Budget Energie saldeert per maand ipv per jaar!

Net gebeld met de klantenservice van Budget Energie om te vragen hoe het nu zit met salderen met zonnepanelen. Ze salderen per maand ipv per jaar in strijd met wat de ACM aangeeft. Dit is financieel zeer nadelig voor ons omdat we het overschot aan stroom in de zomer nu niet meer in de winter kunnen compenseren. We gaan dan ook bezwaar maken. Wat een tegenvaller voor zo'n grote speler op de energiemarkt als Budget Energie.

Schandalige verhoging

Tarieven voor sep worden met resp 34% (stroom) en 38% (gas) verhoogd. Mijn maandbedrag gaat van 370 naar 641, een verhoging van 73%. Ik kan het verlagen naar 513, lager gaat niet. Burgers leveren al geruime tijd gigantisch in en lijden aanzienlijke verliezen, maar energiemaatschappijen blijven onverminderd woekerwinsten genereren en hebben er kennelijk geen probleem mee dat ze met deze walgelijke mentaliteit mensen de afgrond injagen.

Het zijn criminelen

Het zijn criminelen die de regels aanpassen tijdens de wedstrijd, en alleen als het in hun voordeel is. Zodra de BTW verlaagd wordt van 21% naar 9% willen ze meteen je maandelijkse termijnbedrag verlagen met 9,5 %. Ze zeggen je maandbedrag opnieuw berekent te hebben, maar ondertussen... We hebben zelf het termijnbedrag weer aangepast naar het oude. Ondanks dat zien we ons negatieve jaarbalans steeds verder oplopen (in de min). Maandelijks passen ze de tarieven aan wetend dat je nergens anders heen kan (alsof energiebedrijven dit onderling hebben afgesproken). Ondanks de BTW verlaging is ons tarief voor september (incl. BTW) op recordhoogte vastgesteld ( € 0,63 / kWh en € 2,30 / m³). Wij verwachten in september zonnepanelen te laten plaatsen, en per september stijgen de tarieven voor ons dus gigantisch. Dat kan geen toeval zijn, ze verwachten blijkbaar inkomsten te verliezen. Conclusie, je betaald niet alleen voor energie maar ook een dikke premie voor hun aanstaande recordwinst. En als ik op hun website lees dat je geleverde zonne-energie niet wordt verrekend op de jaarnota, maar via je maandelijkse (indicatieve) overzicht dan begint het bij mij al te jeuken. Laatst heb ik al contact gehad over het maandoverzicht, waarom de tarieven in het maandoverzicht hoger liggen dan de vooraf gemelde tarieven voor die maand. Reactie van Budget Energie: het maandoverzicht is "indicatief". Kortom, de boekhouding is vaag dus de jaarnota zal en grote verrassing zijn (in ons nadeel). Ooit bij BudgetEnergie klant geworden via de collectieve inkoop energie van Vereniging Eigen Huis. Dat doe ik dus echt geen tweede keer meer. Want je wordt niet als klant gezien, maar als een domme melkkoe. En daar pas ik voor.

Salderingsregeling aangepast

Beste zonnepaneelbezitters die klant zijn bij budget energie. Let op dat budget energie voor klanten met een variabel contract maandelijks saldeert. Bij een eerder bericht van Budget Energie (18/7 van Richard uit Roosendaal) wordt er gesuggereerd dat het teruglevertarief van 50% wordt toegepast na saldering, maar er wordt niet verteld over welke periode er wordt gesaldeerd. Iedereen verwacht uiteraard een jaar, maar Budget saldeert dus maandelijks. Dit heeft zeer nare consequenties voor zonnepaneel bezitters. De communicatie hierover van het bedrijf is uitermate zwak en daarnaast handelen zij ook niet conform de ACM richtlijnen die stellen dat saldering per jaar moet plaatsvinden. Ik heb een klacht ingediend bij de ACM over deze handelwijze en verzoek Budget Energie deze regeling toe te passen zoals hij is bedoeld door de overheid.

luisteren niet/ bandje

duurt te lang/slecht luisteren

prima bedrijf

keurige berichtgeving telefonisch contact gehad prima geholpen fijne uitleg over onze vraag.

De dame aan de telefoon begreep direct de achterliggende gedachte van mijn vraag.

Duidelijk, servicegericht.

Wat fijn om te lezen! Bedankt voor je positieve feedback! Met vriendelijke groet, Danielle, Budget Energie Webcare

Teleurgesteld en bedrogen

Eenzijdige negatieve aanpassing per 1 juli van 50% teruglevertarief zonnepanelen met directe ingang. Schandalig dat ze nog meer aan hun klanten waarbij het contract is verlopen willen verdienen. Ik kom er nu pas achter omdat het in een mail met levertarieven ergens onderaan stond. EDIT: Budget Energie komt met een vage reactie over het feit dat ze de salderingsregeling niet aangepast hebben en dat ze niks verdienen op de teruglevering. Dit laatste is onzin en het eerst daar heb ik niks over gezegd. Alles wat ik teruglever aan jullie en jullie aan een ander tegen 100% verkopen maken jullie dus 50% marge op. Dat jullie contracten nog hebben waardoor je er minder aan verdiend is niet mijn probleem, sterker nog, ik geniet daar ook niet van en het kost mij nu extra geld.

Hi Richard, Door de toename van zonnepanelen is het aanbod van duurzame stroom toegenomen. Hierdoor is de waarde van deze opgewekte stroom minder geworden dan enkele jaren geleden. Ook leveren klanten bij zonnig weer meer stroom terug, terwijl er op die momenten juist minder vraag is naar stroom. Wat ook de waarde weer negatief beïnvloedt. 50% is momenteel een reële waarde en nog steeds een goede vergoeding is in verhouding tot de vergoeding die men bij veel andere energieleveranciers ontvangt. Veel leverancier geven bijvoorbeeld slechts €0,05 per kWh. De terugleververgoeding is het overschot wat je hebt na saldering. Dat wordt uitgekeerd tegen een bepaald tarief, ofwel de terugleververgoeding. Ten gevolge van de enorm hoge tarieven hebben wij als leverancier ervoor gekozen om de teruglevertarief met 50% te verlagen. Wij hanteren dus nog steeds een 100% saldering en pas bij een overschot wordt het teruglevertarief gehanteerd van 50% van het kale leveringstarief. Met vriendelijke groet, Danielle, Budget Energie Webcare

We vinden het vooral fijn dat we iedere maand een uitgebreid overzicht krijgen

Fijn om te lezen! Bedankt voor het mooie cijfer! Met vriendelijke groet, Danielle, Budget Energie Webcare

perfecte samenwerking.

er is goed geluisterd naar mijn verhaal over de besparingen die ik heb doorgevoerd, dak en muren geïsoleerd, zonnepanelen geplaatst en aanstaande monteren van hybride kachel. dus de prijsverhoging is gedeeltelijk terug gebracht. alles naar wens.

Hi Wat goed om te lezen! Dat is waar we het voor doen :) Met vriendelijke groet, Danielle, Budget Energie Webcare

Hi, Bedankt voor je aanbeveling. Met vriendelijke groet, Danielle, Budget Energie Webcare

heel goed

heel goed

Bedankt voor je aanbeveling! Met vriendelijke groet, Danielle, Budget Energie Webcare

heldere en overzichtelijke overzichten

maandelijks goed inzicht in verbruik en kosten

Fijn om te lezen dat de maandoverzichten zo goed bevallen! Bedankt voor je review! Met vriendelijke groet, Danielle, Budget Energie Webcare

Niet bereikt

Telefonisch contact niet gelukt

Hi, Wat vervelend dat je ons niet hebt kunnen bereiken. Ten gevolge van technische storingen was onze bereikbaarheid minder goed dan je van ons gewend bent. Mocht je ons telefonisch niet te pakken krijgen, dan zijn wij ook bereikbaar via chat. Onze chat kan je hier vinden: https://www.budgetthuis.nl/energie/klantenservice Met vriendelijke groet, Danielle, Budget Thuis Webcare

Geen idee over het gebruik sinds maart

Heb er al telefonisch contact over gehad, maar ook na contact met enexis hebben we nog steeds geen zicht op het maandelijks verbruik van stroom en gas.

Hi, Als het goed is heb je 10 juli het verbruiksoverzicht ontvangen met daarop het verbruik over juni-juli. Helaas kunnen we de andere overzichten niet met terugwerkende kracht opmaken, gezien er van die maanden geen meterstanden zijn. Voor meer inzicht kan je ook toestemming geven voor het uitlezen van de dagelijkse standen. Dan kan het verbruik terugzien in de app of MijnBudget. De app kan je downloaden in de App Store of Google Play Store. Met vriendelijke groet, Danielle, Budget Energie Webcare

Snelle reactie op mijn vraag

Omdat de stroomkosten de pan uitrezen terwijl ik minder had verbruikt vroeg ik me even af of dat allemaal wel goed ging. Dat bleek helaas toch geen fout te zijn. Telefoniste wist te vertellen dat de prijzen idd 3 keer over de kop gingen nadat je contract was beëindigd.

Hi An, Dat klopt inderdaad. De huidige energiemarkt was/is onrustig en heeft geleid tot vele malen hogere tarieven dat dat je gewend was in je vaste contract. Wel fijn om te lezen dat je tevreden bent over onze dienstverlening. Met vriendelijke groet, Danielle, Budget Energie Webcare

Vriendelijke medewerker,gaf duidelijke uitleg n.a.v.mijn vraag..

Hi Anette, Wat fijn om te lezen, bedankt voor het mooie cijfer! Met vriendelijke groet, Danielle, Budget Energie Webcare

Good

Thank you for the great review! Kind Regards, Danielle, Budget Energie Webcare

Heel goed TOT nieuwe contract.

Budget energie tot nu toe heel goed. Duidelijke maand, jaar overzichten. Volgens regering mag vanaf 2023 de salderingsregeling afgebouwd worden met 9%. Echter Budget denkt slim te zijn, we zijn nu 2022. Omdat mijn contract toevallig in juli afloopt, krijg ik een nieuw contract waarbij de teruglevertarief met -50% is afgebouwd. Sorry, 50% afbouw in eens voor de vaste klanten is te veel. Update, 14 juli, regering heeft plan om salderingsafbouw in te laten gaan in 2025.

Hi Dirk, Hetgeen wat je aangeeft klopt niet helemaal. Er zit een verschil tussen de salderingsregeling en de terugleververgoeding. De salderingsregeling houdt in dat je de teruglevering wegstreept tegen je verbruik. Die is op dit moment nog steeds 100%. De overheid wil deze regeling in 2025 gaan afbouwen. De terugleververgoeding is het overschot wat je hebt na saldering. Dat wordt uitgekeerd tegen een bepaald tarief, ofwel de terugleververgoeding. Ten gevolge van de enorm hoge tarieven hebben wij als leverancier ervoor gekozen om de teruglevertarief met 50% te verlagen. Wij hanteren dus nog steeds een 100% saldering en pas bij een overschot wordt het teruglevertarief gehanteerd van 50% van het kale leveringstarief. Met vriendelijke groet, Danielle, Webcare Budget Energie

Tevreden met budgetenergie

Onze ervaring is goed met de budgetenergie. Dat geeft vertrouwen in onze relatie.

TOPPY

klantvriendelijk +behulpzaamheid +luisterend oor +raadgeving //vond ik zeker een dikke tien waard /dus TOPPY //

Wauw een 10! Dat is waar we het voor doen :) Met vriendelijke groet, Danielle, Budget Energie Webcare

Verhuizing perfect gedaan.

Bij onze verhuizing alles geregeld door budget energie, telefonisch makkelijk bereikbaar en elke maand een verbruiksoverzicht

Goed om te horen! Bedankt voor het mooie cijfer! Met vriendelijke groet, Danielle, Budget Energie Webcare

duidelijk en eerlijk

de contacten met Budgetenergie zijn goed, snel en eerlijk

Hi Ben, Dat is waar we voor staan! Bedankt voor je mooie beoordeling. Met vriendelijke groet, Danielle, Budget Energie Webcare

Bedankt voor de aanbeveling! Met vriendelijke groet, Danielle, Budget Energie Webcare

Over Budget Energie

Hallo, wij zijn Budget Energie, onderdeel van Budget Thuis. We snappen dat je je niet druk wilt maken over energie. We zorgen dat het werkt en je er dus geen omkijken naar hebt. En dat tegen een zo laag mogelijke prijs. Verder vallen we je vooral niet lastig. Zonder gedoe dus. En om het allemaal nog gemakkelijker te maken, bieden we sinds kort ook Budget Mobiel en Budget Alles-in-1. Al je energie- en telecomdiensten onder één dak.