'twas te kort om een oordeel te geven.

Onze overnachting van 1 nacht was tekort om ten volle van de beleving te genieten en het leven in de natuur ten volle te ervaren. Maar wat we hebben kunnen doen was telkens een magische ervaring. De veggie Tajine, de hot tub met fles alcoholvrije 'champagne' in de hand. Wakker worden met bedoomde ramen en het geluid van de natuur, een lekker ontbijt.. meer moet er niet zijn om je dag te beginnen. Met dank aan de aimabele gastheer. We komen terug. Voor langer!

Mooie, rustige, inspirerende plek om tot jezelf te komen

We zijn heel warm en welkom ontvangen door Ruben. Meteen een goed gevoel bij aankomst en goed begeleid met het parkeren van onze grote bus. Smaakvol ingerichte en charmante pipowagen waar we niets behalve de vogeltjes en de regen op het dakraam hoorden. Ochtend erna ook nog een heerlijk veganistisch, biologisch ontbijtje met veel aandacht samengesteld door Ruben.

Zeer leuk plekje

Ik heb heel goed geslapen in het bed van de yurt. Leuk dat je er ook yogamatjes hebt en de piramide om te mediteren. De yurt mist voor mij wat gezelligheid, maar was zeker oké. Het ontbijt vond mijn vriendin zeer lekker. Ik heb enkel de pudding met fruit gegeten (omdat ik zelf geen brood/granen/suiker eet). Voor een vegan ontbijt had het voor mij persoonlijk wat origineler gemogen :) maar dat ben ik gewoon, just a tip! Zeer proper en aangenaam composttoilet! ZALIG dat er gefilterd water aanwezig is! De omgeving is top, leuk bosje, veel wandelopties. De vogeltjes die fluiten en zingen om je heen. Wat ons soms (minimaal) kon storen waren de geluiden van de grote baan (auto's & andere voertuigen) maar dat is nu eenmaal de ligging :) In het bosje hangen er twee hangmatten waar je in kan chillen, alleen leken ze beschimmeld te zijn en voelden ze vochtig aan. Nodigde ons niet echt uit om erin te gaan liggen. Misschien een optie om ze enkel buiten te hangen bij droog weer en ze anders weer binnen te nemen? M'n vriendin zei me ook dat ze het wat jammer vond dat de yurt langs de buitenkant niet erg onderhouden leek. Ook het dakraam was niet gepoetst en daardoor niet erg helder, zou wel leuk geweest zijn voor het zien van de sterren en het bos. Zou zeker een pluspunt geweest zijn. Qua prijs vond ik het achteraf gezien een beetje aan de hoge kant. Maar alround een toffe ervaring gehad en een fijne communicatie!

Een liefdevol welkom

Eind juni was ik op Soulpath, in eerste instantie voor een nachtje maar door omstandigheden bleef ik bijna een week. Hoe fijn dat ik zo welkom was, bijna dagelijks mocht delen in het mooie aanbod van Soulpath, van Biodanza tot sauna tot meditatie en natuurlijk het fijne weerzien (na een Samothraki reis in 2017) en de inspirerende gesprekken met Ruben en Eva. Zeker een aanrader. Een tip: Denk wel aan wat insectenspray want ook die natuur is er in overvloed :-) .

Lucht - aarde - water en vuur...adem van respect!

Een plek waar je uitgenodigd wordt om je verbonden te weten met het leven in al zijn eenvoud. Het deed deugd te luisteren naar het ruisen van de bomen, de vogels horen zingen, kijken in de vlammen van een kampvuur en de avond stilaan zien overgaan in de nacht. Samen met mijn kleindochter een aparte beleving om te overnachten in de Pipo wagen. Dank je wel Eva en Ruben voor deze bijzondere plek. Anne-Marie

Spiritueel een echte aanrader

Top project, wat misschien kan verbeteren zijn de stoeltjes buiten aan de ammavan, of de klant er attent op maken, dat zij,een vouw stoel mee brengen.Ruben bedankt voor alles!

Enorm genoten van de rust, energie en omgeving

4 daagjes afgezakt naar Soulpath om even te onthaasten, tijd voor mezelf te nemen en te studeren voor de nakende examens. Aangekomen op een super mooi domein met tal van leuke plekjes om te zijn en te ontspannen! Bij aankomst van Ruben een rondleiding gekregen en ook 's avonds deel kunnen nemen aan een sessie Tibetaanse Bewegingsleer, meteen een moment om terug in connectie met mezelf te komen. Leuke sfeer, speciale energie en echte natuur. En een super lekker plantaardig ontbijt dat elke ochtend op me stond te wachten. I'll be back!

thuiskomen

Opgegroeid in de natuur en nu al jaren wonende in een appartementje in brussel had ik nood om een weekend de stilte en de natuurelementen op te zoeken. Keuze tussen een pipowagen, caravan of yurt gingen mijn vriend en ik voor de yurt. Omdat dat een soort leven oproept die ik stiekem altijd al wilde leven. Een ronde woning zonder hoeken, alles in één ruimte. Met vuur en warmte als centraal punt. Een kachel zelf aansteken met houtblokken. Buiten een warm brubbelbad nemen midden in een bos waar je de vogeltjes hoort fluiten. Een natuurwandeling starten meteen als je buiten de yurt stapt. Een uitgebreid superlekker gezond ontbijt aan bed. Rustige liefdevolle gastheer en gastvrouw. Een oase van rust waar alle ellende van de wereld van mijn schouders viel en even vergeten werd. Herbronnen noemen ze dat. Ik voelde me meteen thuis. Bedankt voor jullie durf en moed om zo'n plek tot stand te brengen, ik ben zeker dat velen met prachtige herinneringen aan soulpath terug naar huis wederkeren. Voor spirituele zielen is deze plek ook zeker een aanrader.

Rustig Transformerend

Waar zal ik beginnen? Dit is de plek om te rusten, herbronnen en diep te gaan. Boek min. 2 nachten om van de prachtige omgeving te genieten en het op te slorpen. Vergeet geen handdoek mee te nemen en slippers zijn ook handig!

Brunch met optreden Soulsurfers te Soulpath

Vandaag een heel mooie dag beleefd te Soulpath ... Ik deel het graag specifieker met de volgende woorden: Verbondenheid Openheid Spontaniteit Kunnen & mogen ontvangen! Nieuwsgierig Vreugdevol Dichtbij "mezelf" kunnen zijn & blijven!

Aardend

Ik zocht een verblijf in de lijn van mijn bezoek op zondag aan een tiny house. Back to basics in nature. Soulpath sprak me online meteen aan. Ruben stond me op voorhand uitgebreid te woord telefonisch. Ook ter plekke was er een grote gastvrijheid en openhartigheid. Al onze praktische en nieuwsgierige vragen werden beantwoord. Wellness in the woods, artisanaal ontbijt en diner in het zonnetje, mogen slapen in de yurt, hartverwarmende gesprekken,... Een weekend dat nog lang zal bij blijven!

Even uitblazen in een groene oase.

We werden hartelijk ontvangen. Wij verbleven in de Ammavan. Kleine en fijne caravan. Het vegan avondmaal, die bestond uit drie gangen, was uitstekend! We kregen ook de kans om een hartmeditatie mee te volgen. Deze was donatie gebaseerd. De donaties werden gebruikt voor de verdere aanleg van hun groene tuin. Na onze overnachting vertrokken we te voet vanop het domein richting hondsbossen en tot aan de brede zeyp. Een heel mooie wandeling met rustige paden. Wij wandelden ongeveer 17 km maar ook dichterbij zijn al fijne bossen te vinden. Na onze wandeling konden we genieten van de houtgestookte jacuzzi en idem sauna. Kortom heel wat te beleven en een ideale plek om er even helemaal tussenuit te zijn!

Heerlijke rust

Deze plek straalt een heerlijke rust uit. De pipowagen zelf is charmant en gezellig en back to basics, precies wat ik nodig had. Lekker en uitgebreid vegan ontbijt, met lekkere huisgemaakte pannenkoeken en spreads. Mediteren in de yurt, hangen in de hangmat, gezelschap van de kippetjes van de buren, ik heb me heerlijk kunnen bezinnen. Ik kom zeker nog terug.. Bedankt Ruben en Eva om deze fijne plek open te stellen….

uiterst negatieve ervaring

Waarschuwing voor elke naïeve Ziel : Op dinsdag 18 mei 2021 regelde ik telefonisch en via website een overnachting bij Soulpath in Sint Katelijne Waver. M en ik hadden een 8-daagse fietstocht gepland en we zochten nog een laatste overnachting ergens in de buurt van Mechelen. Na aanmelding ontving ik prompt een factuur om te betalen. M schreef diezelfde dag het bedrag over. Mijn standaardvragen waren : overnachting met ontbijt ? Is er een mogelijkheid om de fietsen op te laden en veilig weg te zetten ? Dit werd telefonisch bevestigd. Aangezien het concept bij Soutpath iet of wat afweek van de andere overnachtingsplaatsen, meldde ik dat we op doortocht waren en één nacht in de yurt wilden overnachten, dat we rokers zijn en graag een glaasje rode wijn lusten. De eigenaar, zei me dat het ontbijt veganistisch zou zijn en hij een alcohol vrije wijn kon aanbevelen. Geen idee van wat dat zou kunnen inhouden, bevestigden we deze aanmelding voor één overnachting. Donderdag 3 juni arriveren we tegen 17u na een fietstocht van 86 km vanuit Hoegaarden. We krijgen een korte rondleiding. In de Yurt waren geen handdoeken ter beschikking, deze kosten extra. De douche staat buiten, met witte keien, de vastgemaakte doucheknop (tuinslang) staat te hoog en is niet verstelbaar. Wij kunnen deze niet gebruiken (mensen onder de 1m60). Aan M wordt gevraagd hoe laat we willen ontbijten. Blijkt dat ontbijt niet in de prijs inbegrepen is. De communicatie verloopt vervolgens via sms tot na middernacht. Op 18 mei werd het bedrag aan u overgemaakt via bankoverschrijving door M K. Wat kregen we voor dit bedrag ? : een matras met donsdeken in de Yurt – stress – negatieve energie – een slapeloze nacht – een kattewasje aan het kraantje aan de Yurt – een tas zelfgemaakte koffie – géén fles alcoholvrije wijn (waar we overigens niet om gevraagd hadden) ! Met andere woorden : voor het bedrag kregen wij NIKS – NADA – RIEN ! M.a.w. : Prijs en kwaliteit staan absoluut niet in verhouding.

Beste lezers, We laten jullie graag weten wat er werkelijk gebeurd is. Het is duidelijk dat deze dames niet in het concept van Soulpath pasten. Ze hadden wellicht de info op onze website totaal niet gelezen. Op de website staan onze huisregels namelijk duidelijk vermeld: geen alcohol, niet roken, vegetarisch eten. Ook telefonisch werd heel duidelijk meegedeeld dat ons centrum alcoholvrij, rookvrij en vegetarisch is. Uit respect vraag je dan niet na 3 minuten (op subtiele voorzichtige, ietwat manipulatieve manier) of je toch niet mag roken. Willen misbruik maken van de goedheid van de gastheer geeft geen fijn gevoel. Na hun bezoek hebben zowel Eva en ik hier 2 dagen moeten van bekomen. Zij hebben mij telefonisch bevestigd dat onze afspraken ok waren. Op de website staat ook het volgende duidelijk vermeld: ‘Deze accommodatie is ideaal voor mensen die willen genieten van de rust, de natuur en de eco wellness in het bos; en geen luxe nodig hebben om gelukkig te zijn.” De meeste mensen die bij Soulpath komen overnachten, genieten van het domein, de rust, de natuur, de eco wellness... Nemen tijd om een wandeling te maken op het domein. Daardoor zien onze gasten het meerplaatje en dat het niet louter een prijs is voor een nachtverblijf dat je betaalt. Ja, onze prijs lijkt hoger te zijn als je geen gebruik maakt van 1,5 hectare domein met 17,5 hectare wandelgebied errond. De dames kwamen toe en vertrokken direct op restaurant en kwam terug om te overnachten en wouden zo vroeg mogelijk weer vertrekken. Op die manier zorg je er voor jezelf voor dat je geen tijd neemt om te zakken, te landen, te onthaasten, te relaxen en de sfeer van rust en herbronning op te snuiven. Je maakt geen gebruik van het gehele domein en dan begrijp ik dat je het aan de hoge kant zou kunnen vinden. Een mooie les voor hen in onthaasting en "the bigger picture leren zien." Het is logisch dat iedereen een factuur ontvangt. Onze boekingen verlopen via een channel manager, zoveel mogelijk geautomatiseerd. Normaalgezien zien wij in één oogopslag of iemand heeft geboekt of betaald. Bij deze dames niet. Één van deze dames had gereserveerd, de andere dame had de factuur betaald. Dat maakte het iets complexer om de betaling terug vinden waarbij het ons kwalijk genomen werd omdat we zeiden dat ze nog niet betaald hadden. Na even opzoeken zeiden we dat de betaling in orde was. Als mensen dus via de link betalen is de boekhouding onmiddellijk in orde dan is dit probleem er niet. De dames hadden enkel een overnachting geboekt, zonder ontbijt, wellness of handdoeken. Op onze website kan je ontbijt, wellness, handdoeken… apart bijboeken indien gewenst. Dat staat duidelijk vermeld. Toen ik telefonisch de prijs zei voor ontbijt hoefde ze geen ontbijt voor hun twee. We doen heel veel voor onze gasten en klanten en we vinden het belangrijk dat alles correct verloopt. In het restaurant waar je gaat eten, ga je ook niet zeggen: Ja die fles wijn betaal ik niet hoor want ik vind dat dat moet inbegrepen zijn bij de hoofdmaaltijd. ??? Voor de handdoeken vragen we trouwens gewoon een kleine bijdrage (remgeld zeg maar) omdat we onze hoeveelheid was willen beperken. Sinds we dat hebben ingevoerd, nemen de meeste mensen hun eigen handdoeken mee, en dat bespaart ons wel een hele hoop was. (ps. de handdoek werd nooit betaald.) Toen de dames op het domein waren aangekomen, voelde ik al een zekere spanning. Omdat we het allerbeste wensen voor al onze klanten, heb ik een fles alcoholvrije cava opengedaan en hen een welkomstglas aangeboden. De andere mevrouw dronk geen cava, en heb ik een sap gezond multivruchtensap gegeven. Dit doen we normaalgezien nooit voor onze gasten. Dit was dus een extraatje. De fietsen hebben ze in onze private bergruimte mogen stallen en opladen. Daar hebben wij totaal geen probleem van gemaakt. In alle transparantie heb ik gewoon gezegd en jullie mogen ook je fiets in onze privé opladen en stallen, normaal vragen mensen dat niet en zijn ze akkoord met de carport. (Op een domein waar het heel veilig is en niemand komt die er niet moet zijn.) Ze hebben een ruime rondleiding gekregen, net als alle andere gasten. Ivm met de douche had Eva voorgesteld om de douche op te zetten zodat ze gewoon privé verder hun douche konden nemen. Voor elk probleem dat er gemaakt werd boden we een oplossing waar dan verder niet werd op ingegaan ... We hebben hier veel uit geleerd en na dit voorval hebben we besloten om ons "heiligdom", de yurt, voorlopig, niet meer te verhuren. Enkel nog voor coaches, therapeuten en als extra ruimte voor de gasten om te mediteren, yoga te doen en/of in stilte een boek te lezen. Dank jullie wel dames zodat we ons kunnen verbeteren en nog dichter bij onze authenticiteit en zelfliefde mochten komen en groeien hier. Enkele dagen terug kregen we dan nog eens een bedreigende email dat we charlatans, afzetters, misbruik makers zijn, ... Ach ja voor hen zou het nooit goed geweest zijn, nooit goed genoeg ... Zelfs geen bedankje voor het welkomst geschenk ... *zucht* Gelukkig zijn er nog heel veel toffe gasten die wel appreciëren wat we doen en de visie en missie die we uitstralen appreciëren. Wij hopen dat we jullie een klein beetje bewustzijn hebben bijgebracht en dat jullie het leven met meer lichtheid mogen ervaren. In licht, liefde en kracht. Dank jullie wel! Hartelijke groeten, Ruben & Eva

Unieke verblijfplaats in mooie groene omgeving

Wij hadden een aangenaam verblijf in de pipo wagen en hebben genoten van het heerlijke ontbijt.

Ik heb genoten van de rust, prachtige natuur en bomen, zalig die hottub en sauna in het bos,...

Ik heb genoten van de rust, prachtige natuur en bomen tijdens mijn verblijf bij jullie. De hottub en sauna in het bos zijn gewoon de max en heel ontspannen en gezellig. Dankjewel voor het lekker ontbijt en de hartelijke ontvangst Ruben en Eva. Unieke plek, ik kom zeker nog eens terug... danke

Groene dagen in vertraging en verdieping

Zalige stille dagen in het groen, in gezelschap van insectjes, kikkers, vogels, bloemen, planten en bomen. Eva en Ruben zijn enorm gastvrij en hartelijk, weten perfect wie welke aandacht op welk moment nodig heeft. Het terrein met omliggende bossen laten je toe nog meer stilte op te zoeken.

Zalige rustgevende plek.

Helemaal zen geworden door dit weekend. Bedankt !

Een rustgevende en verrijkende week bij Soulpath

Het was rustig vertoeven op het best idyllische domein. Voor Ruben en Eva was niets te veel: ze hielden uitgebreid rekening met voedselallergieën, ze boden zelfs een warme slaapplek aan (om niet met vriestemperaturen in de tent te slapen), hun hulpvaardigheid verwarmt. Tegelijk voelde ik alle vrijheid om mijn verblijf volledig zelf in alle privacy in te vullen. Wanneer je geïnteresseerd bent in het aanbod van meditaties, coaching, spirituele begeleiding, is Soulpath zeker ook een aanrader en een mooie aanvulling op het natuurlijke verblijf.

Our Home away from home.

Ons verblijf bij Soulpath was héérlijk. Ruben en Eva zijn heel open en je voelt je meteen thuis. Ze zoeken naar oplossingen om het verblijf zo goed mogelijk aan te passen aan je situatie. Lekker veganistisch eten, verbinden met je reisgezel(len) tijdens een meditatie workshop of ruim je tijd nemen om te herbronnen op hun prachtig domein.. Voor herhaling vatbaar! Veel liefs, Zoë, Filip & Violet

Tot rust komen in de natuur

Het was een zeer fijne ervaring! Prachtige setting, heerlijk ontbijt, uitstekende sauna-faciliteiten. Heel vriendelijke gastheer ook. De soulpath ammavan is niet super groot, maar je hebt er op zich alles wat je nodig hebt, dit maakt het lekker knus en gezellig.

Een unieke landing in de natuur

Bij Ruben en Eva kan je helemaal herbronnen. Weg van alle prikkels in je omgeving, kom je er tot rust. De outdoor wellness wordt 's nachts verlicht door het maanlicht. Je voelt je helemaal één met de natuur. Het vegan ontbijt was heerlijk en ruim voldoende! De pipo wagen sliep heerlijk en het composttoilet leert dat je eigen grenzen verleggen wel eens heel leuk kan zijn. Bedankt voor jullie gastvrijheid en onze onvergetelijke nacht in het volle maanlicht.