Het vertrouwen in mijn slaap is terug

De kwaliteit van mijn slaap is echt verbeterd na het volgen van dit traject! En ook de negatieve associatie die ik op een gegeven moment met slapen had, is nu positief geworden. Het vertrouwen is terug. Ik slaap nu veel beter door en als ik toch 's nachts wakker word, dan val ik makkelijker weer terug in slaap! Altijd al moeite gehad met doorslapen en sinds ik long-covid heb, was dit alleen maar erger geworden. Zelf een aantal dingen gelezen en geprobeerd, maar dit lukte toch steeds niet echt. De cursus geeft een fijne houvast en structuur om daadwerkelijk (kleine) veranderingen toe te passen. Stap voor stap bekijk je hoe je slaap nu is en wat er veranderd kan worden. Er wordt niet alleen gekeken naar je slaap zelf, maar ook wat je er gedurende de dag aan kunt doen en dat helpt ook heel veel. De wekelijkse Zoom metingen zijn ook erg fijn en duidelijk. Tussendoor kun je zoveel vragen stellen als je wilt en Norbert geeft altijd een uitgebreid antwoord en/of tip. Ik had best even getwijfeld vantevoren om me aan te melden, omdat ik zelf al allerlei dingen had geprobeerd, maar toch heeft dit traject net de juiste begeleiding gegeven om daadwerkelijk mijn slaap kwaliteit en associatie te verbeteren. Ik zou het zeker aanraden als je problemen met slapen ervaart!

Het kan dus toch!

Ik kwam dit slaaptraject tegen op Instagram en twijfelde in eerste instantie of het de moeite waard zou zijn. Ik slaap al zo lang slecht dat ik er een hard hoofd in had. Ik dacht dat ik alles had geprobeerd, maar dit traject heeft me doen inzien dat al die trucjes niets doen als het in je hoofd niet goed zit. Mijn eigen weerstand tegen het slapen zat me in de weg, en dat heb ik met dit traject aangepakt. Ik had nooit verwacht dat ik in zo’n korte periode zoveel aan mijn slaap kon doen. Het resultaat is ver boven verwachting! Het zit allemaal goed in elkaar en ik vond het fijn om de support te hebben van Norbert en de groep waarmee ik het traject deed. Doe dit traject als je slaapproblemen hebt!

Ongelofelijk hoe snel je resultaat kunt boeken, een verademing!

Deze cursus is absoluut een aanrader voor iedereen die op welke manier dan ook uitdagingen heeft met slapen. De cursus heeft een rustige opbouw en door die te volgen (ook al wil je soms sneller), ontstaat er een nieuwe manier van slapen. Een nieuwe manier van leven! Want je weet natuurlijk al veel, maar nu komt er zoveel meer info bij, zoveel meer structuur, kennis, experimenteren, waardoor ik zelf minder slaap, minder in bed lig, meer tijd heb, uitgeruster ben en vertrouwen heb in het managen van mijn slaap, ondanks mijn NAH. Veel dankbaarheid!!!

Ongelofelijk hoe snel je resultaat kunt boeken, een verademing!

Ik ben eindelijk "in control": 100% aanrader, dit gun ik iedereen!

Enorm fijne ervaring met Culture of Sleep (Persoonlijk Slaaptraject)! Zeker door mijn burn-out heb ik al hele lange tijd heel weinig energie en weinig grip hierop. CoS geeft duidelijke informatie en makkelijke tips, handgrepen en stappen om je slaap te verbeteren. Daarnaast bieden ze een fijne en veilige omgeving om al je vragen te stellen en begeleiden ze je echt bij elke stap, vraag en probleem. Ik slaap nu niet alleen méér, maar ook beter! Ik viel altijd wel snel in slaap en sliep de nacht door, maar ik werd nooit uitgerust wakker, had geen energie overdag en kon mij niet goed concentreren. Ik keek eigenlijk de hele dag uit naar weer gaan slapen of naar de weekenden om uit te rusten (wat nooit hielp). Doordat CoS naar alles rondom slaap kijkt, heb ik nu een veel rustigere avond en ga daardoor veel kalmer al in bed liggen zonder nog "aan" te staan en slaap daardoor veel dieper. Daarnaast start ik 's ochtends mijn dag veel actiever en heb overdag zowaar energie! Dit resultaat is al na een paar weken en ik heb nog niet eens alles toegepast, dus dit zal alleen nog maar beter gaan worden komende maanden. Ik ben eindelijk "in control" over mijn slaap en energie en daardoor mijn geluk :) 100% aanrader, dit gun ik iedereen!

Veel gehad aan het traject

Heel erg blij dat culture of Sleep om m'n pad kwam en ik aan dit traject heb deelgenomen! Norbert heeft veel kennis over slaap/wat je kunt doen om de kwaliteit van je slaap te verbeteren en kan dit heel goed overbrengen. Ook vond ik het fijn dat hij 'ervaringsdeskundige' is, dat gaf mij veel vertrouwen. Het is een heel praktisch traject, waarbij je aan de hand van online lessen, een concreet werkboek en het online platform met andere deelnemers zelf aan de slag gaat. De cursus heeft me veel inzicht (en praktische handvatten) gegeven in wat ik kan doen om m'n slaap te verbeteren! Deze totaalaanpak heeft me veel meer gebracht dan al het andere dat ik heb geprobeerd!

Betere slaapkwaliteit!

Ik stond regelmatig op in de ochtend met het gevoel dat ik net m'n bed in was gegaan: moe en nauwelijks uitgerust ook al had ik ruim 8u geslapen. Door het traject bij Culture of Sleep heb ik de kwaliteit van mijn slaap verbeterd. Het is even wennen om heel expliciet je slaap te 'tracken' en zo bezig te zijn met slaap maar het geeft wel enorm veel duidelijkheid. Het traject heeft mij veel inzicht gegeven in dat wat je gedurende de dag of vanuit je gewoonte doet, enorm van invloed is op je slaap. En dus welke knoppen je hebt om zelf verbeteringen aan te brengen om beter / dieper te slapen en uitgeruster wakker te worden.

De moeite waard

Sinds ik heb deelgenomen aan deze slaapcursus ben ik veel bewuster van alles wat van invloed kan zijn op je slaap en ben ik daadwerkelijk beter gaan slapen. De uitleg en opzet van de cursus was duidelijk en er was alle ruimte om vragen te stellen. Ik raad deze cursus zeker aan wanneer je niet voldoende slaap krijgt, de kwaliteit van je slaap wilt verbeteren en handige tools kunt gebruiken. Ik zeg: DOEN!

Stap voor stap dichterbij jouw beste nachtrust

De cursus zit super goed in elkaar en de vele kennis en passie van het Culture of sleep team tijdens de meetings motiveren om te experimenteren. Stap voor stap vind je jouw beste slaapritme en -rituelen. Alles wordt hierin mee genomen. Omdat je alles bijhoudt in het werkboek begrijp je beter wat wel en niet werkt voor jezelf.

Zoveel nieuwe inzichten

De slaapcursus heeft mij veel inzicht gegeven over de kwaliteit van mijn slaap. Dit is een goed handvat geweest om vanuit hier verder te gaan experimenteren en een ideaal ritme te ontdekken. Daarnaast zijn de werkmaterialen, de zoom meetings en de mogelijkheid om vragen te stellen aan de experts super hulpzaam en goed opgezet. Aanrader!

Aanrader voor iedereen!

Ik ben niet perse een slechte slaper, maar juist het in slaap komen was soms wel een probleem.. Ik heb het 6 weken durende traject gevolgd en het heeft me enorm veel inzichten gegeven in mijn slaappatronen, mijn associaties met slaap en mijn energielevel. Met de fijne tips en praktische tools die je bij deze cursus krijgt ben je je veel bewuster van wat slaap met je doet en wat voor een impact het heeft op je hele zijn! Dus ook al heb je geen (enorme) slaapproblemen, het is voor iedereen een aanrader!

Super fijne begeleiding

Heel groot compliment aan het team van Culture of Sleep, je merkt aan alles dat ze enorm begaan zijn met de deelnemers van het slaaptraject. Het programma zit goed in elkaar en ik heb er veel van geleerd.

Onwijs goede hulp

Ik heb het traject van 6 weken gedaan en heb ontzettend veel geleerd. Ik slaap veel sneller in en lig veel minder wakker. Heel blij met de opzet van het traject. Het is best even doorzetten maar het resultaat is fantastisch!

Verbetering kwalieteit slaap

Door Covid besmetting en long covid klachten heb ik slaapproblemen ontwikkeld, met name het inslapen en het regelmatig wakker liggen veroorzaakte dat mijn lichaam niet tot rust kwam en ook niet hersteld. Ik ontwikkelde ook een angst om te gaan slapen. Door deze cursus te volgen is het me gelukt om de negatieve slaappatroon te doorbreken en kom ik veel meer tot rust en is mijn herstel en energie ook met sprongen vooruit gegaan. Niet dat alle post-Covid klachten zijn verdwenen, dit heeft tijd nodig, maar kan ik door een verbetering van de kwaliteit van mijn slaap, heb ik meer vertrouwen ontwikkeld om te gaan slapen. Ik ben nu veel meer bewust met slaap bezig. De cursus opbouw en lessen zijn erg interessant, goed te volgen en worden vanuit een praktische ervaring gegeven, wat erg prettig is!

Geweldig en heel interessant voor iedereen!

Met onze opleiding hebben we een korte workshop / lezing georganiseerd met Norbert als coach. Dit was online en ik vond het ontzettend leerzaam en inspirerend. De tips die Norbert gaf waren erg goed en interessant voor een grote groep mensen. Heel knap hoe deze lezing interessant bleef voor iedereen met milde slaapproblemen tot heftige problemen. Al mijn studenten waren ook ontzettend enthousiast en blij deze lezing gevolgd te hebben. Al met al zeker een aanrader voor iedereen die meer wil weten over slaapproblematiek of tips en tricks wil over beter kunnen slapen.

Toegankelijke tips om beter te slapen en meer te (be)leven!

Ik slaap gemiddeld nu zo’n 7 uur per nacht, daarmee verdubbelde ik ruim (!) mijn slaap in slechts 6 weken tijd dankzij deze waardevolle cursus. Echt een droom die uitkomt! Ik heb zoveel inspirerende lessen en inzichten ontvangen tijdens deze toegankelijke cursus over slaap, dat ik je deze cursus graag wil aanraden als je ook kampt met slaapproblemen. Het zijn lessen waarvan ik had gewild dat ik deze bijvoorbeeld op school had geleerd, want wat Norbert deelt wil je gewoon weten over slaap en het bewust pakken van rust. Maar je leert ook over de impact van nachtrust, je gedrag, mindset en meer. Of je nu veel piekert en wakker ligt in de nacht, moeilijk in slaap kunt vallen of vermoeid wakker wordt; Norbert is dé slaapexpert die ervoor kan zorgen dat je weer kunt genieten van een goede nachtrust. De cursus was lifechanging!

Gun het jezelf

Uit de cursus heb ik enorm veel inzicht gekregen in m'n slaap en heb ik een hele koffer met praktische tools gekregen om dit te verbeteren. Je kan er zoveel mee doen als je zelf wil: van cherry picking tot alles omgooien. Het was heerlijk om er dagelijks bewust mee bezig te zijn en er wekelijks steeds meer over te leren. Norbert vertelt heel boeiend over allerlei facetten van slaap, speelt in op vragen uit de groep en heeft hier praktische antwoorden op. Het is echter meer dan alleen praktische tips: Norbert vertelt vanuit een breder kader en legt uit vanuit de psychologie waarom we bepaalde associaties hebben, waarom wat wel en niet werkt enz. Super fijn! Ik besef me steeds meer hoeveel invloed slaap op m'n functioneren heeft en hoe waardevol het is om hier bewuster mee om te gaan. Deze cursus heeft hier waanzinnig goed bij geholpen en ik zou het iedereen aanraden! Ook als je geen (enorme) slaapproblemen ervaart: iedereen kan hiervan leren. Gun het jezelf om hiermee aan de slag te gaan.

Heel praktisch en bruikbare training met goed resultaat

Ik was sceptisch, want ik slaap al ruim 10 jaar redelijk slecht. Maar met de instelling baat het niet dan schaadt het niet ging ik erin. Moet zeggen dat het veel inzicht heeft gegeven, en me zeker bewust laat worden van mijn eigen patronen, die niet altijd rijmen met goed kunnen slapen. Verder vraagt het ook iets van jezelf, wat logisch is. Het wordt allemaal heel duidelijk en overzichtelijk uitgelegd, en je krijgt een heel compleet en goed werkboek en toelichting, wat je altijd als naslagwerk kan gebruiken. Voor goed slapen is geen instant oplossing, maar doordat je ook je gedachtes hierover en al je aannames onder de loep neemt, kan er zeker veel veranderen. De rustige, serieuze en betrokken manier waarop Norbert het allemaal uitlegt en je vragen beantwoord maakt dat het op mij zeer betrouwbaar en onderbouwd overkomt. Ik ben dan ook een zeer tevreden klant, en nu moet ik het uiteindelijk ook zelf doen. Maar na 6 weken heb ik al veel hoopvolle veranderingen waargenomen bij mezelf en mijn slaappatroon. En ik ben nog niet eens helemaal klaar....

Fijn om bewust met je slaap bezig te zijn

Gelukkig heb ik zelf niet veel slaapproblemen. Wel wilde ik weten wat voor mij de beste tijd is om te gaan slapen en op te staan. Dat heb ik zeker in deze cursus geleerd! Daarnaast zijn er in de cursus veel mogelijkheden aangegeven waarmee je je slaap kunt verbeteren. Zeker de moeite waard en voor iedereen zit er iets bij waar je wat mee kunt!

Heel veel bruikbare tools voor een goede nachtrust!

Niet verwacht dat er zoveel bruikbare technieken zijn om beter te kunnen slapen. Positief verrast door de cursus!

Echt een aanrader voor iedereen die stoeit met slaap en ritme!!

Deze slaapcursus gaat veel verder dan wat trucjes. Je wordt echt jouw eigen slaapexpert! Duidelijk, leerzaam en interessant!

Veel beter slapen

Heb een workshop een een cursus gevolgd bij Culture of Sleep. Veel geleerd over slaap en ontspanning, en ik zie op mijn Fitbit dat ik meer diepe slaap krijg!

Direct aan de slag, heel blij

Ik heb onwijs veel geleerd tijdens deze cursus. Het lesmateriaal was praktisch, je kunt hiermee direct veranderingen doorvoeren waardoor je slaap echt kwalitatief beter wordt! Ik had geen grote problemen met slapen, deze cursus was voor mij meer ter preventie. Leren wat goed voor je is, zodat mocht het nodig zijn ik direct tools in handen heb om mijn slapen te verbeteren. Ik heb daadwerkelijk kleine veranderingen doorgevoerd en wat ik m.n. merk is dat ik veel fijner inslaap. Gun dit jezelf!

Heel veel goede tips en trics waar ik echt wat asn heb!

De cursus heeft voor mij echt zoveel positiefs gebracht. Ik slaap beter, heb meer energie. Kan het echt iedereen aanraden! Judith en Norbert zijn heel enthousiast en weten heel duidelijk alles over te brengen.

Goede investering in jezelf!

Ik heb de curus als zeer leerzaam ervaren. Ik vond het 'praktische' fijn van de curus, het is echt een cursus om zelf aan de slag te gaan waardoor je ook daadwerkelijk wat bereikt. Er wordt uiteraard ook theorie verteld, maar wel met de insteek dat je er wat mee gaat doen. En daarom helpt de curus ook goed! Al vrij snel heb ik ervaren dat mijn slaap is verbeterd -en daarmee lekkerder in mijn vel zit, beter kan concentreren op werk, vaker vrolijker ben, makkelijker uit bed kom etc. Aanrader dus!