Ideaal

Gemakkelijk in gebruik;

Door de recente update van de app: negatief

In de vorige appversie was het al lastig met herhaalafspraken te werken. De klok raakt van slag, afspraken staan op hele andere dagen etc. Met de nieuwste appversie is het tot nu toe niet gelukt herhaalafspraken in te plannen. Ondanks dat ik de juiste datum (gelegen in de toekomst) komt de herhaalafspraak op de dag van invoer in de klok te staan……. Verder zie ik in de nieuwste appversie niet meer de mogelijkheid om het actuele scherm van de klok te zien. Ook dat is een gemis.

Leuke en goede oplossing

Hele leuke en goede oplossing voor het (beginnende) dementie probleem. Mijn moeder heeft er veel steun aan en vind het fantastisch om meerdere malen per dag een keuke foto te zien die ik upload. 1 minpuntje echter: Als de software van mijn telefoon update mag er een nelding komen, dat er geüpdatet is en de clock dus ook opnieuw gestart worden voor synchronisatie. Voor de rest: uitstekend

klok werkt, maar er is geen helpdesk welke te bereiken is

heb al verschillende keren gebeld, maar naar 30 minuten wordt je eruit gegooid, ook het terug bel verzoek werkt niet. En dat is juist voor de doelgrope erg belangrijk

Uitstekende manier om, zo lang mogelijk, contact te houden met de werkelijkheid

Mijn moeder heeft gelukkig een tijdje kunnen genieten van de boodschappen via Dayclocks en van foto's die we haar stuurden. Vooral de agenda was in eerste instantie handig maar leverde later ook verwarring bij haar op en onrust. Maar dat hoorde in het ziektebeeld van haar Alzheimer. Eigenlijk hadden we eerder met Dayclocks moeten beginnen, dan was de verwarring waarschijnlijk langer uitgesteld. Het was nu toch soms "te nieuw" voor haar. Dus begin er zo vroeg mogelijk mee, liefst als er nog geen ziektebeeld is.

Klantgericht meedenkend

Meedenkend met de klant, uitstekende service verlening. Gebruikers vriendelijk product.

Redelijk positied

De app werkt traag en kan beter worden opgebouwd. Zitten soms niet logische stappen in. Bij het uploaden van foto's schiet de dayclock niet terug in zijn standaard scherm. Kortom de app kan een stuk gebruikersvriendelijker. De dayclock is wel functioneel.

Dank voor je review; er zijn inderdaad tijdelijk problemen met de app op een aantal Android-toestellen. Vanaf maandag 10 juli is de verbeterde DayClocks Agenda App beschikbaar in de Play Store en in de App Store. Met vriendelijk groet, Team DayClocks

Enorme houvast voor thuiswonende ouderen

Mijn vader bleef ondanks cognitieve achteruitgang thuis wonen. De Dayclock gaf hem enorme houvast; elke ochtend keek hij eerst naar het bericht dat erop stond en begon daarna rustig aan zijn dag, wetend wie er hoe laat langs zou komen.

Lastig te bedienen

Fotos down loaden moet per stuk, video lukt niet. Contact opnemen met een 99 jarige is lastig en lukt alleen als er begeleiding is aan de ontvangende kant. Te veel handelingen. Ook bellen via meets lukt vaak niet

Werkt goed

Als het scherm blijft werken is het een perfect apparaat. Helaas valt het tablet scherm soms na een paar dagen spontaan uit. De tablet moet dan opnieuw worden opgestart. Dit is voor de mensen die hem gebruiken niet mogelijk.

Geweldig hulpmiddel

Mn moeder vergeet alles, nu dank zij de clock kan is ik steeds op afstand helpen herinneren.

Moeilijk om te instaleren

Wij hebben er heej veel moeite voor moeten doen om de klok te instaleren . WAARSCHIJNLIJK GAAN ZE ER VANUIT DAT ER ALTIJD JONGERE BIJ ZIJN ALS JE DEZE HULPMIDDELEN MOET GAAN GEBRUIKEN. Maar in ons geval is dat niet het geval .Wij zijn beide 82 jaar en kunnen wei met een pc of tablet omgaan maar de eenvoudige handelingen. Via Seniorweb is hij geïnstalleerd. Maar de lijst niet.Dat lukte ons niet . Al ;et al werkt hij nu maar zal ik hem zeker niet aanbevelen aan evt vrienden. M.V.G. Arida Winands

Prima geregeld

Alles volgens afspraak snel en volledig naar wens afgehandeld, alle lof.

Je moet ze wel achter hun vodden zitten, maar dan dan ze ook ontzettend hun best. De nieuwste versie is duidelijk mensvriendelijke dan de versie van 5 jaar geleden. Prima werk. Heb er het volle vertrouwen in Gr Pierre kneepkens

Goedkoop abonnement om afspraken te helpen herinneren.

Mijn vader heeft veel hulp nodig bij het herinneren van afspraken. Daar gebruiken we de dayclock voor. Ook nu hij niet meer zelfstandig woont is de dayclock meeverhuisd. Vanuit mijn huis kan ik eenvoudig afspraken, verjaardagen e d invoeren, ook bv de tijd dat we hem ophalen. Leuk is het invoeren van foto's bij de verjaardag, zo weet mijn vader wie er die dag jarig is. Het verlengen van het goedkope abonnement was makkelijk.

Kan nog wat professionalisering gebruiken, maar de basis is er

1:De kleine houder. Oude mensen gaan hiermee werken en er ook op drukken. Ik had een stevigere verwacht. Deze is zo klein dat als je per ongeluk de tablet aantikt deze gemakkelijk eruit valt. 2:De app is op dit moment van schrijven niet up to date en werkt niet met de laatste Android versie. Je kan hem dus niet downloaden uit de playstore. Er is een webversie maar die heeft niet alle functies (bijv. niet alle typen actactiviteiten. 3:Op vragen van mij wordt gereageerd maar er wordt soms niet echt antwoord op de vraag gegeven. Ik krijg vaak een standaard antwoord hoe het werkt (een stukje van de handleiding die ik ook op de site kan vinden). Vragen over waar worden de foto's opgeslagen (server of worden ze geupload naar de tablet of hoe werkt dat?) Hoe groot mag een foto max zijn? Hoeveel MB etc. worden niet beantwoord. 4:Fotoalbums die ik via de website heb gemaakt werken niet. Het lijkt erop dat je geen fotoalbums kan verwijderen wat ik raar vind. De foto's blijven dus ergens altijd bestaan. Ik had een fotoalbum gemaakt via de website met 13 foto's (50 foto's is de max per fotoalbum, dus niet eens zo groot) en heb deze tot nu toe nog nergens kunnen benaderen. Ik zie alleen een draaiend cirkeltje als ik op het fotoalbum klik. 5:Qua functionaliteit voor het moment van tonen van berichten is er de basis. Middels een tijdvak geef je aan wanneer je het bericht wilt tonen, maar dit werkt niet lekker met het activiteitenoverzicht. Je wilt namelijk een bericht eerder laten zien (wat komt er aan) wat betekent dat het tijdvak van het tonen veel eerder is dan dat de daadwerkelijke activiteit plaatsvindt. In het activiteitenoverzicht zie je dus activiteiten van 2 dagen terwijl dat een bezoek kan zijn van een uur. 5:Een andere view kiezen kan alleen via de app dmv een activiteit of via de instellingen wat niet bedoeld is voor de oudere. Plus wat puntjes. Toch 4- sterren. Het meest gebruik ik een bericht (icm 1 foto). De rest dus niet en dit werkt en mijn vader is er blij mee.

Mooi, doeltreffend op 1 dingetje na Het zou mooi zijn als je op een bepaalde tijd een alarm kan instellen. Dit ivm medicatie

Slecht apparaat

Apparaat loopt zeer geregeld vast. Apps lopen zeer geregeld vast Apps zijn verouderd

Er blijkt inderdaad een tijdelijk probleem te zijn met de Android-agenda-app bij bepaalde toestellen. Gelukkig hebben we inmiddels een tijdelijke oplossing én per 1 juli verwachten we de vernieuwde app weer in de Play Store te hebben staan. Ook neemt onze helpdesk contact op met de klant. Team DayClocks

Onmisbaar product!

Al na enkele dagen blijkt dit een onmisbaar apparaat te zijn. Heel makkelijk in gebruik. Duidelijk beeld. Een echte aanrader voor iedereen die om welke reden dan ook een beetje hulp nodig heeft met plannen en/of onthouden.

Mijn schoonmoeder kan niet meer zonder

De Dayclock bied heel veel steun en structuur voor mijn schoonmoeder. Ook de mogelijkheid dat wij vakantiefoto’s kunnen sturen is geweldig. Ze kan niet meer zonder de DayClock!!

Meerdere meldingen binnen zelfde tijdsbestek

Goede ervaringen met de Clock. Het enige waar ik nog niet uit ben is als ik meerdere afspraken binnen dezelfde tijd wil plannen en d.m.v. de Clock dit wil laten weten aan mijn aan Alzheimer lijdende schoonzus.

Prachtig hulpmiddel

We zijn heel blij met de DayClock! Echt een fijn hulpmiddel om in contact te blijven met een generatie die niet zo handig is met smartphones. Wij sturen bijna dagelijks foto’s en berichten; hier wordt erg naar uitgekeken. Ook zorgen we er zo voor dat afspraken nooit worden vergeten. Een echte aanrader.

Lastig om in te stellen

Het is op zich een mooi product maar na twee weken aanmodderen is het nog steeds niet gelukt om de klok zo in te stellen dat we hem ook echt kunnen gebruiken. Als we de handleiding volgen werkt het niet. Ook kan de bijbehorende app niet worden gedownload op een te nieuwe telefoon.

Beste Anna Er blijkt inderdaad een tijdelijk probleem te zijn met de Android-agenda-app bij bepaalde toestellen. Gelukkig hebben we inmiddels een tijdelijke oplossing én binnenkort verwachten we de app weer op de normale wijze in de Play Store te hebben staan. Mocht je voor de tijdelijke oplossing willen gaan dan kun je de Agenda app benaderen via de website https://agenda.dayclocks.nl Voor verdere gebruikersvragen kun je altijd terecht bij onze helpdesk (bereikbaar van maandag t/m zaterdag tijdens kantooruren via [email protected] of 06-81138988). Met vriendelijke groet, Team DayClocks

Niet gebruiksvriendelijk

Het was voor ons eigenlijk onmogelijk om het goed in te kunnen stellen. Daarmee was het dus niet goed bruikbaar, vooral het inloggen en de belfunctie werkte niet goed.

Klant heeft geen gebruik gemaakt van de inloggegevens om de DayClock te activeren en de aangeboden hulp (zie hieronder), maar de DayClock direct teruggestuurd én deze review achtergelaten. Dag Roman, Waarom wil je de DayClock terugsturen ? Volgens mij heb je namelijk de eerste stap … het activeren van het account, ... niet gedaan. Het postkantoor is morgen toch nog dicht, dus ik stel voor dat je eerst het volgende nog even doet. Zie voor ingebruikname blz. 11, punt 4.2.1 en de aansluitende 👉 Tip in onze gebruikershandleiding https://www.dayclocks.nl//app/uploads/2021/04/DayClock-gebruikershandleiding_v8.0_LR.pdf Bij problemen kan je altijd terecht bij onze helpdesk (bereikbaar van maandag t/m zaterdag tijdens kantooruren via [email protected] of 06-81138988 Het gaat jou lukken! Zie anders: https://www.dayclocks.nl/retouren-en-levertijden/

In ons geval hulp nodig bij aannemen voor beeldbellen, maar geweldig om zo zichtbaar in contact te blijven. Berichtjes en foto's vliegensvlug ingesteld en zichtbaar op de dayclock. Top product

Singel 12 C

7411HV Deventer