High costs, no results

They sold the boat to a child. This led to high costs for me at the marina because the boat had to stay longer. They do not check the buyers before accepting a bid. I don't recommend this. You are probably better off on eBay.

• Would you recommend us? No

Dear Noel, Unfortunately this happened to you on our platform. We have an open structure, which means that is a lot of bidding but unfortunately this has a negative effect. Unfortunately we were not able to help you and we hope that you were still able to sell your budget boat because the storage costs do not outweigh the proceeds of your boat.

Valt tegen

Behalve bij budgetboten, zijn de startbedragen meestal aan de hoge kant en dan komen er ook nog behoorlijk hoge veilingkosten (+BTW over kosten) overheen. De stappen voor een volgend bod, zijn vaak dusdanig hoog dat het niet meer interessant is om een volgend bod te doen Je hebt geen keuze om een kleinere verhoging te doen. Bij de budgetboten veiling in Amsterdam, waren de kavelomschrijvingen enigszins onduidelijk of onjuist klopte er helemaal niets van. zoals de genoemde afmetingen van de aangeboden boten. regelmatig werd de lengte van een boot met ongeveer een meter extra langer omschreven.

Beste Kees, dank voor je interesse in bootveiling en je reactie. Helaas merken we dat de omschrijving van de budgetboten beperkt is en dat de maatvoering die we aangeleverd krijgen aandacht nodig heeft. We zullen hier zeker op gaan bijsturen. Ten aanzien de startbedragen van de reguliere boten worden deze marktconform bepaalt en is dit niet zoals bij de budgetboten het geval is een bodemprijs. Dit voorkomt teleurstelling bij zowel verkopers als bieders op de veiling. De biedstappen die ons veilingsysteem hanteert staan in relatie tot het hoogste bod. Doordat de veiling een transparante verkoop methode is waar gelijktijdig meerdere bieders aan deelnemen komt het dus voor dat een andere bieder bereid is meer te bieden dan wat jou hoogste bod is op dat moment. Hopelijk heb je ondertussen een leuke boot kunnen vinden voor veel vaar plezier. Jeroen van Team bootveiling.com

Discutabel

Ik weet niet wat ik van de site moet denken. Ik zag dat dezelfde boot op marktplaats werd aangeboden. Vroeg daarnaar via een bericht aan de verkoper op marktplaats, en via de site van bootveiling. Beiden geen reactie. Maar nog geen dag later was de advertentie van Marktplaats afgehaald (de hoogste bieding daar was 1000 euro), werd de kijkdag gecancelled en was mijn hoogste bod van 700 euro op de site ineens ingehaald door een bod van 2000 euro.

Beste Daan, Dank voor je reactie. Ik begrijp de teleurstelling en de kritiek. Helaas heeft onze opdrachtgever de boot tegen de spelregels van de website ook op marktplaats aangeboden en zonder overleg verkocht voor de kijkdag. Om geen valse verwachtingen meer te wekken hebben we direct maatregelen genomen en de boot offline gehaald en de geïnteresseerde bericht dat de kijkdag en veiling geen doorgang meer zouden vinden. We zien er altijd op toe dat het aanbod op onze website exclusief beschikbaar is voor onze bieders en nemen je kritiek ter harte om dit in de toekomst te voorkomen. Als je we je nodig een persoonlijke toelichting kunnen geven zijn we bereikbaar op het centrale nummer. Jeroen van Team Bootveiling.com

Slechte controle op juiste en volledige informatie over aangeboden boten

Afgelopen week bij een boot gaan kijken die aangeboden werd. Bij aankomst waren we eigenlijk na 5 minuten klaar. Boot zag er absoluut niet uit zoals op de foto's, bouwjaar bleek 1991 te zijn en niet zoals werd vermeld 1993. Conclusie: 2 uur voor niks gereden om te gaan kijken. Even controle van de informatie op juistheid en volledigheid lijkt me er wel bij te horen, dit is slechte reclame voor bootveiling.com

Beste Jan, Dank voor je beoordeling. Wat spijtig dat de boot niet conform de geschetste verwachtingen was. Een bouwjaar wat vermeld is dient altijd juist te zijn en daarnaast moeten de foto's altijd een weerspiegeling zijn van de actuele situatie. We zullen de verkoper er op aanspreken en intern maatregelen nemen om teleurstellingen tijdens een kijkdag zoals deze in de toekomst te kunnen voorkomen. Bedankt voor je feedback. hiermee blijven we scherp om het optimale resultaat voor alle partijen te realiseren.

Afwikkeling duurt veel te lang

Na de veiling werd ik als verkoper met veel mails van koop ster lastig gevallen terwijl ik bootveiling alle documentatie heeft aangeleverd. Ook stoorde mij ontzettend dat ik lang op mijn geld moest wachten was afhankelijk van de koopster wanneer zij tijd had om de boot op te halen. Tot op heden krijg ik nog steeds mailtjes met vragen om documenten te leveren?? Bootveiling moest dit toch doen? Ik vind daarom dat te veel privé gegevens wordt verstrekt met alle gevolgen. Kleine opmerking :als bedrijf zou ik zowel verkoper en koper een kleine attentie verstrekken wegens succes. Doet wonderen Met vriendelijke groet fam Prins

Beschrijving van object kan veeeeeeel beter.

Heb de boot niet bezocht, had een andere in het vizier, ben afgegaan op de fotos, die kunnen dus duidelijker zijn. Ook beschrijving van de toestand kan beter. Kan Bootveiling wel een beetje aanbevelen maar het kan veeeel beter.

Beste Henk, Dank voor je feedback. Het komt inderdaad voor dat de Budget boten welke met €25,- starten voorzien zijn van een beperkte omschrijving. Vaak is er bij de verkoper niet meer informatie beschikbaar. Bij de boot welke je gekocht hebt op de veiling was dit inderdaad ook het geval. Ik heb even de beschrijving en ons advies er bij gezocht : Een Defender 27 welke na jaren op de wal gestaan te hebben op zoek ik naar een een nieuwe eigenaar. Deze budgetboot heeft een Vetus inboardmotor, mast en een beperkte inventaris. De foto's zijn actueel en gegeven een goede eerste indruk van wat je koopt. In de boot heeft regenwater gestaan. We adviseren je gebruikt te maken van de kijkdag zodat je weet waar je aan begint. Ik denk dat je voor de € 425,- een hele leuke budget boot hebt gekocht maar we zullen ons best blijven doen om zo goed mogelijk de boten online te presenteren.

Prima geregeld

Begreep van het gunningsproces niks en tussen kopen en ophalen zou meer tijd moeten zitten zodat je dat beter kan regelen ben blij met mijn boot

Très proffessinnel

La description du bien n´était pas exacte. Ex.demarrage électrique.. faux Hublot cassé Pas de gilet de sauvetage Une ancré inapproprié..etc

Snelle afhandeling

Nadat de veiling sloot ging het allemaal heel snel en was alles binnen een week geregeld. Ook het online door geven van alle informatie werkte perfect. Na de overdracht nog contact gehad met een medewerker of alles goed was verlopen.

goede site om je boot te verkopen

ik heb nu voor de derde keer een boot op die site gezet, wat bewijst dat ik erg tevreden ben over de verkoopwijze .Je boot verdrinkt niet in de eindeloze aanbiedingen. de courtage is redelijk en er wordt veel geadverteerd met een herkenbare site. Ook afwerking gaat snel, binnen een week alles afgewerkt.

Zeer positief en klantvriendelijk

Positief en kundig en snelle reacties en akties

Goede verzorgde advertentie

Goede informatie over verloop van de aandacht voor het te verkopen object.

Communicatie prima

Standaard communicatie prima. Telefonisch goed bereikbaar. Minder bij een vraag via mail en over de advertentietekst hebben we meer dan nodig mailverkeer gehad voordat de tekst redelijk naar onze zin was. Afhandeling van de verkoop uitstekend.

Beste Johanna, dank voor de mooie review en de aandachtspunten waar we van kunnen leren. We zullen onze werkwijze verder aanscherpen om onnodig mail verkeer te voorkomen. Bedankt voor de samenwerking. Jeroen van Team Bootveiling.com

Top! Goede communicatie en digitale verkoopproces

Wij hadden wat twijfel om onze boot via een veiling te verkopen. Waarschijnlijk omdat het te onbekend voor ons was. Maar de twijfel was ongegrond. Er was een zeer goed contact tussen de veiling en ons, zowel digitaal als mondeling. Een zeer goede en correcte begeleiding en afhandeling van verkoop. Wij zouden het zó weer doen.

Goede persoonlijke begeleiding

Blijft spannend om via veiling een aankoop te doen maar deze ervaring is mede door de persoonlijke ervaring erg positief!

Het doel is bereikt, aanmelden ging vlot, afwikkeling iets minder vlot en duidelijk, al met al prima, maar qua informatie verschaffen na afloop veiling en in contact raken met een medewerker, zit er ruimte voor verbetering

goede begeleiding en duidelijke communicatie

de presentatie van de boot op internet is goed verzorgd en je wordt goed op de hoogte gehouden van eventuele biedingen. na verkoop van de boot is de afhandeling accuraat en snel.

Zeer goede service van Waternet/handhaving bij het overhandigen van mijn gekochte boot

x

Correct verlopen zeker een aanrader

Goede ervaringen met Bootveiling,zeker het proberen waard!

no nonsense; goed geregeld

alles in orde; zakelijk, vertrouwenwekkend en flexibel

Prettig cotact en snelle afhandeling

Toen ik eenmaal had besloten om de boot bij bootveiling.com aan te bieden ging het heel vlot. Het contact was prettig. Jammer dat er niet meer bieders waren maar daar kan bootveiling niets aan doen. Als je je boot snel kwijt wil is dit een goede optie.

Vlot en soepel afgehandeld en verkocht

Met behulp van de mensen van bootveiling is de koop soepel en vlot geregeld. Bij de kijkdag was het goed om zelf aanwezig te kunnen zijn, en wat tekst en uitleg en toelichting op vragen te kunnen geven. Bedankt voor de ondersteuning!

Praktische en snelle oplossing met een reeele opbrengst.

BInnen een maand de boot verkocht naar België in een moeilijke markt; er zijn geen ligplaatsen beschikbaar in west Nederland. De opbrengst was realistisch.

Zeilboot en bijboot geveild en verkocht

Zeilboot en rubberboot via bootveiling verkocht. Zeilboot eerste ronde niet verkocht omdat hoogste bieder niet valide bleek. Maand er na boot weer aangeboden en nu wel geveild. Bootveiling is een betrouwbare partij, bereikbaarheid mag iets beter maar overall goed en afspraken worden nagekomen. Ik zou iedereen adviseren dit te proberen. Vaste kijkdag, geen zinloze onderhandelingen. Scheelt veel tijd. En al dat onverwacht geleur heb je bij marktplaats of andere bootsites wel, dus dat is dan ook wel een paar euro waard. Gros van de boten gaat onder de hamer door!

In een woord, ben zeer positief over de gang van zaken.

In een woord , ben zeer positief over gang der zaken.

Over Bootveiling.com

Bootveiling.com is een onafhankelijk gespecialiseerd nautisch veilinghuis dat in 2005 is opgericht. Wij zijn hiermee het oudste boot veilinghuis van Nederland. Wij verzorgen de aan-en verkoop van boten, jachten en schepen. Maandelijks is er nieuw boten aanbod dat geveild wordt maar het is ook mogelijk om zelf uw boot aan te bieden voor verkoop. Ook verzorgt Bootveiling taxaties en nautische diensten om het hele verkoop proces soepel te laten verlopen.