Goed advies!

Het boek "stop met sparen, start met beleggen" is echt top. Ik heb altijd geleerd dat sparen belangrijk is. Nooit geweten dat beleggen ook een optie is. Het boek heeft een fijne tone-of-voice, is makkelijk leesbaar en geeft goede tips en handvatten over hoe je moet beginnen met beleggen!

Alert en Integer

Ik heb al jaren goede ervaringen met het Beleggingsinstituut. Ze reageren alert op marktfluctuaties en komen met een gedegen plan van aanpak. Vaak succesvol, maar ook wel eens niet. Dat hoort bij het beleggen en daar wordt heel open over gecommuniceerd. Andre Brouwers en zoon Tom zijn sympathiek in de omgang en maken op mij een integere indruk.

Stop met sparen, start met beleggen: een must have voor jonge beleggers!

Het boek “stop met sparen, start met beleggen” is de perfecte opstap voor jonge/beginnende investeerders die beleggen spannend of zelfs een beetje eng vinden. In het boek legt Tom Brouwers de belangrijkste termen en strategieën uit, en biedt hij de handvatten die iedere startende belegger nodig heeft. Alles wordt kort en bondig, en vaak zelfs met behulp van voorbeelden omschreven. Oftewel: een goede eerste investering!

Heel goed beleggingsadvies

Ik vind het beleggingsinstituut een zeer goed en kundig beleggingsplatform Ze zijn erg goed in educatie en het aanbieden van cursussen Ik vind Andre Brouwers een van de beste beursanalisten Hij weet op een goede manier complexe beurssituaties uit te leggen voor beleggers van ieder niveau Ik raad het beleggingsinstituut aan voor iedere belegger Groeten Pieter

Laagdrempelig boek voor de (beginnende) belegger

Dit boek van Tom Brouwers is een toegankelijk boek om te lezen als je - in mijn geval - wil beginnen met beleggen. De schrijfstijl is lekker laagdrempelig waardoor het mij weinig moeite heeft gekost om het boek uit te lezen. Tom beschrijft in dit boek hoe de huidige economie de waarde vermindert van je spaargeld. Een interessant alternatief om deze waardevermindering tegen te gaan is beleggen in ETF's, het beleggingsproduct dat centraal staat in dit boek. Tom beschrijft verder in dit boek wat zijn eigen afweging is geweest om in ETF's te gaan beleggen. Zo geeft hij een leuk voorbeeld van wat de maandelijkse inleg van € 50 in een ETF op lange termijn voor zijn dochter Liv kan opleveren. Ook legt hij het beleggersjargon in begrijpelijke taal uit zodat je gelijk zelfstandig en met goed vertrouwen je eerste order kunt plaatsen op een beleggingsplatform. Het boek heeft mij in ieder geval overtuigd om meteen te gaan beleggen. Ik raad dit boek iedereen aan die interesse heeft in beleggen maar niet zo goed weet hoe te beginnen.

Bij het beleggingsinstituut wordt je een betere belegger!

Mijn ervaringen met het beleggingsinstituut zijn zeer positief. Ik heb tijdens de cursussen van André veel geleerd, hij is ook een bijzonder goede docent. De wekelijkse updates zijn zeer informatief en leerzaam en daarom mis ik er nooit een.

Goede website, zeer leerzaam en actueel...

Uren en uren aan trainingen waar men heldere non-nonsense uitleg geeft over beleggen, meerdere keren per week updates over de actualiteiten en snelle vriendelijke reacties bij vragen. Ik wist zelf bijna niks over de wereld van het investeren en beleggen, maar ondertussen heb ik veel practische en bruikbare kennis opgebouwd dankzij het beleggingsinstituut! Ga zo door!

Zeer kundige en duidelijke visie en adviezen

De voorzichtige en goed doordachte adviezen met dekking van risico zijn uitmuntend. Was ik maar jaren eerder abonnee geworden van het Beleggingsinstituut. Dat had mij veel verlies op de beurs gescheeld.

Een zeer interessante kennismaking met het beleggen.

De materie is op bijzonder prettige manier voorgedragen. De uitleg was duidelijk en de gebruikte voorbeelden waren goed te volgen. Aangezien er veel nieuwe terminologiëen gebruikt werden en strategiëen werden uitgelegd, is het heel prettig dat wij in de gelegenheid gesteld worden elke sessie nog een rustig terug te kunnen zien. Het waren leerzame avonden.

Een goede inleiding in de wereld van beleggen met goede risico beheersing

Duidelijke en goede inleidende cursus met wat belangrijk is een hele gedegen uitleg over de risico's van beleggen en hoe je die slim kunt beperken. Heel erg goed uitgelegd dat risico management belangrijk is bij beleggen.

heel interessante strategie met de combinatie van call en put opties

Heel erg de moeite waard en een stimulans om me er in te verdiepen en er wat mee te doen. Compliment!! De voorbeelden om iets uit te leggen zijn goed gekozen, maar vind dat het te vaak wordt herhaald of te lang bij stil wordt gestaan. Persoonlijk had de stof wat sneller behandeld kunnen worden waardoor er meer tijd was voor extra voorbeelden, maar snap ook dat dat niet gaat met een breed publiek zonder directe feedback.

Leuke training, interessante uitleg en strategie André.

Leuk om deze kennis te hebben gekregen en smaakt naar vervolg. Had vorige week al een bericht met feedback gestuurd en ook vragen over wellicht tips over een wat groene duurzame portefeuille opbouwen. En advies een abonnement te nemen voor een jaar. Wellicht nog een bericht terug van jullie kant. Fijne avond. Hartelijke groet, Barbera de Bruijn

Zeer informatieve sessies

Ik heb de sessies zeer interessant gevonden en ik heb er veel van opgestoken. Het is een onderwerp waar ik mij niet eerder mee bezig heb gehouden maar ik zie het nut er nu van om dat wel te doen. Ik voel mij nog niet comfortabel genoeg om zelf met het geleerde aan de slag te gaan. Ik zal in ieder geval de sessies normaals bestuderen. Een vorm van hulp bij het uitwerken van een strategie en begeleiding bij het in de praktijk brengen ervan is zeer welkom.

Enthousiaste presentatie, heldere uitleg met herkenbare voorbeelden

Andre heeft een duidelijke visie en een duidelijk verhaal. Vertelt de voor- en nadelen en wat je allemaal met je geld kunt doen op een veilige manier. Het is pittig om na een dag werken nog 2 uur geconcentreerd te luisteren naar een webinar maar zeker de moeite waard.

Nuttige cursus

Beleggen is me een stuk duidelijker geworden. Dhr Brouwers verteld het duidelijk. Wel praat hij erg snel en is een pauze na een uur luisteren prettig, na 2 uur zakt de concentratie behoorlijk

Uitleg van duidelijk

Ga de 4 sessies nog een keer bekijken en dan besluiten of ik er iets mee ga doen.

Enthousiast ervaren en kundige uitleg

Ik heb genoten van de training, minpunt vond ik de vele herhalingen. Positief : kennis, prettige spreker, vaart, voorbeelden en humor

Bijzonder interessant.

Ben nog meer geïnteresseerd geraakt in de defensief beleggen. Vraagt om begeleiding!

Zeer goed en betrouwbaar.

Zeer grote kennis . Men beloofd niet de hemel op aarde

goede wekelijkse update maar geen interessante beleggingsstrategie

Ik vond het goed om wekelijks de update te zien want zoiets moet je als belegger elke week doen. En hij neemt je dat werk uit handen. In de loop van de vele jaren is André Brouwers overgegaan van trading naar het afdekken van risiko met opties. Ik volg nog steeds wat ik vroeger van hem bij Alex heb geleerd over voortschrijdende gemiddelden, doorbraken en indicatoren, en daarnaast kijk ik ook naar koers/winst verhoudingen en eigen vermogen per aandeel en blijf weg van een aandeel met een k/w van boven de vijftien. Voor mij telt ook dividend. Ik verkoop wel eens wat calls voor extra opbrengst boven het dividend, bijvoorbeeld op Shell, maar ik beleg alleen in aandelen.

Consequent hoog educatie-niveau

Als Beleggingsinstituut-abonnee ben ik al een aantal jaren een meer dan tevreden abonnee ! Met grote doorleefde ervaring in de praktijk worden de koersen elke week door André in een mooie nieuwsbrief onderbouwd door middel van Technische Analyse. Samen met de uitgebreide macro-economische bespiegelingen, geillustreerd met ( rente, Bund,.. ) grafieken en artikelen van gerenommeerde bronnen ( Bloomberg, Reuters,.. ) wordt de Technische Analyse een groots fundament gegeven en is het cirkeltje weer rond. Naast de vele en zeer begrijpelijke cursus- en thema videos is, en blijft deze vorm voor mij de juiste investering in de waan van alle markt-bewegingen en -sentimenten.

Heldere uitleg

André kan de materie op een interessante en heldere manier uitleggen omdat hij put uit eigen ervaring.

Luisteren naar André is een vast onderdeel van mijn weekendroutine

Het mag wat mij betreft wel ietsje korter en beschikbaar zijn op een vast tijdstip. Graag wat minder Bunds, DAX en oude economie (ABN!) en aanzienlijk meer Tech en Crypto.

zeer goede ondersteuning

elke week weer een update die ik als achtergrond info kan gebruiken. een eigen geluid, dat stel ik zeer op prijs

heel goed , veel informatie kort en bondig

open en transparant en informatie waar je wat mee kan, .veel geleerd van optie strategie. ga zo door.