Slecht

Moeilijk bereikbaar. Telefonisch wordt er tegenstrijdige informatie verstrekt. Denken ook niet mee met klanten. Ben overgestapt naar andere energieleverancier. Zie het dan maar eens op een juiste wijze afgehandeld te krijgen zonder teveel te moeten betalen en/of dat je geld terugontvangt.

Klantenservice totaal onbereikbaar

Klantenservice is totaal onbereikbaar, uiteindelijk iemand aan de lijn gekregen. Die zou me doorverbinden maar in plaats daarvan verbreekt ze de verbinding. Uiteindelijk 6 belletjes en 2 uur wachten opnieuw iemand aan de lijn gekregen. Zij zou regelen dat mijn contract ontbonden werd en hiervan een terugkoppeling geven op het email-adres, uiteraard niks ontvangen. Verder zijn ze heel goed in het incasseren van bedragen, maar het opmaken van de eindnota en het teveel betaalde uitbetalen laat inmiddels alweer 2 weken op zich wachten. Een totaal onbetrouwbaar bedrijf.

Goed en goedkoop

Overstappen gaat zo gemakkelijk.

Alles goed geregeld

Goede service en een duidelijke uitleg van de aangeboden diensten, budget denkt met je mee, dat geeft een goed gevoel.

Prima bedrijf en eerlijk

Wij hebben alles van Budget, alles in 1, energie en mobiel. Net ons tweede jaarcontract verlopen. Nu variabel met een prijs die me ontzettend meevalt. Ook een nieuw contract aangeboden met een hele mooie gasprijs. Alleen jammer dat ze nog steeds geen rekening houden met zonnepanelen in het maandbedrag, ook al heb je ieder jaar stroom over. Dus dan maar heel eenvoudig zelf aanpassen.

Telefonisch ONBEREIKBAAR!! Zeer frustrerend!!!

Ik heb meerdere keren geprobeerd om telefonisch contact op te nemen over iets wat ik digitaal niet kon regelen. Het heeft mij in totaal enkele uren gekost!!! Onvoorstelbaar dat een bedrijf zo onbereikbaar is voor klanten. Ook, of JUIST in deze tijd!! Zeer klantonvriendelijk.

triest

Overgang van fenor naar budgetenergie ging oeiteloos; maar krijg maar eens informatie over het termijnbedrag; ik heb nu de situatie sinds de overgang dat mijn dalverbruik als een gek oploopt terwijl het normaal verbruik minimaal is; cojtct gehad met de netwerkbeheerder enexis die zegt dan moet je bij budget zijn maar ik heb geen zin om mijn beltegoed van een maand op te maken aan het in de wacht hangen....triest dat deze clubs niet bereikbaar willen zijn; ACM doe er eens wat aan

Krijg geen antwoord op mijn vraag

Overgenomen van tenor. Afschrijving ca 40 % hoger dan bij fenor. Vraag specificatie van de vorschotberekening

Zeer slecht

Ik ben klant vanaf 3 januari 2021 met een jaarcontract wat afliep op 3 januari 2022. Nooit geen problemen gehad met Budget Energie. Nu heb ik een variabel contract bij Budget Energie met wurg prijzen ga betalen in februari € 2.10 voor gas en € 0.59 voor elektra. Leveringskosten veel hoger. Ik vind dat Budget Energie slecht is voor zijn bestaande klanten. Als je nu als nieuwe klant komt krijg je andere prijzen en bonus bij jaarafrekening. Onbegrijpelijk dat ze niets doen voor vaste klanten. Hoe jaag je klanten weg. Telefonisch is Budget Energie niet te bereiken. In de wacht ongeveer 30 minuten en dan wordt de verbinding verbroken. Jammer allemaal Het verlengingsaanbod is ook belachelijk hoog.

Geen interesse in klant blijkbaar.

Zoals bij velen is het contract overgenomen van Fenor ivm faillissement. Mooi, kwamen we niet zonder stroom te zitten. Omdat de nieuwe rekening 150 procent hoger uitpakt heb ik een verlaging aangevraagd via de officiële weg. Echter werd enkele dagen later het hogere bedrag alsnog automatisch afgeschreven. Volgens mij heb ik ook geen automatische machtiging hiervoor afgegeven??? Ik heb ook een annuleringsbrief / herroepingsformulier gestuurd die ik bij de mail kreeg. Dit omdat ik overstap naar een andere energie leverancier. Geen enkele reactie! Verrassend he? Je kan pas weg na 30/1? Wil ik graag zelf beslissen.!! Dit is me opgedrongen. Dan maar bellen..... ach gewoon afgebroken tot 2x toe.... ik zou me als budget energie kapot schamen!!! Geen communicatie mogelijk!!

Absurde overgang van Fenor naar Budgetenergie

van een kleine 300,- maandbedrag wordt er in één keer €1098,- geïncasseerd van onze rekening. Ik ben heel benieuwd waarom er zonder machtiging van ons überhaupt geïncasseerd mag worden. Tevens zou het maandbedrag omlaag moeten omdat we dit jaar vrijwel geheel energieneutraal zijn geworden. Communicatie is zeer slecht hieromtrent.

Slecht

Bij eindafrekening jaarcontract 13x ipv 12x vastrecht berekend. Men geeft aan dat dit normaal is en in de kleine lettertjes staat die je achteraf kunt inzien. Dit is grote onzin Bij aanvang wordt verteld 2 50 per mnd Bij een jaarcontract Dat zijn q2 mnd

Afwachten

Vandaag een nieuw contract afgesloten bij budget. Ik heb aangegeven dat er op dit moment bij mijn thuis geen energie vloeit. Het is dus belangrijk dat het contract per direct in gaat . Helaas hebben zij mijn contract pas in april in laten gaan. Wordt een koude winter..

Iet bereikbaar

Ik heb een verlenging voorstel gekregen wat 200 euro duurder is. Volgens mij is er bij de berekening geen rekening gehouden met de zonnepanelen. Vraag via chat wordt ik verwezen naar een medewerker. Helaas geen medewerker beschikbaar. Bellen u dient rekening te houden met een uur wachttijd. Op deze mannier is het makkelijker op naar een nieuw leverancier te gaan. Is goedkoper en geeft minder ergernis. Zorg svp dat je bereikbaar bent.

Zeer slecht ik wil overstappen want kies hier niet voor.

Ik zat eerst bij fenor met een maand tarief van 73 euro wat als teveel was. En een gastarief van 1 euro. Nu zonder dat ik een keuze heb is mijn maand bedrag naar 164 euro gegaan en een gastarief van 1,20. Sorry maar ik vind dat niet normaal en via de chat of telefoon zijn ze niet te bereiken. Misbruik maken van de situatie noem ik dat.

Pijnlijk….

Met ingang van januari 2022 zonder te communiceren maandbedrag van 159 euro naar 295 euro af te schrijven! Na correctie van onze kant en afschrijving terug te zetten naar 159 euro! Binnen aantal dagen een dreigbrief inzake incasso en/of deurwaarder!!! Wat een bedrijf….helemaal gek geworden, oplichters in de volksmond!!

Niet goed

Was goed maar momenteel niet ik zal u zeggen waarom Ik keek op mijn bank en er was en rekening af getrokken van €386,- in plaats van €250,- n wat ik normaal betaal en dat ook vind na na meer 30 minuten een discussie gehad te hebbe en die meid had het ook voor elkaar gekregen dat ik vanaf 3 januari €250,- in plaats van €386,- moet betalen maar het is door mijzelf terug gehaald en wil graag via Ideal maar dan moet je naar de klantenservice service en daar kom je er niet uit maar goed ik wou jullie even zeggen dat het best mogelijk is om het oude bedrag te betalen. Gr Wina

Reageren niet op klacht ivm verhoging.

Ook bij mij een veel te hoge verhoging die nergens op slaat. Reactie op de mail krijg je niet, alleen een aanmaning als je het bedrag van de verhoging wilt verminderd zien. Dit werkt bij mij maar op 1 manier, ik ga op zoek naar een nieuwe leverancier.

Foute jaarnota hersteld

Door een meterwissel is er een foute jaarnota opgemaakt. Bellen en een brief met bewijs ter bevestiging gestuurd en binnen 3 weken opgelost!! dat noem ik service.

Dank voor je leuke reactie, Gerrit-Jan! Goed om te horen dat de correctie van de jaarnota alsnog netjes geregeld is. :) Met vriendelijke groet, Budget Thuis Webcare

Geruisloze overgang in hectische tijd

Sinds 30 december 2021 ben ik overgenomen door Budget Energie omdat mijn vorige leverancier Fenor failliet is gegaan. Ik had zo mijn scepsis over de overgang en de veel hogere (variabele) tarieven, midden in deze energieprijzencrisis. De communicatie m.b.t. de gang van zaken van de overgang naar mij toe was duidelijk en helder van Budget Energie. Ook werd mijn verbruik juist ingeschat en vielen de tarieven mij nog mee gezien de vele en soms wanhopige berichten in de media na de overgang van klanten van het eveneens failliete Welkom Energie naar Eneco. Het gastarief is 1:1 overgenomen van het vaste tarief bij Fenor plus een (kleine) opslag van 0,20 ct. Met nu een vast gastarief voor 1 jaar van 0,89 ct per m3 kan ik goed leven. Het stroomtarief van 0,45 ct per kwh is redelijk marktconform als ik de energievergelijkingssites bekijk. Wel stijgt of daalt dit stroomtarief mee met de maandelijkse inkooptarieven van Budget Energie, dus dat is afwachten hoe dat zich ontwikkelt. Al met al is het natuurlijk wel een flinke verhoging van mijn energiekosten per maand geworden, maar ik heb niet de indruk gekregen dat Budget Energie mij het vel over de neus heeft getrokken met deze tarieven. Dat de gasprijzen de laatste maanden zo gigantisch gestegen zijn kan Budget Energie ook niet helpen. Kortom, tot nu toe ben ik tevreden over de gang van zaken m.b.t. de overgang naar Budget Energie en hoop in de toekomst dat ook te blijven.

Dank voor je begripvolle woorden, Laurens. Het zijn heftige tijden in energieland. Fijn om te horen dat je bij ons goed terecht bent gekomen. :)

Oplichters

Door een faillissement ondergebracht bij Budget Energie. Haal 'Budget' maar weg.

Ben onlangs door een deurverkooper benaderd en die heeft netjes alles aan me uitgelegd wat tarieven en vastrecht betekend en zo heb ik een beetje kunnen leren hoe de energiemarkt in elkaar zit en dat het daar voornamelijk om draait bij het totale plaatje! Ik ben overgestapt inmiddels nu 3 maanden en ben zeer tevreden met de overstapt ! Ook de klantenservice stond mij netjes te woord na dat ik nog een vraag had of ik de standen zelf moest doorgeven aangezien ik een slimme meter heb maar dat hoeft gelukkig tegenwoordig niet meer ! Scheelde mij dik een kleine 35 euro in de maand tenopzichte van mij huidige leverancier eneco!

Dank voor deze mooie woorden, Bram! Fijn dat je zo tevreden bent, daar doen we het voor. :) Met vriendelijke groet, Budget Thuis Webcare

Top hoor.

Natuurlijk is men geneigd om alles eruit te gooien als men iets dwars zit. Of het gaat om het contact die niet lukken wil of als er iets niet “ klopt” zoals wij zelf betekend hebben. Natuurlijk gaat er meer “ fout” wanneer men meer klanten hebben. Ik zelf ben nu 1 jaar lid en ook ik belde wel eens “ op hoge poten” omdat ik dacht, gelijk te hebben en zij ( budget ) een fout had begaan. In mijn geval was het dat IKZELF fout zat en de man met wie ik sprak nam mij niets kwalijk. Kortom ik vind jullie doorgaans correct en netjes. Misschien handiger om meer aardige mensen achter de telefoon te zetten zodat de wachttijd wat korter kan zijn. Ik weet best dat dat niet gaat lukken. Al bij al vind ik jullie ( budget) echt een goed bedrijf waar je vakkundig geholpen wordt. Dat mag ook eens gezegd worden. En nee ik heb geen aandelen in het bedrijf of familie werken. Ga zo door.

Wat leuk om te horen, Diana! Dank voor je eerlijke verhaal en de mooie review. :) Met vriendelijke groet, Budget Thuis Webcare

Goed als u mij antwoord op mijn vraag

Ik ben Th. Ijsseldijk Koningshaven 38 Apeldoorn klanten. 3884972 Kunt u mij uitleggen hoe mijn huidige termijnbedrag € 103,00 is en ik onlangs 1 jaar een vast termijnbedrag van € 87,00 heb afgesloten. Dan berekend u een gasprijs van € 1,54113 terwijl u adverteert met een prijs per m3 van € 0,776 hoe kan dit? Graag hierover een antwoord Groeten Th. Ijsseldijk

Van 180 naar 540 euro !!

Ivm de stijgende gas prijzen ons maandelijkse voorschot al verhoogd van 185 naar 300 euro Echter wil budget energie dit verhogen naar 540 !!! Euro meer dan we betalen aan hypotheek Klanten weg jagen faillissement opkomst ?

Hallo! Onze berekening voor de nieuwe bedragen kon er niet zo goed mee omgaan als iemand zelf het bedrag al aangepast had! Daardoor viel dat van ons veel te hoog uit. Sorry! Maak een verzoek om het te verlagen aan via de online omgeving, of neem even contact op, dan gaan we er achteraan.

Over Budget Energie

Hallo, wij zijn Budget Energie, onderdeel van Budget Thuis. We snappen dat je je niet druk wilt maken over energie. We zorgen dat het werkt en je er dus geen omkijken naar hebt. En dat tegen een zo laag mogelijke prijs. Verder vallen we je vooral niet lastig. Zonder gedoe dus. En om het allemaal nog gemakkelijker te maken, bieden we sinds kort ook Budget Mobiel en Budget Alles-in-1. Al je energie- en telecomdiensten onder één dak.