De slaapgids heeft ons goed geholpen om een ritme te krijgen. Het slaapschema sluit aan aan het natuurlijke ritme van onze dochter. We moesten enkel iets bijsturen/aanpassen qua voeden. Onze dochter heeft er veel baat bij.

• Door wie ben je geholpen? N.v.t.
  • Welk product/dienst wil je voorzien van een review? Slaapgids

Fenna heeft ons de juiste tips gegeven!

We hebben een prettig gesprek gehad met Fenna. Op basis van het uitgebreide intakeformulier hebben we de punten besproken waar we tegenaan liepen. Hier heeft Fenna ons een paar simpele, maar toch effectieve tips gegeven. Na afloop kregen we een duidelijke samenvatting van deze tips waarmee we aan de slag konden. We hadden niet verwacht dat een paar simpele veranderen toch zo snel verschil zouden maken. Ons zoontje (5maanden) slaapt 's middags eindelijk langer dan 45 min (soms wel 2,5 uur) en snachts hoeven we niet meer naar hem toe. Hij heeft geleerd zelf weer in slaap te vallen als hij even wakker wordt. Wij zijn dus erg tevreden!

• Welk product/dienst wil je voorzien van een review? Telefonisch consult

Wij hadden echt de hulp van Maxime nodig om door te zetten.

Onze dochter is 19 maanden en had nog nooit een nacht doorgeslapen en ze viel alleen maar in slaap na 1,5 uur wiegen. Wat ook betekende dat ze 2 tot 3 keer per nacht wakker werd en dan alleen maar in slaap viel na weer met haar lopen en wiegen. Wij waren echt gesloopt. Omdat onze oudste dochter vier jaar lang niet heeft doorgeslapen wilden we voorkomen dat we met onze jongste ook weer jaren zouden doorsukkelen. Dus boekten we toch maar een consult met Maxime. Het klinkt bijna ongeloofwaardig maar onze dochter sliep op nacht 2 al zonder enig gedoe. En belangrijker nog, de rust is weer teruggekeerd in huis. Het voelt alsof we weer grip hebben op ons (nacht) leven. Wij hadden het consult echt nodig om door te pakken en met praktische tips konden we zelf aan de slag. Ik vond de drempel om dit te doorbreken nog wel het lastigst want ik was bang dat het niet slapen alleen maar erger zou worden. Maar niets bleek minder waar, ik kan het iedereen aanraden!

De puntjes op de i

We zijn sinds onze jongste zoon 9 weken is, gestart met de routine gids. Die hielp al enorm. Nu is hij 14 maanden oud en werd hij soms nog huilend wakker ‘s nachts. Troosten kon ik alleen doen, wiegend. Ook de slaapjes overdag gingen lang niet altijd goed meer. We vonden het tijd om dit aan te pakken. Maxime heeft ons de waiting approach getipt en die werkt als een tierelier! We hebben het maar twee avonden echt in moeten zetten en sindsdien slaapt James weer als een roos. Als hij nog huilt dan lost hij het zelf binnen. 5 min. op. Daarbij slaapt hij nu ook langer, we moesten hem laatst zelfs wakker maken om half 8!

• Welk product/dienst wil je voorzien van een review? Telefonisch consult

Fenna’s advies was praktisch, geruststellend en direct uitvoerbaar: precies waar we naar zochten!

We hebben een telefonisch consult gepland van een uur, omdat onze baby van 12 maanden opeens sinds 2 maanden niet meer doorsliep en mega vroeg wakker werd. We waren radeloos! Het fijne van de zoom afspraak was dat het echt een advies op maat werd met zeer praktische tips. Het was een zeer efficient gesprek mede doordat je eerst een uitgebreide intake kunt invullen waardoor Fenna goed voorbereid het gesprek startte en ik niet eerst de situatie hoefde uit te leggen. Echt “waar voor je geld” dus! Je leert enorm veel en de succesformule ligt aan een combinatie van factoren die goed (en zonder oordeel!) worden uitgelegd. Binnen een week sloeg het al aan en de laatste 15 minuten van het gespek hebben we als nazorg call gedaan. Dat was ook erg fijn om nog wat te finetunen. Onze baby slaapt nu binnen 5 tot 10 minuten zelfstandig en wordt hooguit 1 keer per nacht nog kort wakker. Wat een lifesaver!!

Fantastisch!!

Een telefonisch consult geboekt omdat onze dochter van 16 maanden niet zelfstandig in slaap kon vallen en nog bij ons op de kamer sliep. Het telefonisch consult in 2 delen gedeeld en na een halfuur tips, die ik ook super duidelijk op de mail ontving, aan de slag gegaan. WAUW! Iets wat ons zeg absoluut niet lukte met hele makkelijke en goed vol te houden tips in 2 dagen voor elkaar. Nu een dochter die zeker 12u slaapt achter elkaar, en zelf in slaap valt op haar eigen kamertje.

• Welk product/dienst wil je voorzien van een review? Telefonisch consult

Ik hun alle ouders een Fenna om je eigen slaap weer terug te krijgen

Na maanden als een zombie geleefd te hebben met elke 1,5-2 uur borstvoeding geven aan een kind van 6 maanden oud, hebben we nu weer een avond en nacht rust en hoef ik nog maar 1x eruit. Dan realiseer je je weer hoe fijn het is goed te slapen en dat je je zoveel fijner voelt. We hebben ontzettend veel gehad aan de tips van Fenna tijdens ons telefonisch consult en we hadden gelijk al na de eerste nacht succes.

Fijne persoonlijke begeleiding

Mijn dochter werd al 2 maanden om het uur wakker 'S nachts. Ik had de gids al aangeschaft maar helaas nog niet het gewenste resultaat. Uiteindelijk geholpen met tips waarbij mijn dochter zo min mogelijk huilde maar toch zelf in slaap leerde vallen. Ook nog tips gekregen voor mijn oudere zoontje.

• Door wie ben je geholpen? Anne

Supersnel resultaat

Ons zoontje is nu 9 maanden oud en vanaf de 4 maanden slaapregressie ontstonden er problemen bij de nachten waardoor hij niet zelf gedurende de nacht weer in slaap viel en wij er meerdere keren per nacht uit moesten. Na 5 maanden waren we gesloopt. We hadden al diverse dingen geprobeerd maar nog niet het gewenste resultaat. Na een 1e gesprek met Maxime gestart met de waiting approach methode. De eerste dagen waren even lastig maar het resultaat was het zeker waard! Onze zoon slaapt de nachten door en kan zich nu zelf herpakken tijdens de nacht en wij kunnen weer lekker slapen!! Enorm fijn en we zijn Maxime erg dankbaar. Dus mocht je twijfelen; een sessie gaat je enorm helpen!

Direct resultaat!

In het begin moesten we uiteraard nog even wennen. Onze eigen manier van onze kleine naar bed brengen werkte niet en werd zeer vermoeiend: dragend in slaap zingen... Na ons gesprek gingen we direct aan de slag en we merkten dat het direct werkte. Rustig naar bed brengen met een vast ritueel en boekjes lezen maar zonder te veel ronddragen en liedjes zingen. Voorheen stopten we er te veel moeite in het naar bed brengen. Ze slaapt nu vaak binnen 3-5 min en valt vanzelf in slaap. Onze kleine begrijpt wanneer het naar bed moet en wil dan ook graag slapen. Iedere dag (ook de ochtend en middag) is een makkie om d’r naar bed te brengen en te laten slapen! Nu slaapt ze ook weer door en wordt nauwelijks meer midden in de nacht wakker. We zijn heel blij!

Aanrader!!

Onze klein lieve dochter van 4 maanden had niet echt een slaapritme. Korte hazenslaapjes van 10 tot 15 minuten overdag en ook nog eens 1 tot 2 keer wakker in de nacht voor voeding. Bijslapen kwam bij ons niet voor. We waren ten einde raad totdat Maxime letterlijk in ons leven kwam. Ik kon het niet geloven toen ze zei dat het ritme van ons kleine meisje binnen 2 weken zou verbeteren. Na een heel fijn telefoongesprek waarin wij niet werden bekritiseerd maar juist opbouwende feedback kregen werd een plan van aanpak gemaakt en kregen wij een aantal methodes uitgelegd hoe we ons meisje konden leren om zelf in slaap te vallen. Aan de hand van het schema hielden wij een dagboek bij, dagelijks werd dit met Maxime besproken om nog meer tips te ontvangen. Binnen 4 dagen sliep ons dochtertje door en begon haar ritme overdag ook steeds te kloppen. Na 2 weken was haar ritme stabiel wat resulteerde tot een gelukkig meisje die zich begrepen voelt en een uitgeruste papa en mama! Naderhand hebben wij nog een schema gekregen tot 12 maanden. Ons dochtertje is inmiddels 9 maanden en wij maken nog steeds gebruik van het schema. Ze doet het FANTASTISCH! Nogmaals dank Maxime!

• Door wie ben je geholpen? Maxime
  • Welk product/dienst wil je voorzien van een review? N.v.t.

Hele fijne slaaptips speciaal voor onze situatie.

Tijdens het telefonisch consult ging Fenna uitgebreid in op onze persoonlijke situatie. Je merkte dat ze zich goed had ingelezen. We kregen te horen dat we het al heel goed deden, wat super fijn was om te horen. Fenna had voor ons wat praktische tips waarmee we de puntjes op de i konden zetten. Waar onze zoon eerst overdag alleen hazenslaapjes deed en 's nachts 4 tot 10 keer wakker werd, sliep hij 3 dagen na het consult veel beter overdag en 's nachts sliep hij door zonder wakker te worden. Wat een verandering en zo snel al door de praktische tips speciaal voor onze situatie. Na 2 weken nog even wat vragen gesteld via de mail, hier kregen we snel en duidelijk antwoord op.

• Welk product/dienst wil je voorzien van een review? Telefonisch consult

Papa en mama slapen door!

Onze dochter Marie van 6 maanden was op zich geen slechte slaper, maar nachten echt doorslapen waren er ook niet bij. Ze werd altijd nog wel 1 of 2 keer wakker waarbij we de speen moesten geven en ze kreeg ook nog een voeding, omdat ze anders echt ging krijsen. Dit waren we van onze zoon niet gewend. Met het idee "baat het niet dan schaadt het niet" heb ik een telefonisch consult gepland. Dit had ik echt eerder moeten doen! De dag hadden we al op orde en met een paar goede tips en een goede aanpak begonnen we vol goede moed aan die eerste nacht. Ik was op heel wat voorbereid, maar eigenlijk niet dat ze meteen de eerste nacht direct zo goed zou gaan slapen! Met 20 minuten was ze in slaap (zonder speen!) en 's nachts hoefden we er niet eens uit! Geen speen meer brengen en geen fles meer hoeven geven. Het bleek geen lucky shot, want Marie heeft sindsdien iedere nacht doorgeslapen tot 7.00 uur 's ochtends. Als je twijfelt, direct mee stoppen en een consult boeken. Heel erg bedankt, Maxime!

• Welk product/dienst wil je voorzien van een review? Telefonisch consult

Er word met je meegezocht tot de juiste oplossing

Ik heb een telefonisch consult gehad met Fenna. Daarbij al tot inzicht gekomen dat het vroege wakker worden van ons zoontje waarschijnlijk werd beïnvloedt door het slechte slapen overdag. Door ons aan vaste tijden te houden gaat dit nu een stuk beter, hij wordt nu een uur later wakker! Zelfs toen er na een paar weken weer veranderingen optraden, mocht ik e-mailen en werd er bekeken hoe we dit het beste konden aanpakken. Daar heb ik nog geen resultaat van, maar ik hoop op het beste!

Vertrouwen terug!

We vonden het superfijn om vooral na het consult nog vragen te kunnen stellen aan Fenna als er zich bepaalde scenarios voordeden die we voorheen nog niet hadden gehad. Meteen een supersnelle reactie waardoor je door kan met de rest van de dag zonder te dubben over wat je het beste kunt doen. Twijfel je over een consult? Gewoon doen, echt! Het gaat jullie áltijd verbetering brengen.

• Welk product/dienst wil je voorzien van een review? Telefonisch consult

Thijs slaapt weer door van 18.30 - 7:00 uur!

Maanden lang werd Thijs 's avonds rond 21.00 uur wakker, dan wilde hij alleen door ons gewiegd worden. Ook belande Thijs vaak bij ons in bed in de nacht, aangezien hij niet in zijn eigen bedje wilde slapen. Tijdens de sessie handvaten / tips gekregen, en onze jongen slaapt de hele avond en nacht weer door! Ook overdag hebben we hier veel profijt van.

BESTE KEUS OOIT

Voor iedereen die denkt ik heb gewoon een kind die vroeg wakker wordt, of ik heb gewoon een kind die niet zelf kan slapen. Het klopt niet!! Wij hadden meerdere problemen (niet zelfstandig in slaap kunnen vallen / en een vroege vogel. Aan de hand van een telefoonconsult is ons leven veranderd. Van 3-4 keer wakker worden in de nacht, naar een doorslapertje die om 7 uur wakker wordt. Ik had dit nooit kunnen dromen. Myrthe denkt goed mee, en reageert supersnel op de mails. Aan de hand van 2 gidsen hebben we beide problemen opgelost. Ik kan het echt iedereen aanraden!! Ons levenskwaliteit is zo omhoog gegaan. Beste keus ooit. Als er iets is waar je waar voor je geld krijgt is dit het wel. De routines van Myrthe helpen gewoon!

• Door wie ben je geholpen? Myrthe
  • Welk product/dienst wil je voorzien van een review? Telefonisch consult

Direct meer nachtrust door duidelijke tips

Super goed en vriendelijk geholpen door Maxime. Met eenvoudige aanpassingen in het dagritme direct langer doorslapen in de nacht. Waar hij eerst wel 3-4 keer per nacht wakker werd om te drinken doet hij dat nu nog maar 1 keer of soms helemaal niet! Heel erg blij mee!

Lize Slaaopt!!

Onze dochter Lize(1) Die vanaf de geboorte nog niet 1 nacht door had geslapen, slaapt eindelijk door na ons consult met Myrthe. Wat een verademing. Ook wou ze graag helpen met onze ander dochter van 3 die niet door sliep. We hadden na een kleine week nog een paar vragen die ik gemaild had en ik kreeg snel antwoord met waardevolle tips! Myrthe ontzettend bedankt voor je hulp!!!!

• Door wie ben je geholpen? Myrthe
  • Welk product/dienst wil je voorzien van een review? Telefonisch consult

Persoonlijke begeleiding gericht op je eigen kindje

Tijdens het eerste telefonische consult met Maxime kreeg ik te horen dat ik al heel goed op de juiste weg zat met mijn schema. Hierdoor hadden wij niet meteen 60 min nodig. Maxime stelde meteen voor om het consult in tweeën te verdelen zodat ik direct aan de slag kon met haar tips, en zodat wij een weekje later opnieuw konden evalueren en/of bespreken waar ik nog tegenaan ben gelopen. Dit vond ik een hele fijne oplossing! Zo heb ik toch optimaal contact gehad en al mijn vragen kunnen bespreken waar ik gedurende die week tegenaan ben gelopen. De tips en aansturing maakt dat je als moeder minder onzeker bent over de keuzes die je maakt. En direct al sliep onze zoon al veel beter door ‘s nachts. Wij zijn blij dat we na 7,5 maand toch een consult hebben aangevraagd!

Ik gun dit alle ouders!

Onze dochter van 5 maanden sliep overdag 2 keer 45 minuten en was zo moe dat ze 's nachts ook niet goed kon slapen en na 1,5 of soms max 3 uur weer wakker werd. We zaten ondertussen in een vicieuze cirkel waar we zelf niet meer uit kwamen. Na een uurtje bellen met Maxime waren we nog steeds wat skeptisch maar gingen aan de slag met haar tips. Nacht 1 sliep onze dochter meteen al van 0.00 tot 4.20 maar duurde het een uur voor we haar weer in slaap hadden. Nacht 2 hoeven we niet eens naar haar toe en viel ze met een paar minuten zelf weer in slaap. Nacht 3 heeft zij (en wij dus ook) geslapen van 23.45 tot 6.30! Maxime dacht goed mee en heeft met een op maat advies ons enorm geholpen. We slapen allemaal meer en kunnen weer meer van elkaar genieten!

Super fijn!

Vanaf 4 maanden is ons zoontje heel slecht gaan slapen, hij kwam ontzettend moeilijk in slaap en werd iedere 2 uur wakker. Met 6 maanden besloten hulp te zoeken bij Slaaptips voor baby’s. En wat zijn we blij dat we dat gedaan hebben! Met 1 hele simpele tip is het heel snel bergopwaarts gegaan. En door die ene simpele tip kreeg ik als moeder ook weer zelfvertrouwen in wat ik deed. Ons zoontje slaapt inmiddels 11 a 12 uur achter elkaar zonder wakker te worden en wij kunnen eindelijk genieten van onze avonden en zelf ook aan onze slaap komen. Ik ben Fenna ontzettend dankbaar voor al haar hulp!

• Welk product/dienst wil je voorzien van een review? Telefonisch consult

Super blij met alle tips!

Wij zijn erg goed geholpen door Fenna van slaaptipsvoorbabys. Sinds een fikse oorontsteking (en het nodige bij ons in bed laten slapen in die periode) was ons zoontje veranderd in een klein draakje snachts. Met een paar kleine aanpassingen (en tips zoals de Numsy!!) merkten we na vier dagen al verbetering. Inmiddels zijn we ruim twee weken verder en slaapt ons zoontje bijna alle nachten door, hij is soms nog wat vroeg wakker maar ook daar wordt aan gewerkt :) We zijn heel blij dat we na veel wikken en wegen toch een telefonisch consult geboekt hebben. Ook na het eerste consult bleef Fenna klaarstaan voor onze vragen, echt heel netjes.

Dankbaar

Het telefonische consult met Fenna gaf ons de benodigde motivatie om zaken anders te gaan aanpakken. Een onrustige baby die alleen maar hazenslaapjes deed resulteerde in geen ritme en oververmoeide ouders. Fenna heeft aangepast op onze situatie en wensen advies, tips en handvatten gegeven on de rust te laten wederkeren. Het toepassen van het advies + geduld en doorzetten (ja soms is dat lastig) hebben wij nu ritme, rust en een baby die veel veel beter slaapt. Hier een blije papa en mama die weer lekker 7-8u achter elkaar kunnen doorslapen.

• Welk product/dienst wil je voorzien van een review? Telefonisch consult

Na het consult met Fenna hebben we haar tips direct toegepast! Met 1 simpele verandering in het schema, kregen we een kindje die doorslaapt en zelfs het middagdutje langer is gaan slapen. Wij staan versteld en zijn enorm blij dat we een consult hebben gehad! Ik kan het iedereen aanraden.

Over slaaptipsvoorbabys.nl

Slaaptipsvoorbabys.nl informeert ouders over het slaapgedrag van kinderen in de leeftijd 0-4 jaar met als doel om meer (nacht)rust te creëren. Wij willen onze diensten en producten continue verbeteren en hechten veel waarde aan feedback. Liefs, Het team van slaaptipsvoorbabys.nl