuzes moet je uiteraard daarna zelf maken. Daar wordt je goed op gewezen. Ook indien iets niet verstandig is om te doen.

• Wat heb je bij Ikbenfrits gedaan? Online rekentool - Hypotheek berekenen

Frits is enorm sympathiek en deskundig.

Iedereen begrijpt zijn hypotheek doordat je in het dashboard goed kan zien wat de consequenties van je keuzes zijn.

• Wat heb je bij Ikbenfrits gedaan? Online rekentool - Hypotheek berekenen

Duidelijk advies, open en transparant.

Advies van Judie Liu is helder en in Jip en Janneke taal uitgelegd. Mogelijkheden goed bekeken. Kortom zeer tevreden.

• Wat heb je bij Ikbenfrits gedaan? Hypotheek overgesloten

Goed advies, maar laat verder heel erg te wensen over.

Mijn algemene indruk van Ikbenfrits is dat ze 'in over their head' zijn. Ik geef 2,5 ster omdat we blij zijn met onze hypotheek, het fijne eerste gesprek en de verder vriendelijke communicatie. Verder komt Ikbenfrits op vele fronten écht tekort: Een algemeen telefoonnummer en emailadres is de enige manier om in contact te komen met Ikbenfrits. Zo goed als altijd waren Judie en Amanda te druk (begrijpelijk) om dezelfde dag terug te bellen, maar enkele keren zijn ook terugbelverzoeken niet gehonoreerd. De communicatie zelf laat te wensen over, want ze zijn zeer kort van stof: emails worden (minimaal een dag later) met 1 of 2 zinnen beantwoord. Is je vraag dus niet naar voldoening beantwoord, dan kun je (na je reactie) wéér een dag wachten in de hoop dat je dan wél een volwaardig antwoord krijgt. Met het nodige risico op misverstanden. Daarnaast zijn er onnodige fouten gemaakt. Zo was er (nog) geen bankgarantie aangevraagd, terwijl dit wel besproken was en was het renteaanbod aangevraagd, vóórdat de taxatie was gedaan. Achteraf bleek dat het totaalbedrag van de financieringsopzet overeen moet komen met het totaalbedrag op het renteaanbod. Om deze reden keurde de bank de financieringsopzet, tot twee keer toe, af. Na de eerste afkeuring werd er een begeleidend schrijven (van 1 regel) toegevoegd aan onze aanvraag. Bij de tweede afkeuring werd er wederom 1 regel begeleidend schrijven toegevoegd. Omdat ik de bui al zag hangen, belde ik en bij toeval kreeg ik Amanda direct te pakken. Na wat druk erop gezet te hebben nam ze telefonisch contact op met de behandelaar van de bank. Mijn inziens had ze dit direct na de eerste afwijzing kunnen doen. Dan hadden we 2 weken eerder alles rond gehad. Nu was de hypotheek 2 dagen voor het verlopen van de koopakte pas rond. Kortom, áls je contact krijgt, is het contact prettig, maar je moet Ikbenfrits continu achter de broek aan zitten, wat onnodig veel stress oplevert.

• Wat heb je bij Ikbenfrits gedaan? Hypotheek afgesloten als starter

Super compacte duidelijke en praktische informatie

Ik ben zoekende naar een woning en wil i.p, geen gebruik maken van een aankoopmakelaar. Dankzij Ikbenfrits durf ik deze stap in mijn eentje te nemen.

Prima en snel

Advies goed, proces slecht

Gekozen voor Ikbenfrits vanwege een goede, heldere en frisse impressie: duidelijke website, dashboard en portal. Zowel het kennismakings- als adviesgesprek met onze adviseur was erg prettig. Er werd goed met ons meegedacht en geadviseerd om bepaalde zaken beter aan te pakken of in te dienen. Ook het bankoverzicht met alle verschillende rentes en voorwaarden was duidelijk om een weloverwogen keuze te maken. Vanaf het moment dat de hypotheekaanvraag bij de bank werd ingediend, verliep alles echter erg stroef en voor ons stressvol. Natuurlijk zijn de doorlooptijden bij de geldverstrekkers enorm opgelopen, maar praktisch geen enkele keer hebben wij van IBF zelf een update gekregen. Keer op keer moest ik er zelf achteraan gaan. Beloftes wanneer we nieuws konden verwachten waren alle keren foutief, waar we pas achter kwamen als we zelf weer contact opnamen. De indicatie dat we in de laatste fase van het beoordelingsproces waren, werd een week later teruggedraaid omdat toch bleek dat we nog in fase 1 zaten. Als klap op de vuurpijl bleek bij de allerlaatste horde dat een verouderd en foutief document was meegestuurd, iets waar ik het met de adviseur meerdere keren over heb gehad. Hierdoor moest de beoordeling weer opnieuw worden gedaan wat zorgde voor nog een week vertraging. Uiteindelijk was het bindende voorstel een week na aflopen van ons financieringsvoorbehoud (in overleg met de verkopende partij) eindelijk binnen. Uiteraard zijn we erg blij dat alles is afgrond, maar het heeft ons enorm veel stress opgeleverd. Gezien de slechte dienstverlening gedurende het proces, geef ik IBF een onvoldoende en zou ik helaas niet nog eens mijn hypotheek via IBF afsluiten.

• Wat heb je bij Ikbenfrits gedaan? Hypotheek afgesloten als starter

Beste Ivo, Dank je wel voor je uitgebreide review. We willen je nogmaals bedanken voor je uitgebreide feedback en zijn blij dat je deze zo uitgebreid telefonisch hebt willen toelichten. We gaan met je feedback aan de slag. Groet, Angelina van Ikbenfrits

Een persoonlijke en prettige ervaring

Geduldig en vooral de duidelijke uitleg zonder de indruk te wekken dat je 1 van de velen bent.

• Wat heb je bij Ikbenfrits gedaan? Online rekentool - Hypotheek berekenen

Iedereen kent wel een Frits, maar iedereen zou deze Frits moeten kennen

Frits geeft je inzicht en informatie over elke stap in het voor 90% van de mensen ondoorzichtige en onnodig complexe proces van het zoeken naar de beste hypotheek mogelijk in Nederland bij alle op dit moment 31 aanbieders die dit moment mogen tot en met het moment dat je de sleutel in je hand hebt bij de notaris In een woord ongelofelijk briljant Taco Mulder Bedrijfskundig adviseur Kwaliteitsmanagement en functioneel ontwerper webapplicaties bij de DUO

Open en eerlijk

Vanwege een speciaal vorm van contract en eerdere uitzoekwerk wist ik dat er in ieder geval al 1 bank was dat wel een hypotheek wil verstrekken. Ikbenfrist was in tegenstelling tot tig andere adviseurs een die direct aangaf dat ik beter bij die bank direct kan aansluiten omdat er geen andere banken zijn die zo makelijk omgaan met mijn situatie. De meeste geven vrijwel geen informatie totdat je betaald hebt.

• Wat heb je bij Ikbenfrits gedaan? Hypotheek afgesloten als starter

Dashboard heel fijn, uitzoekwerk is voor jezelf

Het begon zeker positief allemaal! Het dashboard werkte vanaf het begin erg fijn. Overzichtelijk en duidelijk welke stappen er te gaan zijn. We kregen een telefonisch gesprek met onze hypotheekadviseur, die echt de tijd nam om aandacht aan ons te besteden en een goed eerste gesprek te hebben. Ook via de mail kregen we altijd uitgebreid antwoord op onze vragen. Helaas ging het daarna iets minder soepel. Documenten werden niet altijd goed doorgezet naar de bank (waar we pas achter kwamen nadat we zelf er achteraan belden), bepaalde struikelblokken in het aanvraagproces (zoals een slapende vve, in ons geval) werden niet benoemd door onze hypotheekadviseur (en moesten we dus zelf - erg laat - aankaarten toen we er uberhaupt achterkwamen). Dat je het werk van ikbenfrits zelf zo grondig moest controleren, gaf ons veel stress, juist omdat we dit wilden uitbesteden. Wel erg aardig personeel.

• Wat heb je bij Ikbenfrits gedaan? Hypotheek afgesloten als starter

Online vooraf en daarna snel schakelen.

Even was ik huiverig of ik dit wel online zou willen doen, maar uiteindelijk is het veel makkelijker en zeker niet onpersoonlijk. De adviseur was zeer deskundig en heeft mij op een vlotte manier door de complexe materie geholpen. Als dat dan ook nog eens kan voor een scherpe prijs, dan is dat helemaal mooi.

snel en overzichtelijk advies

Volgt nog

Over Ikbenfrits

Persoonlijk hypotheekadvies met het gemak van online