Youen komt vanaf het begin tot het einde over als een betrouwbare leverancier.

Ik was bang dat het bij zonnepanelen gaat als met keukenverkopers, maar daar was geen sprake van. Zowel het verkoop- als het installatieproces verliep naar wens. Twee kleine verbeteringen die mogelijk zijn gaan over de tijd tussen die twee processen (ca. 5 maanden): - Het was toch weer een verrassing waar leidingen moeten komen (in ons geval buiten op het huis) en wat er nog in de meterkast gedaan moest worden. Met een bezichtiging vooraf voorkom je dat soort verrassingen; - Er waren ondertussen ook panelen op de markt gekomen met hogere WP, maar een lagere prijs. Die optie is mij niet aangeboden of overlegd. Over het geheel ben ik heel tevreden en ik kan dit bedrijf zeker aanbevelen.

Dank je wel Johan, voor de mooie beoordeling.

Prima uitvoering, matige voorbereiding en oplevering

De installatieploeg kwam voor verassingen te staan aangezien er in de voorbereiding geen site survey was gedaan, of foto's waren gevraagd van de meterkast en zolder. Eerste service vraag na oplevering is nooit response op gekomen. Maar petje af voor de installatie ploeg.

De installatie van 10 panelen werd vlot en vakkundig uitgevoerd, geen klacht.t!

Toen wij in de middag terug kwamen uit het ziekenhuis, troffen wij een blinkend schone kamer aan. Ik heb mijn compliment ook geventileerd, naar het "hoofdkantoor" Klasse.

Dank je wel Hennie. Dat is een mooie review. Dank je voor het vertrouwen en we wensen je lekker veel gratis stroom van je eigen zonnepanelen 👍

Prima bedrijf

Na een maand natuurlijk nog weinig duidelijke ervaring, dat kan ik pas na een jaar zeggen. Maar deze eerste weken zien er gunstig uit! En technisch gesproken werkt alles prima. Contact met Youen was/is uitstekend.

Zonnepanelen maken stroom met ... je raad het al: de zon :-). Daarom is het gratis stroom die je ook weer direct in huis kunt gebruiken. En omdat er niets voor verbrand hoeft te worden, is het ook duurzaam. in de zomer zijn de dagen langer en is de zonneschijn wat intenser en daarom maak je zomers meer stroom. Goed om te weten dat alles prima werkt 👌

Prima werk geleverd

Uit leg over zonnepanelen was prima ook het installeren van de panelen. Helaas konden de monteur de app niet installeren met veel moeite ben ik er zelf er achter gekomen. Verder was het goed.

Hoi Cor, dank voor je leuke reactie. Bij aansluiting proberen we zoveel mogelijk werk direct af te ronden. Jouw monitoring moest wel even door het bedrijfsbureau worden ingericht, voordat je die kunt gebruiken. Gelukkig werkt het nu allemaal prima. Heel veel plezier met jouw zonnepanelen en we wensen je lekker veel van je eigen duurzame stroom toe.

Er is goed om met dit bedrijf zaken doen

Het personeel is goed onderlegd. En ze werkten goed door. Gaven heel goed uit leg over de materie. Dus wij zijn zeer te vrede ermee.

Beste Wim, dank voor je mooie dikke tien. Die hebben we graag op ons rapport :-). Bij de Vrijmibo hebben we het nog even over jullie gehad en de mannen van Youen vonden het hartstikke leuk om bij jullie langs te komen. We wensen jullie veel zonnige dagen toe. Team Youen

Goede kwaliteit zonnepanelen

Prima bedrijf met goede kwaliteit zonnepanelen. De allernieuwste versie. De installatie liep gesmeerd. Vriendelijk en beleefde installateurs. Ik ben er blij mee.

Dank jullie wel voor jullie positieve reactie. Jullie hadden een beetje geluk met de introductie van de nieuwe zonnepanelen, die konden we direct bij jullie op het dak leggen. Veel plezier met de zonnepanelen. Die gaan vast veel besparen op de energierekening. Team Youen

Netjes en best snel gewerkt

14 panelen op het dak, netjes aangesloten en afgewerkt...

Beste Rik, Dit is hoe we het willen. een mooie installatie die flink veel stroom zal opleveren en een keurig opgeleverd systeem. Geniet ervan! Team Youen

Slechte ervaring

Het hele voortraject van offerte naar opdracht was prima. Inplannen afspraak voor uitvoering werd na één telefoontje naar voren geschoven omdat het anders drie maanden zou duren. De montage ging niet helemaal goed. Ik heb diverse malen de monteurs erop gewezen dat de kwaliteit van de montage te wensen overliet. Voorbeelden hiervan: 1. Eén paneel gleed uit de handen van de monteur en de punt boorde een gat in de dakbedekking. Op zich kan dit gebeuren maar meldt het even. Ik zag het gelukkig zelf gebeuren en heb een dakdekker moeten bellen om het te herstellen. Ter compensatie zou er €50,- van de eindafrekening afgehaald worden. 2. Voedingsleiding van de panelen naar de meterkast gaat deels over het dak. Leiding was schots en scheef gemonteerd. Na hier een opmerking over te hebben gemaakt werd dit gecorrigeerd. 3. Kabeldoorvoer door muur werd geen mantelbuis gebruikt. Na hier een opmerking over te hebben gemaakt werd dit alsnog gedaan. 4. Losgeknipte ty-rapes van de panelen werden gewoon op het dak achtergelaten. Na hier een opmerking over te hebben gemaakt werd het alsnog opgeruimd. 5. Zijpanelen zouden zwart geleverd worden zoals in de offerte was afgesproken. Bij aankomst waren de zijpanelen blank. Deze moeten nog omgeruild worden. 6. Module voor in de meterkast was niet meegeleverd, deze wordt nog op nalevering geplaatst. 7. Voor de ballast van het frame werden oude (gebroken) stoeptegels gebruikt. Dat ze oud zijn vind ik niet erg maar dat ze kapot zijn en gewoon neergelegd worden vind ik niet kunnen. 8. Diverse bekabeling onder de panelen ligt gewoon op het dak en is niet netjes gemonteerd. Ik hoop dat ze bij een volgend bezoek dit herstellen. De onverschilligheid waarmee de monteurs aan het werk waren gaf mij geen goed gevoel. Youen moet nog terugkomen om e.e.a. nog te monteren en te herstellen. Ik hoop dat dat mij een beter gevoel gaat geven.

Beste Peter, Wat jammer om jouw ervaring te lezen. Aan de hand van jouw verhaal hebben we de monteurs aangehoord en die geven aan dat je er dusdanig bovenop zat, dat voor hun maar weinig ruimte overbleef om hun werk te doen. We komen binnenkort bij je terug met een persoonlijke reactie. In een zeer moeilijke marktsituatie kan het zijn dat een onderdeel nog moet worden nageleverd, maar dat doen we natuurlijk gewoon. Als het nodig is vanwege bijvoorbeeld veiligheid, plaatsen we een voorlopig onderdeel en spreken we met je af om het op een later moment af te ronden, in jouw geval is dat gepland op 4 november. Op die manier krijgen we het toch voor elkaar dat je zo snel mogelijk zelfstandig je eigen energie kunt opwekken. De installatie functioneert op dit moment goed en we vinden dat je er te allen tijde op moet kunnen vertrouwen dat je van Youen een installatie krijgt waar je jarenlang plezier van zult hebben. Dat is ook waarom je betrouwbare garantie krijgt op onze producten en natuurlijk staan we ook op de lange termijn voor je klaar. Alle goeds, Team Youen

Uitstekende levering en service, met gekwalificeerde vriendelijke mensen

Kort en krachtig goede service: Installatie kon in overleg eerder worden uitgevoerd (3 maanden). Nette monteurs en zeer goed werk geleverd, alles netjes afgehandeld, ondanks ziekte toch snel weer een vervolg.

Prima communicatie, duidelijke afspraken

Van offerte tot plaatsing, keurig geregeld. Nette installatie, duidelijke afstemming en uitleg. Top!

Keurig werk geleverd.

Goede service, vriendelijk personeel.

Plaatsing netje

Plaatsing goed verlopen aardig monteurs. Tip Alle draad liggen nu los onder de zonnepanelen even vast zetten is net zo netjes. Zeker als je er vanaf de grond aan de onderkant tegen aankijkt.

Vakkundige installatie, betrouwbaar bedrijf.

De zonnepanelen zijn volgens afspraak op het dak gelegd met volwaardige materialen. De mannen waren vriendelijk, 2 panelen waren verkeerd maar dat werd meteen opgelost. Het contact met de kantenservice is erg prettig en denken met je mee. De burenkorting was "over de datum" maar werd zonder moeite alsnog gegeven. Kortom een betrouwbaar bedrijf!

Vakkundig, klantvriendelijk, een voorbeeld voor menig ander bedrijf

De zin hierboven zegt eigenlijk genoeg.

Netjes op tijd .Alles netjes geregeld. Alles aan sluitend elektricien en de boys van plaatsen ...zeker een aanrader

dubbel gevoel

De goede kwaliteit van de installatie en de prettige omgang met de technische mensen werden ontsierd door gedoe over de route van de bekabeling. Op mijn wens om daarover vooraf duidelijke afspraken te maken werd niet ingegaan, met als gevolg een patstelling tijdens de installatie. Uiteindelijk heb ik zelf voor een oplossing gezorgd. Vervolgens moest ik achteraan aansluiten. De opbrengst van de zomerzon heb ik door de ontstane vertraging gemist.

Beste Hans, Wat jammer dat je ons zo'n slechte beoordeling geeft. Jouw tekst begint met: 'de goede kwaliteit en de prettige omgang' .. dat lijkt me toch een compliment voor onze teams? Jouw cijfer lijkt me daar misschien niet helemaal bij aansluiten. Voor wat betreft het AC-traject, bleek bij aanvang van de werkzaamheden dat er hak-, breek en herstel werk nodig was en de extra kosten daarvoor mochten niet berekend worden. Vervolgens is ons team teruggekomen en er zijn nooit kosten berekend. Toen je later aangaf dat je zelf een en ander zou willen voorbereiden hebben we je daarna direct ingepland om je zo snel mogelijk te helpen. Vanwege de energiecrisis doen we ontzettend onze best om iedereen zo snel mogelijk te helpen, maar daarbij willen we ook de kwaliteit hoog houden, zodat al onze klanten erop kunnen vertrouwen dat de installatie die ze van ons krijgen, goed functioneert en volgens de regels worden geïnstalleerd. We zijn uiteindelijk ook gewoon blij dat het bij jou ook is gelukt. We hebben zojuist nog even gecheckt en jouw installatie doet het in ieder geval hartstikke goed. Als je nog vragen hebt staan we natuurlijk direct voor je klaar. We wensen je veel duurzame energieopwekking van jouw eigen panelen en dat je veel kunt besparen op je energierekening. Alle goeds, Jan Hein

A very easy road to solar energy

From the first consultation to installation, the experience with Youen was very smooth. Received very clear information about solar panel options, pricing, installation process and all was delivered with no problems. Very friendly staff and very happy to now have a solar powered home. Would highly recommend Youen!

Prima en betrouwbaar bedrijf

Youen heeft op vakkundige wijze bij mij zonnepanelen geplaats. De panelen werden snel en professioneel geïnstalleerd. Mijn complimenten! Ik had het juiste bedrijf gekozen.

Vlot en deskundig.

Ze zouden er om acht uur zijn, maar tien over halfacht parkeerde de bussen al bij ons. Er moesten 12 oude zonnepanelen worden verwijdert, en 20 nieuwe geplaatst. Ook moest er een nieuwe kabel worden getrokken, niet de simpelste klus. Maar prima gelukt met de aanpassing in de groepenkast. Echt een vriendelijke en hardwerkende groep, die goed op elkaar waren ingespeeld. En ik weet hoe dit werkt, ik heb jaren als voorman kabelmonteur gewerkt. Al met al hebben ze prachtig werk geleverd waar we erg blij mee zijn.

Goede procesafhamdeling

Verbeterpunt is bij het offertetraject ik aanvullende vraag stelde die 1 maand op antwoord liet wachten en pas bij 2e reminder door verkoper werd beantwoord. Wat ik vroeg kon niet, maar bij de installatie werd door de monteurs voorgesteld (een vijfde paneel op een rij te installeren, ipv 2 maal 2 panelen). Dank aan de monteurs.

toppie

Een bedrijf waarbij het vertrouwen uitstraalt, dit blijkt ook door vriendelijke en hard werkende mensen. Youen is zeker om aan te bevelen.

Het plaatsen van de panelen goed, in werking stellen app frustrerend

Het plaatsen van de panelen en het aanleggen van de bekabeling is goed verlopen. Het in werking stellen van de app ging beroerd. De app herkende de gegevens niet. Ook kwam de instructie video niet over een met de gegevens op de app. Het contact per telefoon verliep eerst ook niet naar wens. Later werd dit gelukkig naar tevredenheid opgelost. Met een mooie bos bloemen als dank. Mijn advies is om bij oplevering samen met een monteur de app te activeren als onderdeel van het installeren van de zonnepanelen.

Top service en installatie, zeer goed geholpen

Vooraf heb ik de meest gunstige installatie qua energie opbrengst via hun solar software zeer nauwkeurig laten berekenen. Het advies van 23 panelen hebben we opgevolgd. De installatie is op zeer nette wijze opgeleverd inclusief vernieuwing van de groepenkast en plaatsing van extra groepen. Verder nog een garantie van 30 jaar op de panelen. Nu met de hoge kosten van energie verwachten we dat we de kosten wel heel snel terug verdiend hebben.

Flexibele bedrijf.

Snel, precies, en keurig.

Zonnehof 23

3811ND Amersfoort

Over Youen

Youen Installatie gelooft in slimme en groene energie voor iedereen en voor een betere wereld. Energie die jij opwekt, waarmee je flink bespaart en de aarde minder belast. Dat kan met zonne-energie via zonnepanelen. Die leveren wij. Wij willen energie duurzaam, gratis en makkelijk maken. Daarom maken wij betrouwbare zonne-energie toegankelijk met de nieuwe generatie zonnepanelen van topkwaliteit en met jarenlange garanties. Zorgeloze zonne-energie om trots op te zijn. Voor jou thuis en op het werk. Dat is Youen, energie van jou.