Beste slaaptherapie ooit!

Heb al veel geprobeerd rondom slapen, maar het is fijn dat eindelijk alles in een pakket gebundeld is door iemand die met het zelfde gelopen heeft jaren lang. Daardoor voel je je echt begrepen, ik had echt het idee dat mijn slaapproblemen nu werden aangepakt op de manier die werkte. En niet zomaar CGT uit een boekje toepassen. Deze cursus is veel meer dan alleen CGT! Ik ben er nog lang niet. Maar was zo'n jaar of 6 'verslaafd' aan allerlei hulpmiddelen, van slaapmedicatie tot droomsap en melatonine. Van alles geprobeerd. Nu slik ik niets meer en slaap ik gemiddeld 5,5 tot 6 uur. Had ik nooit durven dromen!

Aanbeveling slaapcursus ouders

Veel nieuwe dingen geleerd (tegen mijn verwachting in). De aanpassingen zijn makkelijk toepasbaar en efficiënt, en ik ben daadwerkelijk beter gaan slapen.

Aanrader voor jonge ouders

Ik heb de slaapcursus voor ouders gevolgd omdat ik sinds de geboorte van mijn kleine regelmatig slechte nachten had. De cursus heeft mij veel nieuwe inzichten gegeven. Ik heb geleerd dat ik veel te veel bezig was met het slapen. Het lukt mij nu beter om het slapen wat meer los te laten, en daardoor maak ik betere nachten. Heel tevreden met de inhoud en de mogelijkheid om vragen te stellen tijdens de Q&A's!

Vertrouwen in slaap terug dankzij complete cursus

Heel blij dat ik heb mee gedaan aan het online slaaptraject van Culture of Sleep. Alhoewel ik dacht na enkele jaren worstelen met slaap alle tips wel kende, zitten er in de cursus heel veel bruikbare tips. Belangrijker is de nadruk op het terug winnen van vertrouwen in slaap. Al jaren heb ik een angst om niet lekker te slapen, maar heb na 6 weken het vertrouwen groot en deels terug gewonnen.

Aanrader, ook ingeval van weinig last van slapeloosheid!

Ik heb mij ingeschreven aangezien ik meer energie wilde en mijn slaap wilde optimaliseren (ik lag nauwelijks wakker ‘s nachts). Dat is nu al gelukt. Waar ik mij twijfels had, ‘of ik het niet allemaal al wist’, en ‘is dit wel wat voor mij’ en ‘wil ik zo’n strikt ‘gedoe’ rondom slaap’, waren die twijfels compleet overbodig. Een vast slaapschema is heel prettig en ook andere tools zijn heel behulpzaam. Daarnaast vind ik het prettig dat deze cursus niet alleen gaat over geen koffie meer drinken of telefoons uit. Hier wordt rationeel mee omgegaan en een ‘strikt gedoe’ is het niet. Uiteraard moet je zes weken je committeren en ertoe zetten, is een stukje discipline wel belangrijk. Maar uiteindelijk ben je zelf in de lead en merk je zelf ook met wat aanpassingen, hoe goed dit voor je kan werken. Je krijgt veel inzichten over jezelf. Ik ben blij dat ik mij heb ingeschreven en nieuwe inzichten heb gekregen. Dank jullie wel, culture of sleep!

Op vele vlakken veel mogen leren!

Mooi en bijzonder hoe ze verschillende levels hun kennis willen delen om maar je slaap te kunnen verbeteren. Je krijgt echt waar voor je geld! Ook respect voor hun openheid en geduldigheid tijdens het proces. Veel Q&A’s om hen vragen te kunnen stellen. Wel moet je er echt even wat tijd voor vrij maken, maar als je hier tot bereidt bent dan is het het zeker waard!

Heel veel geleerd over slaap

Er zit onwijs veel informatie over slaap in het slaaptraject. Alles wordt helder uitgelegd, en als je vragen hebt dan krijg je snel reactie. Ik twijfelde of ik iets nieuws zou leren, maar dat was nergens voor nodig. De tips zijn praktisch toepasbaar, en ik merk duidelijk verbetering in mijn slaapkwaliteit.

Veel goede en bruikbare tips

Ik was niet eens zo'n hele slechte slaper, ik had periodes dat ik goed sliep en periodes waarbij ik een paar keer per nacht wakker werd. Gedurende het traject sliep ik veel beter, het traject zit goed in elkaar met video's en oefeningen. Tevens is het werkboek erg fijn, hierin heb ik aantekeningen gemaakt, mocht ik een terugval krijgen dan kan ik in mijn aantekeningen kijken. Wat dit traject zo bijzonder maakt is de toevoeging van Iris de Goede en dat het speciaal op vrouwen is gericht. Vond de q&a erg leerzaam.

Bovenverwachting snel stappen gemaakt met slapen

Na een naar life event, ben ik slecht gaan slapen en heb ik in een aantal maanden slaapangst ontwikkeld. Zo erg dat ik op een gegeven moment nog maar een paar uur per nacht sliep en echt radeloos was. Met de hulp van Norbert en Iris kan ik nu, 12 weken later, zeggen dat mijn slaap énorm verbeterd is. Ik sta er zelf nog van te kijken, dat had ik in november nooit durven dromen. De kennis en alle praktische handvatten en oefeningen hebben mij heel goed geholpen. Het is zeker in het begin even pittig, maar voor mij super effectief gebleken. Ik raad dit traject dan ook van harte aan.

Beste tot nu toe!!!!

Ik heb echt al veel geprobeerd met betrekking tot mijn slapeloosheid. En probeer ook al 6 jaar allerlei middeltjes uit: sleeptight, droomsap en melatonine. Ik had ook al de normale CGT gehad van een slaappsycholoog. Maar dit blijft erg beperkt tot alleen je gedrag. Culture of sleep gaat veel verder dan dat. Je wordt echt stap voor stap bij de hand genomen om je slaap te verbeteren. Voor mij persoonlijk waren het aantal veranderingen bijna niet bij te houden, zo veel kan ik nog doen om mijn slaap te verbeteren. Toch slaap ik nu al veel beter dan ik afgelopen zes jaar heb gedaan. Waar ik eerst allerlei middeltjes nodig had en regelmatig stress en angst had, heb ik dat nu niet nodig. Ik voel me rustiger en vertrouwd en slaap tussen 12 en 7 sowieso 6,5 uur gemiddeld, zonder slaapmedicatie! Ik ga rustig naar bed zonder angst. DOEL BEHAALD!!!!!

Slaap flink verbeterd

Ik heb het slaaptraject voor vrouwen gevolgd en mijn slaap is er flink op vooruit gegaan. De meeste nachten slaap ik 7 uur of meer, dat had ik van te voren niet verwacht. Fijne begeleiding door Iris en Norbert! Zeker een aanrader als je met slapeloosheid te maken hebt.

Mooi programma

Mooi opgezet programma, maar niet helemaal terecht dat er wordt gesteld dat iedereen hier profijt van heeft. Zelf merk ik namelijk geen verschil. Wel veel tips die erin zitten!

Great one-to-one coaching personalized to meet my sleep needs.

My coach was open and honest while taking time to listen and understand. From there, we set out on a plan that would eventually work for me. I felt supported all throughout our time, and I now feel like I have a better relationship with sleep.

Weer vertrouwen in mijn slaap!

Ik kwam Culture Of Sleep per toeval tegen en heb eerst getwijfeld, omdat ik al veel had geprobeerd om beter te slapen. Ik ben achteraf heel erg blij dat ik deelgenomen heb aan het traject! Door een burn-out ontwikkelde ik slapeloosheid en angst voor (slecht) slapen. Dit traject pakt echt de kern van slapeloosheid aan en is heel goed onderbouwd. Ik heb dit in andere slaaptrainingen/trajecten nergens zo ervaren. Dat Norbert ervaringsdeskundige is vind ik een enorme toevoeging aan dit traject, ik voelde me hierdoor direct begrepen! Ook vind ik het waardevol dat je het traject 'samen' met anderen doorloopt in een online omgeving. Norbert denkt daarnaast individueel met je mee en geeft antwoorden/tips op al je vragen. Door het traject heb ik het vertrouwen in mijn eigen slaap weer gevonden, en slaap ik weer veel beter. Ik zou dit traject absoluut aanraden!

Weer vertrouwen in mijn slaap!

Weer vertrouwen in mijn slaap

Ik maak me geen zorgen meer!

Heel fijn slaaptraject, met voldoende focus op slaapangst en nare gedachten over slaap. Ik heb vooral veel gehad aan de luisteroefeningen. Ben op een andere manier gaan denken over slaap, en daardoor slaap ik makkelijker in. Dankjewel Norbert!!

Na jaren eindelijk beter slapen

Ontzettend veel gehad aan het persoonlijk slaaptraject. Ik heb de afgelopen jaren van alles geprobeerd om mijn slaapproblemen aan te pakken, maar zonder resultaat. Ik ben zelfs bij een slaap psycholoog geweest, maar ook daar vond ik geen oplossingen. Ik heb me ingeschreven voor het slaaptraject onder het motto 'baat het niet, dan schaadt het niet'. Het resultaat is veel beter dan ik had verwacht. Het was niet altijd even makkelijk, zeker de weken met slaaprestrictie vond ik heel erg pittig. Maar het heeft gewerkt! Ik slaap een heel stuk beter dan voorheen, de slapeloosheid staat me niet meer in de weg. Dank aan het team van Culture of Sleep!

Ik ga weer naar bed en slaap zonder erover na te denken!

Wat mijn laatste strohalm leek, bleek dé oplossing! Ik had namelijk nooit gedacht dat ik na meer dan 5 jaar ernstige slaapproblemen en allerlei therapieën en hulpmiddelen weer op een natuurlijke manier zou doorslapen. Tijdens dit traject is mijn relatie met slaap verbeterd. De opdrachten die je maakt, de tips die je krijgt, de oefeningen die je doet, alles draagt hieraan bij, zonder dat je er erg in hebt. Toen ik er even doorzat, was Norbert er om me moed in te spreken en tips te geven. Hierdoor kon ik weer door. Dit persoonlijke contact op afstand bij vragen/hulp maakt dit traject extra bijzonder. Zeker een aanrader om aan dit slaaptraject mee te doen! Ik zou willen dat ik er al veel eerder aan mee had gedaan.

Goede professionele begeleiding

Het hele traject is volledig met veel kennis, persoonlijke begeleiding en goede tips en tools