Ik bestel de variant die mijn hond mag hebben prima voer en ik lees dat sommigen moeite er mee hebben het vlees er uit te halen huuphuuphuup mama. 's truuk als het worstje bevroren is pak een tomaten mesje wat gekarteld is en snijd het klontje zo wij dat noemen er af en dan gaat er van zelf een stukje er af en je kan zo de rest naar beneden trekken in stukjes en als je bang bent voor een koude hand pak een stuk keukenpapier of een schonen doek euvel opgelost

Super!!!!!!

Mijn Oud Duitse herder krijgt deze brokken van maandag t/m vrijdag. Het bevalt me prima. Prima ontlasting. Zaterdag en zondag krijgt hij Darf vers. Ook een aanrader!! Er is zijn genoeg andere brokken op de markt, maar ik blijf toch bij de Darf brokken.

Service en klantvriendelijkheid ontbreekt

Ik ben een vrij nieuwe Darf (kat) klant en tevreden over de kat compleet. Gisteren een bestelling gedaan en vergeten er de 2 dozen kat Eend bij te bestellen dus ik belde vanmorgen om te zien of het er nog bij kon. De levering zou pas over 5 dagen plaats vinden. Nee dat kon dus niet, ik moest de 2 dozen apart bestellen in de webshop en dan zou er wel de 7,50 verzendkosten bijkomen... Echt slechte service vind ik dit en de medewerkster vond ik nu ook niet een van de sympathiekste... De kat compleet voeding beveel ik aan maar de service niet. Jammer dit!

Vlees in de nieuwe verpakking stinkt verschrikkelijk!

Onze honden eten al ruim 2 jaar DARF & Alroda, altijd heel tevreden van geweest, mooie drolletjes, alles ok. Sinds de nieuwe verpakking in worstjes ruikt (ik moet echt zeggen "stinkt") het vlees verschrikkelijk! Ik kreeg als reactie op mijn email te horen dat het een beetje anders ruikt omdat het voorheen eerst werd opengelegd in de vriezer waardoor de geur er al wat uit was en omdat het nu onmiddellijk in worstjes verpakt wordt, zou de geur er mee inzitten. Tot daar kan ik best volgen. Mààr: het vlees van Alroda, dat ook van bij DARF komt, zàt al in worstjes voorheen en ook diè worstjes stinken ineens verschrikkelijk?! Bij het openen van een worstje konijn kwam er een geur vrij die het midden hield tussen ammoniak en rioleringsgeur! Heb het zelfs niet durven geven aan de honden. Dus voor ons echt héél jammer want wij waren super tevreden van hun kwaliteit en moeten nu genoodzaakt op andere merken overgaan...

Slechte service!

2 weken geleden al een review geschreven over de slechte service! Nu nogmaals een review om potentiële klanten te waarschuwen. 2 weken geleden een order geannuleerd vanwege slechte communicatie en het niet doorgeven van een gewijzigde leverdag waardoor ik die betreffende dag zit te wachten op een levering die helemaal niet komt. Geen mailtje, geen telefoontje helemaal niks. Nu inmiddels al 2 weken aan het wachten op een terugbetaling maar nog steeds niks ontvangen!

Nieuwe verpakking is een drama

Sinds enige tijd zit het vlees niet mee los in een doos, maar is het verpakt in "handige" worstjes. Volgens de producent om hygiënische redenen. Voor wie?? Wat een geklieder om het vlees uit de verpakking te krijgen. Handen en aanrecht zitten onder de bacteriën. De kwaliteit is super, maar door de verpakking ben ik na 7 jaar overgestapt op een ander merk. Echt heel jammer!!

Goed vlees maar wat een slechte service!

Erg tevreden over het vlees maar wat een slechte service. Geen reactie op mailtjes. Geen mail ontvangen over de wijziging van de leverdag en dan bel je en is er opeens besloten om niet op donderdag te leveren maar op zaterdag. Staat niet duidelijk vermeld op de site (daar staat namelijk vanaf februari levering op vrijdag) en in mijn agenda is het toch echt 16 januari. Heb het idee dat ze het zelf niet helemaal weten. Erg jammer want ik was erg tevreden over het vlees en tot begin dit jaar nooit problemen gehad. 1 tip voor Darf: al die veranderingen in routes en leverdagen is geen verbetering!

New (2020) packaging is really bad

Small, plastic wrapped with metal clips either side. Old packaging was much better and environment friendly. Need to find new dog food now - Darf no longer good for us,

Mijn hond is er dol op

Voorheen kreeg onze hond brokken, wel graanvrij en met een hoog vleesgehalte. Dat at ze wel, maar de ene dag wel, de andere niet. Dit vlees vindt ze heerlijk. Ik ontdooi de worstjest eerst, snijd het plastic in het midden door zodat ik beide uiteinden kan pakken en dan gaat het vlees er makkelijk uit. Dus daar geen problemen mee. blijf het voorlopig dan ook gebruiken voor mijn hond

Mijn honden doen het er prima op!

Ik laat het worstje ontdooien in de koelkast en snijd dan de verpakking over de hele lengte met 1 snee open. Druk dan het vlees er uit en dat gaat prima. Blijft bijna niets achter, hooguit een heel klein beetje bij de sluitingen. Ik zie dat mensen er problemen mee hebben maar ik vind het fijner met de worstjes.

Geweldig goed!

Goede porties, lekker vers, ruikt niet vies! De hondjes vinden het heerlijk!

Tolles Trockenfutter

Ich habe das Trockenfutter über Dogspartner de kennen lernen dürfen. Ich habe mir einen 5kg Kübel bestellt, ich fütter das Futter jetzt eine gute Woche und muss sagen es ist alles Ok,wird mit Begeisterung gefressen.Ich habe so manches Kahlt Gepresstes ausprobiert war aber nie so Überzeugt ,bin auch sehr froh das keine Kartoffeln in euren Futter enthallten ist. Ich habe ein Futter Darf Voll Bites für meine Hunde entdeckt das mich in der Zusammensetzung und Qualität voll Überzeugt. lg: aus Wien

Echt niet tevreden over nieuwe verpakking

Wij zijn altijd heel tevreden geweest over darf, alleen nu met die nieuwe verpakking is het 1 groot geknoei, in bevroren toestand open snijden blijven er restjes vlees achter in de verpakking en in ontdooide toestand is het helemaal 1 grote knoeiboel, graag een filmpje voor de juiste manier van openmaken anders voelen wij ons genoodzaakt een alternatief te zoeken wat heel spijtig zou zijn voor onze honden aangezien ze verzot zijn op het vlees

Sinds de worstjes is het niet te doen

Mijn honden hebben al een hele tijd de hamburgers van Darf gehad. Dit was een prima product. Je haalde een hamburger uit de diepvries in de ochtend en 's-avonds kregen de honden te eten. Nu is de handige hamburger veranderd in een ranzige worst. Als je het voer in de worst laat ontdooien blijft er een hoop vettige viezigheid met vlees achter in het plastic. Het stinkt enorm. Na contact bleek dat ik het plastic eraf moest halen voordat het ontdooide. Ik zou dan wel eens een filmpje willen zien hoe ik dit het beste kan doen. Met een mesje snij je het plastic in. Maar de bovenkant zit zo'n beetje in de worst gedrukt waardoor je dit er praktisch niet afkrijgt. Je bent 10 minuten bezig om 2 worstjes te ontdoen van het plastic en dan voel je je smerig en heb je bevroren handen!! Ik moet wel zeggen dat het product op deze manier minder stinkt. Maar deze manier van voer geven is voor ons een reden om te kijken naar een ander product. Erg jammer, want we zijn altijd enorm tevreden geweest over dit product.

Worstjes: gedoe

Ik vind het een heel mooi product, fijn dat er ecologisch verantwoord vlees is voor honden. De worstverpakking vind ik niks. Tot nu toe heb ik ze ontdooid geopend; vleesresten blijven zitten in de hoekjes, lastig om het eruit te peuteren, dan schoonspoelen met water, toch nog restjes die gaan stinken in de prullenbak. Benieuwd naar in bevroren toestand openen met aardappelmesje. En ik vind het vlees te fijn gemalen, liever groffer zodat de honden nog iets te kauwen hebben.

Darf Kalkoen

Ik bestel de Darf kalkoen, sinds de worstjes vindt ik de samenstelling beter. De blokken waren wit/grijzig en vettig en plakkeriger. De worsten vindt ik juist beter en onze hond vindt het hierdoor ook lekkerder. De voedselveiligheid is door de worstverpakking beter en ik snij de verpakking zo uit de vriezer in en trek het er zo af zonder dat er vlees achterblijft, de worst is immers keihard. Enige nadeel vindt ik de portie per worstje, van de 19 stuks waren er maar een paar 245 gram of iets meer, de rest zat slechts rond de 220 gram, dit zou extra aandacht moeten verdienen. Verder prima vlees.

Service wordt slechter

Er wordt niet gereageerd op e-mails: de zalmworstjes zit bijna 80gram water in terwijl dit in voorgaande worstjes niet zo was. Amper zalmvlees wat je overhoudt. Klacht ingediend maar nog geen reactie. Normaliter bestel je begin van de week en heb je het einde van de week binnen. Nu besteld begin v.d week maar levering is nog niet eens ingepland. Al vaker mailcontact gehad over de service, krijg je als reactie: er zijn zieken. Dat is heel vervelend maar niet het probleem van de klant. Moet niet langer duren zo, anders op zoek naar een andere leverancier.

Ik moest er eerst even aan wennen

De bevroren worstjes die verpakt zijn in plastiek is geen probleem, had al vernomen dat je deze niet eerst moet laten ontdooien. Ik snij met een aardappelmesje het plastiek aan 1 kant eraf en zo kan je de worst(jes) er gemakkelijk uitdrukken.

nieuwe worst verpakking zuigt

Niet te doen die nieuwe verpakking. Echt ronduit ranzig: Elke dag gehannes, vlees is vetter, stinkt enorm en blijft onder nagels etc zitten. Als ze deze nieuwe verpakking niet heel snel een stuk gebruiksvriendelijker maken zijn ze in ieder geval een levenslange gebruiker kwijt. En ik zal vast niet de enige zijn.

Top bedrijf!

Betrouwbaar, goeie producten, snelle levering en vriendelijke bezorgers.

Zeer ontevreden

Ik ben zeer ontevreden over de nieuwe worstjes. Het stinkt verschrikkelijk en verkleurd ook snel. Heel jammer dit. Die blokken waren zoveel beter daarom wilde ik darf. Denk dat ik nu maar weer moet zoeken naar iets anders.

Super vlees

Sinds een jaar kopen wij alroda puur, eerst via een fokker maar helaas had zij niet altijd alles op voorraad dus sinds een klein half jaar bestellen wij het nu via de webshop zelf. Top zoals het geleverd wordt, netjes verpakt en de chauffeur is een vriendelijk man en altijd stipt op tijd. Zoals al eerder vermeld is het ook heel klantvriendelijk dat je een belletje krijgt wanneer de chauffeur eraan komt, zijn ze iets later dan laten ze dat ook weten. Maar ook ons bevalt de worstjes niet, vind het ook een gedoe om het uit de verpakking te krijgen, en het maakt niet uit of je dit in bevroren of ontdooide toestand doet het blijft een gedoe om het vlees eruit te krijgen. En dan je afvalbak die vreselijk stinkt. Ik had ook liever de broodjes die gingen bij mij in een zak de vriezer in zodat we geen vriesbrand of uitdroging hadden. Ik hoop ook dat ze nog iets op gaan bedenken hoe het vlees toch makkelijker uit de verpakking kan. Of zoals eerder vermeld, een filmpje om te zien hoe het wel moet. Maar dit terzijde, Darf zelf vind ik top en de service is ontzettend goed. Wij blijven gewoon bestellen omdat mijn honden het heerlijk vinden en hele lastige eters zijn omdat er eentje voedsel allergie heeft

Algemeen darf goed. Worst verpakking slecht!

Goedenavond, Hierbij wil ik mijn ervaring delen mbt darf. Jarenlange goede ervaringen met darf blokken. Voorheen zat er papier op de blokken. Dit bleef af en toe plakken op de blokken maar over het algemeen werkte het prima. Daarna de blokken zonder papier. Dit was wel een kleine verbetering. Erg praktisch vooral. Nu de worsten. Ik snap de theorie erachter. Echter met meerdere grote honden is dit niet erg praktisch. Al de worsten 1 voor 1 open snijden na ontdooien. Waarbij er veel vlees in het plastic achterblijft. Om dit er weer uit te krijgen sta je toch, of de worsten uit te knijpen of anders. Vieze handen. Ook de kans dat er plastic of het ijzertje achterblijft tussen het vlees is aanwezig. Toch best veel werk met zoals eerder genoemd meerdere grote honden, die al snel 1 tot 1,5 kilo per dag eten, per hond. Ik overweeg hierom toch om iets te zoeken wat praktischer is. Ondanks jarenlange goede ervaringen met darf. Uiteraard is dit mijn ervaring. Misschien staan andere mensen er wel positief tegenover. Misschien kunnen jullie er iets mee.

Fijn om te horen dat u blij bent met ons product... ondanks het aanpassen van de verpakking is het product gelukkig hetzelfde gebleven. Wij hadden helaas geen andere keuze i.v.m. voedsel veiligheid. We hopen dat u dat begrijpt. Er zijn ook klanten die juist blij zijn met de nieuwe verpakkingen. Wij adviseren klanten om het plastic te verwijderen voordat het vlees is ontdooid, op deze manier blijft er geen vlees achter. Om het voor grootgebruikers makkelijker te maken hebben wij nu ook kilo worsten in de webshop! Een doos bevat 10 worsten van 1 kilo. Als je de kilo worsten bestelt heb je een voordeel van 650 gram per 10 kilo. We hopen u hiermee tegemoet te komen. En we hopen dat u viervoeter nog steeds fan blijft van ons product. Want daar doen wij het voor!

Super voor onze gevoelige jack russel

Waarom Darf, simpel wij kregen 6 jaar geleden op 5 jarige leeftijd onze tweede jack russel het broertje van de jack russel die wij vanaf pup al hadden. De tweede jack russel was voor 3/4 blind in middels helemaal blind en ziek poepte bloed en zijn brokken kwamen er zo weer uit. U begrijpt het al, de dierenarts kosten liepen zo hoog op, dat wij de laatste consulten niet meer hoefde te betalen om dat onze dierenarts het ook niet meer wist en vroeg aan ons hebben jullie zelf enig idee. Per toeval kwamen wij bij Darf uit, door ons schoonzuster die haar hond allang Darf gaf. Nadat wij ook Darf aan ons zieke jackrussel gaven is hij nooit meer ziek geweest, hij is nog 1 keer ziek geweest toen wij een andere rol hadden gekocht die de helft goedkoper was, dus nooit meer. Wij hopen dan ook dat darf zijn product nooit verandert. Wij wilden dit eigenlijk al veel eerder met iedereen delen. Ja, de verpakking voor ons een verbetering wij moesten alles al ompakken in diepvries zakjes (3 dozen) en moesten er water bijdoen omdat het droog was en wat nu ook niet meer hoeft. Open maken is voor sommigen een probleem en sommigen niet, ik doet het met een tangetje als het ontdooid is knijp het ijzertje open en trekt het naar boven er af maar mijn vrouw lukt dat niet en de lucht daar wend je ook wel aan. U begrijpt het al voor onze hondjes is het meer waard dan een tien

Kwaliteit vlees in worst beter maar onhandiger in gebruik

Ik vind het in worstjes beter voor de kwaliteit van het vlees (geen vriesbrand/uitgedroogd/verkleurd) maar minder praktisch omdat het langzamer ontdooid en het verwijderen van het plastic/klemmetjes onhandig en onhygiënischer is. Verder is de calcium/fosforverhouding in de puppy variant geloof ik niet ideaal voor jonge honden. Vandaag heb ik mijn eerste onlinebestelling gedaan, deze wordt volgende week geleverd dus daar kan ik nog niks over zeggen. Heb wel enkele keren het vlees in de slagerij gehaald.

Over DARF

Gek van honden en katten. Dat zijn we bij DARF. Daarom nemen we alleen genoegen met het allerbeste en dat is biologisch vers vlees. Maar dan wel kant-en-klaar. Makkelijker kan niet.