We slapen weer

We volgden al de slaapgids van slaaptips voor baby's. Voor onze zoon werkte dit prima, maar zijn tweelingzus sliep overdag maximaal 30 min en werd 's nachts veel wakker. We waren wat sceptisch over een slaapconsult, omdat we niet goed wisten of het meerwaarde zou hebben bovenop de slaapgips. Maar het was een veradming om met Anne over onze gebroken nachten te praten. Ze heeft ons een aantal handvaten gegeven waar we meteen mee aan de slag zijn gegaan. Binnen drie nachten sliep onze dochter de nacht door en na een week begonnen ook de dutjes overdag langer te worden. We zijn Anne dan ook ontzettend dankbaar!

• Door wie ben je geholpen? Anne
  • Welk product/dienst wil je voorzien van een review? Slaapconsult

Ondanks twijfel toch weer erg blij!

Onze baby is net 4 maanden. Maar toch zitten we er helemaal doorheen. Elk uur/2 uur wilt ze voeding. Is dit dan een slaapregressie? Moeten we gewoon afwachten? Of toch een consult aanvragen? Na weer een slechte nacht toch een consult geboekt. We hebben een gesprek met Marleen, die ook denkt dat we in een slaap regressie zitten. Maar met fijne tips die bij ons passen en er samen over te praten komen we tot een plan. De eerste 3 nachten zijn pittig, maar even doorzetten en nu 2 weken later heeft ze er zelfs 7 uur tussen gelaten ‘s nachts. Wat een verademing.

We zijn goed geholpen

We hadden een slaapconsult geboekt voor onze dochter van 7 maanden omdat ze erg vroeg wakker werd in de ochtend en ook ‘s nachts regelmatig wakker werd waarbij wij haar snel een fles gaven. Gerjanne heeft goed met ons meegedacht en ons praktische tips gegeven. Na 2 nachten sliep onze dochter al door! Nu nog wat later wakker worden ‘s ochtends… :-)

• Door wie ben je geholpen? Gerjanne
  • Welk product/dienst wil je voorzien van een review? Slaapconsult

Ik ben zo ontzettend blij datbwe hulp gezocht hebben. Ons zoontje van 5 maanden sliep al weken heel slecht. Hij was vaak wakker en had moeite met hé tin slaap vallen. Marleen heeft ons echt heel goed geholpen en zijn er achter waar dit door kwam. Ons zoontje is geen slechte slaper, maar wij gaven hem niet de mogelijkheid om te leren zelf in slaap te kunnen vallen. Sinds 2 weken slaapt hij erg goed en en kan ook zelfstandig in slaap komen. Echt een eye opener dit, dit maakt het zoveel makkelijker.

Professioneel inzicht

Bij aanvang van het gesprek merk je meteen dat Richelle mee wilt denken en diep op onze hulpvraag ingaat. Zo bijzonder dat de slaapcoaches met een (video)gesprek meteen duidelijke handvaten kunnen geven waar je echt iets aan hebt. Ik kon het bijna niet geloven maar onze kleine sliep na de derde nacht alweer door. Wat ik fijn vond aan Richelle was dat ze ook echt goed luisterde en dat ik daarna via de mail ook nog vragen kon stellen.

• Welk product/dienst wil je voorzien van een review? Slaapconsult

Persoonlijk advies die gelijk werkte

Met een mailconsult hebben we persoonlijk advies gekregen op onze situatie in plaats van zelf een hele hoop op te gaan zoeken. We hadden nu één aanpak ontvangen en die gingen we volgen in plaats van 'maar kijken wat wel en niet werkt'. Met één nacht even doorpakken sliep ze door. Ze ging heel goed op het ritme, en wij dus ook, want wij sliepen ook weer beter!

• Welk product/dienst wil je voorzien van een review? Mailconsult

Wéreld van verschil! We slapen weer zó goed!!

Dit hadden we veel eerder moeten doen… wát een verschil! Onze dochter (pittig typetje van ruim 2,5) sliep erg slecht: 1000 smoesjes voor t slapen gaan, steeds uit bed komen en ‘s nachts vaak wakker. Hopeloos lagen we om de beurt ‘s avonds vaak tot 20:30/21:00 op de grond naast haar tot dat ze eindelijk sliep. Na consult met Kirsten kregen we concrete tips en verschillende methodes aangereikt. Heel goed direct toepasbaar en het werkte als een trein! Meteen was er verbetering en na 2 nachten ging ze al zonder tegenstribbelen (en zonder ons ernaast) zelf lief slapen en nu (na 4 nachten) slaapt ze weer 12 uur lang achter elkaar door!! We zijn enorm trots op haar en slaaptijd voor baby’s bijzonder dankbaar, wat een verschil!!

Bijzonder

Onze baby is nu 8 weken oud. We wilde graag iets meer ritme in ons leven brengen. Zeker als we zometeen gaan werken is dat super fijn. We hebben het boek gekocht slaapgids de eerste 16 weken en we hebben daar al heel veel tips uitgehaald. en het werk super! Nooit bedacht dat soms simpele dingen al zo een verandering geven! echt een aanrader!

Geweldig! Na 1 nacht weer doorslapen

Onze Gijs werd gedurende twee maanden wel vier keer per nacht wakker. We bleken te maken te hebben met een hardnekkige slaapassociatie (bij wakker worden een slokje water drinken). Deze slaapassociatie was er na veel opvolgende verkoudheden ingeslopen. Na twee maanden met gebroken nachten schakelden we Fenna van Slaaptips Voor Baby’s in. Dezelfde dag nog hadden we een slaapconsult. Hierbij werd onze routine onder de loep genomen en kregen we direct heel bruikbare en praktische tips. Gijs sliep vervolgens na 1 nacht al weer door (van 19:15 tot 7:15, of soms zelfs later!). Hij is nu (weer) een doorslaper, én uitslaper!

• Welk product/dienst wil je voorzien van een review? Slaapconsult

Hele fijne slaapgidsen en praktisch slaapconsult mét goed resultaat

Ik had de slaapgidsen al, deze zijn super fijn en praktisch. We hebben de schema's ook bij onze tweede dochter gevolgd, maar toch ontstond er een slaapassociatie met de fles. Richelle heeft ons fantastisch geholpen. Het advies was heel praktisch. Ook al wisten we eigenlijk wel wat we moesten doen, het is fijn om van iemand te horen dat je echt door moet pakken en je kindje even mag laten huilen. Na 2 nachten sliep ze door... Dit hadden we eerder moeten doen! Als ouder denk je vaak: nu zijn het tandjes, nu is het een sprongetje, nu is ze ziekjes... je bedenkt altijd wel een oorzaak voor het slechte slapen. Richelle nam dat allemaal weg en gaf ons hele fijne handvatten om aan de slag te gaan.

• Welk product/dienst wil je voorzien van een review? Slaapconsult

Onze dochter van 12 maanden kwam zelf moeilijk in slaap. We moesten haar elke avond in slaap wiegen. Uiteindelijk besloten een consult te boeken omdat we hier graag vanaf wilden. We zijn met de tips van Kirsten aan de slag gegaan, de eerste paar avonden was het natuurlijk even voor haar wennen, maar na een halve week gaat ze al heel makkelijk zelf naar bed. Kortom erg blij dat we toch deze stap gezet hebben, we hebben nu onze avonden weer terug.

Hele fijne ervaring!

Fijne ervaring, hele lieve aardige meid. Heeft ons goede tips en handvaten gegeven

• Welk product/dienst wil je voorzien van een review? Slaapconsult

Onze zoon slaapt zelfstandig in!

Na eerst de PUPD methode geprobeerd te hebben bleek dat dit niet voor onze zoon werkte. Daarna zijn we goed begeleidt door Gerjanne om met de waiting approach verder te gaan. Onze zoon slaapt nu elk dutje zelfstandig in!

• Door wie ben je geholpen? Gerjanne
  • Welk product/dienst wil je voorzien van een review? Slaapconsult

Wij hebben een online consult gehad voor ons zoontje van 8 maanden. Hij werd ineens weer elke nacht wakker en wilde weer drinken en hij sliep tot niet later dan 05.00 uur. Tijdens het consult is ons een slaaptraining geadviseerd en na 1 nacht hadden we al meteen resultaat :-). Nu beginnen we de dag allemaal een stuk vrolijker en zijn we meer uitgerust. Twijfel niet en boek een consult, je gaat er sowieso baat bij hebben!

• Welk product/dienst wil je voorzien van een review? Slaapconsult

Iemand die je de juiste handvatten geeft

Mijn zoon begon 6 weken na zijn geboorte al slecht te slapen overdag, waardoor hij in de nacht zo moe was dat hij bijna doorsliep. Toch kwam hij nog 1 keer per nacht en dat bleef aanhouden. Ook sliep hij overdag maar 3/4 per keer en hij huilde altijd zodra we hem neerlegde. ik wist dat we in een vicieuze cirkeltje zaten, maar had geen zicht op hoe we daar uit zouden moeten komen . Richelle luisterde naar m’n verhaal en had al direct tips tijdens het consult! Vervolgens stelde ze een plan samen en wij hebben dit toegepast! Wij zagen zowel in de nacht als overdag al heel snel verbetering en hij slaapt inmiddels al bijna 1,5 maand heerlijk de hele nacht door! Dank je wel Richelle, door jou genieten wij ook weer van onze nachtrust!

• Welk product/dienst wil je voorzien van een review? Slaapconsult

Zeer informatieve gids en behulpzame coach

Als single mom wilde ik alles op alles zetten om ervoor te zorgen dat mijn zoontje goed kon leren slapen. Toen mijn zoontje 7 weken was heb ik de slaapgids voor 0-16 weken aangeschaft en dat was een onwijs goeie richtlijn om samen in een ritme komen. Mijn zoontje ging steeds beter slapen en nu met 5 maanden slaapt hij al ruim een maand heerlijk van 18:30u tot 07:30 en dat is voor ons allebei echt een kadootje. Om de puntjes op de ï te zetten heb ik met 3 maanden ook nog 1 consult met slaapcoach Tess geboekt. Het was fijn om ook even met iemand te praten en om wat dingen tegen haar aan te houden waar ik nog een beetje mee stoeide of over twijfelde. De gids en de tips zijn een fantastische richtlijn en daarnaast blijft het ook belangrijk om naar je kindje te blijven kijken en hoe hij/zij op alles reageert en of iets voor jou goed voelt. Tess raadde bijv aan om vanaf 4 maanden ons echt aan het schema te houden, maar mijn zoontje slaapt meer dan daar staat aangegeven en dat werkt ook prima voor hem. Zeker aan te raden!

• Welk product/dienst wil je voorzien van een review? Slaapgids 0-16 weken

Eindelijk weer normale avonden en nachtrust

We wilden heel graag weer normale avonden en fatsoenlijk slapen, dat is gelukt… Tess heeft ons geholpen om onze dochter van 1,5 weer rustig zelfstandig in slaap te laten vallen, zowel bij het naar bed gaan als gedurende de nacht. Na meer dan een half jaar onrustige avonden en nachten, met veel gehuil/gegil en ons nodig hebben om weer in slaap te vallen, slapen we allemaal in huis weer rustig. Het schema wat we moesten volgen was even heel pittig (en hartverscheurend als we onze dochter moesten laten huilen), maar we zijn blij dat we hebben doorgezet.

Echt top, een aanrader

Wij hadden coach Richelle. Zonder al teveel hoop begonnen aan het consult aangezien ik al veel kennis had opgedaan en dingen uitgeprobeerd. Toch gedaan omdat ik zo moe was na 11 maanden niet slapen… dan had ik er in ieder geval alles aan gedaan. Richelle keek mee met ons schema /werkwijze en samen kwamen we tot de conclusie dat we twee kleine dingen gingen aanpassen en proberen. Na 3 nachten dit gedaan te hebben heeft hij elke dag doorgeslapen nu al 2 weken. We zijn erg blij en dankbaar dat we toch die drempel over zijn gegaan om iemand in te schakelen.

• Welk product/dienst wil je voorzien van een review? Slaapconsult

Ben echt super goed geholpen door Marleen. Luistert goed en komt met advies. Het is geen harde leer maar kijkt echt naar wat bij jou en de situatie past. Mijn zoontje van 6 maanden slaapt door! Ja daar bedoel ik van 7 tot 7, zonder fles, zonder tut, zonder knuffelen, zonder terug te hoeven naar zijn kamertje mee!

Goede schema’s

Boekje gekocht met alle slaapschema’s erin. Is erg overzichtelijk en makkelijk toepasbaar. Tevreden over.

• Door wie ben je geholpen? N.v.t.
  • Welk product/dienst wil je voorzien van een review? Slaapgids Voorbeeldroutines

Kleine aanpassingen groot resultaat

Het was een heel prettig consult, er werd goed meegedacht. Mijn zoontje van 6 maanden werd elke 3 uur wakker s nachts terwijl het slapen overdag goed ging en hij zelf in slaap kon vallen. Door een kleine aanpassing in het ritme ging het al gelijk een stuk beter. We kregen daarna weer wat moeite waarna ons ritme nog een keer aangepast is. Sindsdien gaat het super, geen speen meer nodig (leuke bijkomstigheid) en hij wordt eigenlijk alleen nog wakker voor een nachtvoeding (wat prima is).

Onwijs goed advies

Kirsten luisterde goed naar ons verhaal. Dacht direct mee en gaf advies dat past bij onze opvoedingstijl. Na het consult met Kirsten is ons zoontje van 7 maanden direct beter gaan slapen. Ze heeft ons geholpen hem zelfstandig in slaap te laten vallen wat ervoor zorgt dat hij nu s’nachts niet wakker wordt. Zou het zeker iedereen aanraden.

• Welk product/dienst wil je voorzien van een review? Slaapconsult

Duidelijke uitleg en bruikbare praktische tips

Ik heb meerdere slaapgidsen aangeschaft voor ons zoontje (baby), op deze manier heb ik diverse aspecten rondom zijn slaap beter aan kunnen pakken, heb ik zelf meer vertrouwen gekregen in mijn aanpak (omdat ik nu onderbouwd kan handelen) en leg ik mijn kleintje dus met meer vertrouwen in bed. Het is niet dat ik nu tegen niets meer aanloop, want als het slapen goed lijkt te gaan, gaat het snel daarna weer anders.. maar de basis ligt er in ieder geval.

Duidelijke en fijne gids

De gids aangeschaft en geeft duidelijke en goede uitleg en schema’s. Een echte hou vast voor ons.

• Welk product/dienst wil je voorzien van een review? Slaapgids 0-16 weken

Onze dochter ging eindelijk “uitslapen”

Onze dochter sliep al een tijdje door, maar werd elke ochtend wakker rond 05:00. We probeerden van alles, maar niks lukte om haar later te laten doorslapen. Na lang twijfelen toch een consult geboekt bij Marleen. Zij keek met ons mee en stuurde snel een plan door. Binnen twee dagen was het “opgelost” en onze dochter slaapt nu bijna elke ochtend tot 06:30/07:00. Het enige waar ik spijt van heb, is dat we niet eerder hebben gedaan. Ik kan het iedereen aanraden!

Lage Vuurscheweg 27

1251TS Laren

06 12249138

Over slaaptipsvoorbabys.nl

Slaaptipsvoorbabys.nl informeert ouders over het slaapgedrag van kinderen in de leeftijd 0-4 jaar met als doel om meer (nacht)rust te creëren. Wij willen onze diensten en producten continue verbeteren en hechten veel waarde aan feedback. Liefs, Het team van slaaptipsvoorbabys.nl