Klasse

Goede communicatie, en vriendelijk. Hulp waar dat nodig was. Schoon en snel gewerkt, dus laat maar komen die zon.

Snel geregeld zonder gedoe

Binnen twee maanden na het ondertekenen van het contract zaten de zonnepanelen al op ons dak. Ook erg tevreden over het bedrijf sat de panelen plaatste, vriendelijk en kundig. De volgende dag konden we al via de app zien wat de panelen ons opleverden. Kortom, uiterst tevreden over het hele proces!

Hi Barbara, Hartelijk dank voor je review! Heel fijn dat jullie gelijk de mooie opbrengst van de lente maanden mee kunnen pakken :) Dank voor het vertrouwen en goed om te horen dat alles naar verwachting is verlopen! Geniet van je groene stroom van eigen dak. Zonnige groet, Solease

ik ben zeer tevreden

Moest wel lang wachten, maar werd wel steeds op de hoogte gehouden. TIjdens installatie werd er goed meegedacht over de te behalen hoogste rendementen mbt het plaatsen.

Beste Rob, Inmiddels kunnen we gelukkig snel installeren, maar dat was een periode wel anders. Gelukkig ligt alles inmiddels naar tevredenheid op je dak! We hopen dat je nog jaren plezier hebt van een hoge opbrengst. Zonnige groet, Solease

Maar hoe kan ik inzien of mijn panelen het appart wel of niet doen ?

Hoi Hans, Bedankt voor je review! Ik vraag onze klantenservice of ze jou hier nog even over kunnen mailen. Fijne dag, Solease

Keurige deskundige montage alles werkt perfect. Duidelijke facturen en op vragen wordt snel gereageerd!

Beste Ton, Dank voor het mooie rapportcijfer! Laat die zon maar komen, Solease

20 maanden gewacht, slechte communicatie, te duur

Ga niet in zee met Solease! Als Vattenfal-klant leek ons dat handig, maar het werd een nachtmerrie! Tussen eerste offerte en leggen van de panelen zate'n 20 maanden wachttijd! En waar overal de panelen en het leggen goedkoper werd, werd het bij Solease alleen maar duurder.

Beste RV, We snappen je review, in 2022 zorgde een overspannen voor lange wachttijden. Niet iets waar je blij van wordt als je snel wilt gaan besparen met zonnepanelen. We betreuren dit, maar hopen dat je wel jaren plezier zult hebben van je systeem. Zonnige groet, Solease

beloven veel doen weing

Ik lease/huur inmiddels bijna 7 jaar 2 gescheiden systeem panelen van Solease. Dit was nog redelijk in de begin tijd van het bedrijf. Hoewel in het begin er zich heel wat installatie-perikelen hadden voorgedaan, is na lang heen en weer bellen en mailen, de situatie enigszins verbeterd. Het systeem werkte al was de opbrengst een stuk lager dan geprognotiseerd. Echter het was een weg van lange adem. Echter nu dat de panelen in de markt bijna gratis lijken te zijn, de hele lease/huursituatie met Solease nogmaals geëvalueerd. Kan Solease ook niets aan doen, echter hun kostenmodel, loopt al sinds een halfjaar volledig uit de pas, kosten versus opbrengst, zeker nu panelen heel stuk goedkoper zijn geworden liggen heel ver uit elkaar. Nog uiteindelijk een berekening van overname laten maken, echter ook die was weinig interessant. De Soleasepanelen van inmiddels 6 en 5 jaar oud, brengen minder op en zijn véél te duur. Uiteindelijk besloten de overeenkomst maar op te zeggen, dit eind vorig jaar gedaan, maar ze komen blijkbaar niet in beweging. Men blijft wel stug incasseren, dat dan weer wel. Ben er wel klaar mee. Nog ff en dan schakel ik mijn rechtsbijstand in. Ik zou gegeven de opgedane ervaringen Solease niet meer in de arm nemen laat staan verder aanbevelen. Ik denk dat de markt ook voor hen te lastig en uitdagend is geworden.

Beste Bertram, We vinden het erg vervelend om te horen dat je niet tevreden bent met de maandlasten. Solease biedt zowel de optie om te kopen als om te huren, zo kan iedere klant kiezen wat het beste past bij zijn/haar financiële situatie. Bij huur betaal je niet alleen de panelen af, zoals dat het geval is bij een lening, maar zorgen wij ook voor monitoring, service en reparaties. Daarnaast bouw je inderdaad koopkorting op, zodat je de panelen indien gewenst op ieder moment kunt overnemen. We zijn hier aan de voorkant transparant over. En wanneer je ervoor kiest de zonnepanelen te laten demonteren, kan dit uiteraard niet gratis. Het komt zelden voor dat de maandlasten de baten overschrijden, zeker met de hoge energieprijzen van nu. Uiteraard is het wel een uitdagende markt en fluctueren de prijzen van de zonnestroomsystemen over de jaren. Het goede nieuws: mocht je er alsnog voor kiezen het systeem over te nemen, heb je waarschijnlijk de gehele investering binnen enkele jaren terugverdiend nu de salderingsregeling blijft bestaan! Zonnige groet, Solease

Excellent - the best help I could receive

I highly recommend!! I received an offer from Solease but I wanted to understand it in detail and so I called and was fortunate to have Denzel assist me. He was very patient, informative, honest and overall just really tried to help me in the very best possible way. I had so many questions and he was ready and able to assist! already received previous offers (also from Coolblue) but the help I received from Denzel today was really top notch! I feel completely confident about the offer and I am grateful for the excellent service I received today! Thank you very much Denzel!

Hi Ana, Ah thank you so much as well! We'll let Denzel know about your review, he'll definitely appreciate it! Hope you'll enjoy your solar panels for many years ahead :) Have a great day. Sunny greeting,s Solease

Is goed

Alles goed

Hopelijk met jou ook Flip! Bedankt voor de review. Zonnige groet, Solease

7 jaar alweer. Het werkt nog steeds prima, levert nog steeds meer op dan verwacht. Solease (nog) niet nodig gehad. Indien dit wel gaat gebeuren hoop ik dat ze dan welklaar staan voor me.

Hoi René, Dat is een mooi bericht! Hoe minder je ons nodig hebt, des te beter uiteraard, maar anders zullen we paraat staan :) Op naar de 20+ jaar! Zonnige groet, Solease

Zeer goede service en installatie

Heel tevreden met zonnepanelen die wie via dit bedrijf op ons dak hebben liggen. Ik. Kan dit dan ook van harte aanbevelen Alleen jammer dat alles bij alles jaar geduurd heeft. Maar natuurlijk om de zoveel tijd wel een mail gehad. Ik hoop dan oom dat wij lang plezier zullen beleven aan deze pannelen..alleen tip voor dit bedrijf zou dan ook zijn niet alleen met email communiceren maar ook wat meer persoonlijk, vooral als lang duurt

Hi Edmond, We snappen dat het vervelend is dat dit zolang heeft moeten duren, gelukkig is de markt inmiddels niet meer zo overspannen, maar voor jou was het erg lang wachten. Je feedback nemen we ter harte, dank voor je vertrouwen! Zonnige groet, Solease

Prima bedrijf dat goed communiceert en afspraken nakomt

Op 6 november zijn bij ons 7 panelen geinstalleerd. 4 op het schuine dak en 3 op het platte dak. Het gehele traject van offerte t/m plaatsing is prima verlopen. Wij werden goed op de hoogte gehouden en de communicatie verliep soepel. Ik had wat vragen tussendoor, en die werden vlot en correct beantwoord. Fijn dat het er nu keurig ligt en wij onze eigen stroom kunnen opwekken. Geeft toch een goed gevoel m.b.t. de energietransitie die gaande is.

Beste Remco, Wat fijn om te horen allemaal! We waarderen het dat je de tijd hebt genomen deze review te plaatsen, dank daarvoor. Wij wensen je nog vele jaren plezier met de panelen! Zonnige groet, Solease

Onzinnige beloftes

Ik heb jullie besparingsberekening uitgevoerd en het blijkt dat ik met een update van de spouwmuurisolatie en aanbrengen van dakisolatie maar liefst 2500 euro kan besparen. Dat is vrijwel even hoog als mijn totale jaarrekening. Maar ja ik moet dan toch nog het huis en het badwater verwarmen en dat is zeker niet gratis. Ik vind het storend als bedrijven met dit soort ongefundeerde berekeningen trachten klanten te trekken.

Hi Robert, Bedankt voor de feedback. We gaan kijken hoe we nog beter kunnen communiceren binnen de huisscan! Het is wel zo dat je de besparingen van de losse oplossingen niet bij elkaar op kunt tellen, want dat leidt tot een onrealistisch beeld. Dit staat ook op het overzicht. Het doel van de huisscan is om gebruikers een idee te geven over de voordelen die je zou kunnen hebben van één of meerdere van deze duurzame maatregelen. We willen hierbij geenszins een verkeerd beeld geven, maar het blijft natuurlijke en schatting op basis van een aantal data. Zonnige groet, Solease

lang wachten is dan nu beloond

tijd tussen aanvraag en plaatsen duurde wel lang,maar dit kwam mede door externe factoren.ik werd wel goed op de hoogte gehouden door solease na de plaatsing moeen er nog enkele zaken geregeld worden. daar word nu aan gewerkt

Hi Tjibbe, Fijn om te horen dat je de communicatie positief hebt ervaren en de zonnepanelen nu succesvol geïnstalleerd zijn. Mocht er in de toekomst nog iets zijn waarbij we je kunnen helpen, schroom dan niet om te mailen naar [email protected] Bedankt voor het vertrouwen, Solease

Goed product en goede service.

Ben zeer tevreden met mijn zonnepanelen.

Hi Lucas, Wat fijn om te horen! Bedankt voor dit mooie rapportcijfer, we waarderen dit enorm :) Zonnige groet, Solease

Ik heb er nog geen ervaring mee maar het gaat goedkomen beging

Ik ben net bezig maar het gaat goed ik hoop het zoo tehouden met demonen panelen november root maand wijzig zon maar het zal wel goed komen

Beste Jan, Hartelijk dank voor je review! Helaas is er deze maanden wat minder zon, maar gelukkig wekken de panelen alsnog op. Hopelijk komt de zon weer snel tevoorschijn, Solease

Goede ervaring met klantenservice en nette levering

Mijn ervaring vanaf de eerste informatie en met de verstrekte informatie door de klantenservice was zoals je van een bedrijf mag verwachten. Prima dus!!!!

Bedankt voor je review! Zonnige groet, Solease

Prima bedrijf

Heldere communicatie betreffende het huren van zonnepanelen. Afspraken worden na gekomen ook betreffende maandelijkse afschrijving voor einde van de maand te laten plaatsvinden. Enige puntje is dat er iets beter gemeld moet worden wat precies de bedoeling is over de dakpannen. Overall zijn we zeer tevreden over de installatie procedure.

Beste Robert, Bedankt voor je review, goed om te horen! Bedoel je het achter de hand houden van een aantal reserve dakpannen, mocht er tijdens de installatie een stuk gaan? We gaan kijken of we dat nog duidelijker kunnen wegzetten. Geniet van de groene stroom, Solease

Super slecht

Vorig jaar eind mei de panelen bestel. Zou een bepaalde tijd duren. Diverse malen geïnformeerd maar er zouden problemen zijn met de installateur. 2e paasdag dit jaar wordt ik gebeld voor een datum voor installatie zonnepanelen. 2 mei dit jaar zouden ze gelegd worden. Zijn niet komen opdagen. Gebeld en zou teruggebeld worden. Niet teruggebeld. Weer gebeld zou binnen een uur teruggebeld worden. Nu opnieuw gebeld maar naar solease zelf. Zou weer teruggebeld worden. Weer niet teruggebeld. Opnieuw gebeld etc etc. Je wordt gewoon niet teruggebeld. Vervolgens krijg ik een nieuwe offerte die bijna een verdubbeling is van de oude. Weer gebeld maar je wordt gewoon niet teruggebeld. Ongelooflijke slechte organisatie.

Beste Boy, Bedankt voor je review. Ik begreep van mijn collega dat jullie elkaar inmiddels telefonisch gesproken hebben. Hopelijk is daarmee iets duidelijker wat er zich afgespeeld heeft. We zijn niet trots op deze gang van zaken. Alhoewel dit niet langer speelt, nemen we je feedback over de communicatie natuurlijk ter harte. Hopelijk kies je alsnog voor groene energie! Zonnige groet, Solease

Professioneel

Ondanks de lange wachttijd werd ik regelmatig op de hoogte gehouden van de voortgang. Uiteindelijk installatie was keurig gedaan.

Beste Rick, Bedankt voor je review. Het was een vrij hectische tijd, fijn dat de panelen nu liggen te shinen op jouw dak! Zonnige groet, Solease

Niks op aan te merken

Snelle afhandeling, geen gedoe.

Hi Pim, Dat is goed om te horen, bedankt voor je review :) Zonnige groet, Solease

WAARDELOOS!!!!

Niet thuis als er klachten zijn. Panelen werken al 7 maanden niet, meerdere monteurs geweest. Bijna kortsluiting gehad door verkeerde bedrading, wordt amper op gereageerd. Alleen facturen sturen, aanmaningen en incasso. Terwijl ze zelf zeggen dat je geen huur hoeft te betalen voor niet werkende panelen. Wel dus! Alles uit handen gegeven aan Arag, Nemen niet de moeite om contact op te nemen en zijn zeer slecht bereikbaar. Waardeloze service!

Over Solease alleen positief

Over Solease ben ik gewoon tevreden. Alleen de Growatt server heeft zo te lezen veel problemen

Houden je aan het lijntje en onderwijl gebeurd er niets

In september via Feenstra doorgestuurd naar hun partner Solease omdat Feenstra het niet aan kon. Offerte opgevraagd en toen begon het wachten. Reageren niet niet op mail, telefoon wordt meestal niet op genomen. De mails die wel doorkomen zijn van het type automatisch verzonden naar iedereen. Er is zelfs een aangetekende brief en dreiging met rechtsgang aan te pas gekomen om ze te laten reageren. Zolang je de offerte nog niet getekend hebt dan doen ze alles om je te laten tekenen. Na tekenen begint de ellende pas echt. Uiteindelijk na 1 jaar kwamen ze tot de conclusie dat ze niet konden leveren. Offerte ontbonden en nieuwe bij andere bedrijven offertes opgevraagd. Nu binnen 3 weken liggen er panelen op mijn dak. En over hun droom te spreken om de wereld beter achter te laten voor hun kinderen gaat op deze manier niet lukken.

komen beloftes niet na. geen reacties op vragen. zonnepanelen liggen na 11 maanden nog niet

op aanraden van een vattenfall adviseur hebben we begin oktober 2022 een offerte aangevraagd bij solease. Met de toezegging dat de panelen dan echt in februari/maart 2023 op ons dak zouden liggen. Normaliter zijn we altijd van het 'koop lokaal' principe. Maar omdat ook de lokale installateurs weinig tot slecht aan de vraag konden voldoen, en vanwege de belofte van de vattenfall adviseur, de aanvraag bij solease doorgezet. Helaas, om ons heen zien we veel daken inmiddels vol liggen met zonnepanelen, maar die van ons is nog altijd leeg. En dat terwijl die bewoners op een later moment elders offertes hebben geaccepteerd. Zelfs de mailtjes om ons 'zoet te houden' blijven volharden in een levertijd van 4 tot 6 maanden. .Een tip voor solease om een deel van de tekst in de standaard mail aan te passen in '14 tot 16 maanden'. Dan weet een ieder waar ze ook echt rekening mee kunnen en moeten houden. Inmiddels krijgen we helemaal geen reacties meer op onze (incidentele) vragen. We hebben echt veel begrip hoor voor de huidige marktwerking en het lastig vinden van de installatiepartners. Maar dan ben ik wel verbaasd over het feit dat op jullie site nog altijd offertes kunnen worden opgevraagd met de bijbehorende mooie beloftes. Het zou fraaier staan om daar in alle eerlijkheid te vermelden dat jullie eerst de lopende aanvragen netjes en vlot willen afhandelen. Inmiddels wachten we nog altijd maar geduldig af...Benieuwd of ons dak in 2024 wel vol ligt met panelen, geleverd door solease.

Over Solease

Wij hebben de droom om de wereld beter achter te laten voor onze kinderen dan dat we hem kregen. Daarom werken we hard om alle geschikte daken in Nederland (maar uiteindelijk in de hele wereld) vol te krijgen met zonnepanelen. Wij doen dit bij Solease al sinds 2011 door zonnepanelen volledig ontzorgd te verhuren. Zo maken wij duurzame zonne-energie van eigen dak bereikbaar voor iedereen, zodat zoveel mogelijk mensen vandaag al kunnen beginnen met het besparen van euro’s en CO2.