Vriendelijk en correct.

Zij was zeer vriendelijk en correct in de omgang. Vlot de inspectie en tijd om.van gedachten te wisselen. Gaf uitleg wanneer er om werd gevraagd. Een visite kaartje voor het bedrijf

deskundig en snel

Bij de verkoop van ons huis was er snel een inspecteur beschikbaar en heeft in korte tijd een deskundig advies opgesteld.

Snel en effectief

Meting ging snel, effectief en voorspoedig.

Heldere planning en voortgang, bekwaam en correcte handelswijze.

volgens afgesproken planning is alles naar behoren uitgevoerd, waar nodig werd uitleg gegeven helder/ begrijpelijk.

Was heel tevreden, ook de uitleg wat ze gingen doen

Was heel tevreden, ook de uitleg wat ze gingen doen

Prima, snel en professioneel

Duidelijke werkwijze en vriendelijke inspecteur

Het proces rondom de offerte, voorbereiding op de inspectie en de uitvoering daarvan was steeds heel duidelijk en eenvoudig. Dat werkt prettig! De inspectie zelf verliep ook heel prettig, een vriendelijke inspecteur en praktische aanpak. Wij zijn zeer tevreden met de keuze voor Energie inspectie voor het opstellen van ons energielabel.

Goede beoordeling en kennis van zaken

Correct, ter zake doende Vind de kosten wel extreem hoog..

Drama

Alvorens in zee te gaan met deze partij of bij ontevredenheid, raad ik aan deze review te lezen zodat je weet waar je op moet letten. Onze buren en wij wilden beide onze huizen verkopen. Voor het energielabel hebben wij beide energieinspectie ingeschakeld. Het controleren van ons huis ging prima. Echter, begonnen daarna de fouten en de ellende. Toen wij ons energielabel ontvingen waren wij beiden in negatieve zin verrast aangezien de energielabels geen representatieve weergave waren van de werkelijke situatie. Daarnaast waren er administratieve fouten gemaakt en dubbele voorrijkosten berekend waardoor wij al argwanend waren over de zorgvuldigheid. Er werd door energieinspectie gesteld dat de resultaten automatisch door software worden gegenereerd en door twee medewerkers wordt gecontroleerd. Vervolgens werden wij door hen gebeld betreffende een compleet ander huis in een andere straat. Uiteindelijk hebben we toch telefonisch gesproken en hebben wij verzocht om de data te kunnen controleren die zij hebben ingevoerd. Toen wij de data ontvingen waren wij zowel verrast als geschokt aangezien er verschillende administratieve en energie gerelateerde fouten in stonden. Er was sprake van fouten waarbij dubbelglas werd aangeduid als enkelglas in meerdere gevallen. Er waren meerdere rolluiken vergeten bij de invoer, en een dichtgemaakte ruit is alsnog ingevoerd als enkelglas. Na terugkoppeling betreffende deze fouten kwam er vanuit energieinspectie geen antwoord. Vervolgens hebben wij nogmaals contact moeten opnemen om ervoor te zorgen dat het energierapport werd gecorrigeerd. Bij 1 van de huizen heeft correctie van de fouten geresulteerd in een beter energielabel! Aan het eind van de rit zijn wij bijzonder druk geweest met dit gehele traject terwijl dit juist uit handen zou moeten worden genomen, daar betaal je immers voor. Vanuit energieinspectie is nog nieteens excuses voor de fouten gemaakt.

super

Energie Inspectie wordt gekenmerkt door een nuchtere, Friese, laagdrempelige en oplossingsgerichte aanpak. dit spreek mij aan TOP

Snel adequaat en duidelijk

Zeer prettig en snel geholpen met bepaling van het energielabel.

Zeer slecht

De meting was zo gereed, daarna kreeg ik de label van iemand anders. Daar betaal ik zoveel geld voor? Ik hoop op herstel.

Aardige mensen; slecht resultaat

Eerst betalen, dan pas label inzien. Vervolgens concluderen dat er niets van klopt. Volgens het label geen vloer-/dak- en gevelisolatie, terwijl driekwart van het object volledig is geïsoleerd en er 21 zonnepanelen zijn. Zonde van mijn tijd, zonde van het geld. Nu moet alles overnieuw, maar wel door een ander bedrijf. Zoals diverse anderen zeer ontevreden.

super snel een afspraak

Technisch adequaat personeel.

Dienstverlening top!

Energie Inspectie heeft bij ons een basisopname verricht waaruit een energielabel naar voren kwam waar we als aanvrager het niet mee eens waren. Het energielabel is opnieuw onder de loep genomen met additionele informatie: we zijn toch op een ander, beter energielabel uitgekomen. Ik kan hier in zeggen dat de inspecteur open stond voor vragen en opmerkingen. Daarnaast heeft hij adequaat en snel gehandeld om ons van het juiste energielabel te voorzien. Ondanks het meningsverschil is de aanvraag voor ons door de inspecteur/Energie Inspectie perfect afgehandeld. Bedankt Marc!

Uitkomst was gewoon slecht

In 2022 hebben wij ons huis aangepakt omtrent verduurzaming en isolering. Destijds hadden wij een energielabel D en wouden hier graag van af. Energieinspectie laten komen om ons huis te voorzien van een nieuw label. Nieuwe label kwam uit op een B. Naar ons gevoel klopte dit niet. Enige advies wat wij kregen om een hoger label te krijgen was 6 zonnepanelen extra laten installeren. De keuring opnieuw laten uitvoeren bij een ander bedrijf. Komt uit op A++. Kort gezegd, zonde van ons geld geweest. €300 betaald voor een label wat werkelijk nergens naar sloeg

Uitgebreid onderzoek

Het onderzoek was behoorlijk uitgebreid, gegevens werden getoetst aan facturen, wanneer niet aanwezig dan werd het moeilijk / discutabel. Rapport volgens mij niet helemaal naar bevindingen ingevuld, voor verbetering vatbaar. Verbruik versus opwekking panelen niet meegenomen waardoor gegevens niet juist. Energie label zoals gepresenteerd mijns inziens te laag ingeschaald, hebben we in een later stadium nog contact over. Betreffende warmte / wooncomfort in de zomer geheel onjuist, aanwezigheid markiezen niet meegenomen.

slecht

Het resultaat is onbegrijpelijk!

niet al te best

de betaling liep niet naar behoren heb twee keer overgemaakt maar wil het teveel betaalde graag retour

punten van kritiek

Van te voren wordt gevraagd alle benodigde documenten te mailen, hier wordt echter door u voorafgaand aan de afspraak niks mee gedaan. Tijdens de beoordeling, ter plaatse moet alle documentatie alsnog beoordeeld en doorgenomen worden door de inspecteur. Inspecteur was te laat op de afspraak, dit werd pas later doorgegeven dat de afspraak verlaat was. Bij het verstrekken van het energielabel is uiteindelijk, ondanks inspectie en versturen van benodigde documentatie niet compleet. De vloer is geïsoleerd, maar dit is niet terug te vinden in het energielabel.

Vakkundige vaststelling energielabel

Alles was door ons goed voorbereid met facturen en het goed toegankelijk maken van te bekijken apparaten. Dit was voorafgaand aan de inspectie duidelijk meegedeeld, zodat we niet voor verrassingen kwamen te staan. Door de medewerker werd alles nog een keer duidelijk toegelicht over hoe het hele proces zou worden uitgevoerd. Complimenten en het duurde 4 werkdagen voordat wij ons energielabel hadden.

Erg tevreden

De inspecteur kwam op de afgesproken tijd en ging snel door het huis heen. Het label had ik ook snel binnen, super! Erg tevreden!

Ik ben enorm te spreken over de service. De inspecteur was zeer kundig en ervaren. De uitleg was helder en to-the-point, net wat ik nodig had. Ontzettend bedankt!

Uitermate tevreden over aanpak en resultaat

"Ínspecteur' laat een kundige indruk achter en stelt adequate vragen.

Nette man

Keurig netjes volgens afspraak. En vriendelijk.

Lange Marktstraat 1

8911AD Leeuwarden

Over Energie inspectie

Energie Inspectie helpt met het verduurzamen van vastgoed. Met een team van ervaren energie adviseurs en consultants, helpen wij particulieren, overheidsinstellingen en bedrijven met het verkrijgen van inzicht in hun energierekening en de mogelijke energie bespaarmaatregelen. Ons bedrijf bestaat inmiddels ruim 10 jaar en is uitgegroeid naar een team van meer dan 25 werknemers. Vanuit het kantoor gevestigd in Leeuwarden bedienen wij heel Nederland. Energie Inspectie wordt gekenmerkt door een nuchtere, Friese, laagdrempelige en oplossingsgerichte aanpak. De afgelopen jaren heeft Energie Inspectie een grote bijdrage geleverd aan het verduurzamen van vastgoed. Denk daarbij aan het verduurzamen van 25.000 huurwoningen en duizenden particuliere en zakelijke objecten. Waarbij in de uitvoering de nadruk heeft gelegen op het isoleren van de gebouwen en het verbeteren van de technische installaties. Ons doel is om klanten aan de hand van haalbare plannen en concrete maatregelen energie te laten besparen en een duurzaam klimaat door te geven aan de volgende generatie.