Variabel tarief ondoorzichtig

Sinds half augustus van vast contract naar variabel contract. De prijzen in het maandoverzicht komen niet overeen met de tariefbladen die je ontvangt. In dat overzicht staan ook nog steeds niet de juiste terugleververgoedingen. Zo krijg je totaal geen inzicht over hoe je ervoor staat. De app geeft ook geen balansoverzicht meer. De tarieven zijn ruim verdrievoudigd maar het voorstel voor het nieuwe maandbedrag was meer dan vervijfvoudigd. Per 1 januari stap ik over naar een andere energiemaatschappij.

Voelde mij bedrogen

In 1 jaar tijd meerdere 1 zijdige contract wijzigingen! Contract breuk dus!

Geen verstand van zaken en slechte service

Al die mensen aan de telefoon, na een uur wachten, hebben 0 verstand van zaken. een nieuw maandbedrag aangevraagd die conform de te renovatie logisch is. Wordt deels geaccepteerd... Bij een nieuwe bepaling van tarief wordt het "oude" verbruik vóór de renovatie aangehouden die 5 x zo hoog is. En dan bel je met 20 argumenten waarom het omlaag moet. Krijg je te horen dat het maar 3 x per jaar aangepast mag worden?! Dat vind ik knap want ze mogen het wel 12x per jaar verhogen als het nodig is... Trieste zaak, zit ondertussen bij Pure Energie, topservice waar je wel wordt gehoord.

Beste Martijn, Wat vervelend dat je geen goede ervaring met onze klantenservice hebt gehad. Je geeft aan dat je inmiddels bent overgestapt, dus ik kan me voorstellen dat we wat dat betreft niet veel meer voor je kunnen doen. Mochten we je toch nog van dienst kunnen zijn of uitleg kunnen geven, dan wil ik je vragen om contact op te nemen via https://www.budgetthuis.nl/energie/klantenservice. Evengoed dank voor je eerlijke review! Met vriendelijke groet, Budget Energie Webcare

Zeer onbetrouwbare leverancier

Saldering per maand kost mij enkele honderden euro’s per jaar. Men gaat voorbij aan de richtlijnen van ACM en van minister Jetten. Een geitepaadje om zich te verrijken over de rug van de consument. Verder kondigen ze elke maand tarieven aan, die aan het eind van de maand zomaar 25% hoger liggen dan aangekondigd. Ik ben zsm weg bij deze onbetroubare leverancier.

Opgelet !!

Ik was tevreden met budget energie. Fijne app ( die de laatste maanden wel niet meer goed werkte. Kreeg altijd netjes de maandelijkse tarieven per mail wat ik erg fijn vondt, maar wat blijkt deze tarieven hanteren ze in oktober helemaal niet! Op de maandfactuur zijn de bedragen wel 25% hoger dan in de offerte. Dat kan toch niet zomaar! Verder lees ik dat ze als enige aanbieder per maand salderen. Zo heeft de salderingsregeling weinig voordeel. Als je zonnepanelen hebt is SNEL OVERSTAPPEN naar een aanbieder die op jaarbasis saldeert nodig. Anders gaat het je veel geld kosten. Erg slecht dit. Wat een prutswerk van Budgetenergie.

Maandelijks salderen

Wat en boeven zijn het bij Budgetenergie. Nu heel Nederland krom ligt van de inflatie besluiten ze zomaar om maandelijks te gaan salderen. Gelukkig zijn er mensen die hiervoor een rechtszaak (kunnen) beginnen, maar Budgetenergie zou zich toch achter de oren moeten krabben...... Wat levert dit nu uiteindelijk op? Over de rug van consumenten geld verdienen. Consumenten die met leningen zonnepanelen hebben neergelegd om zodoende in de beloofde terugverdientijd goedkoper en duurzamer bezig te zijn. Met een wankelende overheid komen daar nu ook bedrijven bij die zich verrijken door de mazen van de wet op te zoeken. Ik roep Budgetenergie op deze dwaling zo snel mogelijk te repareren en geen dure advocatenbureaus in te schakelen om je gelijk te (proberen) te halen. Ik heb zelf via Budgetenergie, ACM en ook op diverse forums mijn klachten geuit en roep iedereen op hetzelfde te doen. Zag dat Eigen Huis inmiddels ook al bezig is. Bestuurders: ga je schamen!

boeven

salderingsregeling misbruiken. Zodra het kan ben ik weg bij jullie. Zo te horen gaan er veel volgen. Hoogmoed komt ten val. Korte winst bejag gaat niet zijn resultaat geven

Reden tot overstappen

Tot afgelopen jaar altijd tevreden geweest met Budget Energie maar de manier hoe er nu met klanten wordt omgegaan is beneden alle peil. Ik ben bang dat de starre houding omtrent o.a. het maandelijks salderen het bedrijf pijn gaat doen. Ook wij gaan, zodra de markt weer tot rust komt, op zoek naar een (hoever ze nog bestaan) eerlijker bedrijf. Ik hoop dat er nog verandering komt en er met terugwerkende kracht gaat worden terugbetaald.

Saldering per maand ipv per jaar

Absurd hoe Budget Energie omgaat met haar klanten. Een chaos aan verrekening ( wel per maand overzicht maar geen correct bedrag saldering), niet afrekenen per maand maar naar jaarnota verschuiven, geen jaarbalans meer weergeven, “stiekem” maandsaldering invoeren…) En ondanks druk vanuit markt, Overheid , VEH , Radar, je gelijk willen houden.

Slecht

Kan het webcare team van Budgetenergie ook even reageren op het aangepaste maandelijkse salderen beleid wat Hans aan de orde stelt, of is er nog geen goede reden bedacht om dit kromme, niet wettelijke, aan diefstal grenzende gedrag recht te praten. Als dat een marketingafdeling niet lukt moet het wel heel erg fout gedrag zijn.

Maandsaldering en teruglevering zonder btw

Tot 1 juli 2022 was teruglevering incl btw. Krijg dat echter niet betaald Tijdens telefoongesprek zouden ze het nakijken maar verbraken de lijn. Daarna gechat. Ze zagen dat mijn berekening klopte, maar gaven aan dat ze de btw niet terug wilde betalen. Toen ik daar verder naar vroeg werd ook plos de chat afgebroken. Wat een service !

Wij van WC-eend....

Je kan natuurlijk doen alsof je neus bloedt. Je plaatst dan wat positieve reviews (tussen de meestal toch wel negatieve reviews) die je vervolgens als webcare team gaat bedanken. Misschien wordt het eens tijd, webcare team, om al die negatieve reviews met dezelfde aandacht en hetzelfde enthousiasme te beantwoorden. Want mensen die een vast contract hadden na afloop geen nieuw contract aanbieden vanwege de marktomstandigheden, dat is nog wel te begrijpen. Maar vervolgens doodleuk de teruggave halveren omdat je geen vast contract hebt is hilarisch. Net zoals het maandelijks salderen. Ik hoop dat een rechter met verstand van zaken een fijne uitspraak doet voor de klanten. En dan ook nog traineren door uitstel te vragen, chique! Ik kan me voorstellen dat je als medewerker van deze energie reus (de 4e qua grootte, gefeliciteerd) toch met enige schaamte moet vertellen wie je werkgever is. Maar goed, degene van de kasboeken zal snorrend tevreden zijn met de strategie. Toegevoegde klantwaarde heet dat. Goed om te weten dat dit verdienmodel rendabel is en dat de nog lopende vaste contracten wordt betaald door de flexibele contracten. Waarschijnlijk allemaal verspilde moeite om dit te schrijven. Ga vooral door met je WC-eend reviews, waarschijnlijk denken jullie bij de afdeling marketing dat jullie klanten het intellect hebben van een rubber duck. Voor al mijn lotgenoten: 'nog even doorbijten, de vaste contracten komen er weer aan'. O ja, voor de handmatige controleur: Dit is geen valse review.

Hoi Hans, Dank voor je uitgebreide reactie. Ik geef je toch graag wat uitleg over onze beweegredenen voor het wijzigen van de terugleververgoeding voor onze variabele klanten naar 50% van het kale leveringstarief. Een vergoeding van 100% was niet meer representatief voor de actuele waarde. Om die reden is het tarief bijgesteld naar een percentage van 50%. Door de toename van zonnepanelen is het aanbod van duurzame stroom toegenomen. Hierdoor is de waarde van deze opgewekte stroom minder geworden dan enkele jaren geleden. Ook leveren klanten bij zonnig weer meer stroom terug, terwijl er op die momenten juist minder vraag is naar stroom, wat ook de waarde weer negatief beïnvloed. 50% is momenteel een reële waarde en nog steeds een goede vergoeding in verhouding tot de vergoeding die men bij veel andere energieleveranciers ontvangt. Natuurlijk begrijp ik dat de wijziging van invloed is op de vergoeding die je ontvangt, maar het is een beslissing die we, na bestudering van bovengenoemde zaken, met zorgvuldigheid hebben genomen. Met vriendelijke groet, Budget Energie Webcare

Boeven bende - Onbetrouwbaar !!

Waardeloze energie maatschappij , klanten service onkundig en heel stuntelig elke keer weer een ander die alles weer na moet vragen . Jaar rekening ineens geschat en geen uitleg daarvoor , ben gelijk over gestapt naar andere leverancier en zie NLE /Butget energie wel in de rechtszaal !

Onbetrouwbaar

Budget energie/nle rekent hogere tarieven dan maandelijks variabel per mail wordt beloofd. Let op checken!!! Bij mij gebeurt dit sinds augustus. Communicatie is onbeschoft slecht.

Onbereibaar !

Ik ben klant en krijg maandelijks een zg. energierapport, maar zónder een gasprijs erop te noemen. Een mail kan niet verzonden worden en als ik bel moet ik min. een half uur wachten voordat iemand reageert. !!!! Op mijn eenvoudige vraag : "waarom staat er géén gasprijs vermeld", kan ik dus géén antwoord krijgen. Als ik wil veranderen van leverancier, hoe kan dát dan wél ? Púúr slecht

Zeer slecht

Niet goed telefonisch bereikbaar Indien bereikbaar: medewerksters weten geen antw. op vragen en ik hoor kindergeluiden en een tv aanstaan. Reageren niet op een brief. Salderen per maand Ipv per jaar en wensen dit niet aan te passen. Schermen met: de wet verplicht het ons niet. Denken niet met de klant mee. Onverschillig en ongeïnteresseerd naar klanten. Zeggen alleen maar: “ kan ik u verder ergens mee helpen” om je af te kappen. Zo kan ik nog wel even doorgaan; zeer zeer slecht bedrijf!

niet transparant en slechte service

budgetenergie heeft op een ondoorzichtige wijze bij variabele contracten maandelijkse saldering ingevoerd dat zeer nadelige gevolgen heeft voor zonnepanelen bezitters. er wordt bij een variabel contract maandelijks het tarief vastgesteld en gesaldeerd. Een maandelijkse afrekenfactuur zou passend zijn. Dit is niet mogelijk en er vind jaarlijkse verrekening plaats de salesafdeling is makkelijk bereikbaar. De andere afdelingen voor bestaande klanten zijn nauwelijks bereikbaar.

Een boevenbende

Minister Jetten en ACM zeggen salderen moet op jaarbasis, maar daar trekt Budget energie zich niets van aan. Ik heb bezwaar gemaakt bij ze, maar krijg dan een nietszeggende mail met uitleg zoals zij er tegen aan kijken. Ook de prijsopgave voor de volgende maand is afwijkend met wat je daad werkelijk betaald, ook dat proberen ze goed te praten met smoesjes. Het is een onbetrouwbaar bedrijf die de regels zelf maakt, en de zomerwinst van zonnepanelen zelf in de zak steekt. En s’winters moet je duur bijkopen. Ik wacht nog even af of papieren tijger Jetten en ACM nog ingrijpen. Maar anders ben ik voor de zomer weg, ik laat me niet voor een tweede keer van mijn zomerstorm bestelen!!

Maandelijks salderen wordt als incorrect bevonden.

Na enkele bevredigende jaarcontracten bij NLE krijg ik nu automatisch een nieuwe leverancier. En van het beleid van deze nieuwe leverancier t.a.v. (maandelijks) salderen en terugleververgoeding (minus 50%) word ik nou niet bepaald blij. Als bij de jaarlijkse afrekening in januari blijkt dat dit beleid gehandhaafd wordt ben ik weg.

Salderen per maand is schandalig

Via Radar er achter gekomen dat dit zo is. Budget energie is helemaal niet Budget en voor mij reden om per direct over te stappen.

Oplichters

Oplichters die de wet naar hun eigen hand zetten

Bedriegers

Ze leveren 100% groene stroom maar verhogen de energie tarieven elke maand omdat gas duurder is geworden. Ze salderen maandelijks terwijl de regels zijn dat dit per jaar moet gebeuren met als resultaat dat je goedkoop 50% van het normale tarief teruglevert en duur in de winter terug moet kopen ondanks dat de minister zegt dat dit niet de bedoeling is. Helaas handhaaft de acm niet.

Salderen per maand.

Salderen hoort per jaar maar Budget Energie heeft hier geen boodschap aan. Als je aangeeft het er niet mee eens te zijn krijg je een berichtje dat ja altijd nog kunt overstappen. Maar afwachten of de uitspraken van Jetten nog van invloed gaan zijn en ik ben benieuwd naar de uitspraak van de lopende rechtszaak. Ik heb mijn panelen begin van het jaar besteld maar ze werden pas in augustus geleverd, had ik geweten dat salderen op deze manier eenzijdig aangepast zou worden dan had ik de flinke investering niet gedaan, dit kost me nu gewoon veel geld. Kan nooit de bedoeling zijn dat het grootste voordeel van mijn zonnepanelen naar Budget energie gaat.

Bestaande klanten worden benadeeld

Inmiddels bijna een jaar klant met een variabel tarief welke maandelijks stijgt. Vanuit Pricewise een e-mail ontvangen met een aanbieding door Budgetenergie welke voor stroom ruim 0,20 cent per Kwh en voor gas ruim 0,40 per m3 lager ligt dan mijn tarief. Blijkbaar wordt met 2 maten gemeten en geldt dit tarief alleen voor nieuwe klanten. Klantenservice niet te bereiken, chat niet mogelijk, e-mail eveneens niet. Als zo met bestaande klanten wordt omgegaan kan ik dit alleen maar afraden.

Duidelijke informatie

Ik krijg steeds op tijd de meest recente info. Ook is het makkelijk om je verbruik per maand te bekijken.

Dank voor je mooie review, Esther. Daar zijn we blij mee :) Met vriendelijke groet, Budget Energie Webcare

Over Budget Energie

Hallo, wij zijn Budget Energie, onderdeel van Budget Thuis. We snappen dat je je niet druk wilt maken over energie. We zorgen dat het werkt en je er dus geen omkijken naar hebt. En dat tegen een zo laag mogelijke prijs. Verder vallen we je vooral niet lastig. Zonder gedoe dus. En om het allemaal nog gemakkelijker te maken, bieden we sinds kort ook Budget Mobiel en Budget Alles-in-1. Al je energie- en telecomdiensten onder één dak.