Een zeer interessante kennismaking met het beleggen.

De materie is op bijzonder prettige manier voorgedragen. De uitleg was duidelijk en de gebruikte voorbeelden waren goed te volgen. Aangezien er veel nieuwe terminologiëen gebruikt werden en strategiëen werden uitgelegd, is het heel prettig dat wij in de gelegenheid gesteld worden elke sessie nog een rustig terug te kunnen zien. Het waren leerzame avonden.

Een goede inleiding in de wereld van beleggen met goede risico beheersing

Duidelijke en goede inleidende cursus met wat belangrijk is een hele gedegen uitleg over de risico's van beleggen en hoe je die slim kunt beperken. Heel erg goed uitgelegd dat risico management belangrijk is bij beleggen.

heel interessante strategie met de combinatie van call en put opties

Heel erg de moeite waard en een stimulans om me er in te verdiepen en er wat mee te doen. Compliment!! De voorbeelden om iets uit te leggen zijn goed gekozen, maar vind dat het te vaak wordt herhaald of te lang bij stil wordt gestaan. Persoonlijk had de stof wat sneller behandeld kunnen worden waardoor er meer tijd was voor extra voorbeelden, maar snap ook dat dat niet gaat met een breed publiek zonder directe feedback.

Leuke training, interessante uitleg en strategie André.

Leuk om deze kennis te hebben gekregen en smaakt naar vervolg. Had vorige week al een bericht met feedback gestuurd en ook vragen over wellicht tips over een wat groene duurzame portefeuille opbouwen. En advies een abonnement te nemen voor een jaar. Wellicht nog een bericht terug van jullie kant. Fijne avond. Hartelijke groet, Barbera de Bruijn

Zeer informatieve sessies

Ik heb de sessies zeer interessant gevonden en ik heb er veel van opgestoken. Het is een onderwerp waar ik mij niet eerder mee bezig heb gehouden maar ik zie het nut er nu van om dat wel te doen. Ik voel mij nog niet comfortabel genoeg om zelf met het geleerde aan de slag te gaan. Ik zal in ieder geval de sessies normaals bestuderen. Een vorm van hulp bij het uitwerken van een strategie en begeleiding bij het in de praktijk brengen ervan is zeer welkom.

Enthousiaste presentatie, heldere uitleg met herkenbare voorbeelden

Andre heeft een duidelijke visie en een duidelijk verhaal. Vertelt de voor- en nadelen en wat je allemaal met je geld kunt doen op een veilige manier. Het is pittig om na een dag werken nog 2 uur geconcentreerd te luisteren naar een webinar maar zeker de moeite waard.

Nuttige cursus

Beleggen is me een stuk duidelijker geworden. Dhr Brouwers verteld het duidelijk. Wel praat hij erg snel en is een pauze na een uur luisteren prettig, na 2 uur zakt de concentratie behoorlijk

Uitleg van duidelijk

Ga de 4 sessies nog een keer bekijken en dan besluiten of ik er iets mee ga doen.

Enthousiast ervaren en kundige uitleg

Ik heb genoten van de training, minpunt vond ik de vele herhalingen. Positief : kennis, prettige spreker, vaart, voorbeelden en humor

Bijzonder interessant.

Ben nog meer geïnteresseerd geraakt in de defensief beleggen. Vraagt om begeleiding!

Zeer goed en betrouwbaar.

Zeer grote kennis . Men beloofd niet de hemel op aarde

goede wekelijkse update maar geen interessante beleggingsstrategie

Ik vond het goed om wekelijks de update te zien want zoiets moet je als belegger elke week doen. En hij neemt je dat werk uit handen. In de loop van de vele jaren is André Brouwers overgegaan van trading naar het afdekken van risiko met opties. Ik volg nog steeds wat ik vroeger van hem bij Alex heb geleerd over voortschrijdende gemiddelden, doorbraken en indicatoren, en daarnaast kijk ik ook naar koers/winst verhoudingen en eigen vermogen per aandeel en blijf weg van een aandeel met een k/w van boven de vijftien. Voor mij telt ook dividend. Ik verkoop wel eens wat calls voor extra opbrengst boven het dividend, bijvoorbeeld op Shell, maar ik beleg alleen in aandelen.

Consequent hoog educatie-niveau

Als Beleggingsinstituut-abonnee ben ik al een aantal jaren een meer dan tevreden abonnee ! Met grote doorleefde ervaring in de praktijk worden de koersen elke week door André in een mooie nieuwsbrief onderbouwd door middel van Technische Analyse. Samen met de uitgebreide macro-economische bespiegelingen, geillustreerd met ( rente, Bund,.. ) grafieken en artikelen van gerenommeerde bronnen ( Bloomberg, Reuters,.. ) wordt de Technische Analyse een groots fundament gegeven en is het cirkeltje weer rond. Naast de vele en zeer begrijpelijke cursus- en thema videos is, en blijft deze vorm voor mij de juiste investering in de waan van alle markt-bewegingen en -sentimenten.

Heldere uitleg

André kan de materie op een interessante en heldere manier uitleggen omdat hij put uit eigen ervaring.

Luisteren naar André is een vast onderdeel van mijn weekendroutine

Het mag wat mij betreft wel ietsje korter en beschikbaar zijn op een vast tijdstip. Graag wat minder Bunds, DAX en oude economie (ABN!) en aanzienlijk meer Tech en Crypto.

zeer goede ondersteuning

elke week weer een update die ik als achtergrond info kan gebruiken. een eigen geluid, dat stel ik zeer op prijs

heel goed , veel informatie kort en bondig

open en transparant en informatie waar je wat mee kan, .veel geleerd van optie strategie. ga zo door.

Goede keuze om er al jaren bij te zijn

Duidelijk en concreet. Goede en tijdige informatie. Goede inhoudelijke trainingen.

Zeer professionele analyses met veel oog voor risicomanagement

Ik kijk altijd uit naar de analyses op Zondag over de stand van de diverse financiele markten en de portefeuille voorstellen/deals met veel oog voor risicomanagement.

Informatief en integer

Ik ben een paar jaar lid geweest en nu gestopt. Er wordt veel hele goede informatie en beleggingskennis gegeven waar ik persoonlijk tekort gebruik van maak. Altijd gedacht de diepere interesse te hebben maar in de praktijk blijkt dat toch niet. Voor mensen die serieuze plannen hebben met hun beleggingen en veel willen leren is het Beleggingsinstituut een bijzonder goede keuze.

de market update geeft goed inzicht van de beurs

ik heb veel bijgeleerd over beurs en opties . Zeer aanbevolen.

Bedoeling is integer maar niet actueel genoeg en te weinig ruimte voor individuele vragen

Bedoeling is goed, integer en je leert van de uitleg van Andre maar vaak niet actueel genoeg. Soms is er veel volatiliteit op de beurs en dan is reageren op zondag en woensdag te weinig. Ook is er weinig ruimte voor individuele vragen die uitleg behoeven. Het behandelen van vragen in de zondag sessie vind ik niet prettig en te globaal.

Ik heb heel veel geleerd van Andre.

Mijn mening over het beleggingsinstituut. Andre is in het bezit van een zeer uitgebreide allround kennis van de financiele markten. Deze wordt iedere week gepresenteerd via de markt update die ik met veel belangstelling volg. Zijn strategy is duidelijk en constant. Goed rendement tegen een klein risico. Je kan geen grote klappen maken. Niet naar boven, maar belangrijker, ook niet naar beneden. Het gedeelte dat ik beleg via Andre staat safe. Ik hoef me daar geen zorgen om te maken. In het kort: - zeer betrouwbaar - zeer vakkundig - zeer gedreven met heel veel inzet - plezierig in de omvang Een ding: mutaties in de portefolio's koppelen aan een koop/verkoop order zal het wat mij betreft nog aantrekkelijker maken

Ik ben nu 1 1/2 jaar abonnee. Mijn enthousiasme wordt minder in de tijd.

Ik geef mijn opmerkingen puntsgewijs: - In het eerste jaar heb ik met veel plezier de beursupdates gevolgd en veel geleerd van diverse workshops op de website - De beursupdates kunnen wel wat spannender en met meer snelheid worden gebracht (dit geldt niet voor de optieconstructies). Zeker de sessies van zondag beginnen wel erg op elkaar te lijken. Waarom steeds vrij uitgebreid stilstaan bij fondsen waar weinig gebeurt? Ik betrap mij erop dat ik regelmatig stukjes doorspoel - Als er iets spannends gebeurt (alleen dan) in de mid- of smallcap dan wil ik daar wel iets over horen. Voorbeelden uit het recente verleden: Besi, PostNL, Accell. Dan kan Unilever een keer worden overgeslagen ;-) - Ik maak weinig gebruik van de optieconstructies van het BI. Dat ligt vooral aan mij. Ik vind wel dat er voor een meer bedaarde belegger als ik vaak kort op de bal wordt gespeeld (korte looptijden) - Ik ben abonnee van De Aandeelhouder en vind de video's van Nico Inberg aardig om te volgen. Niet zo diepgravend, maar wel heel gevarieerd en vlot gebracht. Een snufje daarvan mag André wel overnemen. - Ik zou een keer een klantenpanel bijeenroepen. Niet via Zoom of Teams maar fysiek. Ik doe graag mee.

Realistisch Beleggen

Het beleggingsinstituut is een no nonsens bedrijf waar je het beleggen leert begrijpen en toepassen. Hun uitgangspunt is niet het beloven van gouden bergen, maar het leren toepassen van een aantal grondbeginselen. Er zijn voldoende trainingsmogelijkheden voor de beginner tot gevorderden. De abonnementen voor de beursportefeuilles zijn veelzijdig voor zowel de kleine(re) als de grote beurs. Hun resultaten zijn solide en eerlijk. Ben al jaren een tevreden klant!