Filters

7

Prima

Zeer soepel geholpen

  • Aanbevelen? Ja
9

Goede service

Aangemeld en een goede deal ontvangen. Helemaal top!

  • Aanbevelen? Ja
4

Maandbedrag met 15% gestegen

Nieuwe leverancier rekent een maandbedrag wat 15% hoger ligt dan mijn oude leverancier. Bij de oude leverancier ook nog een bedrag van mijn eindnota gecrediteerd gekregen.

  • Aanbevelen? Nee

Reactie van het bedrijf

Beste Arnold, Bedankt voor uw review. Er kunnen meerdere redenen zijn waardoor het termijnbedrag anders is dan bij het voorgaande contract: - De kale tarieven per kWh, m3 en de vaste leveringskosten kunnen hoger liggen dan bij het oude contract het geval was. De energieprijzen zijn helaas het afgelopen jaar gestegen en dat is ook terug te zien in contracten met een vaste looptijd. - Het termijnbedrag bij de oude leverancier was nog gebaseerd op de netbeheerkosten en overheidsheffingen van vorig jaar (welke dit jaar per 1 januari zijn aangepast). - Bij het nieuwe contract is sprake van een éénmalige korting á €120, welke pas op de jaarafrekening wordt verrekend en niet direct in het termijnbedrag wordt meegenomen. - De leverancier gaat uit van een geschat verbruik voor het komende jaar, ook wel standaard jaarverbruik genoemd, berekend op basis van de verbruiksgegevens van de afgelopen 3-5 jaar. Dit standaard jaarverbruik kan afwijken van het daadwerkelijk verbruik in het afgelopen jaar bij de vorige leverancier. In de bevestiging welke u van de leverancier heeft ontvangen, staat aangegeven op basis van welk verbruik het termijnbedrag is berekend. Wanneer dit afwijkt van bijvoorbeeld uw laatste jaarafrekening, dan kunt u het termijnbedrag aanpassen via uw account op de website van de leverancier of daarvoor contact opnemen met de klantenservice van de leverancier. Uiteraard gaat het uiteindelijk om de totale kosten na afloop van het contractjaar. Dan zal blijken wat u daadwerkelijk heeft verbruikt en wat de bijbehorende kosten zijn. Eventueel teveel betaalde termijnbedragen, worden dan uiteraard op de jaarafrekening in mindering gebracht. Mocht u nog vragen hebben, neemt u dan gerust contact met ons op. U kunt via onze website een terug-bel-verzoek indienen, gebruik maken van onze chat of een e-mail sturen middels het contactformulier. Met vriendelijke groet, Miranda Kostenservice.nl

9

Goede service !

Mooi onverwacht advies van een energie-service! STAP NIET OVER..... Want daar waar wij je normaliter tegen beschermen, het variabele tarief, is nu JUIST het tarief wat het goedkoopst is. OK, en bedankt!!

  • Aanbevelen? Ja
4

Schrik!

Goedkoper contract blijkt duur uit te vallen. Maandbedrag met bijna 1/3 verhoogd. Moet nog uitzoeken hoe dat komt!

  • Aanbevelen? Nee

Reactie van het bedrijf

Beste mevrouw van Kreel, Bedankt voor uw review. Er kunnen meerdere redenen zijn waardoor het termijnbedrag anders is dan bij het voorgaande contract: - De kale tarieven per kWh, m3 en de vaste leveringskosten kunnen hoger liggen dan bij het oude contract het geval was. - Het vorige termijnbedrag was nog gebaseerd op de netbeheerkosten en overheidsheffingen van vorig jaar (welke dit jaar per 1 januari zijn verhoogd). - Bij het nieuwe contract is sprake van een éénmalige korting á €257, welke pas op de jaarafrekening wordt verrekend en niet direct in het termijnbedrag wordt meegenomen. - De leverancier gaat uit van een geschat verbruik voor het komende jaar, berekend op basis van de verbruiksgegevens van de afgelopen 3-5 jaar. Mogelijk dat eerder een ander (lager) verbruik werd gebruikt. In de bevestiging welke u van de leverancier heeft ontvangen, staat aangegeven op basis van welk verbruik het termijnbedrag is berekend. Wanneer dit afwijkt van bijvoorbeeld uw laatste jaarafrekening, dan kunt u het termijnbedrag aanpassen via uw account op de website van de leverancier of daarvoor contact opnemen met de klantenservice van de leverancier. Mocht u nog vragen hebben, neemt u dan gerust contact met ons op. U kunt via onze website een terug-bel-verzoek indienen, gebruik maken van onze chat of een e-mail sturen middels het contactformulier. Met vriendelijke groet, Miranda Kostenservice.nl

5

Dacht, dat mijn kosten omlaag ipv omhoog zouden gaan……

Kreeg de indruk, dat we elk jaar een energiecontract zouden krijgen, bij welke leverancier dan ook, die ons, net gepensioneerden, besparing op zou leveren. Ondanks minder energie gebruik, moest echter het maandbedrag om hoog en uiteindelijk bij de jaarnota ook nog worden bij betaald. Dit was teleurstellend. Wegens familie omstandigheden hebben wij zelf de energie er nu niet voor om verder te “shoppen” voor een betere aanbieder.

  • Aanbevelen? Nee

Reactie van het bedrijf

Beste Bob, Bedankt voor uw review. Wanneer u zich inschrijft voor onze dienst, geven wij aan welk voordeel u minimaal kunt behalen met onze bespaarbelofte. Op basis van het opgegeven jaarverbruik, was de bespaarbelofte in uw geval €100. Dit wil zeggen dat er dus minimaal een verschil moet zijn van €100 tussen de jaarkosten bij het nieuwe aanbod en de jaarkosten op basis van de variabele tarieven. Wanneer u niks zou doen, wordt u immers automatisch overgezet op de (hogere) variabele tarieven. Door een nieuw vast contract af te sluiten, kunt u dit laatste voorkomen en dus (blijven) besparen op uw energierekening. Het kan echter voorkomen dat u bij een jaarafrekening dient bij te betalen, wanneer de uiteindelijk kosten hoger uitvallen dan u via de termijnbedragen heeft betaald. Hier kunnen meerdere redenen voor zijn, bijvoorbeeld: - het uiteindelijke energieverbruik is hoger, dan waarop het termijnbedrag was gebaseerd. - tijdens de looptijd van het contract zijn de netbeheerkosten of de overheidsheffingen aangepast, wat normaal gesproken op 1 januari van elk jaar gebeurd. Deze aanpassingen worden niet direct meegenomen in het termijnbedrag, maar pas op de jaarafrekening verrekend. Om een passend aanbod voor u te kunnen regelen, is het van belang dat wij beschikken over de juiste gegevens. U kunt in uw Mijn Kostenservice account op elk moment controleren of wij nog steeds uitgaan van de juiste verbruiksgegevens en deze, indien nodig, aanpassen. Met vriendelijke groet, Miranda Kostenservice

10

Top

Heerlijk dat ik er zelf niet mee bezig hoef. Snel geregeld en geen problemen gehad.

  • Aanbevelen? Ja
10

Verbaasd, service uitermate eerlijk...

Blijkbaar geen "typische" > Smeer maar een deal aan bedrijf. Kreeg gister een mail waarin men uitlegt nu geen overstap te doen om dat de nieuwe deals zo slecht zijn dat je beter kan blijven zitten bij je huidige leverancier... Uiteraard even een bezoekje gebracht aan dé vergelijkers online... Mwa, dank Kostenservice. Ik blijf zitten!

  • Aanbevelen? Ja
5

opgescheept met contractbreuk boete ipv besparing

Door niet doorgeven van verhuizing werd er op oude adres geleverd en werd van de nieuwe bewoner de leverancier afgesloten. Ik kan nu kiezen tussen de boete van de nieuwe leverancier of van mijn huidige. Uiteraard is dit ook mijn eigen schuld maar dat er geen begrip is voor het feit dat je soms niet meer weet waar je een nieuw adres allemaal moet doorgeven vind ik erg klantonvriendelijk. Zowel van kostenservice als van Innova.

  • Aanbevelen? Nee

Reactie van het bedrijf

Beste mevrouw, Bedankt voor uw review. Om onze dienst uit te kunnen voeren, dienen wij te allen tijde te beschikken over de juiste gegevens. Een eventuele verhuizing dient dan ook aan ons (en aan de energieleverancier) te worden doorgegeven, zodat wij op basis van de juiste gegevens een nieuw energiecontract kunnen regelen. Vóór de aanmelding bij de leverancier in maart jl. hebben wij u zowel per e-mail als sms op de hoogte gebracht van de aanstaande aanmelding. Ook heeft u destijds van de leverancier het bijbehorende contract ontvangen, waarna uiteraard nog de wettelijke bedenktijd van 14 dagen van toepassing was. Helaas hebben zowel wij als de leverancier geen bericht ontvangen n.a.v. de berichtgeving in maart en is het contract na de bedenktijd niet meer kosteloos op te zeggen. Van de leverancier hebben wij begrepen dat er een onterechte switch procedure is opgestart, echter zal er wel een opzegboete in rekening worden gebracht voor het beëindigen van het contract. Hier heeft de leverancier u ook over geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Miranda Kostenservice

10

Top

Snei, soepel, gaat allemaal automatisch via emails. Ben zeer te vreden!

  • Aanbevelen? Ja
5

heb nogtotaal geen ervaring met jullie even afwachten maar

heb de ervaring nog niet

  • Aanbevelen? Ja

Reactie van het bedrijf

Beste meneer Epe, Bedankt voor uw review. Ik zie dat u zich in januari 2021 heeft ingeschreven voor onze dienst. In juni hebben wij een eerste aanbod voor u geregeld bij de leverancier Innova en dat contract zou inmiddels zijn ingegaan. Wij horen dan ook graag wat tot op heden uw ervaringen zijn met onze dienst en hoe u het proces m.b.t. het aanmelden bij de leverancier heeft ervaren. Met vriendelijke groet, Miranda Kostenservice

6

Tegenvallende tarieven.

Bij de door u verzorgde overstap van Eneco naar Innova ging mijn maandbedrag van €142 naar €140 per maand. Geen geweldige verlaging ook gelet op het feit dat Eneco niet echt bekend staat als een prijsvechter. Na 1 jaar Innova gaat het maandbedrag van €140 naar €157. Kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit goedkoper moet kunnen. Jammer!

  • Aanbevelen? Nee

Reactie van het bedrijf

Beste meneer/mevrouw, Bedankt voor uw review. Er kunnen meerdere redenen zijn waardoor het nieuwe termijnbedrag hoger ligt dan vorig contractjaar het geval was: - er is mogelijk sprake van een éénmalige korting welke nog niet in het termijnbedrag is verwerkt, maar via de jaarafrekening in één keer wordt uitgekeerd. - het kan zijn dat het verbruik, waarop het nieuwe termijnbedrag is gebaseerd, hoger ligt dan het verbruik waarop het voorgaande termijnbedrag was gebaseerd. De leverancier maakt namelijk altijd een schatting voor het verbruik van het komende jaar en een daarbij passend termijnbedrag. - zoals u mogelijk in het nieuws heeft gelezen of gehoord, liggen de energietarieven dit jaar een stuk hoger dan vorig jaar. Hierdoor liggen de kosten voor energie op dit moment helaas ook hoger én is daarmee ook het termijnbedrag automatisch wat hoger. - daarnaast zijn de netbeheerkosten en de overheidsheffingen per 1 januari 2021 aangepast. Deze wijziging was zeer waarschijnlijk nog niet meegenomen in het oude termijnbedrag, maar uiteraard nu wel in het nieuwe termijnbedrag. De tarieven binnen het nieuwe contract welke wij voor u hebben geregeld, liggen echter nog altijd onder de huidige variabele tarieven. Wanneer u geen actie had ondernomen, zou u uiteindelijk duurder zijn uitkomen dan nu het geval is op basis van de tarieven binnen het nieuwe contract. Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u toch nog vragen hebben omtrent het contract welke wij voor u hebben geregeld, neemt u dan gerust contact met ons op. Met vriendelijke groet, Miranda Kostenservice

7

Wij zijn nog maar net begonnen met een nieuwe energieleverancier dus nog geen ervaring!

Te kort om al een mening te hebben!

  • Aanbevelen? Ja
8

Goed

Makkelijk en goed

  • Aanbevelen? Ja
1

Slecht

Eigenlijk ben ik niet tevreden. De tarieven zijn veel omhoog gegaan. Verder kunnen zij mijn slimme meter niet van afstand lezen en ik weet niet hoe dat werkt.

  • Aanbevelen? Nee

Reactie van het bedrijf

Beste Ineke, Bedankt voor uw review. De tarieven voor energie zijn in het afgelopen jaar inderdaad omhoog gegaan en daarnaast zijn o.a. ook de netbeheerkosten en de overheidsheffingen aangepast per 1 januari 2021. Hierdoor zijn de totale energiekosten voor de meeste huishoudens dan ook gestegen. Toch heeft u door het afsluiten van een nieuw vast contract kunnen besparen op uw energiekosten! Wanneer u namelijk geen actie zou ondernemen, krijgt u te maken met de variabele tarieven. De energiekosten op basis van variabele tarieven liggen nog altijd hoger dan bij een contract met vaste tarieven. Met de slimme meter kan uw netbeheerder uw meterstanden uitlezen en deze vervolgens delen met uw huidige leverancier. Hiermee maakt de leverancier elke maand een overzicht van uw verbruik en kosten. Dit overzicht ontvangt u ook van uw leverancier Innova. Het uitlezen van de slimme meter gebeurt automatisch en hoeft u dan ook niet zelf te doen. Met vriendelijke groet, Miranda Kostenservice

9

tijdige informatie

Tot op heden alles conform de toezeggingen goed geregeld.

  • Aanbevelen? Ja
10

Geweldig, hoef zelf niets te doen

Mijn ervaring is tot nu toe alleen maar positief

  • Aanbevelen? Ja
9

Goed Contact

Alles prima geregeld. Ik heb er weinig voor moeten doen. Het geeft een boel rust en geen stress meer om een goed energiecontract af te sluiten. De energiekosten rijzen de pan uit dus elke besparing is mooi meegenomen.

  • Aanbevelen? Ja
8

goed

ben nog te kort bij deze service, maar tot nu ben ik tevreden.

  • Aanbevelen? Ja
9

Geen omkijken naar gehad.

Voorheen slechte ervaring en dubieuze telefoontjes. Nu relaxed en het werd voor me geregeld.

  • Aanbevelen? Ja
10

Gemakkelijk, duidelijk , begrijpelijk!

Mijn overstap heb ik als zeer prettig ervaren, ben goed op de hoogte gehouden door op tijd verstuurde msil, in duidelijke taal! Kortom een aanrader voor iedeteen die er tegenop ziet og geen zin/ tijd heeft om hier zijn of haar energie in te steken!

  • Aanbevelen? Ja
9

goed geregeld

ik had er geen werk aan

  • Aanbevelen? Ja
9

Goede service: zie hieronder

Geruisloze en complete service met de 'overstap' na het vinden van de goede leverancier.

  • Aanbevelen? Ja
10

Zeer correcte en snelle uitvoering

Zeer correcte en snelle uitvoering!

  • Aanbevelen? Ja
10

Prima geregeld!

We hebben het aan jullie overgelaten, en dat is prima geregeld. We werden goed op de hoogte gehouden, precies genoeg. Heerlijk hoe al het geregel voor ons is gedaan!

  • Aanbevelen? Ja

Over Kostenservice.nl

Elk jaar een goedkoop energiecontract. Dat kunt u gewoon laten regelen! Door 1x gratis in te schrijven, krijgt u gegarandeerd ieder jaar een scherpe nieuwe deal voor uw gas en licht. Automatisch, zonder dat u zelf nog iets hoeft te doen. Ons team neemt het gedoe volledig uit handen.

Kiyoh Reviews

• Iedereen mag een review plaatsen zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews met een score lager dan een 6 worden 7 dagen na plaatsing gepubliceerd